TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De Europese grondwet
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »

Posted by sndh on May-30-2005 12:45:

zal ik de economie nog maar eens uitleggen, massive? Kijk, de economie kun je vergelijken met een soundwave: hoge en lage stromen...dus tijden wanneer het goed gaat, en wanneer het minder gaat. hoog en laagconjunctuur. Nou, na een tijd van hoogconjunctuur (ong. 2000, internetdingen enzo) komt een tijd van laagconjunctuur, een recessie enzo. En voila, in die tijd zitten we nu. En dat komt echt niet door onze niet-charismatische Balkenende. Hij moet wat aan die recessie doen (die voor het grootste gedeelte door externe factoren is veroorzaakt) en dat kan niet door even allemaal populistische dingetjes te regelen.
laat duidelijk zijn dat ik geen gristen ben, of een populist aan de rechterflank.

Posted by eieregooie on May-30-2005 13:21:

Hihi, wat leuk dit... eigenlijk zijn we al f00ked voordat we zelf hebben kunnen stemmen... Als ze een beetje verstandig zijn daar in die Europese achterkamertjes verdraaien ze alles lekker zodanig dat er toch nog een Europees grondwettelijk verdrag overblijft anders is het over een paar jaar baai baai zwaai zwaai naar onze mooie westerse rijkdom... En dat komt dan omdat we niet tevreden waren met de Euro, en omdat we niet wilden dat Turkije erbij kwam... Klikt lekker logisch allemaal he?

Volgens mij is het probleem dat er veel teveel redenen zijn om nee te stemmen, en die hebben stuk voor stuk geen zak met het grondwettelijk verdrag te maken. De Euro... Turkije... De angst voor een superstaat... De angst voor een europese president... De angst niet meer mee tellen... als klein landje... We zijn toch zo trots op onze democratie? Waarom zijn we dan ffs zo bang om weggecijferd te worden?

"Democratie is goed, maarre... de EU mag niet te groot worden want anders zijn we dalijk met te weinig mensen in Nederland en worden we niet meer gehoord" Komop zeg, demopcratie is democratie...

Eigenlijk moeten ze tegelijk met het referendum over het verdrag nog 2 vragen erbij stellen... nl. "Bent U tevreden over de Euro?" en "Bent U voor of tegen toetreding van Turkije tot de EU?"

Wedden dat het grondwettelijk verdrag het opeens wel haalt?

Posted by jp on May-30-2005 13:40:

De JA-stemmers blijven nu allemaal thuis omdat stemmen toch geen zin heeft. De NEE-stemmers gaan massaal laten blijken wat ze van dit kabinet vinden, hoe hun de Euro bevalt en hoe men denkt over de Turkse toetreding. Ben benieuwd hoe groot het percentage NEE gaat worden. Die propaganda van de afgelopen weken komt Jan met de Pet ook de strot uit

Posted by SnuggLe on May-30-2005 14:16:

quote:
Originally posted by eieregooie
Volgens mij is het probleem dat er veel teveel redenen zijn om nee te stemmen, en die hebben stuk voor stuk geen zak met het grondwettelijk verdrag te maken. De Euro... Turkije... De angst voor een superstaat... De angst voor een europese president... De angst niet meer mee tellen... als klein landje... We zijn toch zo trots op onze democratie? Waarom zijn we dan ffs zo bang om weggecijferd te worden?

Kijk dit snap ik niet echt.
Waarom telt de angst om niet meer mee te tellen als klein landje mee als reden om nee te stemmen? Denk het eerder andersom! Maar oke, denk dat je bedoeld van "we tellen pas mee als we onze eigen democratie houden" ook zo kunt opvatten ja. Ik zou het eerder andersom doen. Dat zou voor mij een reden zijn om ja te stemmen.

quote:
Originally posted by jp
Die propaganda van de afgelopen weken komt Jan met de Pet ook de strot uit

Dit vind ik ook echt totaal NERGENS op slaan! Waarom zijn al die mensen zoals Wilders die NEE declameren en dat overal roepen geen propaganda, en een Balkenende en Bos die JA stemmen en dit verkondigen wel propaganda?

Dit is dus gewoon weer een drogreden van je JP om nee te stemmen.

