TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Armin van Buuren - ASOT Yearmix 2005 CD
Pages (4): « 1 2 3 [4]

Posted by Eagle` on Dec-23-2005 20:55:

quote:
Originally posted by dj Elof
Heb je op ��n van die feestjes deze plaat gehoord: Miika Kuisma vs Kenjido Okiru - Basscore (staat in uw sig)?

Most probably not, ma wa doet dat terzake als ik vragen mag ...

edit:wie zegt er trouwens dat basscore trance is

Posted by dj Elof on Dec-23-2005 21:02:

Omdat we beiden blijkbaar andere vormen van trance appreci�ren.

Eigenlijk vind ik het goed hoor dat je zo positief denkt over de sc�ne momenteel. Ik wou dat ik het ook zo inzag. Mijn inzicht op de zaken is maar bitter negatief op dit ogenblik. Toch blijf ik in een heropleving geloven van de Belgische clubs.

Posted by Synthesia on Dec-23-2005 21:07:

quote:
Originally posted by Eagle`
twordt tegenwoordig al bijna door u strot geduwd

vindde da nu echt?

Op TV al zeker niet...op de radio is het tegenwoordig ook ver te zoeken (okee Topradio en Rotationz maar dan nog, veel goeie plaatjes uitgekomen van't jaar die ze waarschijnlijk nooit hebben uitgezonden, of toch zeer weinig).

En in de discotheken is er nog altijd trance te vinden en k'geef je wel gelijk dat er bijna elk weekend toch zeker iets te vinden is...maar 1 of 2 (soms mss wel 3) trance nights op een ganse week in een gans land veel? allee k'zeg beter Vlaanderen want k'weet niet hoe het eraan toe gaat in Wallonie (nog erger waarschijnlijk ). En dan nog zullen de meeste van die avonden niet 100% trance zijn, voeg er 50% jump, retro etc. aan toe.

Dat hebben gezegd vind ik het toch een goed jaar voor trance geweest, door onder andere die feesten die je noemde en de zo vele mooie producties die er zijn geweest...maar toch, de populariteit ervan is nog altijd niet veel ten opzichte van jump, hardstyle, techno, retro...laat staan rnb, pop, etc.

Posted by Eagle` on Dec-23-2005 21:29:

quote:
Originally posted by dj Elof
Omdat we beiden blijkbaar andere vormen van trance appreci�ren.

Eigenlijk vind ik het goed hoor dat je zo positief denkt over de sc�ne momenteel.

Ik positief tegen over de trance-scene, ben meeral negatief maar goed

Posted by Push2005 on Dec-23-2005 22:45:

quote:
Ik positief tegen over de trance-scene, ben meeral negatief maar goed

Ach Eagle; in belgi� zijn helemaal geen trancefeesten.

Sensation was voor de helft house. En Marco V kon je ook nie echt zuivere trance noemen.
Illusion met Ti�sto: enkel Kane & Ti�sto draaiden trance; derna wast jump.
Tomorrowland: Mix van genres...

Trance kruipt idd terug. Innercity heeft geen trancehall meer; trance energy verkoopt ook nog maar amper (of misschien zelfs niet meer) uit. En Sensation in nederland is niet meer om trance te doen; da verkoopt uit omwille van de naam...

Posted by deefje on Dec-23-2005 22:50:

Ik vin persoonlijk dat 2004 een zeer goed jaar was kwa producties en 2005 nie anders. En idd iedereen is tegenwoordig wel dj/producer maar waarom nie, als er tussen al die rommel een paar goeie zitte, zorgt weer voor opvolging en voortbestaan van de trance scene.

Ik luister ook al zeer lang naar trance, en ik genoot er vroeger van en doe ik nu nog steeds, de nummers zijn geevolueerd en maar best ook, tenige feit waarom ik bepaalde nummers van vroeger minder apprecieer vandaag de dag is omdatter een paar dj's/producers voor de gemakkelijke weg gekozen heb om bepaalde platen maar blijven grijs te draaien en remixen, en nu ligge ze allemaal te janken dat enkel "retro" nog macheert. Tes in mijn ogen hun eigen fout, ze hebbe het publiek zover gekregen, krijgt ze nu ma is zover om terug open te staan voor nieuwe klanken, melodieen e.d. Tfeit is ook als een dj dan nieuw werk brengt, club owners zien enkel geld, dus de dj luisterd of kan vertrekken der staan er namelijk 651616 te wachten om jukebox in zijn plaats te spelen.

Van mijn part moet trance zeker niet mainstream worden, zal alleen maar nadeliger zijn voor de kwaliteit. De vraag is wel hoe laat je nieuw volk kennismaken met trance? Een paar deftige radio shows en evenementen gericht op trance anno 2005, maar dan ook enkel trance!
Bv tomorrowland, ideaal evenement, verschillende stylen en doelgroepen dus ideaal voor mensen om andere style te ondekken.
18j illusion dan weer slecht voorbeeld, aankondigen als een trance evenement me tiesto, terwijl da 80% van de avond jump/commercieel gejank was? Kben is benieuwd volgend jaar, moest tiesto der nie geweest tzou pakke minder geweest zijn kwa opkomst en tergste was dan nog datter tijdens tiesto 80% vant volk stil stond. Hij is mainstream gekend van zijn hitjes, meer nie.

Voor mij zijn er momenteel weinig of zelf geen club die ganse avond trance brengt anno 2005 in Belgie, ze roepen misch wel wij draaien trance, tot dat je langkomst dan krijg je 2 nieuwe trance plate en de rest een mix van retro/jump/groove.

In famous hebbe we het ook geprobeert, ganse avond quality trance, sind de opening al kwame ze mij 10x op nen avond lastig vallen aan't licht om te vragen of den dj gene jump/retro wil draaie. Groote clubs moete mainstream (lees: commercieel, wat in is op de moment) draaien of veel geld hebben om te blijven doorzette). En aangezien clubs de muziek niemeer bepalen maar de media dat doet zalt zeer moeilijk zijn om der verandering in te brengen, tenige da telt is $$$ en zolang bepaalde clubs volzitten ligge ze totaal nie wakker van muziekgenres.
Experimenteren kost geld.

FF on topic dan: de yearmix zieter weer netjes uit kwa platekeuze. Mooi overzicht op 2005. Heb hem nog niet beluisterd, maar de 2004 versie was super op mix vlak.

Greetz
Dave

Posted by deefje on Dec-23-2005 23:16:

Khad eigenlijk nog een vraag

Waarom moeten da altijd die bekende dj's zijn? Me alle respect voor de oudere generatie maar er loopt ook veel jong talent rond (luister naar sommige shows op etn/di/puredj) die evengoed zijn in het brengen van trance. Zouden jullie naar een trance party gaan waar bv jonger talent aan bod komt gecombineerd met een bekendere dj? Of gaan julie echt af puur op de line-up en als er geen mega namen opstaan blijve we thuis?

Trance partys in't groot macheren zelden, en asget kleiner doet hebde geen geld om echt mega namen te boeke. Maar als ik me nie vergis is het toch de muziek die belangrijk is, als ik morgen een dj tegenkom die in het zelfde genre als armin van buuren draait, dan is mijn avond ook geslaagd, tes nie omdat ik armin fan ben dat ik zijne "kop" achter de draaitafels moet zien, platekeuze en goeie mix zijn voldoende voor mij. Dus als iemand een trance event aankondigt probeer ik meestal langs te gaan, bedriegen ze mij die avond op muziekaal vlak dan is de kans ook klein dat ik terugkom.

Hoe denken jullie?

Greetz
Dave

Posted by Sh!fty on Dec-24-2005 00:24:

ik kom zo weinig mogelijk naar parties met grote name; past nie goe in men budget(de laatste tijd ga ik alleen nog ma na campus feesjes). En ik moet zegge dat er vaak jong talent komt. Allemaal name waar ik nooit van gehoord heb en dan verwacht ge tuurlijk ook nix. Maar dan zit er om de zoveel tijd wel ene bij die u verrast en dan vin ek et zelfs leuker dan zo'n gig met grote name. Ge zit ten eerste nie gelijk varkens in hun hok opeengestapeld en ten tweede hangt het feesje nie zo af van den dj. Zo'n gig dan komde om de name, een normale party dan kom je voor de party

Posted by djcresto on Dec-24-2005 10:50:

quote:
Originally posted by deefje
Khad eigenlijk nog een vraag

Waarom moeten da altijd die bekende dj's zijn? Me alle respect voor de oudere generatie maar er loopt ook veel jong talent rond (luister naar sommige shows op etn/di/puredj) die evengoed zijn in het brengen van trance. Zouden jullie naar een trance party gaan waar bv jonger talent aan bod komt gecombineerd met een bekendere dj? Of gaan julie echt af puur op de line-up en als er geen mega namen opstaan blijve we thuis?

Trance partys in't groot macheren zelden, en asget kleiner doet hebde geen geld om echt mega namen te boeke. Maar als ik me nie vergis is het toch de muziek die belangrijk is, als ik morgen een dj tegenkom die in het zelfde genre als armin van buuren draait, dan is mijn avond ook geslaagd, tes nie omdat ik armin fan ben dat ik zijne "kop" achter de draaitafels moet zien, platekeuze en goeie mix zijn voldoende voor mij. Dus als iemand een trance event aankondigt probeer ik meestal langs te gaan, bedriegen ze mij die avond op muziekaal vlak dan is de kans ook klein dat ik terugkom.

