TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hårprodukter, hjälp!
Pages (4): « 1 2 3 [4]

Posted by Cloudburst on Jun-09-2005 22:55:

quote:
Originally posted by n0bben
såhär typ? ingen backslick iaf
http://jespersson.se/n0bben/apa.jpg

du glömde censurera en person där...

Posted by keddo on Jun-10-2005 04:11:

hmm .. börjar mer och mer inse fördelen med dreads, allt jag gör är att vaxa in dom en gång i veckan och tvätta dom var 3:e dag så håller dom sig på plats :]

Posted by lacksesepsotygh on Jun-10-2005 15:19:

inga hårvårdsprodukter för mig inte. jag kör på naturligt fett hår. mycket mer ekonomiskt,.

Posted by Pjox on Jun-11-2005 17:15:

quote:
vilket schampo / balsam är bäst för dax vax då? balsam brukar jag använda för att tvätta ur skiten, tokbra! men ska man använda schampo efteråt egentligen?

Måste fråga.. Har du värkligen skrivit det där i rätt ordning?

Jag och mor min har använt nått vax som inte var vax utan lera.
Jätte bra, höll bra gjorde inte håret fettigt och var lätt att tvätta ur. Tror det kosta 150-200 kr och det va ändå en rätt stor burk.
det funkar både till längre och kortare hår.

Posted by trancedanne on Jun-11-2005 20:33:

Provade "Fudge" i igår eller köpte, men funkade inte ett jäkla dugg, kanske i 20 min innan allt blev torrt igen, fattar inte varför.. Måste vara fel på håret ifrån början, får typ ingen näring :S

Posted by Cloudburst on Jun-12-2005 00:14:

quote:
Originally posted by Pjox
Måste fråga.. Har du värkligen skrivit det där i rätt ordning?

Jag och mor min har använt nått vax som inte var vax utan lera.
Jätte bra, höll bra gjorde inte håret fettigt och var lätt att tvätta ur. Tror det kosta 150-200 kr och det va ändå en rätt stor burk.
det funkar både till längre och kortare hår.

har du nått namn på den?

Posted by Pjox on Jun-12-2005 00:47:

quote:
Originally posted by Cloudburst
har du nått namn på den?

Nej, inte just nu.
Nurken är turkos och inehållet är turkos/blått och så tror jag att testen är i silver eller vitt. Men namnet minns jag inte. Kan fråga min lilla mamma imorn hon borde veta vad det hette...

Posted by dbl on Jun-12-2005 00:56:

quote:
såhär typ? ingen backslick iaf

är ju svårt att se på foto egentligen...

men skulle nog inte rekommendera min värsta fiende dax vax.. haha

men med din frisyr så fattar jag inte varför du använder dax vax...
tycker det verkar riktigt jäkla onödigt med tanke på att du har så kort hår...

och skulle du nu ha testat nått annat vax och det inte funkar så är det antingen nått kasst vax som du har tagit från nån matbutik typ eller så har du kass frisör som inte kan klippa håret riktigt.. hehe

Posted by Cloudburst on Jun-12-2005 19:48:

quote:
Originally posted by Pjox
Nej, inte just nu.
Nurken är turkos och inehållet är turkos/blått och så tror jag att testen är i silver eller vitt. Men namnet minns jag inte. Kan fråga min lilla mamma imorn hon borde veta vad det hette...

Ok, fråga lilla mamsen.

Posted by Pjox on Jun-12-2005 19:52:

quote:
Originally posted by Cloudburst
Ok, fråga lilla mamsen.

Juste juste hittade ju burken här hemma, trodde den var kastad då den typ är slut.

*Camilla springer iväg efter burken*

RUSK
Being Shocked
adhesive i (utan pricken över i:t) adhésif

Sen vilket som värkligen är namnet på produkten och vad som är namnet på ja nått annat vet jag inte men det där står i alla fall på locket till bööörken

Posted by Jeremy H on Jul-20-2005 12:49:

Sry för att jag gräver upp den här otroligt straighta tråden

Vet nån var jag kan köpa d:fi's eller american crew's vax här i Göteborg? Har inte lust att irra omkring överallt på cykel i det här regnet
Brukade köpa det hos min frisör i Jkpg, så jag har ingen aning om vilka affärer som brukar ha det.. Är väl samma i alla städer antar jag

Posted by jofawe on Jul-20-2005 13:43:

testat hos en frisör? :P

Posted by Jeremy H on Jul-20-2005 14:19:

quote:
Originally posted by jofawe
testat hos en frisör? :P

quote:
Originally posted by Jeremy H
Sry för att jag gräver upp den här otroligt straighta tråden

Vet nån var jag kan köpa d:fi's eller american crew's vax här i Göteborg? Har inte lust att irra omkring överallt på cykel i det här regnet
Brukade köpa det hos min frisör i Jkpg, så jag har ingen aning om vilka affärer som brukar ha det.. Är väl samma i alla städer antar jag

Posted by jofawe on Jul-20-2005 15:14:

quote:

Fan va gnällig du är då! :P
Det är ju göteborg, lär ju finnas ganska bra kollektivtrafiksresurser där, sen har du ju en frisör i varje stadsdel!

Gaska upp dig!

Posted by Jeremy H on Jul-20-2005 15:20:

Behold, my arse.

quote:
Fan va gnällig du är då! :P
Det är ju göteborg, lär ju finnas ganska bra kollektivtrafiksresurser där, sen har du ju en frisör i varje stadsdel!

Gaska upp dig!

Haha, kollektivtrafiken är helt sne nu eftersom dom bygger om i hela innerstan Och jag påminner om att det regnar nåt galet! Har inte lust att simma omkring och leta

Posted by jofawe on Jul-20-2005 15:41:

quote:
Haha, kollektivtrafiken är helt sne nu eftersom dom bygger om i hela innerstan Och jag påminner om att det regnar nåt galet! Har inte lust att simma omkring och leta

jag tycker fortfarande att du är gnällig..

Posted by Jeremy H on Jul-20-2005 15:49:

quote:
jag tycker fortfarande att du är gnällig..

sftu!

Posted by dbl on Jul-20-2005 17:06:

finns ju frisörer överallt i gbg.. e la bara att gå in o kolla på nått ställe

Posted by Jeremy H on Jul-20-2005 19:48:

quote:
Originally posted by dbl
finns ju frisörer överallt i gbg.. e la bara att gå in o kolla på nått ställe

Bah, jobbiga ni är
Tänkte om nån visste något ställe så att jag slapp att leta

Posted by cviper on Jul-20-2005 21:00:

Syrran påstår att d:fi bl.a. finns i panasche (eller hur det nu stavas) i nordstan. (Brukar be henne att handla sånt, eftersom hon typ ändå hänger runt där hela dagarna )

Posted by Jeremy H on Jul-20-2005 21:05:

quote:
Originally posted by cviper
Syrran påstår att d:fi bl.a. finns i panasche (eller hur det nu stavas) i nordstan. (Brukar be henne att handla sånt, eftersom hon typ ändå hänger runt där hela dagarna )

Ah, det var ingen dum idé!
Tack (till syrran) för tipset

edit: Såg precis på hemsidan att dom hade.. och för grymt bra pris dessutom Tack igen!

Posted by beaversweede on Jul-26-2005 18:30:

Kan gärna dela med mig lite av mina erfarenheter

Personligen så har jag alltid 2-3 burkar vax/gele hemma beroende på hårlängd,till vardags eller festsammanhang t.ex. :
När jag har kort hår blir det alltid något mjukare hårvax,eftersom det inte krävs så mycket för att få till frisyren när man har kortare hår. Mellanlångt hår har jag hårdare vax i större dos. Till sist har jag i princip alltid någon typ av billig gårgele till då jag har långt hår därför att det går åt så j*vulskt mycket och för att det blir knallhårt och håller väldigt bra.
Men, jag går aldrig till frisören utan kör med den gamla hederliga rakapparaten då håret blir alldeles för långt och sen låter jag det bara växa ut i sin takt,sen kör jag bara samma runda igen. Kort o gott, enkelt och billigt

Posted by Christian Ö. on Jul-26-2005 18:38:

klippte mig idag och min frisör rekomenderade en d:fi d:struct burk, jag har aldrig testat vaxet så jag får se...

Posted by beaversweede on Jul-26-2005 18:53:

quote:
Originally posted by Christian Ö.
klippte mig idag och min frisör rekomenderade en d:fi d:struct burk, jag har aldrig testat vaxet så jag får se...

jag har averkat en sån burk ganska nyligt. Tycker personligen att det är ett suveränt vax, synd att det ska vara så förbaskat dyrt bara.
Vad betalade du för det??

(ett plus för att det luktar som godis...mums)

Posted by cviper on Jul-26-2005 22:23:

quote:
Originally posted by beaversweede
(ett plus för att det luktar som godis...mums)

+1

Tyckte att det funkar bra med kort hår, men nu när håret har blivit lite längre, känns det lite mesigt.

Pages (4): « 1 2 3 [4]