TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Paul van Dyk SMC Big Bang Stockholm [Edit] 23/9
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »

Posted by OscarP on Sep-18-2003 21:51:

quote:
Originally posted by montana
lite halvon�dig oost, men det st�r att junior jack & kid creme �r engelsm�nn, dom �r ju italienare

Exakt, "Junior Jack f�ddes i Italien, men flyttade till Bryssel som 14-�ring, och det var d�r han uppt�ckte musiken."

Hur som helst, jag kommer vara d�r p� Paul Van Dyk kv�llen, trots att jag inte har r�d och inte kan g�. Men honom f�r jag inte missa...

Posted by Aendy on Sep-19-2003 05:15:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Klart du orkar, du �r v�l den som �r mest v�ltr�nad av alla Mr Studs... jag har bevis p� film

Ses d�r

Musiken g�r att jag kan dansa oavsett min fysiska standard, fr�gan �r om jag ens kommer orka ta mig dit, men jag kan ju inte missa fler fester s� jag tar mig nog i kragen!

Posted by chjo on Sep-22-2003 08:06:

Det st�r �ldersgr�ns 20 p� deras hemsida, men vet ju att det �r folk som skall dit h�rifr�n som inte uppfyller de. Vet ni hur det funkar vid insl�pp, �r det ok om man har biljett??

Kommer n�mligen ha med mig tjejens syrra som inte �r 20 �n, men vi har ju biljetter. Lite surt att �ka fr�n J�nk�ping och ev. inte f� ta med alla in

/Chrisse

Posted by zamson on Sep-22-2003 08:24:

quote:
Originally posted by chjo
Det st�r �ldersgr�ns 20 p� deras hemsida, men vet ju att det �r folk som skall dit h�rifr�n som inte uppfyller de. Vet ni hur det funkar vid insl�pp, �r det ok om man har biljett??

Kommer n�mligen ha med mig tjejens syrra som inte �r 20 �n, men vi har ju biljetter. Lite surt att �ka fr�n J�nk�ping och ev. inte f� ta med alla in

/Chrisse

Det borde inte bli n�gra problem! Se bra ut, kr�ka inte ner er och var sn�lla mot vakterna

Posted by chjo on Sep-22-2003 08:25:

quote:
Originally posted by zamson
Det borde inte bli n�gra problem! Se bra ut, kr�ka inte ner er och var sn�lla mot vakterna

Borde inte va n�gra problem nej, men lite surt om det skulle skita sig. Ska ev. ringa dom o kolla lite me. Vi �r ju �nd� 5 st, alla har �ldern inne utom en.. men jaja, det l�ser sig alltid

Posted by SteveTranz4ever on Sep-22-2003 11:59:

Var just f�rbi Grand hotell som �r en kund till f�retaget jag jobbar p�. Och var just vid konferans centret p� ett �rende, h�rde fr�n konferansv�ningen *dunk dunk dunk* he he man blev r�tt sugen att kika upp men de hinns inte ... imorrn ska jag dock upp vid 12.00-13.00 & h�ra om n�r dom ska snacka om musicvideos...

Ni som har tid borde kika f�rbi grand d� det �r �ppet f�r allm�nheten och kostar inte ett �re...

Idag ser det ut s� h�r
13.30 - 15.00
From bedroom to super club: How to reach your goals

14.00 - 16.00
Remix/Editing, introduction

15.30 - 16.30
Demo listening

17.00 - 18.00
Live interview with PVD

Imorrn ser det ut som f�ljande

11.30 - 12.30
Music Production, workshop Advanced

12.00 - 13.00
Music video production

13.00 - 14.30
DJ/Producer "Today & Tomorrow"

15.00 - 16.00
Live interview with Deep Dish

Allt detta sk�ts & leds av div. Svenska k�nda DJs & producenter

Posted by Vizay on Sep-22-2003 12:27:

jag funderar p� att dra imorrn...ville dra idag direkt efter skolan men mina f�r�ldrar e iv�g s� ansvaret p� att mata hunden ligger p� mig just nu s� de hanns inte med...ska f�rs�ka �vertala syrran � va hemma imorrn dock

Posted by NbR on Sep-22-2003 13:52:

Invisible Grin

Jag skall nog vara d�r b�da n�tterna.. egentligen har jag en dj�kla f�rjylning och hostar som fan + att jag har munta p� onsdag och �r tvungen att �ka fram o tebax mellan sthlm o uppsala p� m�ndag, tisdag och onsdag.

