TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hulde voor ID&T!
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »


Posted by Remy D on Nov-21-2004 19:30:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Als jij dat zegt Remy kan ik er alleen maar om lachen!
Koop een spiegel

Heb nog niet eens op je gestemd rukkertje hahahahaa dus 39 andere vinden je echt de GROOTSTE nerd. Ik vond je al een megarukker dus vond het stemmen niet meer waardevol.


Posted by SnuggLe on Nov-21-2004 19:44:

quote:
Originally posted by Remy D
Heb nog niet eens op je gestemd rukkertje hahahahaa dus 39 andere vinden je echt de GROOTSTE nerd. Ik vond je al een megarukker dus vond het stemmen niet meer waardevol.


Als jij dit vindt Remy moet je dat vooral vinden, en de rest ook.
Ik lig er geen minuut wakker van kerel.


Posted by basvh on Nov-21-2004 20:12:

Kijk aan de ene kant is het heel leuk voor ons partybezoeker. En misschien heeft die Badu ook wel gelijk. We zullen zien.

Aan de andere kant is het een hele slimme doortrapte actie. Ze wisten immers toch al dat ze ondanks al die reclames waarschijnlijk de helft van het aantal bezoekers zouden trekken. Nu hebben ze een volle back en wat punten op de cool-list


Posted by @win on Nov-21-2004 23:43:

Mooi stukje van die Badu inderdaad. Ik zelf kan Duncan niet anders dan geniaal beschouwen. En dit zeg ik dan ook marketing-technisch oogpunt, iets dat me vanuit mijn studie interesseert.

Ten eerste wint de man sympathie van vele mensen waar hij die al een tijdje kwijt was. Ten tweede maakt hij de bezoeker blij met een kostenreductie en als er iemand is die altijd zeikt over geld dan is het de gemiddelde Nederlander wel. Maar het derde en belangrijkste punt is dat hij er zelf eerder op vooruit gaat dan achteruit.

Veel forummers op allerlei fora en andere partypeople hadden IC al zo ongeveer afgeschreven. Dit in tegenstelling tot andere jaren waar je gewoon zag dat dit nou net een feest was waarbij iedereen samen kwam, of je nu van techno, trance, club of whatever houdt. Oftewel iedereen was er gewoon. De reacties dit jaar op vooral de line-up waren in veel gevallen negatief en het zag er dus ook naar uit dat weinig doorgewinterde housefreak/kenners naar de RAI zouden afreizen. Maar door de actie van Duncan slaat de stemming ineens om. Je leest overal en hoort van veel mensen dat ze nu wel weer gaan of in ieder geval de optie om te gaan overwegen. Het charme offensief heeft wonderwel gewerkt! Ik denk dat mensen nu ook weer wat positiever gaan denken over id-t. Feestjes van id-t worden misschien nu voor de mensen die zich hadden terug getrokken in de clubs en de kleinere feestjes wee eens de moeite waard.

Duncan heeft zijn ongelijk toegegeven en doet een handreiking naar ons als bezoekers van zijn evenementen. Ik vind dat heel wat voor iemand die nooit tegen kritiek kan. Niet eens van een paar snotapen die op het oude forum van id-t zaten (waaronder ikzelf dus). De man verdient hierbij zijn credits. Niet dat hij nu opeens een heilige wordt, want dat predikaat verdient de man ook absoluut niet. En dit stuk is ook zeker niet om id-t te verheerlijken, want dat bedrijf is ook niet meer wat het geweest is. Maar bij deze wel Hulde voor Duncan en Id-t!


Posted by Eye-Riz on Nov-22-2004 00:01:

quote:
Originally posted by Jappio
Volgens mij bepaal je nog altijd zelf of je een kaartje koopt of niet

Dat het bedrijfstechnisch een goede stunt is ben ik helemaal met je eens. Maar waarom dan toch negatief benaderen? Ik vind dit bijvoorbeeld een heel stuk beter dan UDC die de helft van zijn kaartjes uitdeelt als het niet uitverkocht raakt. Dat is pas naaierij en smiegterig gedrag naar je klanten toe.


Daar ben ik het dus echt helemaal mee eens.. gratis kaarten uitdelen is ECHT zuur als je zo'n heel dom bedrag ervoor hebt betaald. Aan de andere kant: moet je ook maar niet zo dom zijn om er zoveel voor te betalen!!


Posted by John on Nov-22-2004 13:08:

zelfs ik, waarschijnlijk neerlands grootste armoedzaaier, overweeg nu naar IC te gaan.

vind het wel een goeie actie van id&t. als er volgend jaar echt een prijsverlaging plaatsvind kan ik dat alleen maar toejuichen. ik vraag me alleen af of de kleinere organisaties er in mee kunnen gaan en niet net zoals de gemiddelde buurtsuper failliet gaan.


Posted by Tim81 on Nov-22-2004 17:12:

Lekker dan, 5 jaar lang teveel betaald voor die feesten !
Gaan ze het nu proberen goed te maken... Nou ja, beter laat dan nooit!


Posted by Eye-Riz on Nov-22-2004 17:59:

quote:
Originally posted by John
zelfs ik, waarschijnlijk neerlands grootste armoedzaaier, overweeg nu naar IC te gaan.

vind het wel een goeie actie van id&t. als er volgend jaar echt een prijsverlaging plaatsvind kan ik dat alleen maar toejuichen. ik vraag me alleen af of de kleinere organisaties er in mee kunnen gaan en niet net zoals de gemiddelde buurtsuper failliet gaan.


TUURLIJK KUNNEN DIE DAAR IN MEE GAAN!!! Damn, Nexus is vijf jaar lang bezig geweest om jullie allemaal te laten zien dat je HELE LEUKE AVOND kunt hebben voor VEEEEEEEL MINDER GELD.

quote:
Lekker dan, 5 jaar lang teveel betaald voor die feesten !
Gaan ze het nu proberen goed te maken... Nou ja, beter laat dan nooit!


Sorry, maar JULLIE zijn zo dom!! Echt ongelooflijk dat jullie er NU pas achter komen dat jullie teveel hebben betaald. ID&T heeft dan wel de markt verneukt, maar ze hebben wel mooi hun portemonnee gevuld. Zij zijn slim en jullie zijn dom. Schaapjes...


Posted by NoisyNeil on Nov-22-2004 18:55:

Goeie actie van ID&T

Toen iemand dit gisteren tegen me zei geloofde ik het in eerste instantie niet, tsjah... het blijft ID&T: incashen tot ze een ons wegen! Maar het blijkt dus echt zo te zijn, ... lekker hoor

Een maat van me zei, komen er nu ook 2x zoveel mensen... hehe, als je nagaat dat nu maar de helft van de kaarten wordt verkocht, dan wel ja .... dan wel


Posted by Eye-Riz on Nov-22-2004 18:59:

denk dat ze met de helft van het geld ook nog een aardig eindje in de buurt komen van in ieder geval quitte spelen... beter een uitverkochte zaal met de helft van de kaarten, dan een half lege zaal.


Posted by NoisyNeil on Nov-22-2004 20:41:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
denk dat ze met de helft van het geld ook nog een aardig eindje in de buurt komen van in ieder geval quitte spelen... beter een uitverkochte zaal met de helft van de kaarten, dan een half lege zaal.


Mee eens, een schaars gevulde RAI lijkt me niks!

Zou Duncan dit ook hebben gedaan als de kaartverkoop wel goed liep? Misschien een ietwat retorische vraag, maar wat denken jullie...


Posted by John on Nov-22-2004 21:15:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
TUURLIJK KUNNEN DIE DAAR IN MEE GAAN!!! Damn, Nexus is vijf jaar lang bezig geweest om jullie allemaal te laten zien dat je HELE LEUKE AVOND kunt hebben voor VEEEEEEEL MINDER GELD.


sorry ben nog nooit op een nexus feest geweest.
maar tis goed te weten dat de markt zo niet doodgeconcurreerd wordt door meneer stutterheim en co.


Posted by basd on Nov-23-2004 07:58:

quote:
Originally posted by NoisyNeil
Zou Duncan dit ook hebben gedaan als de kaartverkoop wel goed liep? Misschien een ietwat retorische vraag, maar wat denken jullie...


Eeehh..

Even denken...

Eehhh...

NEE.


Posted by Magic83 on Nov-23-2004 08:48:

Is het nou al bekend hoeveel goedkoper de kaartjes volgend jaar worden? Nee toch?


Posted by basd on Nov-23-2004 09:01:

quote:
Originally posted by Magic83
Is het nou al bekend hoeveel goedkoper de kaartjes volgend jaar worden? Nee toch?

Waarom zou je dat NU AL willen weten? Innercity 2004 is nog niet eens geweest..


Posted by Magic83 on Nov-23-2004 09:02:

quote:
Originally posted by basd
Waarom zou je dat NU AL willen weten? Innercity 2004 is nog niet eens geweest..


Gewoon, benieuwd he...


Posted by HiGH_NrG on Nov-23-2004 09:06:

quote:
Originally posted by Magic83
Is het nou al bekend hoeveel goedkoper de kaartjes volgend jaar worden? Nee toch?


Iets van 10-15% heb ik ergens gelezen...


Posted by Partyhardy! on Nov-23-2004 09:26:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
TUURLIJK KUNNEN DIE DAAR IN MEE GAAN!!! Damn, Nexus is vijf jaar lang bezig geweest om jullie allemaal te laten zien dat je HELE LEUKE AVOND kunt hebben voor VEEEEEEEL MINDER GELD.



ja daar heb je helemaal gelijk in, en Nexus feesten waren altijd kwaliteit
Wat je mijn inziens w�l uit het oog verliest, en ook in de Arise thread, is dat de Rai of een Vereeniging wel een behoorijk ander huurbedrag heeft als een tractieweg, wat dus automatisch een hogere vaste lastenpost met zich mee brengt.
m.a.w. een feest in de Vereeniging voor 10 euro kan nooit. Dus op zoek gaan naar een andere locatie? ja dat zou een optie kunnen zijn ja...


Posted by Esrem on Nov-23-2004 10:30:

Ik word er echt gek van dat bijna de hele wereld draait om marketing strategie...
Het geeft me vaak het gevoel dat ik bedrogen word. Waar zijn oprechtheid en eerlijkheid gebleven? Je kan natuurlijk zeggen dat het in principe niet vals is, maar we worden wel voor de gek gehouden.
Ik, schaapje, leef in een schijnwereld...:s


Posted by John on Nov-23-2004 10:32:

quote:
Originally posted by Esrem
Ik word er echt gek van dat bijna de hele wereld draait om marketing strategie...
Het geeft me vaak het gevoel dat ik bedrogen word. Waar zijn oprechtheid en eerlijkheid gebleven? Je kan natuurlijk zeggen dat het in principe niet vals is, maar we worden wel voor de gek gehouden.
Ik, schaapje, leef in een schijnwereld...:s


welcome to the real world :S


Posted by jp on Nov-24-2004 16:49:

ID&T zet de actie door naar Thunderdome, nu begin ik me toch echt af te vragen wat er mis is bij ID&T

Dance Valley gaat het moeilijk krijgen, al die oude gabbers kunnen voor 20 Euro gaan hakkuh...


Posted by Eye-Riz on Nov-24-2004 21:02:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
ja daar heb je helemaal gelijk in, en Nexus feesten waren altijd kwaliteit
Wat je mijn inziens w�l uit het oog verliest, en ook in de Arise thread, is dat de Rai of een Vereeniging wel een behoorijk ander huurbedrag heeft als een tractieweg, wat dus automatisch een hogere vaste lastenpost met zich mee brengt.
m.a.w. een feest in de Vereeniging voor 10 euro kan nooit. Dus op zoek gaan naar een andere locatie? ja dat zou een optie kunnen zijn ja...


dat verlies ik zeker niet uit het oog... maar bij zo'n lokatie hoort ook een ander bezoekers aantal. DUS....


Posted by Eye-Riz on Nov-24-2004 21:03:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
ja daar heb je helemaal gelijk in, en Nexus feesten waren altijd kwaliteit
Wat je mijn inziens w�l uit het oog verliest, en ook in de Arise thread, is dat de Rai of een Vereeniging wel een behoorijk ander huurbedrag heeft als een tractieweg, wat dus automatisch een hogere vaste lastenpost met zich mee brengt.
m.a.w. een feest in de Vereeniging voor 10 euro kan nooit. Dus op zoek gaan naar een andere locatie? ja dat zou een optie kunnen zijn ja...


dat verlies ik zeker niet uit het oog... maar bij zo'n lokatie hoort ook een ander bezoekers aantal. DUS.... prijzen zijn voornamelijk dan zo hoog omdat men meer risico loopt. Maar als je de gemiddelde kosten per bezoeker neemt voor de huur van een lokatie denk ik dat dat heel erg meevalt. Maar goed, ik weet niet hoeveel de Rai of die andere toko kost. Mail me dat door, en ik zal er een berekening op los laten, hihihi!


Posted by Matthijs on Nov-25-2004 18:32:

Hier de reactie van Marcel Mingers, directeur van Extrema, op de website van Extrema over de actie van ID&T:

quote:

Onlangs ontstond er een paniekaanval aan het adres van dance-evenement Innercity. Het zoveelste event dat niet slaagt wegens een overkill in de markt en de te hoge prijzen, volgens Duncan Stutterheim (directeur ID&T). Is dan nu eindelijk het moment aangebroken dat een van de marktleiders de prijzenoorlog verklaart en dat dadelijk dance �te koop is� voor een prikje?!? Moeten we niet eens een persbericht schrijven over de gang van zaken bij sommige artiesten met sterstatus die astronomische gages vragen voor optredens? En over de vraag wie deze bedragen heeft gecre�erd? Wie is er nou gek? Degene die de prijs vraagt of wie deze prijs wil betalen? Of nog gekker: wie biedt het meeste en betaalt uiteindelijk absurde prijzen voor artiesten, waardoor de entreeprijzen wel omhoog m�eten?

Extrema heeft altijd aan haar filosofie vastgehouden en gezegd: �Voor deze prijs, graag of niet!� Maar zelfs voor ons gaat tegenwoordig die vlieger soms niet meer op. Bedragen rijzen de pan uit en wanneer je vervolgens andere artiesten programmeert, artiesten die het nog w�l snappen, merk je dat ook z�j al betoverd zijn door de gladde commerci�le managementbureaus en alsnog met onredelijke eisen komen. Gelukkig zijn de entreeprijzen bij Extrema niet astronomisch hoog te noemen. Neem bijvoorbeeld ons nieuwjaarsevenement NYE dat met een sterke artiestenprogrammering voor 37 euro absoluut redelijk te noemen is. Conclusie: lagere prijzen? Prima, maar daar hoeven w�j dus niet aan mee te werken. Overigens vraag ik me ten zeerste af of de artiesten dan ook hun hoge prijzen zullen bijstellen. Of laten ze de dance-industrie gewoon langzaam wegrotten..?

Voor bezoekers wordt het inderdaad steeds moeilijker om zich de toegangsprijs te kunnen veroorloven. Zeker in economisch minder goede tijden zoals nu. �n Andere reden dat een feest zo duur is, is het feit dat de productie niet gek genoeg kan. Mindkilling lightshows; �t liefst tien lasers en alles uitgevoerd door professionals uit de film- en theaterwereld. Erg duur, maar w�l af. Korte termijnvisie dus. Iedereen moet er toch aan meedoen, want de bezoeker raakt verwend en zit bijna de lampjes te tellen in het plafond, voordat hij de zaal binnenloopt. Vroeger (ghaha, hoor mij praten!) ging het om harmonie, de dj stond in een hoek, leuke deco, mooi uitgedost publiek en een goede vibe� ja, ja, dat kon je toen krijgen voor maar liefst 35 gulden! Maar die tijd is helaas allang voorbij.

�t Laatste dat ik toch nog kwijt wil, is dat Extrema als een van de eerste met succes werken met een eigen E-tickingssysteem. Al ruim 30% wordt verkocht via onze website en dit gaat prima. Ook dit is een manier van kostendrukking.

Ik kan nog wel uren doorgaan � la �waarom zus en waarom zo�� Misschien is het een idee om eens � n open discussie te voeren in de media met Duncan (ID&T), Brian (UDC) en mijzelf. Barend en van Dorp, jongens?

Groeten,

Marcel Mingers,
Directeur Extrema



Lijkt mij ook wel interessant om zo'n discussie tussen de heren te zien, wie weet binnenkort...


Posted by Jappio on Nov-26-2004 10:15:

Zou de Nederlandse Dance Scene hier op termijn niet helemaal van instorten? Ik kan me voorstellen dat bepaalde dj's hier niet meer komen draaien omdat ze de gages die ze vragen niet betaald worden. Nederland als toonaangevend danceland zou dan toch minder toonaangevend worden.


Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.