TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »


Posted by eieregooie on Nov-21-2003 17:45:

quote:
Originally posted by New Wave
gewoon hardcore gaan draaien, heb je nergens last van


Heh, dat zeg je nou wel... Maar als ik nu nog eens probeer hardcore te mixen heb ik het er best moeilijk mee hehe...


Posted by New Wave on Nov-21-2003 17:50:

quote:
Originally posted by eieregooie
Heh, dat zeg je nou wel... Maar als ik nu nog eens probeer hardcore te mixen heb ik het er best moeilijk mee hehe...


Mwjha das logisch, je ken gewoon niet draaien jij


Posted by eieregooie on Nov-21-2003 17:52:

quote:
Originally posted by New Wave
Mwjha das logisch, je ken gewoon niet draaien jij


Like jij me ooit hebt horen draaien, bij de 1e plaat van je gelijk in slaap


Posted by New Wave on Nov-21-2003 17:58:

quote:
Originally posted by eieregooie
Like jij me ooit hebt horen draaien, bij de 1e plaat van je gelijk in slaap


Ik ga op mijn gevoel af
Kijk naar uitslag van ned-schot, die 6-0 voelde ik ook
Ik heb een gave en ik voel gewoon dat je waardeloos bent


Posted by eieregooie on Nov-21-2003 20:25:

quote:
Originally posted by New Wave
Ik ga op mijn gevoel af
Kijk naar uitslag van ned-schot, die 6-0 voelde ik ook
Ik heb een gave en ik voel gewoon dat je waardeloos bent


Als je nou ook de loting goed hebt voorspeld begin ik je misschien te geloven


Posted by MennoB on Nov-21-2003 20:27:

Ik mix altijd met in m'n gedachten dat 32 beats, 1 is.

Voorbeeld (wat tussen haakjes staat denk ik in m'n hoofd):

Om de 64 beats (2 dus), gaat er na de tune steeds van toontjes en belletjes weg (om zo maar te zeggen). De plaat is afelopen na 256 beats (8 dus). De plaat die ik erin ga mixen is voordat ik het punt heb waarbij de andere plaat afgelopen moet zijn 224 beats (7 dus). Als de plaat 32 beats (1 dus) na de tune is, gooi ik de andere plaat erin. Zo kom ik dus altijd goed uit, mist het anders beter klinkt...

Meestal lukt dit voor de eerste keer (zonder eerst te luisteren of de platen wel bij elkaar passen), maar soms zeg ik de naald ff terug (als ik aan het oefenen ben he ) en doe ik het opnieuw zodat het wel goed klint...


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben niet echt goed in dingen uitleggen


Posted by eieregooie on Nov-21-2003 20:51:

Hehe... en dan is wel platenkennis vereist! Je kan onmogelijk van al je platen onthouden of ze bijv. een stuk van 7 hebben... Bij de platen die je vaak draait natuurlijk wel


Posted by raoel on Nov-21-2003 21:34:

quote:
Originally posted by MennoB

Om de 64 beats (2 dus), gaat er na de tune steeds van toontjes en belletjes weg (om zo maar te zeggen).


Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou Menno, en zo doen de meeste het denk ik ook wel. Na de tune gooi je plaat 2 erin luistert of dat je nog moet corigeren, lopen de beats gelijk dan kloppen de maten ook en je kunt met de (x)fader(s) gaan spelen om plaat 2 er in te mixen. echter.......

Voor mijn gevoel komt die tune om de 32 beats en vaak zelfs om de 16.
Heel veel platen hebben tegen het einde nog een break (te herkennen aan een donker stuk vinyl), na deze break zijn er 3 mogelijkheden:
- Afbouw plaat begint direct (tis meteen een stevige baslijn)
- Je krijt nog 2 maten, Tune en vervolgens de afbouw
- Je krijgt 4 volle maten, Tune en vervolgens afbouw

Die break komt bij heel veel platen voor en als je twijfelt of je de plaat al kan mixen kun je um er altijd ingooien. Ik gebruik de eerste maat dan meestal nog voor te corigeren en ondertussen luister ik naar plaat 1 om te horen of ik niet nog beter (minstens) 2 maten had kunnen wachten.
Had je dat beter kunnen doen breng je plaat 2 terug naar je "ingooi" () punt en gooi je um erin als de eerste 2 maten na de break voorbij zijn.
Je herhaalt het corigeren en luisteren. Eventueel laat je de plaat lopen of je zet plaat 2 weer terug.


Posted by MennoB on Nov-21-2003 21:34:

Nou eerlijk gezegt onthoud ik dat wel bij al m'n platen, EI. Ik heb er nog maar 100 he


Posted by MennoB on Nov-21-2003 21:39:

quote:
Originally posted by raoel
Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou Menno, en zo doen de meeste het denk ik ook wel. Na de tune gooi je plaat 2 erin luistert of dat je nog moet corigeren, lopen de beats gelijk dan kloppen de maten ook en je kunt met de (x)fader(s) gaan spelen om plaat 2 er in te mixen. echter.......

Voor mijn gevoel komt die tune om de 32 beats en vaak zelfs om de 16.
Heel veel platen hebben tegen het einde nog een break (te herkennen aan een donker stuk vinyl), na deze break zijn er 3 mogelijkheden:
- Afbouw plaat begint direct (tis meteen een stevige baslijn)
- Je krijt nog 2 maten, Tune en vervolgens de afbouw
- Je krijgt 4 volle maten, Tune en vervolgens afbouw

Die break komt bij heel veel platen voor en als je twijfelt of je de plaat al kan mixen kun je um er altijd ingooien. Ik gebruik de eerste maat dan meestal nog voor te corigeren en ondertussen luister ik naar plaat 1 om te horen of ik niet nog beter (minstens) 2 maten had kunnen wachten.
Had je dat beter kunnen doen breng je plaat 2 terug naar je "ingooi" () punt en gooi je um erin als de eerste 2 maten na de break voorbij zijn.
Je herhaalt het corigeren en luisteren. Eventueel laat je de plaat lopen of je zet plaat 2 weer terug.



Meestal gooi ik hem ook na de break erin. Ligt er ook aan hoeveel maten er nog achter komen. Ook ligt dat aan de plaat die nu opstaat of aan de plaat die je erin wilt gooien of deze een oneven aantal maten heeft. Of misschien wel een halve maat heeft...


Posted by MennoB on Nov-21-2003 22:00:

Nog iets.

Misschien heeft iemand het zelfde probleem, maar sommige platen zijn bij mij echt heel zacht opgenomen. Ik moet dan de gain helemaal open zetten en dan gaan ze nog niet eens in het rood. Dan moet ik de knoppen, die normaal in dat slotje vallen (om het zo maar te zeggen en dan staan ze halverwege) op drie kwart zetten en dan de gain nog helemaal open. Dan komt hij zo nu en dan in het rood. Dit heb ik bij een aantal platen van mij, dus aan de naalden ligt het niet. Ook zijn sommige platen ontzetten hard opgenomen.

Hier baal ik echt van!!! Vooral omdat ik Arctic Quest - Raygun heb gekocht en deze is echt zacht opgenomen...


Posted by AlFerox on Nov-21-2003 23:52:

wat dacht je van gewoon het main-volume van je mixer meer open draaien?? dan red je het wel met de gains


Posted by eieregooie on Nov-22-2003 01:05:

quote:
Originally posted by MennoB
Nog iets.

Misschien heeft iemand het zelfde probleem, maar sommige platen zijn bij mij echt heel zacht opgenomen. Ik moet dan de gain helemaal open zetten en dan gaan ze nog niet eens in het rood. Dan moet ik de knoppen, die normaal in dat slotje vallen (om het zo maar te zeggen en dan staan ze halverwege) op drie kwart zetten en dan de gain nog helemaal open. Dan komt hij zo nu en dan in het rood. Dit heb ik bij een aantal platen van mij, dus aan de naalden ligt het niet. Ook zijn sommige platen ontzetten hard opgenomen.

Hier baal ik echt van!!! Vooral omdat ik Arctic Quest - Raygun heb gekocht en deze is echt zacht opgenomen...

Hehe... komt er gewoon op neer dat het bereik van je gain's niet groot genoeg is... en dat ligt weer aan de kwaliteit van de mixx0r...


Posted by MennoB on Nov-22-2003 08:36:

quote:
Originally posted by eieregooie
Hehe... komt er gewoon op neer dat het bereik van je gain's niet groot genoeg is... en dat ligt weer aan de kwaliteit van de mixx0r...



Nou ik kan het wel halen, maar dan moet ik de low, mid en high knoppen wat verder open draaien. Maar aangezien dat die dan niet meer in zo'n slotje vallen, staan ze niet gelijk en scheelt de bas een heel stuk als ik hem een stukje terug of verder draai.

Ik kan de knoppen wel helemaal door draaien, maar als ik dan in mix dan moet je een heel eind draaien en dan krijg je ff geen bas en dan in eens kei hard, omdat het ff duurt voordat je die knop helemaal hebt door gedraaid.

Maar ei, heb jij hier dan geen last van?? Zoniet, welke mixer heb jij dan??


Posted by MennoB on Nov-22-2003 08:41:

Deze mixer heb ik:

Gemini PS-626i


Posted by AlFerox on Nov-22-2003 09:01:

quote:
Originally posted by AlFerox
wat dacht je van gewoon het main-volume van je mixer meer open draaien?? dan red je het wel met de gains




als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren


Posted by MennoB on Nov-22-2003 12:01:

quote:
Originally posted by AlFerox


als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren


Bedoel je de Master??


Posted by New Wave on Nov-22-2003 13:13:

quote:
Originally posted by MennoB
Ik kan de knoppen wel helemaal door draaien, maar als ik dan in mix dan moet je een heel eind draaien en dan krijg je ff geen bas en dan in eens kei hard, omdat het ff duurt voordat je die knop helemaal hebt door gedraaid.



Als je een curve~verschil in je EQ heb dan heb je wel een hele gare.
Als je een delay in je mixer zelf heb dan zou ik een andere mixer kopen. (Al vind ik een delay in een mixer opzich al heel vreemd)


Posted by AlFerox on Nov-22-2003 18:05:

quote:
Originally posted by MennoB
Bedoel je de Master??


master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt


Posted by Joost008 on Nov-22-2003 18:11:

quote:
Originally posted by AlFerox
master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt


Das de master op die Gemini jah, heb hem zelf ook


Posted by MennoB on Nov-22-2003 18:58:

quote:
Originally posted by AlFerox
master/main weetikveel, gewoon de knop waarmee je het volume regelt van het signaal dat je mixer uitstuurt



Dus je bedoeld dat ik hem in het groen/geel moet zetten en dan met de master de output in het rood moet draaien


Posted by raoel on Nov-22-2003 19:01:

quote:
Originally posted by AlFerox


als je nou gewoon je main-volume een stuk verder openzet en met je gains in een lagere stand begint, dan hebben ze voldoende bereik om je zachte platen te corrigeren


IDD, das het hele eieregooie uuh, eten
Als ik vragen mag, hoe hoog heb jij je gain staan als je een willekeurige plaat hebt die normaal is opgenomen?
Ik heb um normaal gesproken in het midden staan (waar de EQ knoppen in dat "slotje" zouden vallen) en dan draai ik de master zo ver open dat de pieken tot de 0dB schieten.

Dan heb ik zelden moeite om een plaat op het goede volume te krijgen.
Slechts bij 2 platen heb ik dat geloof ik, namelijk:
Mark Norman - Stream
en
VdM - Additional Works pt 3

In jou geval zou je de gain dan wat lager moeten zetten en de master wat hoger. Dan ben je van het probleem af.


Posted by New Wave on Nov-22-2003 19:09:

Wat ik me afvraag, hebben jullie wel eens gekeken of de balance: versterker/mixer een beetje klopt?


Posted by raoel on Nov-22-2003 19:40:

quote:
Originally posted by New Wave
Wat ik me afvraag, hebben jullie wel eens gekeken of de balance: versterker/mixer een beetje klopt?


Hoe bedoel je dit?


Posted by AlFerox on Nov-22-2003 19:57:

quote:
Originally posted by MennoB
Dus je bedoeld dat ik hem in het groen/geel moet zetten en dan met de master de output in het rood moet draaien


ehh.. nee dan ben je aan het oversturen toch?

draai gewoon je master een stuk meer open, en dan je gains meer dicht zodat je ongeveer hetzelfde geluidsniveau had als ervoor.
verschil is dat je nu met je gains een stuk meer kan corrigeren simpelweg omdat je ze verder open kunt draaien..

mijn gains staan 'in beginstand' op 10 uur (pilotenpraat), kan je hem nog een heel stuk opendraaien als je platen hebt die op fluisterniveau zijn


Pages (36): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.