Men man f�r fan offra sig lite

PvD har jag haft p� hj�ltelistan som jag m�ste se sedan jag h�rde rosenmontagsrave 2001 02 11.

Technon i kv�ll skall jag mest �ka in o lyssna p� .. kommer absolut inte att orka dansa ngt.

1. �ronproppar med? Check
2. Onyttigt h�gt koffeinintag? Check
3. Missad munta p� onsdag? Hmmm...

Cya d�r... jag har antagligen min Batman-reflex-tr�jja p� tisdag s� ni kan ju s�ga hej om ni vill ~:^)

Posted by SteveTranz4ever on Sep-22-2003 14:32:

quote:
Originally posted by NbR
Jag skall nog vara d�r b�da n�tterna.. egentligen har jag en dj�kla f�rjylning och hostar som fan + att jag har munta p� onsdag och �r tvungen att �ka fram o tebax mellan sthlm o uppsala p� m�ndag, tisdag och onsdag.

Men man f�r fan offra sig lite

PvD har jag haft p� hj�ltelistan som jag m�ste se sedan jag h�rde rosenmontagsrave 2001 02 11.

Technon i kv�ll skall jag mest �ka in o lyssna p� .. kommer absolut inte att orka dansa ngt.

1. �ronproppar med? Check
2. Onyttigt h�gt koffeinintag? Check
3. Missad munta p� onsdag? Hmmm...

Cya d�r... jag har antagligen min Batman-reflex-tr�jja p� tisdag s� ni kan ju s�ga hej om ni vill ~:^)

Oj oj oj vilken kille allts�... Du har bra prioriteringar

Ska h�lsa n�r jag ser en Batman som st�r � snyter n�san

Posted by Ravesquad on Sep-22-2003 16:01:

Be Cool!

hej alla glada swetas, jag har en fr�ga som jag hoppas n�n kan svara p�..

p� min biljett till berns o pvd imorn s� st�r det "g�ller ej f�r entre".. n�n som vet om man m�ste betala n�n slags extra avgift eller? (hade ju hoppats det ingick i dom 220:-...)

Posted by SteveTranz4ever on Sep-22-2003 16:15:

quote:
Originally posted by Ravesquad

p� min biljett till berns o pvd imorn s� st�r det "g�ller ej f�r entre".. n�n som vet om man m�ste betala n�n slags extra avgift eller? (hade ju hoppats det ingick i dom 220:-...)

Fan de d�r l�ter ju j�vligt skumt ! Ska h�ra med Parham ikv�ll om han vet n�t

Posted by mindshooter on Sep-22-2003 16:35:

quote:
Originally posted by Ravesquad

vfn g�ller dom f�r d�? priset �r juh endast f�r entr�n juh eftersom m�ssan �r gratis

Posted by NbR on Sep-22-2003 17:27:

Exclamation

biljetten �r ju den stora delen (antar ticnet.se) inte den d�r lilla papperslappen.. ta med den n�r du st�ller dig i k� (k�? s� stort st�lle p� en m�ndag/tisdag hmm...?) o du f�r betala entre igen.

Ta med den stora lappen o det skall g� som smort

ELLER? Ngn r�tta mig om jag har fel

Posted by zamson on Sep-22-2003 17:53:

ses ikv�ll

Posted by Ravesquad on Sep-22-2003 20:24:

quote:
Originally posted by NbR
biljetten �r ju den stora delen (antar ticnet.se) inte den d�r lilla papperslappen.. ta med den n�r du st�ller dig i k� (k�? s� stort st�lle p� en m�ndag/tisdag hmm...?) o du f�r betala entre igen.

Ta med den stora lappen o det skall g� som smort

ELLER? Ngn r�tta mig om jag har fel

du har helr�tt, det va min flickv�n ok..

Posted by mindshooter on Sep-23-2003 08:32:

Snackade med en ur Dallas superstars ig�r och fr�gade lite vad han skulle lira och s�. Han lirar juh mellan Paul van dyk och Orkidea.
Uplifting house skulle han tydligen lira. Tillr�ckligt intresant namn f�r att jag ska ta o lyssna lite iaf Orkidea rekomenderade honom varmt ox� n�r jag pratade med honom lite senare. Han �r st�rtsk�n f�r�vrigt.

Posted by chjo on Sep-23-2003 08:51:

quote:
Originally posted by mindshooter
Snackade med en ur Dallas superstars ig�r och fr�gade lite vad han skulle lira och s�. Han lirar juh mellan Paul van dyk och Orkidea.
Uplifting house skulle han tydligen lira. Tillr�ckligt intresant namn f�r att jag ska ta o lyssna lite iaf Orkidea rekomenderade honom varmt ox� n�r jag pratade med honom lite senare. Han �r st�rtsk�n f�r�vrigt.

Var du d�r ig�r??
Var det h�rd leg.kontroll?? Har en n�got nerv�s minder�rig med mig upp tills ikv�ll.

Kommer f�r�vrigt bli fett ikv�ll, aldrig sett van Dyk el. Orkidea live innan, s� �r lite som ett barn p� Julafton

Posted by mindshooter on Sep-23-2003 09:20:

quote:
Originally posted by chjo
Var du d�r ig�r??
Var det h�rd leg.kontroll?? Har en n�got nerv�s minder�rig med mig upp tills ikv�ll.

Kommer f�r�vrigt bli fett ikv�ll, aldrig sett van Dyk el. Orkidea live innan, s� �r lite som ett barn p� Julafton

skulle inte rekomdendera att ta dit n�gon under 18 d� det �r 20 �rs gr�ns... men f�rs�ka g� alltid..jag beh�vde inte visa legg men jag tror inte dom tar legg p� folk med vip-pass.

Posted by SteveTranz4ever on Sep-23-2003 09:39:

�ven jag snackade en del med Orkidea... Parham letade upp mig runt 1.30 och fr�ga om jag hade druckit och hade bil med mig... Det var s� att DJ Misjha hade av n�n anledning sina skivor kvar p� hotellet... S� jag hj�lpte till � skjutsa han � hans flickv�n �fr att h�mta dom Ha ha.. techno mannen har �kt trancemobil... S�g han lira sen... Han e bara f�r s�ker... k�r p� 3 spelare mest hela tiden...

Posted by NbR on Sep-23-2003 12:46:

Smiley DJ

Ok om han var bra p� att lira med 3 spelare.. men fan vad tr�kigt han k�rde ... samma mixar hela tiden .. 2 technoloopar st�r o g�r han l�gger p� en ny, ngra eq vrid (mellanregistret - upp med nya & ner med gammla tre fyra g�nger . .p� med basen p� den nya och byt) eller s� "hattade" han med fadern in nya skivan och ryckte bort den gammla vid ett break eller dyl. (han k�rde faktiskt inte p� alla 3 hela tiden .. han k�rde p� 2 lite d� o d�.)

kom igen och lek lite.. show us some skills!

Till�ggas b�r att jag stod inte o spanade in honom s� l�nge .. kanske 20-25 minuter o sedan drog jag vidare. Han kan ju ha gjort ngt skoj senare. han spelade riktigt h�rt (bra!) n�r jag var o h�mtade jackan vid 3:15.

samma sak med Tiesto o gielen p� fokused.. tiesto var ju r�tt tr�kig att lyssna p� men gielen �gde tiesto stortid f�r han hade lite skoj n�r han spelade!

Ljuded p� housegolvet s�g aprumpa... vilket ocks� ngn (ur deep dish tror jag) bad om urs�kt f�r .. "U might hear it [musiken], but you wont feel anything" tror jag han sa precis innan hade jag st�tt o funderat p� varf�r det verkade som att de stora basarna vid scenen inte anv�ndes.

sk�naste var r�da rummet.. var dit ngra ggr n�r det var tomt p� folk o b�rjade dansa och lockade dit lite folk .. �lskar n�r man f�r bra kontakt med dj . De borde fan ha skyltat vilket rum som var vilket.. hade aldrig hittat till r�da rummet om jag inte hade fr�gat en kille i baren. Antar att det vip-rummet bakom r�da?

hela kalaset f�r 7 bumbibj�rnar i skum av 10 m�jliga. Hade s�kert varit 8 om jag inte hade varit s� h�ngig. F� se vad denna dag (natt) kommer att bjuda p�... Jag tror det kommer att bli kn�kfullt om PvD skal spela i samma rum som Beyer o co.

Jag slipper �ka mellan uppsala o sthlm idag s� jag e glad men kommer ej att ha ngn batman-reflex-tr�jja .. s� ni kan sluta spana efter den redan nu

Posted by SteveTranz4ever on Sep-23-2003 13:19:

Kna verkligen h�lla med om att ljudet s�g p� stora golvet d�r uppe... Snackade med en kille fr�n sthlm records idag efter ett semenarium p� Grand att dom tydligen skulle byta ut systemet till idag

Det kommer bli b�ttre idag... det vet jag. Techno e kul en stund IMO. Allt f�r sl� progg e inte rolig alls men det var helt klart synd att Deep Dish fick lira p� en s� pass d�lig anl�ggning, kanske inte var d�lig men den r�kte inte till f�r lokalen... l�t som basarna sket p� sig eller slamrade.
�ven PVD var f�rbi en sv�ng p� Grand, dock missade jag det men en kille jag k�nner tr�fade han d�r � passade p� att f� hans autograf...

Ni som proddar borde vart d�r tycker jag... var Svenska eliten d�r � snackade och utbytte ideer...

Posted by dbl on Sep-23-2003 13:40:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ni som proddar borde vart d�r tycker jag... var Svenska eliten d�r � snackade och utbytte ideer...

ville ju ha g�tt... men som jag sagt tidigare..... var fan e alla mina pengar????????
dem e borta
pl�nbok.. eller nja... smartcase - 170:-
bank - 100:-

kommer man inte direkt till sthlm ToR + intr�de...... n�n som kan tipsa om bank att r�na????
n�n som kanske e med t.om... m�ste ju ha 1 flyktbil iallafall *tittar p� steve med stora �gon*

Posted by zamson on Sep-23-2003 14:19:

Var lite besviken ig�r m�ste jag s�ga..st�mmningen p� stora golvet var fan riktigt usel. Technogolvet manglade p� som satan.. Som steve sa: techno �r kul en stund. Ikv�ll kommer det bli b�ttre... jag k�nner det p� mig - vad kan g� fel n�r PVD och Orkidea st�r bakom skivspelarna?

btw haha steve sk�n d�r som skjutsade Mijsah :P

ses ikv�llll nu ska jag sooova

zzzzamson

Posted by mindshooter on Sep-23-2003 15:12:

quote:
Originally posted by NbR
Jag tror det kommer att bli kn�kfullt om PvD skal spela i samma rum som Beyer o co.

st�r p� mitt pass att PvD spelar p� Main floor, allts� samma som Deep dish

Posted by Vizay on Sep-23-2003 15:20:

va d�r � checkade l�get p� sj�lva m�ssan idag, de vanliga DJ-grejerna � n�gra nya prylar oss� mitt favoritbord med synthar � grejer

de va sjysta grejer dom visade men jag hade hoppats p� lite mer utst�llare osv men de e ju helt klart ett steg i r�tt riktning

sen satt jag � lyssnade p� intervjun med deep dish ocks�, sk�n kille som verkar va v�ldigt �ppen

f�r�vrigt (detta har kanske inte med smc � g�ra direkt) s� fick jag veta att puff daddy f�rmodligen inte har gett sig in i den elektroniska scenen pga. pengar eftersom all vinnst han f�r p� de nya grejerna g�r till v�lg�renhet (va ena killen fr�n deep dish som tog upp det faktiskt)

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »