TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Breinbrekers
Pages (4): « 1 2 3 [4]
@glanis: heb je misschien een tip voor 2.6?
| quote: |
Het lijkt hagar een goed idee nu hij toch aan land is, om schoon schip te maken. De drakkar heeft hier-en-daar een lek, maar dat is met wat henneptouw en hars zo verholpen. Tegen de middag als Hagar de riemen met kabeljauwvet insmeert tegen het inbijten van het zoute zeewater, wordt een uitnodiging door Ag bij de helmstok gelegd. Voordat Hagar kan vragen hoe hij er moet komen is de man verdwenen. Heer Viking, U bent uitgenodigd voor het jaarlijkse eetfestijn hier in 't dorp. U wordt verwacht na zonsondergang in de kloostertuin aan de: bxfcgshyjkzwmlanoipqerud Waar in het dorp werd het feest gehouden? |

)
| Originally posted by John @glanis: heb je misschien een tip voor 2.6? het enige wat mij opvalt is dat alleen de t en de v er niet in staan en voor de rest alle letters van het alfabet..maar of dat in de goeie richting is ![]() |

| Loki verschijnt tussen de wolken en geeft de volgende opdracht. Hagar moet met zijn schip rond drie boeien varen die precies een gelijkzijdige driehoek vormen. Hij vaart van boei A, langs boei B, dan langs boei C en dan weer terug naar boei A. Hagar weet dat hij het eerste 3/4 deel van de totale afstand in 3,5 uur aflegde en het laatste 3/4 deel van de totale afstand in 4,5 uur. Ook weet Hagar dat hij over de afstand BC 10 minuten langer deed dan over afstand AB. Hagar's schip vaart tussen twee boeien steeds met een konstante snelheid. Geef het aantal minuten dat Hagar doet over de afstanden AB, BC, en CA. |
| Originally posted by John ... @disney: tip voor 1.5: schrijf de getallen eens voluit op, onder elkaar. (edit: dat zei hb eigenlijk ook )... |
| Originally posted by Disney Zover was ik al ja, zie waar 13(tint)20 vandaan komt, maar krijg t goeie woord voor 1000(?)100 niet gevonden. Ga t nu ook niet meer proberen. Morgen maar weer... |

| Originally posted by Glaniskanis Ik zit zelf compleet vast bij 4.6 Dit is de vraagstelling en het is een rekenpuzzel ![]() |
Kom niet uit 1.3? 
Zit te wiskundig te denken, denk ik 
Edit: heb hem.. jezus wat vergezocht zeg.
| Originally posted by Glaniskanis Heb hem al |

| Originally posted by John misschien zin om em uit te leggen? ![]() |
idd.... 1.3 is erg flauw
Maar goed, verder met die hap
EDIT: verder met 1.8
| Originally posted by ChooChoo EDIT: hmm zit nu vast bij 1.7... |

| Originally posted by Jantjeuh Same here ![]() Maar ik duik maar eens m'n bed in. |
| Originally posted by Glaniskanis derTIen - twiNTig duiZEnd - ...... TI NT ZE .. nou ik geef hem gewoon weg ![]() btw niet in hoofdletters volgens mij he! |
ik zit weer is vast 
| Op het eiland van de bron der waarheid, is maar weinig te beleven en Hagar vaart naar het eiland Trepelstende dat iets verderop ligt en bewoond lijkt te zijn. Op het eiland vindt hij echter maar ��n gebouwtje. Als Hagar daar aanklopt, blijkt de bewoner Ebrord Huizinga, een accountant uit Friesland, te zijn, die zijn leven gewijd heeft aan het oplossen van een rekenprobleem. Hij kreeg de tip om te gaan wonen op dit eiland, niet in het meest voor de rust. Hagar meende de oplossing te hebben toen hij voorstelde om met de vraag naar het eiland der waarheid te gaan. Edoch de koene Fries wilde kost wat kost zelf het probleem klaren. Fryslan Boppe! ![]() Wat is de uitkomst van deze vergelijking? |
heeft er iemand een hint voor puzzel 7 over de brief van hagar's liefje....???
| Originally posted by octaaf heeft er iemand een hint voor puzzel 7 over de brief van hagar's liefje....??? |