TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Ramp in Azië
Pages (4): « 1 2 3 [4]

Posted by Bailey on Jan-07-2005 03:12:

quote:
Originally posted by eXos
Wat loop je nou te zeiken man. Over 2 wkn hoor je er nix meer over, maar die mensen daar zitten dan nog wel met die teringzooi opgescheept.

Ik wordt gewoon gek van al die 555 shit. Radio/TV/Internet, alles staat in het teken van Azie. Je hoeft mij niet te vertellen dat daar mensen met die shit zijn opgescheept. Ik snap gewoon niet dat alles en iedereen nu op z'n kop staat, terwijl er nog altijd andere gigantische problemen zijn waar niemand om lijkt te geven. Dat vind ik een beetje overdreven en hypocriet. Maargoed, ik heb zelf ook wat gedoneerd.

Enniewee het is natuurlijk niet slecht dat iedereen zich van zijn gulste kant laat zien. Conclusie is dus dat ik eigelijk niet weet wat ik wil zeggen.

Posted by Tim81 on Jan-07-2005 11:54:

Mooi gesproken

Posted by moogwai on Jan-07-2005 13:56:

Ik vond het gisteren best indrukwekkend, zowel de kleine als grote initieven om geld
in te zamelen. Had echt niet verwacht dat er zoveel miljoenen binnengehaald zijn.
Ik denk dat er niet veel landen op de wereld zijn, die zo'n grootschalige actie kunnen houden als Nederland.

quote:
Originally posted by Massive84
Ze hadden het al moelijk en nu nog moelijker, zulke mensen ( derde wereld landen dus) moet je structueel helpen en niet alleen als er iets gebeurd.

Ware het niet dat dit een bodemloze put is....
Als eerst zaken als corruptie, wanbeleid, terrorisme, oorlogen, etc nou eens "aangepakt" konden worden, dat zou al een goede stap in de richting zijn. Maar goed, dan heb je nog altijd ongelooflijke natuurrampen zoals die sprinkhanenplaag b.v. in Africa, die al het goede weer verpesten...

Posted by SnuggLe on Jan-08-2005 13:29:

Oke, nu heb ik officieel ook een Azie overkill. En waarom? Omdat staatsecretaris van ontwikkelingszaken, van Ardenne, enkele 'honderden miljoenen' namens Nederland heeft beloofd (bovenop wat er al is nu). Dat vind ik nu echt overdone. Kijk, die mensen hebben het vast allemaal heel erg nodig en het is ook erg zielig, en ik heb zelf ook geld gestort, maar enough is enough! Kom op, 100-den miljoenen? Waar halen ze het geld vandaan???? Juist, van de belastingbetaler, wij allemaal dus. En mensen in de WAO, armoede in NL etc , veel subsidies die weggaan; nee joh, we moesten allemaal bezuinigen! Nederland draagt proportioneel veel bij nu lijkt het......

Daarnaast: er stond een artikel in de krant, plus ik las wat op internet hoeveel procent van jou euro daar daadwerkelijk aankomt. Schrikbarend weinig: zo'n 20.
Kosten voor transport, kosten voor de bestuurders van die 'liefdadigheidsinstellingen' (die houden nogal van graaien) et cetera et cetera. Daar gaat veel te veel geld naartoe.

Wat dachten jullie bv van de KLM: die zeggen wel 'wij storten 50.000 euro' en dan lijken ze heel stoer, maar wat denk je dat al die chartervluchten kosten die die kant op gaan? Waar gaat dat geld heen? Juist, de KLM. D'r zijn heel veel bedrijven alleen maar gebaat bij deze ramp.

Ik heb mijn geld ook naar 555 overgemaakt, maar je kan het volgensmij veel beter naar kleine initiatieven overmaken. Waarom? Omdat die mensen daar zelf rechtstreeks naartoe gaan, en het GELD daarheen brengen, zodat de kosten voor transport en shit veel lager zijn. Dan weet je zeker dat je euro daar goed wordt besteedt, in plaats van dat het terugvloeit in de zakken van bedrijven.

