TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- RoomService Tråden
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »

Posted by jofawe on Feb-27-2006 19:40:

quote:
Originally posted by mr_fisken
mm håller med, verkligen assnyggt. Är det klart nu eller? får man se bilder på hela köket?

tack!

Det är lite kvar, kan man säga.. men jag väntar med helbilderna.
Ska foga mosaiken imorgon tänkte jag.

Posted by Aendy on Feb-28-2006 00:32:

Då var första strykningen klar, har lite ångest inför andra. Ska dock försöka göra något åt handen när jag håller på då...

Ser ni vad det föreställer nu, jag kan inte svara för jag är så insnöad på bilden att det är omöjligt att avgöra om motivet kommit fram eller inte.

BTW: Hittade en grym sida för att harmonisera nyanser i photoshop istället för att sitta med små färgprover från handlaren för att se vad som går ihop. Skriv bara i NCS-nummret från färgkartan så får ni variblerna till den färgen i Photoshop, grymt smidigt.
http://www.easyrgb.com/reference.php

Posted by Laszlo on Feb-28-2006 01:32:

quote:
Originally posted by Aendy
Ser ni vad det föreställer nu, jag kan inte svara för jag är så insnöad på bilden att det är omöjligt att avgöra om motivet kommit fram eller inte.

quote:
Originally posted by Laszlo
Trodde första att det var Newcastle-spelare, men sedan kom jag på att Aendy ju är innebandytränare eller något. Tittade närmare på bilden och kan tycka mig skymta en klubba någonstans, så jag sätter en knippe bananer på att det är ett par innebandyspelare som är avbildade

verkar som jag hade rätt såg dock inte att det var tjejer...

quote:
BTW: Hittade en grym sida för att harmonisera nyanser i photoshop istället för att sitta med små färgprover från handlaren för att se vad som går ihop. Skriv bara i NCS-nummret från färgkartan så får ni variblerna till den färgen i Photoshop, grymt smidigt.
http://www.easyrgb.com/reference.php

EXAKT samma sak läste jag i en bok för bara någon timma sedan. Hade heller ingen aning om att man kunde göra på detta sätt, men tydligen är det en standardrutin för alla som arbetar med trycksaker

Posted by mr_fisken on Feb-28-2006 13:28:

blir jättebra det där och man ser absolut vad det föreställer, är det några speciella personer?

Posted by Aendy on Feb-28-2006 18:18:

quote:
blir jättebra det där och man ser absolut vad det föreställer, är det några speciella personer?

Speciella för mig i den mån att det är "mina" spelare och att bilden föreställer firandet av det som kom att bli det sista målet laget gjorde som juniorer innan de nästa säsong blev damlag.

Posted by Aendy on Mar-18-2006 17:03:

Fick lite blodad tand från sportlovets miniprojekt så nu är det köket som kommer få sig en mindre holmgång...

Posted by reveal on Mar-19-2006 01:01:

quote:
Fick lite blodad tand från sportlovets miniprojekt så nu är det köket som kommer få sig en mindre holmgång...

Ska bli spännande att se hur det ser ut, får väl se den 13e maj

Posted by Aendy on Apr-14-2006 11:11:

quote:

Tyvärr tog jag inga ordentliga före bilder så jag för använda dessa som jag av någon anledning hade liggandes på min dator, har tagit efterbilderna i ungefär samma vinkel

................FÖRE.............................................................EFTER..............................

Gjorde även en fånig liten grej i diskbänken:

Posted by Joe Nas on Apr-14-2006 12:54:

riktigt schyst röd färg du valde aendy

Posted by Braxen on Apr-14-2006 13:04:

Jofawe.

Riktigt nice kök ! (y)

Aendy.

Spelade Helga när den bilden du målar av togs ?

Posted by Aendy on Apr-14-2006 13:16:

quote:
Originally posted by Braxen
Spelade Helga när den bilden du målar av togs ?

Nä, bilden är från förra sommaren. Hon gick till Falun på våren. Dessutom var det juniorlaget dessa spelare spelade i då.

Posted by Braxen on Apr-14-2006 13:38:

quote:
Nä, bilden är från förra sommaren. Hon gick till Falun på våren. Dessutom var det juniorlaget dessa spelare spelade i då.

Oki på så vis, hon e überduktig, + söt

..sorry för lite offtopic ..

Posted by Funfrock on May-03-2006 20:33:

Håller på och ska göra om lite ute på balkongen (15kvm inglasad ).
Tanken är att göra lite "djungeltema" men bastmattor på golvet, täcka ena väggen med bamburör och sen smälla in nån större växt.

Problemet är att jag inte har hittat nånstans man kan köpa bamburör. Letar efter lite störrevarianten, runt 10-20cm i diameter och helst kapade på mitten. Har kollat lite byggvaruhus och googlat utan lycka.

Någon som har tips vart jag kan få tag i detta?

Posted by Snakebyte on May-06-2006 12:59:

quote:
Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.

Sånt här är jäkligt snyggt alltså. Jag har en tom plats ovanför min tv som jag tänkte göra nåt liknande med...brunt är förövrigt jäkligt snyggt!

Posted by Aendy on Jun-22-2006 22:36:

Kunde inte lägga ner hammaren efter mitt köksprojekt så av bara farten fick min balkong en släng av snickarglädje oxå under devisen hellre än väl :)

Före (som egentligen är en under konstruktion-bild):

och så här blev det:

Skivan i mitten ska ersättas av 10 mm tjockt rökfärgat glas, just nu ligger där bara i en plexiskiva...

Posted by reveal on Jun-23-2006 07:50:

Oj, snyggt! Nu kanske man tom vågar sig ut på den

Posted by mr_fisken on Jun-24-2006 22:05:

mysigt

Posted by mr_fisken on Aug-09-2006 13:52:

Hittade en post på ett annat forum om tips på tidningsställ

En tjej från beckmans som gjort den men den skulle vara nice för 12"

Posted by jofawe on Aug-10-2006 09:11:

jag håller på med min hall nu
Den kommer bli grym, hoppas jag..

Den är rätt stor för att vara så liten, emn jag ska ha vita väggar, en orange rand runt allt och svart högblank färg på gardroberna.. kan nog bli bra
Sen trägolv, såklart!

Posted by jofawe on Sep-13-2006 18:21:

nu är jag på gång med hallen, hör å häpna!

Tänkte testa en grej jag snappat upp på lite olika bloggar.. tacka gud för alla designbloggar som finns nu!

Lite inspiration:

http://www.hemfeber.se
http://saarisvagen.blogspot.com
http://missk.blogg.se

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=2704
http://www.svt.se/nyarum

Nån som kan nån mer?

Posted by Pjox on Sep-14-2006 08:20:

Jag har tvärr inge koll på designbloggar så kan inte ge något tips.
Men jag kan gnälla på dig! Usch! Nu vill jag ju också göra om något!
Tyvärr har jag ju inget eget hem att göra om, och där jag bor nu finns det massa att göra om men det är lixom inte mitt hem utan någon annas!

jag tycker för övrigt att din tanke på färger i hallen låter fint

Posted by mr_fisken on Sep-14-2006 16:39:

quote:
Originally posted by jofawe
jag håller på med min hall nu
Den kommer bli grym, hoppas jag..

Den är rätt stor för att vara så liten, emn jag ska ha vita väggar, en orange rand runt allt och svart högblank färg på gardroberna.. kan nog bli bra
Sen trägolv, såklart!

tips: Måla garderoberna med en mohairroller så slipper du apelsinskalsytan och får istället en mer blank yta liknande min kökslucka

Posted by jofawe on Sep-14-2006 20:29:

quote:
tips: Måla garderoberna med en mohairroller så slipper du apelsinskalsytan och får istället en mer blank yta liknande min kökslucka

Nja, jag vill ändå ha nya dörrar, mina gamla ser för djävliga ut.
Jag gillar den nya modellen av gångjärn som jag har i köket nu, de stänger sig självt typ.

Posted by mr_fisken on Sep-15-2006 16:57:

quote:
Originally posted by jofawe
Nja, jag vill ändå ha nya dörrar, mina gamla ser för djävliga ut.
Jag gillar den nya modellen av gångjärn som jag har i köket nu, de stänger sig självt typ.

aha. trode du skulle måla dom själv

Posted by jofawe on Sep-17-2006 10:36:

quote:
aha. trode du skulle måla dom själv

jag var inne på tanken faktist, men pga det är 60-tals dörrar så köper jag nog hellre nya .. erhm.

Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »