TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- MondayBar Spring Cruise 2004
Pages (16): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

Posted by mjz on Jan-16-2004 14:26:

quote:
Originally posted by ScuL
kan ni fixa mig en hytt typ.. lr hur ska jag klara det?

vi kommer f�rmodligen med tre.

1: jag
2: wouter (holl�ndskt kompis)
3: mathias (svenskt kompis, ej-TA)

och jag beh�ver egentligen oxo boende f�r helgen s� jag och wouter kan stanna kvar lite i sthlm ...vet inte om k�ra st�v� �r ledigt d� ?

jag har iofs inte lyckats �vertyga n�gon av mina v�nner om att melodisk trance g�r ypperligt b�de att lyssna p� och dansa till (f�r att inte n�mna progressive), s� jag l�r ha 3 platser lediga i min hytt... men bo f�r ni g�ra hos st�v�...

Posted by mindshooter on Jan-16-2004 14:27:

Sad

Antar att det var mig jaybee syftade p�....jag kan inte �ka tyv�rr....har f�tt sjuka ekonomiska problem, b.la p� grund av att jag m�ste skaffa nytt bredband (l�s hj�lptr�den)... Jag vet inte hur min polare t�nker g�ra �n...men det vet jag snart

Posted by staz on Jan-16-2004 16:37:

uhm ms, l�na pengar?
att vara pank �r inget som hade stoppat mig fr�n att dra.

Posted by ScuL on Jan-16-2004 18:48:

quote:
Originally posted by mjz
jag har iofs inte lyckats �vertyga n�gon av mina v�nner om att melodisk trance g�r ypperligt b�de att lyssna p� och dansa till (f�r att inte n�mna progressive), s� jag l�r ha 3 platser lediga i min hytt... men bo f�r ni g�ra hos st�v�...

vi ska bo hos stefan under de dagarna vi �r inte p� kryssningen (bara jag och wouter d�).. men vi har ingen hytt �n, s� om du fortfarande har dessa platser kvar skulle jag g�rna ta de
vilket klass hytt �r det? A/B/C?

Posted by mjz on Jan-16-2004 20:51:

okej, dom �r dina...

och det l�r bli a-hytt eftersom det funkade v�ldigt bra sist...

Posted by sipowitz on Jan-16-2004 21:01:

quote:
Originally posted by mindshooter
Antar att det var mig jaybee syftade p�....jag kan inte �ka tyv�rr....har f�tt sjuka ekonomiska problem, b.la p� grund av att jag m�ste skaffa nytt bredband (l�s hj�lptr�den)... Jag vet inte hur min polare t�nker g�ra �n...men det vet jag snart

N�n�, ingen som �kt med p� en tidigare kryssning f�r boka av en frmtida kryssning, det �r reglerna :-)

Hoho sk�mt �sido... det �r liksom rej�lt med veckor tills hytterna ska betalas... inte ens n�gon bokning som kommit ig�ng �nnu...

Posted by CJ InterCity on Jan-18-2004 04:51:

har lite dumma fr�gor om Mondaybar (yeye jag �r sk�ning s� jag har r�tt att vara dum )

1. vad �r �ldersgr�nsen?
2. hur kommer man tillbaka? �ker f�rjan runt i sthlms sk�rg�rd eller?
3. vad kostar biljett + hytt?
4. hmm den sista fr�gan har jag gl�mt

Posted by Tnakka on Jan-18-2004 09:40:

1. 20. men ddet ska nog g� bra om man �r 18 ocks�...
2. man �ker till �bo och sen tillbaka...hemma p� morgonen p� s�ndagen
3. hytt = biljett. fr�n ca 650:- de har inte kommit ut med priserna �n, men s� mycket kostade det per s�ng i en 4-s�ngs-hytt.
4. sv�rt att svara d�

Posted by SteveTranz4ever on Jan-18-2004 09:40:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
har lite dumma fr�gor om Mondaybar (yeye jag �r sk�ning s� jag har r�tt att vara dum )

1. vad �r �ldersgr�nsen?
2. hur kommer man tillbaka? �ker f�rjan runt i sthlms sk�rg�rd eller?
3. vad kostar biljett + hytt?
4. hmm den sista fr�gan har jag gl�mt

1: Det �r 20 men det finns m�nga som �r 18 som f�ljt med tidigare. V�gar du chansa s� kommer du ombord med stor sannolikhet

2: Silja Line och Viking Line b�tarna har olika rutter... 36 timmars till Helsingfors och 23 timmars till �bo (Cinerella p� Viking g�r till Mariehamn p� �land p� 20 timmar) B�ten g�r allts� fram och tillbaks, b�tarna fungerar till stor del som transport �ver �stersj�n f�r transport bolag, tar ju ombord runt 300 bilar, allts� ett antal l�ngtradare f�r plats p� f�rsta bil d�ck

3: Det har vart lite olika p� kryssningarna. Just denna g�ngen �ker vi �terigen med Silja Festival som vi gjort p� b�da Lucia kryssningarna och d� har priserna vart

.......... C-hytt B-hytt A-hytt
4 pers. xxx 395:- 470:- 545:-

Detta var priserna fr�n f�rsta Lucia Kryssen.�.. kommer bli lite dyrare med tanke p� att Armin �r dyr att boka...

4: Japp det �r v�rt pengarna, ja du f�r ta med dig bandare f�r att f�rfesta i hytten, ja det s�ljer alltid slut fort s� h�ng p� telefonen 08:00 den dag dom sl�pps, du f�r signa upp dig p� monday bars hemsidaf�r att f� deras nyhetsmail n�r dom sl�pps...

Posted by Aendy on Jan-18-2004 10:34:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
1: Det �r 20 men det finns m�nga som �r 18 som f�ljt med tidigare. V�gar du chansa s� kommer du ombord med stor sannolikhet

Jag skulle vilja l�gga in ett veto i denna fr�ga (mest f�r att det passar min negativa livssyn). I och med att det �r fj�rde kryssen har ryktet b�rjat sprida sig. Jag tr�ffade en tjej p� Gielen som skulle �ka med f�r f�rsta g�ngen som sa "det �r lugnt jag kommer med, det �r aldrig n�gon som �kt fast f�r att de �r f�r unga, det �r ingen som kollar". Risken �r att �ven arrang�rer n�tts av detta budskap och d�rmed kommer vara h�rdare s� jag tycker nog det �r upp till var och en att ta den risken och vara medvetna om att de bokstavligen riskerar att kasta sina pengar i �stersj�n.

Posted by ScuL on Jan-18-2004 16:18:

quote:
Originally posted by mjz
okej, dom �r dina...

och det l�r bli a-hytt eftersom det funkade v�ldigt bra sist...

jag kan inte garantera dig �n att vi tar de, men jag har bokat flyget ig�r allts� jag M�STE bara ha hytt, annars �r det synd
vi ska se hur allt utvecklar sig

Posted by Tnakka on Jan-18-2004 22:10:

Nu har de kommit med priser p� hemsidan. Mycket knapph�ndig info men alltid n�got.

Fr�n Mondaybars hemsida:
Fr�n 545kr/hyttplats

det betyder att detta �r c-hytterna. A-hytterna kommer nog att g� l�s p� knappt 1000 sp�nn/person is�f.

Posted by Proximus on Jan-18-2004 22:44:

Fullst�ndig line-up:

Armin van Buuren (Holland)
Markus Schulz (Tyskland/USA)
Tall Paul (England)
Darren Christian (England)
Eric Prydz (Sverige)
Joel Mull (Sverige)
Johnny Boy (Sverige)
Jace (Finland)
�zg�r Can (Sverige)
Rouzbeh Delavari (Sverige)
Raymond Baaklini (Sverige)
Omid R (Sverige)
Yamazaki (Sverige)

Sk�n line-up som fan.

Ska bli kul att spela lite ocks�

Posted by Tnakka on Jan-18-2004 22:58:

�ntligen lite info fr�n dem, 26 januari kl 0800, det g�ller att ligga p� lurarna... h�h�

Posted by mjz on Jan-19-2004 00:33:

a-hytterna g�r p� 795 sp�nn...

lite intressant f�rutom linan var detta:

quote:

Boka enstaka platser i hytter med enbart killar eller tjejer
Om du inte vill boka en hel hytt eller om s�llskapet blir oj�mt antal g�r det fr o m denna kryssning att boka enstaka platser i 4-b�ddshytter med enbart tjejer eller killar. Fr�ga om detta n�r du bokar.

S�k hyttkompisar eller hyttplats

S�ker du n�gon att dela hytt med �r du v�lkommen att l�gga ut en f�rfr�gan i v�rt diskussionsforum: www.mondaybar.com

Posted by CJ InterCity on Jan-19-2004 01:33:

bah! jag som var s� glad n�r blev 18. "�ntligen kan jag komma in p� trance festerna" och s� h�jer dem till 20! nej jag v�gar nog inte riskera. fanj�vlar!

f�rresten, finns det n�gon topic om In Concert 2? det t�nker jag inte missa, om s� �ldersgr�nsen �r 75

Posted by SteveTranz4ever on Jan-19-2004 08:04:

quote:
bah! jag som var s� glad n�r blev 18. "�ntligen kan jag komma in p� trance festerna" och s� h�jer dem till 20! nej jag v�gar nog inte riskera. fanj�vlar!

f�rresten, finns det n�gon topic om In Concert 2? det t�nker jag inte missa, om s� �ldersgr�nsen �r 75

H�jer... n� det har l�nge vart �ldersgr�ns p� 20 p� Siljas b�tar p� vardagar om man inte har s�llskap av m�lsman...

We all been there...

Posted by JayBee on Jan-19-2004 09:11:

quote:

det �r ju fan 20+ p� alla st�llen.. det �r bara n�gra f� clubar som typ claras,alarma(gamla BH),nasty(gamla RD) och �ven vissa utav dem k�r 20 p� l�rdagar, vet inte om vertigo har 18 p� fredagar det �r m�jligt men vet inte.

var ute en kv�ll med en kille som just fylt 18. han vart utkastad p� en klub f�r att han var f�r full. vi gick runt och letade efter n�n klubb att komma in p� men blev f�rv�nad n�r vi tillochmed hittade st�llen d�r det var 27 �rs gr�ns.. fan man m�ste vara halv d�d f�r att komma in liksom. m�nga st�llen hadde oxo 22 eller 25 och s�nt. och m�nga hadde just 20. 18 �r fan... inget! :P

men s� �r ju hela livet, man k�mpar hela livet f�r att bli mer respekterad och n�r man v�l f�tt chefs posten p� jobbet och kan komma in p� alla klubbar.. ja d� �r man 35-40 sen d�r man har jag h�rt rykten om.

Posted by Laszlo on Jan-19-2004 09:49:

LOL @ ^^^ Tur att du har en positiv inst�llning till livet

Posted by SteveTranz4ever on Jan-19-2004 10:48:

quote:
Originally posted by JayBee
det �r ju fan 20+ p� alla st�llen.. det �r bara n�gra f� clubar som typ claras,alarma(gamla BH),nasty(gamla RD) och �ven vissa utav dem k�r 20 p� l�rdagar, vet inte om vertigo har 18 p� fredagar det �r m�jligt men vet inte.

var ute en kv�ll med en kille som just fylt 18. han vart utkastad p� en klub f�r att han var f�r full. vi gick runt och letade efter n�n klubb att komma in p� men blev f�rv�nad n�r vi tillochmed hittade st�llen d�r det var 27 �rs gr�ns.. fan man m�ste vara halv d�d f�r att komma in liksom. m�nga st�llen hadde oxo 22 eller 25 och s�nt. och m�nga hadde just 20. 18 �r fan... inget! :P

men s� �r ju hela livet, man k�mpar hela livet f�r att bli mer respekterad och n�r man v�l f�tt chefs posten p� jobbet och kan komma in p� alla klubbar.. ja d� �r man 35-40 sen d�r man har jag h�rt rykten om.

Tyv�rr �r det ju s�d�r och det var det �ven n�r jag var 18... tyv�rr m�ste vi alla g� igenom den fasen i livet
Men att man blir utsl�ngd f�r att vara f�r full �r ju ingen annans fel �n ens eget, dessutom... n�r man v�xer upp f�rst�r man och uppskattar man att det finns �ldersgr�nser... tro mig

Posted by Laszlo on Jan-19-2004 10:50:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
dessutom... n�r man v�xer upp f�rst�r man och uppskattar man att det finns �ldersgr�nser... tro mig

Word...

Posted by SteveTranz4ever on Jan-19-2004 11:05:

Line-up + priser

Armin van Buuren (Holland)
Markus Schulz (Tyskland/USA)
Tall Paul (England)
Darren Christian (England)
Eric Prydz (Sverige)
Joel Mull (Sverige)
Johnny Boy (Sverige)
Jace (Finland)
�zg�r Can (Sverige)
Rouzbeh Delavari (Sverige)
Raymond Baaklini (Sverige)
Omid R (Sverige)
Yamazaki (Sverige)

Hyttalternativ
Klass D - 2-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass C - 4-b�ddshytt l�ngt ner i b�ten utan f�nster
Klass B - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass A - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten med f�nster
Klass SC - Silja Class - lyxigare 2-b�ddshytter h�gt upp i b�ten med f�nster
Redarhytt - 2 personers lyxhytt!!!

F�R MER INFO. L�S H�R
http://www.doghouseboys.com/events/springcruise2004.asp

Posted by JayBee on Jan-19-2004 11:15:

jag �r ruggigt peppad inf�r kryssningen. jag hadde f�rmodligen torterat mig sj�lv om jag varit i kennys sits

kan det inte vara mars nu?

Posted by SWE_TRANCE on Jan-19-2004 12:19:

Kan v�l h�lla lite koll p� hytter osv.
Jag ska kolla med tobo99 om han �r seri�st sugen.
Isf kanske det finns 2 snubbar fr�n forumet som man kan dela hytt med.
Om "ni" ocks� �r tv� d� vill s�ga
Kommer bli s�nt 7-helvetes draag

Posted by Sveck on Jan-19-2004 13:44:

Mindshooters polare

Tjena gott folk, detta �r mitt f�rsta inl�gg h�r i ert forum som verkar vara ett riktigt mecka f�r klubbare och diggare =)

Jag tror att jag �r "kennys kompis" som det talats om i hyttbokningen, t�nke bara s�ga hej, s� ni vet att jag finns

Kenny ska ju inte �ka (skitsynd!!) men kan jag f�lja med �nd�? Och hur mycket kostar det d�?

Ta det lugnt

Pages (16): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »