TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Staking
Pages (4): « 1 2 3 [4]
Op de website van De Lijn stond dat alle bussen naar mijn campus volledig niet rijden. Zelfs bussen van Schoten naar Antwerpen zijn ernstig verstoord, dus ik ga toch maar niet het risico lopen om moeizaam naar Antwerpen te geraken, niet naar school kunnen en dan nog vastzitten in 't Stad ook. 
Dus ik kruip maar eens terug in m'n bedje 
12 minuten van thuis tot aan men werk.
Joy
)
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Geen bussen naar mijn campus vandaag, dus weeral belangrijke les gemist |
| Originally posted by djcresto maw wil de nmbs nu nie staken omdat er derna misschien nog stakingen bij de nmbs zullen komen en het anders toch een beetje veel zou worden. |
| ik hoop ten stelligste dat verhofstadt geen millimeter wijjkt!! We gaan allemaal langer moeten werken!!! Daartegen staken is kortzichtig, dom, lomp en onnozel. Als ge nog ni doorhebt dat als ge nu staakt ge daarmee de belgische economie weer een deuk geeft, �n dat de toekomst van de welvaartsstaat in het gedrang komt als we niet met zijn allen langer gaan werken, wel dan zijt ge ne echte debiel. edit: ik richtte me in deze post naar al die vakbondmongolen, en niet naar diddi persoonlijk of zo he |
Jullie zijn ook een stelletje communisten he!!!
Laat je horen! Economie zal in 1 dag niet vergaan......
Ze zullen er wel een gigantisch goed reden voor hebben. Wat ik al eerder zei, als je zelf op het punt komt om te 'moeten' staken dan doe je het ook. Dus zit niet te zeveren dat ze dom bezig zijn! Je denkt enkel maar aan de economie maar de economie draait op mensen. En als die mensen worden genaait dan moet er actie komen! Weet niet of je een vaste baan hebt maar managers en politiek beslissen maar en vullen hun zakken. verder heb je er maar naar te luisteren. Haal dat bord voor je kop weg kerel.
Ze staken voor een belachelijke reden. Ik staak niet, en ze moeten de mensen die hun daar geen reet van aantrekken ook niet in de weg staan om zelf wel te werken.
Werkschuw vakbondstuig godverdomme.
| Originally posted by New Wave Jullie zijn ook een stelletje communisten he!!! Laat je horen! Economie zal in 1 dag niet vergaan...... Ze zullen er wel een gigantisch goed reden voor hebben. Wat ik al eerder zei, als je zelf op het punt komt om te 'moeten' staken dan doe je het ook. Dus zit niet te zeveren dat ze dom bezig zijn! Je denkt enkel maar aan de economie maar de economie draait op mensen. En als die mensen worden genaait dan moet er actie komen! Weet niet of je een vaste baan hebt maar managers en politiek beslissen maar en vullen hun zakken. verder heb je er maar naar te luisteren. Haal dat bord voor je kop weg kerel. |
ze hebben toch gelijk vind ik
de regering heeft x aantal jaren geleden het brugpensioen vervroegd in ruil voor een loonsvermindering en nu zouden ze net die vervroeging wegpakken ...
| Originally posted by Bertn met alle respect hoor new wave, maar over deze zaak kent ge ni genoeg achtergrond om zomaar een mening te kunnen geven. belgie zit anders in mekaar dan holland he. de staking is enorm stom en kortzichtig. het pensioenstelsel in belgie is nu eenmaal anders dan in nederland. als niemand nog zal werken is er binnenkort gn geld meer om onze pensioenen in de toekomst te betalen. de regering kan het niet betalen, belgie is nog steeds een failliet land met torenhoge staatsschulden. dus van de begroting gaan we het niet halen. |
| Originally posted by The_G0dfather ze hebben toch gelijk vind ik de regering heeft x aantal jaren geleden het brugpensioen vervroegd in ruil voor een loonsvermindering en nu zouden ze net die vervroeging wegpakken ... |
Dat van dat werk afnemen is dikke zever. Precies of we het werkloosheidsprobleem gaan oplossen door iedereen op 50 op pensioen te sturen. Seniors hebben nu eenmaal meer ervaring en in sommige beroepen heb je die ervaring nu eenmaal nodig. Neen, nu gaat ge zeggen: we zetten een junior naast die senior, en dan kan die na x jaar dat werk overnemen!" Lolz, de WG gaan er dan 2 moeten betalen.
En wat dat management betreft : ook dikke zever. Ik zit hier dagelijks tussen managers. Die mannen werken 12 uur per dag, zonder daarvoor meer betaald te worden. En ik kan u verzekeren, hier zijn arbeiders van mijn leeftijd die er meer verdienen dan ik. Hoort ge die managers daarover klagen? Denkt ge dat die mensen niet liever vroeger naar huis gaan?
En als ge dan toch zo jaloers zijt op "die managers", ga terug naar school en school u bij. Niets houdt u tegen... "Ama nee, da gaat niet, dan moet ik meer werken..." Of nog beter: wordt zelfstandige, dan moet ge ni meer zeveren, dan zult ge ne keer zelf aan den andere kant staan. Ik wil u dan wel eens zien tijdens een staking.
Neen, we moeten iedereen op 50 op pensioen sturen en wij, de jeugd, zullen ervoor wel werken en later op ons 65e niets meer kunnen genieten.
Be realistic...
En als die stakers nu beginnen zagen over hun pensioen, dan hadden beter eens kunnen nadenken vooraleer ze in het stemhokje stonden.
en als ge "genaait" wordt, ga dan werken waar ze niet kunnen "naaien"

| Originally posted by New Wave "protesteren tegen een verhoging van de leeftijd voor vervroegde pensionering tot zestig jaar." In nederland precies hetzelfde. Werknemers met een extreem zwaar beroep opeens een aantal jaar langer door laten werken is beslist geen kattepis. Op je 55 ben je al niet zo fit meer. Zo is het bij ons ook gegaan vorig jaar. Snap natuurlijk wel dat iedereen langer moet werken. Maar omdat je oudere langer laat door werken is er minder plek voor 'jong-volk'. Dat gaat ook ten koste van het onderwijs. Als iemand van school komt en er is geen plek dan zal hij ander werk moeten gaan zoeken. Zo gaat kennis verloren. Ze kunnen beter investeren in de toekomst en wat meer aan pensioenen uitgeven. De lonen van jonge werknemers zijn beduidend lager dan de senior werknemers. Maargoed, ik zal er wel geen verstand van hebben. |
| Originally posted by Bertn mar zo werkt het pensioenstelsel bij ons niet he. het stelsel is iets onafhankelijk, en het wordt gefinancierd door de werkenden. maar met de vergrijzing zijn er meer en meer mensen die 30 jaar van hun dik pensioen knn genieten, terwijl daar eigenlijk geen geld voor is. ergens is dat gewoon niet fair. Als het zo doorgaat zijn er meer pensioentrekkenden dan werkenden in ons land, en de regering kan dat verschil in de pensioenkas niet bijhouden hoor. En kom nu niet af met voorstellen als het zilverfonds of zo, want dat is duidelijjk niks geworden he. Nee, er bestaat maar 1 oplossing: langer gaan werken, allemaal. Het sociale zekerheidsstelsel zoals we dat nu kennen was heel hip en goed in de jaren 40, maar nu is het jammergenoeg verouderd en zitten we ermee. want het geld is op. |
En om het allemaal nog wat kracht bij te zetten:
Staken is voor janetten!