Posted by Tim81 on Jan-08-2005 13:51:

Als de Nederlandse regering nog meer wil doen dan kunnen ze op dit moment beter mensen (lees: leger, timmermannen, dokters, zusters, etc.) sturen. Kijk dan hoe het er over een (pakweg) jaar voorstaat en stort dan nog een 100 miljoen voor hulp of iets dergelijks...

Posted by Vertigo on Jan-08-2005 14:23:

Ten eerste vind ik het geweldig dat de wereld eindelijk de handen in één slaat en zo'n situatie samen probeert te verbeteren.

ik word er ook ondertussen helemaal gek van, het is overal. Dit gevoel heb ik trouwens wel meer bij 'groot nieuws', vorig jaar ook zoveel keer... Het is overal, zelfs tijdens het darten op TV hebben ze het er de HELE tijd over.

Hiernaast vind ik het allemaal wat hypocriet wat er gebeurt. Giro555 bestaat toch al veel langer? Het is het algemene rampenfonds, het is nu net alsof het alleen voor Azië is opgezet. Het is een race om te kijken wie het meeste geeft, je kan er leuke dingetjes mee winnen en alle BN-ers misbruiken het fenomeen om (weer eens) in de spotlight te komen, terwijl de meeste van hen NOOIT geven. Iedereen geeft zoveel geld aan giro555, er is wereldwijd echt een abnormaal bedrag gedoneerd!

Hoeveel andere mensen hebben deze hulp zo hard nodig? Voor hoeveel mensen is het dagelijks weer een strijd om de primaire behoeften te verzadigen? Er wordt zo weinig voor deze mensen gedaan, er is zo weinig geld beschikbaar, waar is de grote Africa actie? Er zijn zat mensen die nooit iets hadden om mee te beginnen, misschien moet de Westerse wereld de ogen eens goed open doen.

Dan belooft de regering ook nog eens HONDERDEN MILJOENEN EUROS? Is dit waar we voor bezuinigen, ik dacht dat wij als land in een zogenaamde recessie al zoveel gedoneerd hadden, want ra-ra wie mag dit betalen? Geef het anders lekker aan instanties die bezig zijn in Africa?

Posted by Siesta on Jan-08-2005 16:05:

quote:
Originally posted by Massive84
(y)

Wat mij erg verbaasd is dat mensen hier doen of de mensen die getroven zijn het altijd goed hebben gehad..niet dus!

Ze hadden het al moelijk en nu nog moelijker, zulke mensen ( derde wereld landen dus) moet je structueel helpen en niet alleen als er iets gebeurd.

Tja geld geven is leuk, maar ik denk dat mensen het echt doen voor de image (misschien niet allemaal)

thailand is helemaal geen derde wereld land man

Posted by Bailey on Jan-08-2005 17:00:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Oke, nu heb ik officieel ook een Azie overkill. En waarom? Omdat staatsecretaris van ontwikkelingszaken, van Ardenne, enkele 'honderden miljoenen' namens Nederland heeft beloofd (bovenop wat er al is nu). Dat vind ik nu echt overdone. Kijk, die mensen hebben het vast allemaal heel erg nodig en het is ook erg zielig, en ik heb zelf ook geld gestort, maar enough is enough! Kom op, 100-den miljoenen? Waar halen ze het geld vandaan????

Dat bedrag is wordt wel over een aantal jaren gespreid toch? Ik denk dat ze dat bedrag gewoon uit het bestaande budget zullen halen (0,8% van het BNP dacht ik). Het gaat waarschijnlijk dus niet ten koste van andere zaken.

Posted by Remy D on Jan-08-2005 18:23:

rukkers

Posted by New Wave on Jan-08-2005 20:35:

Goed heur zoveel geld.

