TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Paintball
Pages (4): « 1 2 3 [4]

Posted by reveal on Oct-02-2003 14:12:

Var lirar ni paintball om ni har egna gev�r o grejor? �r det samma st�lle som ni lirar �ven med hyrda grejor? F�r jag antar att det inte bara �r att glida ut p� stan o peppra

Posted by Vizay on Oct-02-2003 15:21:

antingen rekar man ut en skog som �r bra (inte f�r mycke promenadst�rk osv) eller s� hyr man bana

den banan jag k�nner till ligger ut�t tensta � de e action paintball som h�ller i den...dom har ett skogsparti avsp�rrat � av � till bana med uppbl�sa hinder

om man har egna grejer s� kan man pr�jsa en hundring s� f�r man lira fr�n 11-16 � d� ing�r fri fyllning av tanken om det �r luft-tank...ere CO2 s� kostar det v�l en 50-lapp � fylla men de beh�vs MAX en fyllning p� hela dan � knappt det

Posted by mindshooter on Oct-02-2003 15:29:

Hellst ska man juh ha ett eget omr�de vid n�ns landst�lle typ...suger juh att k�ra mot massa man inte k�nner p� n�n bana

Jag ska leta mig omkring efter st�llen att k�ra p�...

va ute ig�r och sk�t burkar som sagt...fuktsoppa tog lite kort

min bettan

och den stackars burken efter 1 skott

lagom kn�gglad

Posted by reveal on Oct-02-2003 15:48:

Skr�par inte f�rgbollarna ner v�ldigt mycket? T�nker p� milj�n... (Att det �r dumt att k�ra i en godtyckligt skog.)

Posted by mindshooter on Oct-02-2003 15:54:

quote:
Originally posted by reveal
Skr�par inte f�rgbollarna ner v�ldigt mycket? T�nker p� milj�n... (Att det �r dumt att k�ra i en godtyckligt skog.)

Vet inte exakt vad dom inneh�ller men jag vet att det l�ser upp sig i vatten och s� s� det f�rsvinner med regnet...tror att Dragonfly eller Jaybee kan svara mer utf�rligt p� fr�gan...

Posted by reveal on Oct-02-2003 15:58:

quote:
Originally posted by mindshooter
Vet inte exakt vad dom inneh�ller men jag vet att det l�ser upp sig i vatten och s� s� det f�rsvinner med regnet...

Precis som tex svavelsyra d� N�, d� kan det inte vara milj�skadligt Dessutom �r v�l sj�lva h�ljet mycket "segare" och "f�rsvinner" inte alls lika fort som inneh�llet?

Posted by Vizay on Oct-02-2003 16:38:

bollarna best�r av fiskleverolja � karamellf�rg s� don't worry

Posted by reveal on Oct-02-2003 16:40:

quote:
Originally posted by Vizay
bollarna best�r av fiskleverolja � karamellf�rg s� don't worry

Ass�, ni g�r runt och skjuter d�d fisk p� varandra!

Posted by SteveTranz4ever on Oct-02-2003 17:35:

Jepp s� �r det reveal... har man slut p� kulor g�r det �ven bra med Findus fiskpinnar

Jaybee... antar att du har koll p� vilka Svenska & internationella siter som finns f�r paintball
Typ online shop � s�nt... man kan kolla pickadoller � s�nt med priser

Posted by JayBee on Oct-02-2003 17:40:

moderna paintball kulor �r 100% milj�v�nliga.

om du �r hungrig kan du tillochmed k�ka dem, fast det smakar inte s� gott. det g�r bort i tv�tten om du tr�ffar kl�der.

det �r olagligt att spela p� komunens mark eller p� n�gon annans tomt. det vi gjorde var att vi k�nde en mark �gare och spelade p� hans mark. iof�rsig var banan vi spelade p� lite utanf�r hans mark men men.

kom ih�g, s�kerhet f�rst

det �r alltid lika kul n�r n�gon ber�ttar f�r mig att de har fryst paintball kulor och skujutit stenh�rda kulor. detta �r en l�gn om de inte gjorde det f�r typ 10 �r sedan. paintball kulor g�r INTE att frysa (de gjorde det f�r cirka 10 �r sedan eller n�tt s�nt)

Posted by mindshooter on Oct-02-2003 17:42:

kan man skjuta paintball i minusgrader? hur �r det med det d�r..m�ste veta om det blir n�gra winter-battles

Posted by JayBee on Oct-02-2003 17:43:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jepp s� �r det reveal... har man slit p� kulor g�r det �ven bra med Findus fiskpinnar

Jaybee... antar att du har koll p� vilka Svenska & internationella siter som finns f�r paintball
Typ online shop � s�nt... man kan kolla pickadoller � s�nt med priser
testa APG's websida, d�r finns hyffsade priser och s�. och du vet ju vart butiken ligger

APG

om n�gon funderar p� att k�pa s� kan jag f�lja med som r�dgivare. jag medverkade som r�dgivare n�r kenny k�pte. det funkade bra va kenny?

det �r alltid kul att folk k�per puffror, och det �r inte alltid s� l�tt att veta vad man ska ha/ hur det funkar. s� d�g bara till.

Posted by JayBee on Oct-02-2003 17:45:

quote:
Originally posted by mindshooter
kan man skjuta paintball i minusgrader? hur �r det med det d�r..m�ste veta om det blir n�gra winter-battles
som sagt s� fryser inte kulorna. spela paintball i sn�n funkar, se bara till att du kl�r dig varmt (det kanske kan p�verka vapensystem med s�mre kvalit� och s�nt, dessutom rekomenderar jag att k�pa expansions kammare och man ska spela i sn�n )

Posted by dj_hysterix on Oct-02-2003 21:08:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jepp s� �r det reveal... har man slit p� kulor g�r det �ven bra med Findus fiskpinnar

hahah..st�v�-humor

Posted by Dragonfly_ on Oct-03-2003 12:03:

Vinterspel och frusna bollar...

Jag har provskjutit med jaybee i minusgrader och det som h�nder �r att vapnets gas inte h�nger med. Man kan spela med luft ist�llet. Det finns �ven speciella bollar att k�pa. Jag k�pte ett �r, men fick problem med vapnet �nd�. Vi hade t�nkt oss vinterspel med vitkamo och hela grejen, men hade inte r�d med vinter och sommar utrustning.

Posted by Dragonfly_ on Oct-03-2003 12:59:

L�nkar om Paintball

Ni efterfr�gade l�nkar om paintball. H�r kommer n�gra. Har inte kollat det h�r med Jaybee, han kanske har andra. Jag f�rs�ker f� med en bild p� halsskydd som jag anv�nder...
www.action-paintball.se/skydd.htm exempel p� utrustn kostar 99 kr
http://www.samuraj.nu/start.php H�r kan man byte s�lj/k�p utrustn
http://web.stratec.nu/info/art.asp En artikel om paintball reglar banor m.m.

Posted by dbl on Oct-03-2003 13:10:

fan va jag e sugen p� att spela.... f�r se till att �ka upp till sthlm n�n g�ng s� jag kan spela med er.... hehe

Posted by Treo on Oct-03-2003 15:26:

Hmm, det �r inte utan att man blir sugen p� att skaffa grejer.. kanske till v�ren.

Paintball-diskussion forts�tter H�R

Pages (4): « 1 2 3 [4]