TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hårprodukter, hjälp!
Pages (4): « 1 2 3 [4]
| quote: |
| Originally posted by n0bben såhär typ? ingen backslick iaf ![]() http://jespersson.se/n0bben/apa.jpg |
hmm .. börjar mer och mer inse fördelen med dreads, allt jag gör är att vaxa in dom en gång i veckan och tvätta dom var 3:e dag så håller dom sig på plats :]
inga hårvårdsprodukter för mig inte. jag kör på naturligt fett hår. mycket mer ekonomiskt,.
| Originally posted by n0bben vilket schampo / balsam är bäst för dax vax då? balsam brukar jag använda för att tvätta ur skiten, tokbra! men ska man använda schampo efteråt egentligen? |
Provade "Fudge" i igår eller köpte, men funkade inte ett jäkla dugg, kanske i 20 min innan allt blev torrt igen, fattar inte varför.. Måste vara fel på håret ifrån början, får typ ingen näring :S
| Originally posted by Pjox Måste fråga.. Har du värkligen skrivit det där i rätt ordning? Jag och mor min har använt nått vax som inte var vax utan lera. Jätte bra, höll bra gjorde inte håret fettigt och var lätt att tvätta ur. Tror det kosta 150-200 kr och det va ändå en rätt stor burk. det funkar både till längre och kortare hår. |
| Originally posted by Cloudburst har du nått namn på den? |
| Originally posted by n0bben såhär typ? ingen backslick iaf |
| Originally posted by Pjox Nej, inte just nu. Nurken är turkos och inehållet är turkos/blått och så tror jag att testen är i silver eller vitt. Men namnet minns jag inte. Kan fråga min lilla mamma imorn hon borde veta vad det hette... |
| Originally posted by Cloudburst Ok, fråga lilla mamsen. |
Sry för att jag gräver upp den här otroligt straighta tråden 
Vet nån var jag kan köpa d:fi's eller american crew's vax här i Göteborg? Har inte lust att irra omkring överallt på cykel i det här regnet 
Brukade köpa det hos min frisör i Jkpg, så jag har ingen aning om vilka affärer som brukar ha det.. Är väl samma i alla städer antar jag 
testat hos en frisör? :P
| Originally posted by jofawe testat hos en frisör? :P |
| Originally posted by Jeremy H Sry för att jag gräver upp den här otroligt straighta tråden ![]() Vet nån var jag kan köpa d:fi's eller american crew's vax här i Göteborg? Har inte lust att irra omkring överallt på cykel i det här regnet ![]() Brukade köpa det hos min frisör i Jkpg, så jag har ingen aning om vilka affärer som brukar ha det.. Är väl samma i alla städer antar jag |
Originally posted by Jeremy H |
| Originally posted by jofawe Fan va gnällig du är då! :P Det är ju göteborg, lär ju finnas ganska bra kollektivtrafiksresurser där, sen har du ju en frisör i varje stadsdel! Gaska upp dig! |
Och jag påminner om att det regnar nåt galet! Har inte lust att simma omkring och leta
| Originally posted by Jeremy H Haha, kollektivtrafiken är helt sne nu eftersom dom bygger om i hela innerstan Och jag påminner om att det regnar nåt galet! Har inte lust att simma omkring och leta |
| Originally posted by jofawe jag tycker fortfarande att du är gnällig.. |
finns ju frisörer överallt i gbg.. e la bara att gå in o kolla på nått ställe
| Originally posted by dbl finns ju frisörer överallt i gbg.. e la bara att gå in o kolla på nått ställe |

Syrran påstår att d:fi bl.a. finns i panasche (eller hur det nu stavas) i nordstan. (Brukar be henne att handla sånt, eftersom hon typ ändå hänger runt där hela dagarna
)
| Originally posted by cviper Syrran påstår att d:fi bl.a. finns i panasche (eller hur det nu stavas) i nordstan. (Brukar be henne att handla sånt, eftersom hon typ ändå hänger runt där hela dagarna ) |

Tack igen!
Kan gärna dela med mig lite av mina erfarenheter 
Personligen så har jag alltid 2-3 burkar vax/gele hemma beroende på hårlängd,till vardags eller festsammanhang t.ex. :
När jag har kort hår blir det alltid något mjukare hårvax,eftersom det inte krävs så mycket för att få till frisyren när man har kortare hår. Mellanlångt hår har jag hårdare vax i större dos. Till sist har jag i princip alltid någon typ av billig gårgele till då jag har långt hår därför att det går åt så j*vulskt mycket och för att det blir knallhårt och håller väldigt bra.
Men, jag går aldrig till frisören utan kör med den gamla hederliga rakapparaten då håret blir alldeles för långt och sen låter jag det bara växa ut i sin takt,sen kör jag bara samma runda igen. Kort o gott, enkelt och billigt 
klippte mig idag och min frisör rekomenderade en d:fi d:struct burk, jag har aldrig testat vaxet så jag får se...
| Originally posted by Christian Ö. klippte mig idag och min frisör rekomenderade en d:fi d:struct burk, jag har aldrig testat vaxet så jag får se... |
| Originally posted by beaversweede (ett plus för att det luktar som godis...mums) |