TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
| quote: |
| Originally posted by zoric TA Fantasy League: http://www.tranceaddict.com/forums/...40&pagenumber=1 |
| Originally posted by Kongo_kim Det �r trist att Yahoo inte har n�gon transfersummagr�ns. |

VM tips
Grupp A
Tyskland
Costa Rica
------------
Polen
Ecuador
Grupp B
England
Sverige
------------
Paraguay
Trinidad
Grupp C
Serbien
Holland
-------------
Argentina
Elfenbenskusten
Grupp D
Portugal
Mexiko
--------------
Iran
Angola
Grupp E
Italien
Tjeckien
---------------
Ghana
USA
Grupp F
Brasilien
Kroatien
---------------
Australien
Japan
Grupp G
Frankrike
Schweiz
--------------
Sydkorea
Togo
Grupp H
Ukraina
Spanien
---------------
Tunisien
Saudiarabien
�ttondelsfinaler
Tyskland - Sverige
Serbien - Mexiko
England - Costa Rica
Holland - Portugal
Italien - Kroatien
Frankrike - Spanien
Ukraina - Schweiz
Kvartsfinaler
Serbien - Tyskland
Frankrike - Italien
Holland - England
Brasilien - Ukraina
Semifinaler
Frankrike - Serbien
Brasilien - Holland
Bronsmatch
Serbien - Holland
Final
Brasilien - Frankrike
Nice Kongo_kim 
�r du m�jligtvis fr�n Balkan? 
Serbien & Montenegro har dock goda chanser att ta sig vidare. Synd att Mirko Vucinic blev skadad bara nu i sista sekund 
| Originally posted by zoric Nice Kongo_kim ![]() �r du m�jligtvis fr�n Balkan? ![]() Serbien & Montenegro har dock goda chanser att ta sig vidare. Synd att Mirko Vucinic blev skadad bara nu i sista sekund |
| Originally posted by Kongo_kim Jag �r halv-kroat halv svensk Serbien har n�gonting stort p� g�ng. Europas t�tast f�rsvar. Jag tror dom kommer bli guldaspiranter EM 2008. S�vida dom inte tappar allt som Kroatien efter 98. Meh Vucinic dom har ju Zigic!!!!!! St�rre �n Crouch och trippelt s� bra |
jag tror i �rlighetens namn inte att serbien skulle kl� mexiko i dagens l�ge som du f�rutsett d�r men jag �r d�remot beredd att h�lla med om att dom har ett riktigt bra lag p� g�ng.
jag skulle ocks� tippa att sverige vinner gruppen framf�r england p� b�ttre m�lskillnad och sen m�ter holland i kvarten igen efter att ha slagit costa rica. Hur det g�r d�r kan man ju bara dr�mma om men med tanke p� hur d�ligt nistelroy har haft det under s�songen s� kommer inte han kunna b�ra holland ensamt fram den h�r g�ngen utan holland f�r f�rlita sig mer p� sina andra spelare (av vilket n�gra faktiskt har blomstrat ut ordentligt sen sist, t.ex. robben)
Med lite tur s� tror jag dock att det h�r kan bli v�rt b�sta VM sen 94 f�rutsatt att larsson & zlatan kommer ig�ng ordentligt! 
| Originally posted by zoric . F�rhoppningsvis g�r det bra f�r Serbien & Montenegro under VM, och jag hoppas innerligt att man kan ers�tta Vidic i f�rsta matchen mot Nederl�nderna. Dusan Basta �r ett utm�rkt alternativ, s� nu h�ller jag verkligen tummarna s� att han kommer frisk till VM. |
K�pte min match-tr�ja idag
Ett m�ste p� l�ktaren 
| Originally posted by Kongo_kim Vad nu �r Vidic skadad? |
| Originally posted by Vizay jag tror i �rlighetens namn inte att serbien skulle kl� mexiko i dagens l�ge som du f�rutsett d�r men jag �r d�remot beredd att h�lla med om att dom har ett riktigt bra lag p� g�ng. |
| Originally posted by zoric Nemanja blev ju utvisad mot Bosnien efter sitt andra gula kort i sista VM-Kval matchen i h�stas. Petko kommer f�rmodligen att starta med Dusan Basta p� h�gerkanten d� Goran Gavrancic och Mladen Krstajic kommer att bilda mittbackspar, p� h�gerkanten �terser vi s�klart Ivica Dragutinovic. Hoppas verkligen att Petkovic startar med Dusan Basta, Tycker att han �r v�rd chansen. Hur resonerar du? De �r mycket starka defensivt, har en bra m�lvakt som sl�ppte in ett m�l under hela VM-Kvalet, �ven om det var f�rsvaret som stack ut hakan mer �n Dragoslav Jevric. Mittf�ltet kontroleras av Predrag Djordjevic och Dejan Stankovic, Ognjen Koroman �r helt otrolig emellan�t fram�t. Sen finns det mycket olika roller i laget, f�rhoppningsvis s� kan Dejan Stankovic g� fram�t och f� avlastning bak�t. Nikola Zigic, Mateja Kezman och Savo Milosevic �r alla tre riktigt bra spelare �ven om Kezman f�r ta mycket skit i Atl�tico. Men han sliter och k�mpar, det kan vara nog avlastning f�r de andra spelarna och t�ndv�tska. Savo Milosevic har haft en mycket bra s�song i Osasuna i �r och blev lagets b�sta m�lskytt, samtidigt som Zigic har presterat n�got otroligt i b�de landslag och klubblag och jagas av en bunt klubbar i Europa. D�r kan man l�gga till Danijel Ljuboja som ocks� kan spela mittf�ltare, s� gott om spelare p� olika positioner finns det. |

| Originally posted by Dragon Kick Inget snack om saken att Serbien kan skr�lla rej�lt, men sannolikheten �r v�ldigt liten. Motst�ndet man hitills har st�llts emot har inte varit det b�sta, man sl�ppte visserligen in imponerande f� m�l i kvalet (ett enda!!) Men med tanke p� offensiven hos de �vriga lagen i gruppen samt avsaknaden av en riktig ledargestalt i Serbien s� blir det tyv�rr ett kort adj� f�r serberna. Kezman har inte imponerat alls p� mig, n�r han v�l f�r spela tar han inte chansen i klubblaget och han verkar bara bli s�mre f�r varje s�song sen flytten fr�n PSV. Savo blev som du n�mnde b�ste m�lskytt i Osasuna under f�reg�ende s�song, men det s�ger inte s� mycket �nd�, Osasuna �r inget h�jdarg�ng direkt....det �r inte f�r inte som Savo kallas Mis-alot-ovic ![]() Zigic d�remot har jag varit grymmt nyfiken p�, s�g matcherna mot Roma med stor sp�nning, dr�m m�let i krysset var �gon godis, men f�rutom det visade Zigic stort k�mpar hj�rta. Om serberna ska komma n�gon vart �r det hit bollarna ska sl�s ![]() Mittf�ltet d�remot.....jadu, vad finns det att s�ga, Stankovic infriade aldrig f�rv�ntningarna men �r trots det inte en d�lig spelare, men han klarar inte sig sj�lv om Serbien ska f� ett flyt i anfallet. Det blir med sp�nning som jag f�ljer "Europas Brasilien" detta VM iaf |
| Originally posted by Kongo_kim mitt lag Anfall Shevchenko , Baros Mittf�lt Donovan , Ljungberg, Joe Cole, Rosicky F�rsvar Lucio, Vidic, Karimi, Marquez M�lvakt Van der Sar Karimi �r ju offensiv h�gerytter f�r Iran men av n�gon anledning satt p� back. och f�r 5.5 mille �r han ett kap |
H�r �r n�gra spelare ni borde h�lla �gonen p� enligt mig
Landon Donovan (USA)
Dominerar i MLS och �r USAs st�rsta stj�rna. Har haft ett par misslyckade s�songer i Tyskland men han �r fortfarande ung (24) och har stor rutin redan i landslaget (77 landskamper redan).
Ali Karimi (Iran)
Visst spelar redan i Bayern Munchen men asiens Maradona som han kallas �r fortfarande r�tt ok�nd f�r dom flesta.
Tranquilo Barnetta (Schweiz)
Ung, liten 21 �rig v�nsterytter som �r vindsnabb och redan s�krat en a-lags plats i Bayer Leverkusen.
Andrei Voronin (Ukraina)
Schevchenko �r den stora stj�rnan men hans anfallspartner Voronin �r en utmn�rkt partner till Scheva och dom �r ett riktigt radarpar.
Lukas Podolski (Tyskland)
Superl�fte som ska till Bayern Munchen n�sta s�song enligt rykten.
Spelade f�r bottenlaget K�ln men m�ktade �nd� med 12 m�l som f�r r�knas som bra.
Artur Boruc (Polen)
Stor m�lvakt som spelar f�r Celtic och gjort succ� i dom matcher han spelat f�r dom.
Maciej Zurawksi (Polen)
Supergiftig anfallare som spelar f�r Celtic. G�r Polen m�l kommer dom troligen fr�n honom.
Nikola Zigic (Serbien & Montenegro)
Otrolig storv�xt spelare (202 cm 96kg). En ordentlig centertank som blir sv�r att rubba.
Akwa (Angola)
Angolas storstj�rna. Om dom lyckas g�ra m�l �r det troligen hans f�rtj�nst.
Niko Kranjcar (Kroatien)
En supertalang som valt stannat kvar i den kroatiska ligan ett tag nu. Kvick playmaker som kommer f� en hel del speltid.
| Originally posted by Kongo_kim H�r �r n�gra spelare ni borde h�lla �gonen p� enligt mig |
| Originally posted by fede Var �r Messi? |
27.000 Chileanska-fans v�ntas till Stockholm ikv�ll!
Helt sjukt ju!

| Originally posted by zoric 27.000 Chileanska-fans v�ntas till Stockholm ikv�ll! Helt sjukt ju! |

| Originally posted by zoric 27.000 Chileanska-fans v�ntas till Stockholm ikv�ll! Helt sjukt ju! |
I dessa vm tider bjuder jag p� detta sk�mt
It is just before Scotland v Brazil at the next World Cup Group game.
Ronaldinho goes into the Brazilian changing room to find all his teammates looking a bit glum.
"What's up?" he asks.
"Well, we're having trouble getting motivated for this game.
We know it's important but it's only Scotland. They're shite and we can't be bothered".
Ronaldinho looks at them and says "Well, I reckon I can beat these by myself, you lads go down the pub."
So Ronaldinho goes out to play Scotland by himself and the rest of the Brazilian team go off for a few jars.
After a few pints they wonder how the game is going, so they get the landlord to put the teletext on. A big cheer goes up as the screen reads "Brazil 1 - Scotland 0 (Ronaldinho 10minutes)". He is beating Scotland all by himself!
Anyway, a few more pints later and the game is forgotten until someone remembers "It must be full time now, let's see how he got on". They put the teletext on.
"Result from the Stadium "Brazil 1 (Ronaldinho 10 minutes) - Scotland 1(Angus 89 minutes)".
They can't believe it, he has single handedly got a draw against Scotland!!
They rush back to the Stadium to congratulate Ronaldinho. They find him in the dressing room, still in his gear, sat with his head in his hands.
He refuses to look at them. "I've let you down, I've let you down."
"Don't be daft, you got a draw against Scotland, all by yourself. And they only scored at the very, very end!"
"No, No, I have, I've let you down... I got sent off after 12 minutes"
| Originally posted by Kongo_kim l�ter lite v�l �verdrivet. s�kert att det inte �r 2700? |
Ja det var v�l ingen vidare match.
M�ste rycka upp sig till VM
Inst�mmer.
Chile spelade faktiskt riktigt bra, och det finns mycket i det svenska landslaget som man m�ste f�rb�ttra om man skall ha en chans att g� s� l�ngt som ambitionerna �r..
Nummer 14 i Chile var riktigt bra och helt klart matchens lirare, inget snack om saken. Sen gjorde m�lskytten en bra match ocks�.
Kul att det finns s� m�nga Chileanska fans i Sverige 
| Originally posted by Kongo_kim Ja det var v�l ingen vidare match. M�ste rycka upp sig till VM |
det var runt 15.000 chilenare l�ste jag p� en chilensk tidning, men 27-tusen l�ter alldelles f�r mycket..
iaf, vilket tryck det var p� chilenska klacken
skitkul
valdivia var grym ig�r, jimenez med och jag blev �veraskad gah kommer inte ih�g numret p� tr�jan men som hade grym teknik o gjorde n�n ronaldinho liknande dribbling 
aja synd att Chile inte kvalificerade till VM
de spelade bra och visade vilja till skillnad fr�n VM-kvalet, det var n�dv�ndigt att rensa laget och ers�tta med nya fr�scha gubbar.
viva Chile
o heja Sverige i VM
edit: just det, killen i chile hette Sanchez o �r bara 17!