Posted by jp on May-30-2005 14:53:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Dit vind ik ook echt totaal NERGENS op slaan! Waarom zijn al die mensen zoals Wilders die NEE declameren en dat overal roepen geen propaganda, en een Balkenende en Bos die JA stemmen en dit verkondigen wel propaganda?

Ik heb het over reklamespotjes op radio en tv, niet over de heren politici die hun mening verkondigen.

Radio: Joop stemt ja, wat doe u? Harry stemt ja, wat doet u?
TV: Op straat: 5x ja-stemmer in beeld en dan 3x nee-stemmer

Ik maak geen gebruik van drogredenen. 'Europa' gaat veel te snel, weg met die grondwet

Posted by SnuggLe on May-30-2005 14:58:

quote:
Originally posted by jp
Ik heb het over reklamespotjes op radio en tv, niet over de heren politici die hun mening verkondigen.

Radio: Joop stemt ja, wat doe u? Harry stemt ja, wat doet u?
TV: Op straat: 5x ja-stemmer in beeld en dan 3x nee-stemmer

Ik maak geen gebruik van drogredenen. 'Europa' gaat veel te snel, weg met die grondwet

Wat een gelul. Dan kijk je de verkeerde televisieprogramma's/luister je naar de verkeerde radio/lees je de verkeerde dingen.

Elsevier is tegen (geen propaganda?), op tv wordt er zat aandacht besteedt aan 'Nee' (Wilders krijgt zendtijd, Eurodusnie krijgt zendtijd waarbij Eurodusnie zelfs een subsidie van de overheid heeft), en op de radio heb ik genoeg debatten gehoord en zendtijd (waaronder zelfs 3FM en 538) die ook nee verkondigden.

Dus als je gewoon objectief kijkt en niet met de roze bril van "Alles met Ja is fout, en NEE is goed" dan klopt van wat je zegt geen snars.

Dat je er iets achterzoekt dat ze nu toevallig 3x een NEE-stemmer hebben op tv, en 5x een ja stemmer, dat zegt denk ik meer over jou wantrouwige karakter dan, dan over dat programma. Wat als de 1e 8 mensen die ze interviewden gewoon toevallig zo stemden? MOET je altijd gelijke aantallen hebben? Ga toch weg.

Posted by jp on May-30-2005 15:47:

Debatten zijn geen propaganda. Spotjes wel.

De grondwet komt er nu dus (voorlopig) niet. Kunnen ze 'm eindelijk eens leesbaar maken voor de 300 miljoen Europeanen die geen politicologie, rechten of economie gestudeerd hebben.

Posted by New Wave on May-30-2005 15:48:

Ik heb een stemwijzer gedaan en 48 % van mijn idealen komen overeen met de grondwet. Mara ik wete het al. Ik ga 'nee' stemmen.

Posted by New Wave on May-30-2005 15:59:

quote:
Wilders krijgt zendtijd

ja, maar naar die knuppel moeten w eniet luisteren want hij gata steeds vreemder worden. Nu moet iedreen opstappen als blijkt dat de mneerderheid 'nee' heeft gestemd. het heeft er niets me ete maken. het is totaal geen punt waraom het parlement moet vallen.
Dat soort dingen. Ook al die politici die vage uitspraken doen. Balkenende die voor lul zou staat (dat staat hij al met zijn rotkop). Bot die loopt te kutten. enzenzenz. Laat ze Europa eerst maar zo ontwikkelen dat de gedachtengang meer op 1 lijn komt te staan.
Nu hoorde je op het nieuws dat de verhouding euro/dollar koers ook weer slechter is geworden doordat frankrijk nee heeft gestemd.
Dat heeft uiteindelijk weer effect op de economie want alles wordt voor ons naar verhouding were duurder. (export, concurentie)
Want stel nu dat de grondwet er is en beslissingen effect hebben op de Euro.....dan hebben we helemaal geen stabiele munt. Het kan dus zo maar zijn dat we met zijn alle ten onder gaan aan d edruk van de euro. De een heeft een economie die stabieler is dan de andere. De landen met een onstabiele economie kunnen dus een negatief gevolg zijn voor de euro, dus onze economie. (en het gata al zo goed. ughum)

Posted by magrec on May-30-2005 16:42:

ehehehe

ik heb net ff een stemwijzer ingevuld 2 zelfs.

www.referendumwijze.nl (van eurodusnie) en ��n van www.referendumwijzer.nl.

Heel toevallig scoor ik bij eurodusnie een score van 65% tegen de grondwet en bij de andere wijzer een score van 60% voor de grondwet.

Posted by Roger on May-30-2005 17:45:

haha dikke onzin is dat dus, die stem wijzers

Posted by MaGiK54 on May-30-2005 17:54:

quote:
Originally posted by magrec
ehehehe

ik heb net ff een stemwijzer ingevuld 2 zelfs.

www.referendumwijze.nl (van eurodusnie) en ��n van www.referendumwijzer.nl.

Heel toevallig scoor ik bij eurodusnie een score van 65% tegen de grondwet en bij de andere wijzer een score van 60% voor de grondwet.

Eurodusnie => 57% tegen
www.referendumwijzer.nl = 52% voor

Posted by moogwai on May-30-2005 18:03:

quote:
Originally posted by Massive84
Dat is dus bullshit.

Bij de euro was het dus zo, dat we er niet over mochten stemmen en het kwam gewoon of je het wou of niet.

En kijk nu, euro heeft nederlandse economie toch een beetje verneukt. Met balkende natuurlijk.

sndh heeft het gelukkig al uitgelegd hoe de economie werkt

De hoogleraren economie hier op de universiteit zijn ook voor de grondwet, dus wie ben ik om tegen te stemmen

Posted by SnuggLe on May-30-2005 18:06:

quote:
Originally posted by jp
Debatten zijn geen propaganda. Spotjes wel.

Wat een gelul allemaal JP, je blijft echt totaaaaaaaal uit je nek kletsen.

Posted by eieregooie on May-30-2005 18:16:

Die wijzer van eurodusnie heeft er gemene stellingen tussen zitten voor mensen die niet zo heel veel van het verdrag (of europa zoals het nu is) weten... Beetje jammer... Ik kwam daar op 53% tegen btw... Nu die andere

Posted by sndh on May-30-2005 18:19:

Bram, open je ogen eens! Het Ja-kamp heeft 3,5 miljoen extra BELASTINGGELD gekregen om spotjes en andere vormen van propaganda extra te kunnen doen. Deze spotjes hebben nog al eens de vorm "Stem ja, want als je nee stemt, dan gaat het licht uit."
Misschien kijk ik de verkeerde programma's hoor, maar als ik Kok of Balkie in Nova zie, in 'gesprek' met Polak of Witteman, hoor ik geen enkel tegengeluid...
Laten we wel wezen, er zijn nogal wat politieke figuren nu actief om hun hachje te redden, al dan niet voor Europa.

Posted by MdJ on May-30-2005 18:19:

Ik heb na veel nadenken (en eerder al "nee" in deze poll stemmen) toch gekozen om VOOR de grondwet te stemmen.

Het was een moeilijk besluit, vooral omdat ik daarmee Balkenende z'n zin moet geven (terwijl die politieke drol het niet verdient).

Het moeilijke van deze keuze lag dus ook vooral bij het me niet aantrekken van de politieke onzin eromheen, en enkel kijken naar de grondwet en wat het inhoud, iets wat in de media bedroevend weinig aandacht krijgt.

Het grootste argument tegen dat ik hoor is dat Nederland geen zeggenschap zou hebben in de EU. Het tegendeel is waar, Nederland heeft in het huidige EU stelsel al veel invloed, en dit zal door haar betrokkenheid hierin met het nieuwe EU regeringsstelsel alleen vergroten.

De wetgevingen zijn ook niet dusdanig beperkent voor culturele diversiteit in Europa, iets wat ook als een probleem wordt beschouwt.

Veel dingen om te overwegen dus, het heeft ook een aantal minder makkelijke kanten, maar kortom, ik vind dus dat het een erg belangrijke ontwikkeling is voor onze samenleving.

Posted by eieregooie on May-30-2005 18:26:

Hihi bij de ene 53% tegen, en bij de ander 76% voor Nu was die 2e ook nog wel wat pro-grondwet, maar minder krom dan die 1e als je t mij vraagt hehe

Posted by eieregooie on May-30-2005 18:29:

quote:
Originally posted by MdJ
Het was een moeilijk besluit, vooral omdat ik daarmee Balkenende z'n zin moet geven (terwijl die politieke drol het niet verdient).