Hoe denken jullie?

Greetz
Dave

^al eens gehoord van de beta party

Posted by Shadowkid on Dec-24-2005 13:34:

quote:
Aan wa dan wel eh, aan de duivestront da smorgens op de voorruit van uwen oto plakt misschien.

highlite
sensation
tomorrowland
18 years Illusion
Tiesto @ Marktrock
Illusion @ the beach (hangar 1 oostende)
Cor Fijneman & Peter Luts @ The Mixx (Hasselt)
Yves Deruyter @ Cherry Moon - YDR Anniversary
...
en nog veel meer

clubavonden @ Illusion, Kokorico, sotto's, versuz ..met blackhole nights, matt darey, danjo & styles, Cor fijneman

rotationz op topradio

dees jaar konde gerust elke vrijdag en zaterdag avond wel ergens terecht waar ze trance draaien. Underground verre van twordt tegenwoordig al bijna door u strot geduwd

Ik wou gewoon zeggen dat de bekendheid van Ti�sto niet representatief is voor de gekendheid van huidige trance nrs. Heel veel mensen kennen Ti�sto ondertss zonder voor de rest naar trance te luisteren.

Ik moet u wel een beetje gelijk gaan geven ivm die evenementen, ik dacht enkel aan diegene die meteen in mij opkwamen. Maar ik heb wel een paar opmerking bij sommige van die events. Ti�sto @ Marktrock vind ik geen apart evenement hoor, dat is een klein onderdeel van Markrock en dat is nog steeds geen trance-evenement. En de opmerkingen over Sensation, Tommorowland en de Illusionparty's zijn ook al gemaakt. 18 yrs Illusion ben ik niet geweest, maar Illusion @ the beach wel. En mss had ik de slechtse dag uitgekozen, maar op Danjo&Styles na was er daar niet veel trance te horen. Jump ea. nemen dikwijls een groter deel in dan trance op zo'n avond. Ik ben ook nog niet in alle clubs geweest die ge opsomt, maar bv Sotto's en trance is toch een minderheid van de tijd. Kokorico valt idd goed mee kwa trancegehalte, de andere 2 ben ik nog niet geweest, maar als ik afga op wat er verteld wordt is trance daar toch ook niet meer de populairste stijl.

Maar like I said, ik vind niet dat trance nu underground is, maar het is helemaal niet zo populair als jij voorstelt, vind ik.

Posted by Phortastic on Dec-25-2005 02:38:

LOL ik zie net dat in de asot top 20 air for life op 1 staat en shivers op 2

Echt lachen; de 2 meest overhypte, boring, standaardtrance shitplaten maken de top 2... zegt veel over het gemiddelde asot publiek

Mja tiesto al jaren beste DJ in de wereld slaat natuurlijk ook nergens op dusja... Het zijn maar lijstjes

Posted by Gladius on Dec-25-2005 12:02:

idd, maar toch.. als ge de voorlopige top20 ziet... ni echt ne vette.
er zijn toch veel betere liekes gemaakt dit jaar zeker

Posted by djcresto on Dec-25-2005 12:13:

Top 20 of 2001 - Episode # 28
TUNE OF THE YEAR: 1. Rising Star- Clear Blue Moon
2. Iio- Rapture (Riva Remix)
3. Perpetuous Dreamer- The Sound of Goodbye (Armin's Tribal Feel)
4. Iio- Rapture (Armin van Buuren remix)
5. Rank 1- Awakening
6. Accadia- Into the Dawn (James Holden remix)
7. Marco V.- Simulated
8. Trancesetters- The Saga
9. DJ Tiesto- Suburban Train
10. Lange- Drifting Away (Lange's Sunset Dub)
11. Silverblue- Step Back
12. Salt Tank- The Energy (Dj Remy Remix)
13. King Of Clubs- Revelation (Airwave remix)
14. Solid Sessions- Janeiro (Pronto & Kalmani)
15. Sonic Inc.- A Taste of Summer
16. Avalance- Friendzone
17. DJ Cyber- Marco Antonio
18. Ayumi Hamasaki- Appears (Avb's Sunset Dub)
19. Ocean Lab- Clear Blue Water (Ferry Corsten remix)
20. Signum- First Strike

Top 20 of 2002 - Episode # 78
TUNE OF THE YEAR: 1 Paul Oakenfold - Southern Sun (DJ Tiesto Remix)
2 Gouryella - Ligaya
3 Solar Stone - Solar Coaster
4 DJ Tiesto - Lethal Industry
5 Energy 52 - Cafe Del Marco V
6 Armin van Buuren ft. Ray Wilson - Yet Another Day
7 4 Strings - Into The Night
8 Plastic Boy - Silverbath
9 4 Strings - Diving (Hiver & Hammer Remix)
10 Driftwood - Freeloader
11 Cosmic Gate - The Truth (Ferry Corsten remix)
12 DJ Tiesto - In My Memory (Airwave Remix)
13 4 Strings - Diving
14 Ferry Corsten - Punk
15 Solar Stone - Seven Cities (Armin van Buuren Remix)
16 Jurgen Vries - The Theme
17 Solid Sessions - Janeiro (Armin van Buuren Remix)
18 Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon (Hybrid Remix)
19 Oceanlab ft. Justine Suissa - Sky Falls Down (Armin van Buuren Remix)
20 Rank 1 - Awakening

Top 20 of 2003 - Episode # 129
TUNE OF THE YEAR: 1 Motorcycle - As The Rush Comes (Gabriel & Dresden Sweeping Strings Remix) / (Armin van Buuren's Universal Religion Remix) / (Above & Beyond Dynaglide Remix)
2 Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Unplugged Mix) / (Photon Project Remix)
3 Armin van Buuren ft Justine Suissa - Burned With Desire (AvB's Rising Star Remix)
4 Thompson & Holden - Nothing (93 Returning Remix)
5 Agnelli & Nelson presents Ultra - Holding On To Nothing (Club Mix)
6 Oceanlab ft Justine Suissa - Satellite (Original Mix) / (Markus Schulz Coldharbour Remix)
7 DJ Tiesto - Traffic
8 Scott Bond vs Solar Stone - 3rd Earth
9 Sarah McLachlan - Falling (Gabriel & Dresden Anti Gravity Mix)
10 Envio - Touched By The Sun
11 Fictivision vs C-Quence - Symbols
12 Signum - Push Through
13 Solid Globe - North Pole
14 Aalto - Rush (Super8 vs Orkidea Remix)
15 Paul van Dyk ft Hemstock & Jennings - Nothing But You (Paul van Dyk Club Mix)
16 Pulser - My Religion
17 Plastic Boy - Live Another Life
18 Ace's Delight - Mental Theme
19 Mark Otten - Mushroom Therapy (Original Mix) / (Armin van Buuren Remix) / (Lightscape Remix)
20 Firewall - Sincere (Pulser Remix) / (Original Mix)

Top 20 of 2004 - Episode # 181
TUNE OF THE YEAR: 1 Above & Beyond - No One On Earth (Gabriel & Dresden Vocal Mix)
2 Adam White & Andy Moor presents White Room - White Room (Original Mix)
3 Tiesto - Adagio For Strings
4 Ridgewalkers featuring El - Find (Andy Moor Remix)
5 Solid Globe - Sahara (Original Mix)
6 Tile - The World Doesn't Know (Original Mix)
7 Perry O'Neil - Wave Force
8 Randy Katana - In Silence (Txitxarro Remix)
9 Young Parisians featuring Ben Lost - Jump The Next Train (Kyau vs Albert Remix)
10 The Thrillseekers - Synaesthesia 2004 (Ferry Corsten Remix)
11 Dido - Sand In My Shoes (Above & Beyon UV Remix)
12 Above & Beyond present Tranquility Base - Surrender (Original Mix)
13 Oceanlab - Satelite (Original Mix)
14 Filterheadz - Yimanya (Original Mix)
15 Alt F4 - Alt F4
16 Dreas presents Havannah - Havannah (Original Mix)
17 Interstate - I Found You (Original Mix)
18 8 Wonders - The Morning After (The Thrillseeker Remix)
19 A-Force - Atomic Outbreak
20 Armin van Buuren - Communication Part 3

Top 20 of 2005 - Episode # 228
TUNE OF THE YEAR: 1 Above & Beyond - Air For Life
2 Armin van Buuren - Shivers
3 Armin van Buuren with Gabriel & Dresden - Zocalo
4 Markus Zchulz featuring Departure - Without You Near (Gabriel & Dresden Remix)
5 Airbase - Escape
6 Way Out West - Killa (Orkidea Remix)
7 Gabriel & Dresden featuring Molly - Tracking Treasure Down
8 Above & Beyond - Alone Tonight
9 Mike Foyle vs Signalrunners - Love Theme Dusk (Mike's Broken Record Mix)
10 Armin van Buuren featuring Jan Vayne - Serenity
11 Dogzilla - Without You (Dub)
12 Andy Moor - Halycon
13 Jonas Steur - Castamara
14 Paul Van Dyk featuring Wayne Jackson - The Other Side (Deep Dish Remix)
15 TBA - S.O.S. (Sander Van Doorn Remix)
16 Marco V - False Light
17 Kuffdam & Plant - Summerdream (Paul Van Dyk Remix)
18 Deep Dish - Say Hello
19 Mark Otten - So Serene (Menno De Jong's Fierce Dub)
20 Hammer & Bennett - Language (Santiano Nino Dub Tech Mix)

Pages (4): « 1 2 3 [4]