| Originally posted by diddi Dat van dat werk afnemen is dikke zever. Precies of we het werkloosheidsprobleem gaan oplossen door iedereen op 50 op pensioen te sturen. Seniors hebben nu eenmaal meer ervaring en in sommige beroepen heb je die ervaring nu eenmaal nodig. Neen, nu gaat ge zeggen: we zetten een junior naast die senior, en dan kan die na x jaar dat werk overnemen!" Lolz, de WG gaan er dan 2 moeten betalen. |
| Originally posted by diddi En wat dat management betreft : ook dikke zever. Ik zit hier dagelijks tussen managers. Die mannen werken 12 uur per dag, zonder daarvoor meer betaald te worden. En ik kan u verzekeren, hier zijn arbeiders van mijn leeftijd die er meer verdienen dan ik. Hoort ge die managers daarover klagen? Denkt ge dat die mensen niet liever vroeger naar huis gaan? |
| Originally posted by diddi En als ge dan toch zo jaloers zijt op "die managers", ga terug naar school en school u bij. Niets houdt u tegen... "Ama nee, da gaat niet, dan moet ik meer werken..." Of nog beter: wordt zelfstandige, dan moet ge ni meer zeveren, dan zult ge ne keer zelf aan den andere kant staan. Ik wil u dan wel eens zien tijdens een staking. |
| Originally posted by Xilver En om het allemaal nog wat kracht bij te zetten: Staken is voor janetten! |
Allemaal stoere praatjes!!
Ik zal jullie uitlachen als je zelf op zo'n groot plein staat. Dan heb ik zeker geen medelij met jullie.
Over 30 jaar
haal ik deze topic weer naar boven en dan zullen w ehet wel zien. 
Jullie zijn allemaal van die 'janetjes'. 
| Originally posted by Gladius pfff vanuit schoten?? kidding me right?! =) de fiets op man, met dit weer & muziekje, prachtig! |
| Originally posted by Jasperovitsj Ik zit in Wilrijk jom, das een uur heen en een uur terug. Echt geen zin om 2 uur op ne velo te zitten en bezweet aan te komen in de les, voor amper anderhalf uurke les. |
Belangrijk in die zin dat ze vandaag de papervoorstellen ging overlopen en becommentari�ren. Maar aangezien ik absoluut niet de enige ben die met de bus moet komen zal er sowieso nie veel volk in de les zitten. Dus ik neem aan dat ze die besprekingen tot volgende week zal uitstellen. 
in duitsland willen ze de mensen zelfs laten werken tot hun 67
zeg new wave, gij waart toch cameraman, niet?
cameramannen werken toch freelance he, of vergis ik mij? in belgi� is dat toch zo dat de meeste cameramensen freelancers zijn...
| Originally posted by Bertn zeg new wave, gij waart toch cameraman, niet? cameramannen werken toch freelance he, of vergis ik mij? in belgi� is dat toch zo dat de meeste cameramensen freelancers zijn... |
Ik vind het nog steeds grappig hoe velen onder duidelijk bereidt is om miss tot hun 65 te werken terwijl ze allemaal nog niet eens 30 zijn.
Ik weet dat het nodig zal zijn en jullie weten dat het nodig zal zijn, maar de mensen die nu bijna 50 zijn horen dit absoluut niet graag er heerst ook bij velen het gevoel dat dit weer het zoveelste punt is waarop ingeleverd moet worden terwijl ze horen dat ministers heel veel verdienen en geen belasting moeten betalen, dat geeft vooral arbeiders het gevoel dat ze tot hun laatste dag zullen mogen werken en afgeven om de rijkeren te kunnen voorzien in un exuberante lonen. Daarom zijn er zoveel mensen die greetig meestaken (dat en de vrije dag + het extra lang weekend dat mooi is meegenomen).
Ik persoonlijk vind dat staken ook nix zal verhelpen maar ik snap de principi�le motivatie wel en voor ons is tot ons 65 werken niet hetzelfde als voor iemand die al een aantal jaren aan het werken is en hoopte om op een redelijke leeftijd op pensioen te gaan.
De regering is veel te laat met het langer werken op de proppen gekomen, ze wisten al 10 jaar terug dat het probleem zich zou voordoen, maar wilden nog eerst wat rondkloten met prestige-projecten die tot niets leiden. Gevolg, afbouwen van brugpensioenen moet nu veel sneller gebeuren en de informatie omtrend de nieuwe regeling loopt ook alles behalve zoals het moet (veel mannen bij mij opt werk weten bijvoorbeeld niet dat het op de pensioenen gaat, maar denken dat het is op de staatskas te spekken).
Ik zei het de vorige keer al. Ik wil over 30 jaar wel eens zien wie nog met veel plezier en in alle oprechtheid wil werken tot zijn 65.
Ik ben niet eens met het staken, maar ik snap het wel.