Posted by SnuggLe on Jan-08-2005 23:30:

quote:
Originally posted by Bailey
Dat bedrag is wordt wel over een aantal jaren gespreid toch? Ik denk dat ze dat bedrag gewoon uit het bestaande budget zullen halen (0,8% van het BNP dacht ik). Het gaat waarschijnlijk dus niet ten koste van andere zaken.

Ja dat vroeg ik me ook af, heb het ook gezien, dat 0,8 procent.
Maar gaat dat niet ten koste van andere landen, dat is de vraag...

Posted by Bailey on Jan-09-2005 00:57:

Eerlijk gezegd heb ik liever dat het dan naar Atjeh gaat dan naar een Afrikaans land. Atjeh kan nog opgebouwd worden, terwijl het bij het gemiddelde Afrikaanse land weer wachten is op de volgende coup/burgeroorlog/genocide. Wordt je af en toe ook een beetje moedeloos van...

Posted by Yarnie on Jan-09-2005 01:15:

quote:
Originally posted by Bailey
Eerlijk gezegd heb ik liever dat het dan naar Atjeh gaat dan naar een Afrikaans land. Atjeh kan nog opgebouwd worden, terwijl het bij het gemiddelde Afrikaanse land weer wachten is op de volgende coup/burgeroorlog/genocide. Wordt je af en toe ook een beetje moedeloos van...

Uuuuhhhhh volgens mij had je niet al te lang geleden in Atjeh ook van dat soort toestanden ...leuk om glijk ff alle Afrikaanse landen over een kam te scheren

Posted by eXos on Jan-09-2005 01:24:

Atjeh wil onafhanklijk zijn van Indonesia. En t land is tevens zo corrupt als de nete.

Er kunnen beter hulp organistaies van buitenaf hulp leveren dan het intern op te laten lossen.

Posted by Tim81 on Mar-28-2005 20:34:

Weer een beving in Azie, nu voor de kust van Sumatra, niet ver van de zeebeving op 2e Kerstdag

---
Zware aardbeving ten westen van Sumatra (video)

Uitgegeven: 28 maart 2005 19:20
Laatst gewijzigd: 28 maart 2005 22:21

JAKARTA - Een aardbeving met een kracht van minstens 8,2 op de schaal van Richter heeft maandag plaatsgevonden ten westen van Sumatra. Er is een waarschuwing uitgegaan voor een tsunami. Een vloedgolf voor de Indonesische kust van Sumatra blijft vooralsnog uit. Dit melden meteorologen in Indonesië.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Volgens een Amerikaanse geologisch instituut heeft de beving op ongeveer 200 kilometer ten westen van Sumatra en ongeveer 1300 kilometer ten noordwesten van de Indonesische hoofdstad Jakarta plaatsgevonden.

De beving vond plaats in ongeveer hetzelfde gebied als de zeebeving van tweede kerstdag. Die had een reeks tsunami's tot gevolg, waardoor 273.000 tot 288.000 mensen om het leven zijn gekomen.

Doden op Nias

Op het Indonesische eiland Nias zijn tientallen doden gevallen door de zeebeving voor de kust van Sumatra. Dat heeft een vertegenwoordiger van de regering op Nias tegen de televisiezender Metro TV gezegd. Honderden woningen zijn verwoest.

Volgens een woordvoerder van de plaats Gunungsitoli zijn 10.000 mensen uit hun woning gevlucht om in hoger gelegen gebied een veilig heenkomen te vinden. "Gunungsitoli is nu een spookstad. Er heerst daar extreme paniek."

Volgens de politie ligt 75 procent van de belangrijkste stad op Nias in puin door de beving. Veel mensen zouden nog onder de puinhopen liggen. "Veel mensen zijn gewond en velen zitten nog opgesloten in de gebouwen. De beving was heel zwaar en het schudt nog altijd."

Kleine tsunami

De zware zeebeving heeft een kleine tsunami veroorzaakt, die de Cocos- of Keelingeilanden in de Indische Oceaan heeft geraakt. Dat heeft het Tsunami Waarschuwingscentrum voor de Stille Oceaan gemeld. De Cocoseiland liggen ten zuiden van het epicentrum van de beving. Op Mauritius en Madagascar is de bevolking gewaarschuwd voor een mogelijke vloedgolf.

"Er is geen grote tsunami gezien in de buurt van het epicentrum", aldus het waarschuwingscentrum. Indonesië meldde enkele uren na de beving, die vlak voor middernacht plaatsvond, eveneens dat er geen vloedgolf is waargenomen. Thailand staat op het punt de tsunami-waarschuwing in te trekken.

KNMI

De zeebeving voor de kust van Sumatra is maandagavond ook door het KNMI in De Bilt waargenomen. De kracht van de beving leek groot genoeg om vloedgolven te veroorzaken, maar dat gevaar was al vlug geweken, aldus seismologen van het instituut. Het epicentrum van de laatste beving ligt op ongeveer honderd kilometer van de plek waar op tweede kerstdag de vloedgolven ontstonden die uiteindelijk meer dan 270.000 mensen het leven kostte. "Op dezelfde breuk, op dezelfde diepte en op dezelfde afstand van de kust", verklaarde seismoloog C. Meester van het KNMI.

Om 18.09 uur Nederlandse tijd werd de aardbeving met een kracht van 8,2 op de schaal van Richter gemeten, aldus het KNMI. "Tien keer minder zwaar dan de beving eind vorig jaar", legde Meester uit. Het gevaar op vloedgolven ontstaat vanaf een kracht van 7,5. Later op de avond stelde het Amerikaanse geologische instituut USGS haar meting naar boven bij tot 8,7. Vloedgolven zullen volgens de Amerikaanse seismologen gegarandeerd volgen.

Afschuiving

Alleen een zogenoemde op- of afschuiving kan vloedgolven veroorzaken. De eerste informatie wees inderdaad op zo'n verticale beweging, verklaarde deskundige Haak van het KNMI. Waarschuwingen voor tsunami's noemde Meester "terecht".

De onduidelijkheid over het ontstaan van vloedgolven, toont volgens Haak hoe lastig ze zijn te voorspellen.

Posted by Jappio on Mar-28-2005 21:09:

Pff, heb je net alles weer opgebouwd..

Erg toevallig btw dat dit weer op een christelijke feestdag gebeurd (kerst, pasen)

Posted by basvh on Mar-28-2005 21:12:

quote:
Originally posted by Jappio

Erg toevallig btw dat dit weer op een christelijke feestdag gebeurd (kerst, pasen)

het was daar toch geen pasen meer

Posted by Jappio on Mar-28-2005 21:52:

quote:
Originally posted by basvh
het was daar toch geen pasen meer

weet niet hoe laat t is gebeurd? maar volgens mij is het nog steeds pasen hoor

Posted by AirPole on Mar-28-2005 22:10:

Vreemd...

Op de NOS site staat dat er nog steeds geen tekenen van een Tsunami zijn, de Indonesische autoriteiten roepen de bevolking zelfs op om weer terug naar hun huizen terug te gaan. Zal je net zien dat.......

Posted by eXos on Mar-28-2005 22:34:

Het ziet er naar uit dat de energie van de aardbeving naar het zuiden toe is gericht, dus dat worden zeezieke pinguins op ijsschotsen. Mogelijk dat het eiland Mauritius wel op de route van een tsunami ligt.

Bron

Posted by basvh on Mar-28-2005 23:26:

quote:
Originally posted by Jappio
weet niet hoe laat t is gebeurd? maar volgens mij is het nog steeds pasen hoor

voor ons was het pasen toen het gebeurde, daar in azie volgens mij niet meer

Posted by Blik on Mar-29-2005 11:47:

ik las gister het aantal doden van de tsunami, dat staat op dit moment op 280.000...

Pages (4): « 1 2 3 [4]