TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Posted by MiB on Aug-13-2004 13:26:

kollade p� Collateral ig�r med Tom Cruise.. n�r han e gr�h�rig o hitman =) helt ok film..

http://www.imdb.com/title/tt0369339/

Posted by Laszlo on Aug-13-2004 13:36:

S�g den ocks� f�r n�gra dagar sedan....helt okej som du s�ger, men inte mycket mer imo...Jamie Foxx d�remot spelar riktigt riktigt bra i den....

Posted by SteveTranz4ever on Aug-15-2004 18:29:

Vad tror ni om Hellboy d� ?

�nnu en tafatt actionfilm med halvdana effekter eller kan den va riktigt ball med sina udda karakt�rer ?

http://www.sf.se/sf/sajter/hellboy

Sj�lv ska jag tjuvkika lite senare ikv�ll...
Hellboy - DVDrip SVCD SweSub cd1(2).mpg
Hellboy - DVDrip SVCD SweSub cd2(2).mpg

...ser de bra ut blir de bio

Posted by mjz on Aug-15-2004 18:51:

hellboy ser ju sm�tt intressant ut iaf, bara den inte �r som hulken/the league/van helsing...

kollade p� eternal sunshine of the spotless mind idag, jag gillade den och jessica hatade den s� jag antar att jag har r�tt som vanligt... hon tycker inte om edward scissorhands heller vilket borde vara klassat som brott mot m�nskligheten...

en film som skr�mde skiten ur mig n�r jag var liten var IT, att vi sen kollade p� poltergeist samma kv�ll hj�lpte verkligen inte... v�gade inte duscha eller g� i n�rheten av en spegel p� en vecka...

Posted by dbl on Aug-15-2004 19:39:

quote:
Originally posted by mjz
hon tycker inte om edward scissorhands heller

omg

Posted by -=Kotten=- on Aug-15-2004 22:38:

quote:
Originally posted by mjz
hellboy ser ju sm�tt intressant ut iaf, bara den inte �r som hulken/the league/van helsing...

Dom e kvalitetsfilmer om man j�mf�r me hellboy...riktig skr�pfilm

Posted by Kamelen on Aug-17-2004 14:05:

bra filmer =) butterfly effect.. sagan om ringen.. donnie darko.. matrix 1.. .. HEAT..Shawshank Redemption (nyckeln till frihet) b�rjade fan b�la n�r jag s�g klart den filmen.. sjukt bra..laputa castle in the sky.. spirited away.. s�g film h�romdan som va helt ok faktiskt =) the terminal kul ide..gl�mt massa =) oj gl�mde n�stan en favorit.. Predator.. s�g tidigt 90tal.. satte djupa sp�r i mig..fick mardr�mmar osv.. v�gar inte spela spelet ens.. ser jag n�n film n�r n�n blir jagad eller n�tt s�nt.. s� t�nker jga alltid.. "nu hade du velat va som predator eller hur?" .. riktigt bra film med arne.. ska bli kul och se Alien Vs Predator.. men om alien vinner.. s� f�rst�rs min v�rldsbild..

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-17-2004 14:19:

quote:
Originally posted by Kamelen ska bli kul och se Alien Vs Predator.. men om alien vinner.. s� f�rst�rs min v�rldsbild..

S�g ocks� fram emot den h�r filmen sedan jag l�ste seritidningarna Alien Vs Predator i b�rjan av 90-talet. Tyv�rr har den ju blivit s�gad vid kn�vecken av b�de kritiker och fans. F�rsta Alien eller Predator film som f�tt 13-�rs gr�ns i USA. Enbart 87 minuter l�ng. Sverige premi�r i November(!).

...jag kommer troligtvis g� och se den oavsett men nu har jag �tminstonde inga f�rv�ntningar p� den.

Posted by SteveTranz4ever on Aug-20-2004 23:21:

Starship Troopers b�rjade just... 01:05 p� TV4...

Gillade den r�tt skarpt n�r den kom

Ska kolla den nu...

Posted by Kongo_kim on Aug-21-2004 07:37:

Street Fighter var i g�r. S� usel film enda som f�r mig och se klart den �r Kylie Minogue.

Ass� figurerna �r inte ens likt dom i spelet. Skandal

Posted by nils on Aug-21-2004 12:56:

s�g spiderman 2 ig�r, m�ste s�ga att jag grymt besviken. det fanns alltid n�got som man kunde st�ra sig o�ndligt p� och fundera varf�r det var s� ytligt i dialog eller story.. tur dock att kirsten dunst �r en 10 po�ngare

blev lite sugen p� att se wimbledon (hier)

laszlo: vet du n�got om directors cut p� donnie darko kommer som dvd release? borde den g�ra va?

f�rresten, h�nger n�gra utav er p� imdb.com? mycket bra sida f�r film-allvetenskap! imponerande tom.

Posted by Laszlo on Aug-21-2004 23:11:

quote:
Originally posted by nils
laszlo: vet du n�got om directors cut p� donnie darko kommer som dvd release? borde den g�ra va?

f�rresten, h�nger n�gra utav er p� imdb.com? mycket bra sida f�r film-allvetenskap! imponerande tom.

S� vitt jag vet borde den redan finnas ute....

IMDB �r ett skitbra st�lle att kika in p� om man vill veta n�got om n�gon film....det g�r att starta en liten diskussion om varje film ocks�, vilket �r ett plus i kanten...finns en v�ldigt intressant diskussion att f�lja om just Donnie Darko, om folks olika tankar och uppfattningar....

S�g f�rresten American Beauty idag - m�ste varit minst tv� �r sen jag s�g den sist...(dock var jag inte helt nykter idag). Detta �r ocks� en kanonfilm. Spacey �r ju hur j�vla klockren som helst....

Posted by SWE_TRANCE on Oct-04-2004 22:07:

Kollade p� Big Fish ig�r och m�ste s�ga att jag blev positivt �verraskad.
Manusf�rfattaren m�ste ha en 7-helvetes fantasi alts�
N�gra filmer ni sett nyligen som man borde se?

Posted by montana on Oct-04-2004 23:01:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Street Fighter var i g�r. S� usel film enda som f�r mig och se klart den �r Kylie Minogue.

Ass� figurerna �r inte ens likt dom i spelet. Skandal

det b�sta med street fighter �r att den �r s� ofantligt d�lig s� det blir automatiskt roligy

Posted by Hauken on Oct-05-2004 00:13:

Blow �r ett tips, r�tt gammal nu men grym

"One Perfect Day" ska bli intressant att se.. ID&T hade ett finger med i spelet. PVD har en del tracks i den med tror jag.

Human Traffic Remixed �r ju ocks� en klassiker.

Posted by P4z! on Oct-05-2004 01:02:

s�g nyss p� Oldboy, grymt bra japansk thriller! Blev helt paff av intensiteten i slutet..

http://www.imdb.com/title/tt0364569/

Posted by biznology on Oct-05-2004 01:44:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

Big Fish var liksom Islands sagor till historien - det var jattefint...hur sager man - 'storytelling'!

Posted by dbl on Oct-05-2004 21:36:

quote:

big fish e riktigt grymt.. sett den flera g�nger.. lika bra varje g�ng

f�r dem som inte sett butterfly effect s� e det ett m�ste att se... riktigt grym film.... ocks� sett den flera g�nger om.. o lika bra varje g�ng...

Posted by Aendy on Oct-05-2004 21:45:

Filmtips on top of my head

Lost in translation
The eternal sunshine of the spotless mind
Confession of a dangerous mind
Shrek 2
Rushmore

Posted by SWE_TRANCE on Oct-06-2004 00:11:

quote:
Originally posted by Aendy
The eternal sunshine of the spotless mind

Ass�, jag �r ett riktigt riktigt stort fan av Jim Carrey!
Men denna filmen blev jag inte klock p� alts�...
Har iofs bara sett den en g�ng, f�r v�l ge den ett par chanser till
Kollade f�rresten p� Kog�nget "Home of the Range" ikv�ll, b�sta Disney gjort p� l�nge alts�

Posted by tobo99 on Oct-06-2004 20:25:

Aprop� Butterfly Effect, missa inte att det finns en Director's cut p� den som �r klart b�ttre.

F�r er som gillar Ghost in the Shell s� f�r ni inte missa Avalon, samma regis�r men en film som m�nga missat.

Infernal Affairs, Hong Kong drama som det just nu g�rs en remake p� med bla Matt Damon.

F�r er som gillade Dawn of the Dead s� �r ju Shaun of the Dead helt lysande!

Till sist vill jag alltid propagera f�r Riket, s�ger bara Danskj�vlar! Ernst-Hugo �ger!

Posted by tobo99 on Oct-06-2004 20:39:

quote:
S�ger bara "The Ring", s� j�vla bra film!
Den ska man kolla p� och krypa ner under t�cket med en dam, d� blir man iaf kramad

Se Ju-On The Grudge, scenen n�r hon kommer under t�cket sl�r n�stan n�r Sadako kommer ur TVn i Ringu, fan tur att jag inte s�g filmen ensam s�ger jag bara. Ju-On "amerikaniseras" just nu f�r �vrigt, de f�rs�ker v�l g�ra om The Ring framg�ngarna.

Posted by n0bben on Oct-06-2004 21:11:

har aldrig skrivit i denna tr�den f�rr.. bara ett tips, se "Guds Stad/City of God" fr�n 2002! ni l�r inte bli besvikna

Posted by Cloudburst on Oct-07-2004 11:08:

Reservoir Dogs, Pulp Fiction och Jackie Brown �r heta!

Posted by dbl on Oct-07-2004 14:15:

quote:
Originally posted by tobo99
Aprop� Butterfly Effect, missa inte att det finns en Director's cut p� den som �r klart b�ttre.

slutet e ju mycket ballare helt klart p� DC versionen

Pages (19): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »