TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Track of the year
Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »

Posted by Eagle` on Dec-14-2004 12:13:

opvallend evolutie in vrgl met vorig jaar

met al die pingel pangel trance en al dat proggedoe ken ik tops 1/4 van de tracks.

Posted by Jasperovitsj on Dec-14-2004 12:34:

quote:
Originally posted by Xilver
Vakjeshoeren

It sounds good, who cares wa stijl het is

Ikke

Killa is �cht GEEN trance, het heeft geen enkel element dat ge in trance ook hebt? Ok�, een kick en een hoop percussie, maar dat hebt ge in techno en house ook, dus dan kan ik er evengoed die genres ook op plakken dan?
Killa heeft een symphonische intro, maar dat is totaal geen exclusief kenmerk voor trance. En vanaf de beats erin komen is het gewoon pure tribal progressive house, daar komt niks trance bij te kijken

Ma anyway, het klinkt goed, en das idd het belangrijkste!

Posted by Xilver on Dec-14-2004 12:41:

Allez tribal progressive house dan...

Het spijt me oh heer en meester van de EDM benamingen

Posted by djcresto on Dec-14-2004 12:43:

quote:
Allez tribal progressive house dan...

Het spijt me oh heer en meester van de EDM benamingen

wie beweert er dat de heer en meester correct is? dat hij daar maar eens mooie bewijzen van levert
Alle in killa komen toch een pak strings in en melodie

Posted by Jasperovitsj on Dec-14-2004 12:51:

quote:
Originally posted by djcresto
wie beweert er dat de heer en meester correct is? dat hij daar maar eens mooie bewijzen van levert

Ok�

Bewijs 1: het tempo, Killa is v��l trager dan een normale trance-productie, ge moet die al tot 6% oppitchen om er een trage tranceplaat in te mixen zonder die zelf al te negatief te pitchen. En wat is nu juist een kenmerk van prog: de lagere BPM

Bewijs 2: Zoals ik al zei, waar zijn de melodie�n dan? Alleen in de intro, maar die is symfonisch, en zou evengoed los kunnen bestaan van de rest van de - ontegensprekelijk tribal - beats. Hij zou ook evengoed gebruikt kunnen worden in trance of zelfs hardcore, dus dat kan toch ni de basis zijn voor het genre-naming?

En weete, Killa is gemaakt door Way Out West, das zo ��n van die groepen die gewoon buiten ��n bepaald genre staan, en zelfs gewoon een genre op zich zijn. Zoals Orbital bijvoorbeeld. Wat zij maken is gewoon zo veelzijdig en uniek dat je het meteen herkent, maar toch niet makkelijk kan classificeren

Posted by Xilver on Dec-14-2004 13:02:

En tklinkt waarschijnlijk ook veel cooler om te kunnen zeggen:

- "ik draai tribal progressive house"
- "oh?"

dan

- "ik draai trance"
- "yeah, so does my grandmother and her 5 cats"

Posted by Jasperovitsj on Dec-14-2004 13:06:

^

Posted by CygnusX on Dec-14-2004 13:10:

Puur op mijn eerste gevoel afgegaan :

A : Havannah / Escape
B : Tilt / Crayons
C : Above&Beyond / Vascotia
D : Signum / Dogzilla
E : Foreplay / An Ending
F : Killa / Summer Dream
H : Solid Globe / Super8
G : Oceanlab / Woodshokk

Ik gok op No One On Earth.

Posted by Xilver on Dec-14-2004 13:13:

No One On Earth idd, volgens mij ook

en da mag wel vind ik

Posted by TOR on Dec-14-2004 14:18:

poll F was best moeilijk

Posted by Jasperovitsj on Dec-14-2004 14:31:

quote:
Originally posted by TOR
poll F was best moeilijk

Inderdaad! Bij elke andere poll moest ik bijna willekeurig een 2de track kiezen omdat ze allemaal crap waren, en in die poll waren er 3 tracks die ik absoluut bij wou hebben...

En ik blijf het me afvragen: Where the hell is Michael Burns - Forwards?
In de nomination thread heb ik die minstens 5 keer voorbij zien komen, en toch zeker meer dan Grayarea - Gravity bijvoorbeeld. Das dan zo'n fantastische crossover-plaat tussen trance, house en prog, en dat zit dan niet eens bij de laatste 40 tracks...

Posted by TOR on Dec-14-2004 14:36:

^ voor mij ook een van de platen van het jaar, maar denk dat het niet veel zou uitmaken. die wordt er sowieso uitgebonjourd in de eerste ronde.. als je ziet hoe weinig stemmen Burma nog maar heeft t.o.v. ASOT-hitjes uit dezelfde poll...

Posted by Xilver on Dec-14-2004 14:51:

Ach, als er meer prog gaat geluisterd worden, wordt het meer mainstream, en dan gaan jullie elitisten daar toch ook op kappen en iets nieuws, meer underground zoeken

Posted by Jasperovitsj on Dec-14-2004 14:55:

quote:
Ach, als er meer prog gaat geluisterd worden, wordt het meer mainstream,

Prog zal niet zo snel mainstream worden, gewoon omdat het de dansbaarheid, herkenbaarheid en toegankelijkheid van trance of house mist. Af en toe zal er wel al eens een plaat de crossover maken (Wooden swordz, Killa, Nothing), maar als genre an sich zal het nooit volledig mainstream en commercieel kunnen gaan volgens mij
Te traag, te monotoon, te weinig herkenbare elementen, te weinig dansbaar voor het "normale" publiek...

Posted by djcresto on Dec-14-2004 16:56:

quote:
Ach, als er meer prog gaat geluisterd worden, wordt het meer mainstream, en dan gaan jullie elitisten daar toch ook op kappen en iets nieuws, meer underground zoeken

volgens mij zit hier een pak waarheid in

Posted by CygnusX on Dec-14-2004 17:11:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Prog zal niet zo snel mainstream worden...

Wat verstaat ge precies onder mainstream? Zijn "ASOT-nummers" mainstream?

Posted by TOR on Dec-14-2004 17:49:

quote:
Originally posted by djcresto
volgens mij zit hier een pak waarheid in

[sarcasm mode] in een hypothetische toekomstvoorspelling zit altijd waarheid [/sarcasm mode]

Posted by Phortastic on Dec-15-2004 16:10:

A) Whiteroom - The Whiteroom / Fictivision vs Phynn - Escape

B) Tilt - The World Doesn't Know / Mark Norman - Phantom Manor

C) Above & Beyond - No One On Earth / Viton & Stel - Wooden Swords (Kosmas Epsilon Mix)

D) Ridgewalkers feat. El - Find / Dogzilla - Your Eyes

E) Randy Katana - In Silence / Young Parisians - Jump The Next Train

F) Way Out West - Killa / Mirco De Govia - Voller Sterne

G) Perry O'Neil - Wave Force / Filterheadz - Yimanya

H) Solid Globe - Sahara / Lo Step - Burma

Posted by Jasperovitsj on Dec-15-2004 16:14:

quote:
Originally posted by CygnusX
Wat verstaat ge precies onder mainstream? Zijn "ASOT-nummers" mainstream?

Niet alle ASOT-nummers nee, maar zo de fluffy dingen die heel toegankelijk zijn voor mensen die net into dance/trance zijn. En ja, gewoon het type trance-platen die in deze polls altijd naar voor komen, dat noem ik meer de mainstream...

Posted by Phortastic on Dec-15-2004 16:18:

ASOT noem ik ni eens mainstream.
Mainstream is voor mij: Call on Me, Milk Inc crap, Sylver crap, Whole van benjamin bates... zo van da.
Ga maar eens in de straat aan jan met de pet (de jonge generatie ofcourse) vragen naar een paar nummers uit ASOT. Denk ni da er veel bij gaan zijn die een paar nummers zullen herkennen.

Posted by djcresto on Dec-15-2004 16:38:

quote:
Originally posted by Phortastic
ASOT noem ik ni eens mainstream.
Mainstream is voor mij: Call on Me, Milk Inc crap, Sylver crap, Whole van benjamin bates... zo van da.
Ga maar eens in de straat aan jan met de pet (de jonge generatie ofcourse) vragen naar een paar nummers uit ASOT. Denk ni da er veel bij gaan zijn die een paar nummers zullen herkennen.

idd mainstraim is ultratop, tmf, jim muziek

Posted by CygnusX on Dec-15-2004 17:15:

Cresto & Phor : Zo denk ik er ook over.

Jasper : Gij zit veel te diep underground

Posted by pooley on Dec-15-2004 19:13:

prog is mode so stfu

Posted by Kaidreas on Dec-15-2004 19:31:

er is zeker niks verkeerd met een beetje mainstream hoor.
ik bedoel ik luister 10 uur per dag naar den donna, op den duur begint ge da gewoon goe te vinden (buiten da gezaag van jasmine)
als ik leuke mainstream liedjes mag kiezen worden het de deze wel
natasha beddingfield-I love you
Armand van helden-mymymy
britney spear- my perogative
die nieuwe van snoop dog en pharrel
ik bedoel maar da zijn toch best leuke tracks. tmoet toch niet altijd OOOOOOOOMg I die tracks zijn om u te laten bewegen

Posted by Jasperovitsj on Dec-16-2004 10:06:

quote:
Originally posted by CygnusX

Jasper : Gij zit veel te diep underground

Zo moeten er ook zijn, anders zou het hier maar saai worden

Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »