TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Koptelefoon
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »
| quote: |
| Originally posted by Belgian Bonzai I said it and I'll say it again: Sennheiser = Quality, spreek uit ervaring. Virtueel onbreekbaar, prachtige geluidskwaliteit en comfort. Ja, 125� zoiets moet je rekenen om high-end te gaan. |
Ik heb een Numark PHX en ben daar eveneens z��r tevreden over ! Waarom vermelden jullie eigenlijk nooit Numark producten. Die zijn toch zo slecht niet ? Goede kwaliteit voor de prijs vind ik.
ja lap nu brengde me aant twijfelen 
Numark heeft geen koptelefoons voor gewoon luisterplezier, das echt puur voor DJ's alleen 
Gewoon voor Sennheiser gaan, dan zit ge zeker goed! 
| Originally posted by Belgian Bonzai Onderste rij: http://www.sennheiser.com/sennheise...phones_high-end Ik heb een HD 545 Reference; da's al om bij te kwijlen, trust me, en die is dan al zo oud, en die ingenieurs slapen daar bijna niet... Quality stuff. Kijk maar naar de tech specs Zuiver lawaai komt uit die spacey headsets, prijzen vergelijken geblazen dus ![]() |
| quote: | ||
Originally posted by Phortastic
Ik ben namelijk ook van plan een nieuwe te kopen. Het zal zowiezo Sennheiser worden en het is enkel voor thuisgebruik. Maar ik wil wel zeer goede geluidskwaliteit en ene die goed zit. Wat is eigenlijk het verschil tussen open en gesloten? Zou ik trouwens best een "High End Headphone" of een " Hi-fi Headphone" nemen, want ik begrijp het verschil niet echt. (op de site zit dit onder products en dan headphones: http://www.sennheiser.com/sennheise...nes_hi-fi-wired) Ik wil ook tot 125� gaan ongeveer. Iemand ideetjes? |
| Originally posted by Kaidreas trouwens die oorkleppen zijn veel te klein, op den duur krijgt ge zeer oren. IMO |
Teh design is aweschome 
*oude thread naar boven halen, ik vond het iets te ego�stisch om zelf een threadje te maken.
*
Ik ben dus momenteel (passief) op zoek naar een nieuwe headset.
Ik zou zo maximum liefst een 70-tal euro eraan willen geven.
Waarschijnlijk ga ik ze kopen van www.dj-laden.com/dj2004/ . Lage prijzen + erg lage verzendingskosten.
Mijn toekomstige naaldjes (wrschnlk Concorde Pro's) zal ik dan tegelijk ook bestellen.
Anyway, to the point. 
Ik twijfel een beetje tussen de volgende 3:
Numark PHX (55�)
Mijn back2back-makker heeft die. Toen ik daar draaide vond ik dat blijkbaar wel een erg deftig headsetje. Aangenaam verrast. 
Je krijgt er direct 3 verschillende kabels bij. Uiteindelijk verpruts ik mijn kabels toch altijd op ��n of andere domme manier, dus da's wel handig.
American Audio HP-700 (49�)
Volgens de deskundige commentaar van Dr� op New-Line evenaart deze headset makkelijk de Stanton DJ 2000. Maar ik lees toch ook wel wat negatieve reacties over "slecht" geluid, en toch ook wel enkele technische mankementjes (oorschelpen die plots uitvallen etc)
Stanton DJ Pro 2000 (77�)
De hoofdtelefoon van Tijsje, dus je kan er wel van uit gaan dat dat geen brol is. Zelfs al is hij gesponsord.. Maar op new-line lees ik toch ook een paar reacties, van DJ 2000's die ook wat technische probleempjes krijgen na een tijd. Ook een pak duurder.
Je kan wel makkelijk de kabel vervangen. 
Qua garantie: op de site van de Post lees ik wel dat het 26� kost om een pakje (<5kg) naar Duitsland te sturen.
Naar Nederland is bijvoorbeeld maar 13�.
Koptelefoons zijn toevallig wel producten waar de garantie erg handig bij kan zijn. Dus die hoge verzendingsprijs is wel een serieuze domper.
Gelukkig geeft DJ-laden minstens 3 jaar garantie op hun producten. 
DUS, heeft er iemand ervaringen met deze headsets? Weet er iemand NOG een beter alternatief voor dezelfde prijs (zou me sterk lijken). Ik denk dat de Stanton al uit de boot gaat vallen wegens te duur, ik ben dus niet van plan om grote investeringen te doen. 
Indien het iemand interesseert, ik heb hier nog een gloednieuwe Sennheiser HD-25 liggen. Amper 2 uur gebruikt. Voor mij klonk het geluid niet goed genoeg. Ik ben gewoon om met Pioneer te draaien. Maar door de goeie reviews liet ik mij overhalen om deze aan te kopen.
Anyway, indien iemand interesse, send me an e-mail & price!
ik ben ook wel op zoek naar ne koptelefoon ma ik weet totaal nie wa goed is en wa nie.
ik ben naar ene op zoek om zowel gewoon te luistere als te dj'en (thuis dan wel).
en hij moet er sjiek uitzien natuurlijk 
tips?
| Originally posted by Real Numark PHX (55�) Mijn back2back-makker heeft die. Toen ik daar draaide vond ik dat blijkbaar wel een erg deftig headsetje. Aangenaam verrast. ![]() Je krijgt er direct 3 verschillende kabels bij. Uiteindelijk verpruts ik mijn kabels toch altijd op ��n of andere domme manier, dus da's wel handig. |
| Originally posted by Push2005 Die gebruik ik al een jaar. Geweldige koptelefoon, en goeie sub-bass versterer ingebouwd. Zeker die changeable cords and cups zijn handig ze. Take it |
Ik weet niet welk model, maar in vind een van die nieuwe Stantons wel prettig... En hij ziet er niet al te duur uit... 
Ah, het was de DJ Pro 2000, 75 Pleuro bij New-Line... Alleen dat mono-stereo knopje hadden ze van mij weg mogen laten hehe, kan alleen maar kapot gaan 
Maja, voorlopig heb ik nog de meest r0xxing headphone aller tijden

| Originally posted by Jasperovitsj LOL, absoluut Sennheiser > Pioneer als het over koptelefoons gaat! |
| Originally posted by eieregooie Maja, voorlopig heb ik nog de meest r0xxing headphone aller tijden |
Nee, ik heb m nog, my precious hehe... Nu moet ik ook wel bekennen dat ik mijn mening tov Pioneer voornamelijk daarop baseer hoor haha... dat kleine model van Pioneer (DJ5000 ?) is echt 10 keer niks, en die HDJ1000 van ze komt voor mij ook al niet in aanmerking omdat die ondanks dat die groot is toch OP het oor valt in tegenstelling tot zijn concurrent bijv. van Sony. Over de oren is een must voor mij.
Ik heb wel zeer hoge verwachtingen van de nieuwe SE-M10R... Die wordt een beetje beschouwd als de opvolger van de SE-450 geloof ik. En de prijs is er ook naar... (de 450 was met 125 gulden naar huidige maatstaven spotgoedkoop) De SE-M10R mag geloof ik een 85 Eur kosten ofzo...
En sja... M'n pa heeft altijd Sennheiser gehad en dat is duidelijk niet mijn ding... En over die duurzaamheid durf ik ook nog wel te twisten hehe... (los zittende schelpen / draadbreuk) En m'n pa is geen intensieve gebruiker kan ik je vertellen...
Feit blijft tho, dat de koptelefoon voor de DJ na z'n platen het meest persoonlijke gereedschap is dat hij heeft. Voor de rest van de apparatuur zijn allemaal redelijke standaarden... Je kunt tot op zekere hoogte zeggen wat goed is en wat echt niet... Maar de uiteindelijke keus wordt gemaakt van persoonlijke smaak, ervaring en beleving van het geluid. Ieder oor is anders he...
edit: bedankt voor t aanbod though, als je 'm nog eens ziet mag je wel naar de prijs kijken. Als die niet te hoog is overweeg ik m nog wel te kopen als reserve 
| Originally posted by Real Ik twijfel een beetje tussen de volgende 3: Numark PHX (55�) Mijn back2back-makker heeft die. Toen ik daar draaide vond ik dat blijkbaar wel een erg deftig headsetje. Aangenaam verrast. ![]() Je krijgt er direct 3 verschillende kabels bij. Uiteindelijk verpruts ik mijn kabels toch altijd op ��n of andere domme manier, dus da's wel handig. American Audio HP-700 (49�) Volgens de deskundige commentaar van Dr� op New-Line evenaart deze headset makkelijk de Stanton DJ 2000. Maar ik lees toch ook wel wat negatieve reacties over "slecht" geluid, en toch ook wel enkele technische mankementjes (oorschelpen die plots uitvallen etc) Stanton DJ Pro 2000 (77�) De hoofdtelefoon van Tijsje, dus je kan er wel van uit gaan dat dat geen brol is. Zelfs al is hij gesponsord.. Maar op new-line lees ik toch ook een paar reacties, van DJ 2000's die ook wat technische probleempjes krijgen na een tijd. Ook een pak duurder. Je kan wel makkelijk de kabel vervangen. ![]() |
Welke moet ik pakken?
de stanton of de synq
(ik ga voor de nieuwe technics, heb nu een pioneer)
| Originally posted by FredNova de stanton of de synq (ik ga voor de nieuwe technics, heb nu een pioneer) |
| Originally posted by Real Heb je die Numark toevallig al eens geprobeerd? |
| Originally posted by FredNova nope |
Om uw keuze nog wat te verzwaren heeft Sennheiser ook nog nieuwe modellen uit
Sennheiser HD 205
http://www.sennheiser.com/belux/icm_fla.nsf/root/500263
Specs zien er goed uit, en hoewel ik nog geen prijzen gevonden heb zal die wel ongeveer in de prijsklassen van die andere headphones uit uw lijstje liggen 
EINDELIJK een nieuwe headset gekocht. 
Het is de nieuwe SynQ HPS-2 geworden, die ligt vanaf deze week in de winkels.
http://www.beglec.com/products.php?product=508&lang=NL
Ik heb hem heel even getest in de winkel, en het lijkt me echt een prachtige headset.
Hij heeft me 59euro gekost.
Even testen! 
headset lol
| Originally posted by eieregooie headset lol |
Dit is een headset:
Ik betwijfel het of ge daarmee gaat draaien