In ben blij dat je toch even verder hebt gekeken dan je neus lang is... Dat zouden meer mensen moeten doen

Posted by Djeebie on May-30-2005 18:36:

Haha, dan hebben ze het over de ongenuanceerdheid en gekleurdheid van de stemwijzers van het ja-kamp. Die stemwijzer van Eurodusnie is nog veel gekleurder

Ik ga in ieder geval voor stemmen, want ik ben van mening dat een Europese Grondwet een onvermijdelijke en gewenste stap is in de richting van een eenduidiger, krachtiger en sterker Europa. Dat hele geouwehoer over de euro en het beleid van het huidige kabinet heeft geen ene reet met die grondwet te maken en speelt dus ook niet mee in m'n besluit voor te stemmen.

Ik ben blij dat men na WOII het besluit heeft genomen een Unie in te stellen om toekomstige narigheid te voorkomen. Daarnaast heeft de Unie ons in de loop der jaren heel veel welvaart en voorspoed gebracht waar we nu de vruchten van plukken en ik vind dat dat nog verder uitgebouwd moet worden.

Posted by SnuggLe on May-30-2005 18:36:

quote:
Originally posted by sndh
Bram, open je ogen eens! Het Ja-kamp heeft 3,5 miljoen extra BELASTINGGELD gekregen om spotjes en andere vormen van propaganda extra te kunnen doen. Deze spotjes hebben nog al eens de vorm "Stem ja, want als je nee stemt, dan gaat het licht uit."
Misschien kijk ik de verkeerde programma's hoor, maar als ik Kok of Balkie in Nova zie, in 'gesprek' met Polak of Witteman, hoor ik geen enkel tegengeluid...
Laten we wel wezen, er zijn nogal wat politieke figuren nu actief om hun hachje te redden, al dan niet voor Europa.

Daar heb je gelijk in. Maar is dat meteen je reinste propaganda?
Je kan je eigen mening toch vormen? Ik denk overigens dat die 'propaganda' (wat betekent: systematische werkzaamheid om aanhangers te winnen voor zekere principes). Maar waarom is dat alleen voor? Sorry, maar ik zie ook echt wel dingen tegen.

Verplaats je overigens ook eens in de positie van de politiek/het rijk. Je moet natuurlijk wel strijden, en daarom is dat geld nodig.

En wat zouden ze anders moeten doen btw, totaal geen campagne voeren?

Ik geef je deels wel gelijk hoor, 3,5 miljoen is wat geld, maar als je kijk hoeveel geld er aan andere dingen opgaat. Zoveel is het dan ook weer niet.

Maar ik bedoel: zou je echt NEE stemmen, alleen maar omdat er juist veel 'ja' programma's en spotjes op de radio zijn? Dat is nog een slechtere reden dan 'de euro' of ' turkije'.

Posted by SnuggLe on May-30-2005 18:38:

quote:
Originally posted by Djeebie

Ik ben blij dat men na WOII het besluit heeft genomen een Unie in te stellen om toekomstige narigheid te voorkomen. Daarnaast heeft de Unie ons in de loop der jaren heel veel welvaart en voorspoed gebracht waar we nu de vruchten van plukken en ik vind dat dat nog verder uitgebouwd moet worden.

Beter had ik het niet kunnen verwoordden.
Zeer goede reden(en) om voor te stemmen.

Posted by Djeebie on May-30-2005 18:39:

quote:
Ik geef je deels wel gelijk hoor, 3,5 miljoen is wat geld, maar als je kijk hoeveel geld er aan andere dingen opgaat. Zoveel is het dan ook weer niet.

Inderdaad, ongelooflijk veel mensen struikelen ineens over 3,5 miljoen euro terwijl dat peanuts is op de begroting. Alsof we daar iets van merken.

Posted by SnuggLe on May-30-2005 19:01:

quote:
Originally posted by Djeebie
Inderdaad, ongelooflijk veel mensen struikelen ineens over 3,5 miljoen euro terwijl dat peanuts is op de begroting. Alsof we daar iets van merken.

Je moest eens weten wat het project kost waar ik nu werk, dan is die 3,5 miljoen echt he le maal niets.

Posted by jp on May-30-2005 19:07:

quote:
Wat een gelul allemaal JP, je blijft echt totaaaaaaaal uit je nek kletsen.

Het geeft niet hoor, veel mensen raken geindoctrineerd door de gladde praatjes van die leugenaars op het Binnenhof

Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »