TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »
| quote: |
| Originally posted by New Wave gewoon hardcore gaan draaien, heb je nergens last van |
| quote: |
| Originally posted by eieregooie Heh, dat zeg je nou wel... Maar als ik nu nog eens probeer hardcore te mixen heb ik het er best moeilijk mee hehe... |
| quote: |
| Originally posted by New Wave Mwjha das logisch, je ken gewoon niet draaien jij |
| quote: |
| Originally posted by eieregooie Like jij me ooit hebt horen draaien, bij de 1e plaat van je gelijk in slaap |


| quote: |
| Originally posted by New Wave Ik ga op mijn gevoel af ![]() Kijk naar uitslag van ned-schot, die 6-0 voelde ik ook ![]() Ik heb een gave en ik voel gewoon dat je waardeloos bent |
Ik mix altijd met in m'n gedachten dat 32 beats, 1 is.
Voorbeeld (wat tussen haakjes staat denk ik in m'n hoofd):
Om de 64 beats (2 dus), gaat er na de tune steeds van toontjes en belletjes weg (om zo maar te zeggen). De plaat is afelopen na 256 beats (8 dus). De plaat die ik erin ga mixen is voordat ik het punt heb waarbij de andere plaat afgelopen moet zijn 224 beats (7 dus). Als de plaat 32 beats (1 dus) na de tune is, gooi ik de andere plaat erin. Zo kom ik dus altijd goed uit, mist het anders beter klinkt...
Meestal lukt dit voor de eerste keer (zonder eerst te luisteren of de platen wel bij elkaar passen), maar soms zeg ik de naald ff terug (als ik aan het oefenen ben he
) en doe ik het opnieuw zodat het wel goed klint...
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben niet echt goed in dingen uitleggen 
Hehe... en dan is wel platenkennis vereist! Je kan onmogelijk van al je platen onthouden of ze bijv. een stuk van 7 hebben... Bij de platen die je vaak draait natuurlijk wel 
| quote: |
| Originally posted by MennoB Om de 64 beats (2 dus), gaat er na de tune steeds van toontjes en belletjes weg (om zo maar te zeggen). |
) punt en gooi je um erin als de eerste 2 maten na de break voorbij zijn.
Nou eerlijk gezegt onthoud ik dat wel bij al m'n platen, EI. Ik heb er nog maar 100 he 
| quote: |
| Originally posted by raoel Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou Menno, en zo doen de meeste het denk ik ook wel. Na de tune gooi je plaat 2 erin luistert of dat je nog moet corigeren, lopen de beats gelijk dan kloppen de maten ook en je kunt met de (x)fader(s) gaan spelen om plaat 2 er in te mixen. echter....... Voor mijn gevoel komt die tune om de 32 beats en vaak zelfs om de 16. Heel veel platen hebben tegen het einde nog een break (te herkennen aan een donker stuk vinyl), na deze break zijn er 3 mogelijkheden: - Afbouw plaat begint direct (tis meteen een stevige baslijn) - Je krijt nog 2 maten, Tune en vervolgens de afbouw - Je krijgt 4 volle maten, Tune en vervolgens afbouw Die break komt bij heel veel platen voor en als je twijfelt of je de plaat al kan mixen kun je um er altijd ingooien. Ik gebruik de eerste maat dan meestal nog voor te corigeren en ondertussen luister ik naar plaat 1 om te horen of ik niet nog beter (minstens) 2 maten had kunnen wachten. Had je dat beter kunnen doen breng je plaat 2 terug naar je "ingooi" ( ) punt en gooi je um erin als de eerste 2 maten na de break voorbij zijn.Je herhaalt het corigeren en luisteren. Eventueel laat je de plaat lopen of je zet plaat 2 weer terug. |
Nog iets.
Misschien heeft iemand het zelfde probleem, maar sommige platen zijn bij mij echt heel zacht opgenomen. Ik moet dan de gain helemaal open zetten en dan gaan ze nog niet eens in het rood. Dan moet ik de knoppen, die normaal in dat slotje vallen (om het zo maar te zeggen en dan staan ze halverwege) op drie kwart zetten en dan de gain nog helemaal open. Dan komt hij zo nu en dan in het rood. Dit heb ik bij een aantal platen van mij, dus aan de naalden ligt het niet. Ook zijn sommige platen ontzetten hard opgenomen.
Hier baal ik echt van!!! Vooral omdat ik Arctic Quest - Raygun heb gekocht en deze is echt zacht opgenomen...
wat dacht je van gewoon het main-volume van je mixer meer open draaien?? dan red je het wel met de gains
| quote: |
| Originally posted by MennoB Nog iets. Misschien heeft iemand het zelfde probleem, maar sommige platen zijn bij mij echt heel zacht opgenomen. Ik moet dan de gain helemaal open zetten en dan gaan ze nog niet eens in het rood. Dan moet ik de knoppen, die normaal in dat slotje vallen (om het zo maar te zeggen en dan staan ze halverwege) op drie kwart zetten en dan de gain nog helemaal open. Dan komt hij zo nu en dan in het rood. Dit heb ik bij een aantal platen van mij, dus aan de naalden ligt het niet. Ook zijn sommige platen ontzetten hard opgenomen. Hier baal ik echt van!!! Vooral omdat ik Arctic Quest - Raygun heb gekocht en deze is echt zacht opgenomen... |
| quote: |
| Originally posted by eieregooie Hehe... komt er gewoon op neer dat het bereik van je gain's niet groot genoeg is... en dat ligt weer aan de kwaliteit van de mixx0r... |
Deze mixer heb ik:
Gemini PS-626i

| quote: |
| Originally posted by AlFerox wat dacht je van gewoon het main-volume van je mixer meer open draaien?? dan red je het wel met de gains |
| quote: |
Originally posted by AlFerox als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren |
| quote: |
| Originally posted by MennoB Ik kan de knoppen wel helemaal door draaien, maar als ik dan in mix dan moet je een heel eind draaien en dan krijg je ff geen bas en dan in eens kei hard, omdat het ff duurt voordat je die knop helemaal hebt door gedraaid. |
| quote: |
| Originally posted by MennoB Bedoel je de Master?? |
| quote: |
| Originally posted by AlFerox master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt |
| quote: |
| Originally posted by AlFerox master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt |
| quote: |
Originally posted by AlFerox als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren |

Wat ik me afvraag, hebben jullie wel eens gekeken of de balance: versterker/mixer een beetje klopt?
| quote: |
| Originally posted by New Wave Wat ik me afvraag, hebben jullie wel eens gekeken of de balance: versterker/mixer een beetje klopt? |
| quote: |
| Originally posted by MennoB Dus je bedoeld dat ik hem in het groen/geel moet zetten en dan met de master de output in het rood moet draaien |
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.