TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Antwerp was burning
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »
ffe voor alle duidelijkheid, ik heb ook nen tijd zot gestaan van tiesto zen hitjes vroeger. daarom wilde ik ook die tiesto in concert DVD, en ben onder andere daardoor aan trance verknocht geraakt doordat ik al die andere platen hoorde die ik eerder nerges had gehoort.
Ongelooflijk hoe gijle altijd over het zelfde kunt blijven melken en bashen.
Get over it!
Ik heb tenminste variatie! (behalve prog maar das een open goal)
ik ben ook begonnen bij Traffic en Tiesto zene 
Suburban Train is wel veruit zijn beste productie !
| quote: |
| Originally posted by Sh!fty (ik zag hier btw nog niemand op het forum dat zichzelf een trancefan noemt omdat hij Milk of Traffic goed vindt) |
".
Kijk, zelfs dit lukt niet om op een deftige manier te bespreken *zucht*. Ik hoop toch dat er een paar eens stilstaan en denken: "laat ik het nu eens wat positiever bekijken".
Om het nu over dj Tiesto te hebben: die mens heeft de belangrijkste factor geweest om trance naar een breder publiek te brengen. Dat is nu ��nmaal zo. Leer ermee leven. Ikzelf heb nog altijd huuuuuuuge respect voor Tiesto en ik apprecieer zijn huidige producties zelfs! Ik ben Traffic beu gehoord omdat ik 1. zoveel zelf moeten draaien heb (soms nog) en 2. het alle dagen duizend keer gehoord heb. Maar Tiesto is niet enkel Traffic.
Als je die lijn wil doortrekken kan je nu ook op Bob Sinclair beginnen bashen omdat die mens Love Generation gemaakt heeft. Ondertussen komt het mijn strot uit om op TopRadio ELK uur (soms twee keer per uur) dat nummertje te horen passeren. Switch ik van radio naar Donna of Q Music of 4FM, dan krijg ik het gegarandeerd nog es te horen.
Als ik terugkijk op 15 jaar club leven (my god, ben ik al zo oud
) dan mis ik vooral de harmonie die er vroeger was. Ik ging naar At The Villa om Laurent Warin te horen draaien of Phi Phi. En je werd opgenomen in een soort van familie. Je mocht daar nog niemand kennen of amper een woord Frans spreken, toch stonden mensen er om je op te nemen. Kende je geen enkel nummer dat gedraaid werd, geen probleem. Er waren genoeg mensen die je wel hielpen of er attent op maakten dat dat ene nummer ook wel in andere clubs een hit was.
De doodsteek van discotheken en muziek is een verzameling van vele factoren. Maar ik blijf ervan overtuigd dat kleine mentaliteitswijzigingen er terug kunnen voor zorgen dat het wat beter gaat in de sc�ne. Die negatieve bijklank van trance MOET eruit. Trance = happy music, dus mensen moeten zich ook happy voelen. Maar als het al in het begin, nog voor ze ook maar een klein beetje in contact komen met trance al het deksel op de neus krijgen. Dan lukt het nooit.
Over AIB en andere events: als ik wil kan ik zeven-en-dertig pagina's vullen met "hoe veel beter het vroeger wel was". Maar daar hebben julie, en ikzelf nog het minste, baat bij. Ik vind dat als je iets positiefs meegemaakt hebt, zoals enkele edities van AIB, koester dan die momenten en hoop dat je in de toekomst nog zo van die goeie dingen kan en mag meemaken. We leven naar de toekomst toe, niet naar het verleden. Je mag stilstaan bij het verleden, maar je moet ook kunnen los laten.
Weeral ne keer, my two cents.
well said Dark Apostle...
| Originally posted by Dark Apostle En ivm Milk Inc/Sylver/etc..., heb al genoeg de reactie gehad wanneer ik zei dat ik naar trance luister "och nee toch ni naar Sylver ".En om onze Tijs met rust te laten, zal ik het op een andere manier uitleggen... Laten we Within Temptation en Gothic Metal pakken als voorbeeld. Dan ik u vertellen dat WT op zich niet slechts is (buiten dat het zangeresje niet hoog kan zingen maar het altijd doet)en hun succesformules blijven uitmelken tot op het platte af (4 jaar op dezelfde festivals dezelfde nummers van dezelfde cd (Mother Earth) brengen en nog een 2 singels her-uitbrengen op diezelfde tijdspanne van 4 jaar) en ineens door de media worden gebombardeer tot het icoon van de Gothic Metal. Meeste goths vinden dat gothic metal al op zich prietpraat is en mensen die metal goed vinden, zijn WT nu echt beugehoord, maar de media blijft voordoen alsof ze de gothic metal band zijn en als dan iemand op een goth of metal forum beginnen over hoe goed ze WT wel niet vinden, dan schiet dat van tijd ook in het verkeerde keelgat, met bashen of negeren als gevolg. Dus zoals ik bedoelde was mijn punt niet op Traffic af te breken, of alwetend te zijn, etc, maar om aan te tonen dat een zeker houding binnen een sub-cultuur veroorzaakt kan worden door een externe inmpuls (gewoonlijk de media) en dat het eingelijk dan aan de mensen is binnen die sub-cultuur om er rekening mee te houden wanneer ze reageren, wat niet altijd even evident is. |
idd, 't is volgens mij gewoon een kwestie van ietwat positieve ingesteldheid. Ok, ge kunt der mss even kort mee lachen, maar doe dan toch gewoon even de moeite om die mens wat deftige trancenummers te laten horen...
en elof: lol 'niet stilstaan bij het verleden'. Het is nu niet dat er hier mensen zijn die een trauma hebben opgelopen ofzow eh =). 't is gewoon jammer dat da concept veranderd is nu, en we kijken gewoon even terug vol melancholie =).
Denk dat hij eerder bedoelt dat iedereen blijft zeggen dat het vroeger oh zo goed was (of ze het effectief gekend hebben laat ik int midden) en dat er nu alleen maar crap uitkomt.
98-99-2000 waren zogezegd de trance jaren, en daarvoor was Belgi� het land bij uitstek voor goeie trance... blabla
"forget the past ... "
waar is den tijd dat de cherrymoon nog open was
| Originally posted by Bertn waar is den tijd dat de cherrymoon nog open was |
| Originally posted by pooley 98-99-2000 waren zogezegd de trance jaren, en daarvoor was Belgi� het land bij uitstek voor goeie trance... blabla "forget the past ... " |
| Originally posted by Bertn waar is den tijd dat de cherrymoon nog open was |
| Originally posted by Gladius idd, 't is volgens mij gewoon een kwestie van ietwat positieve ingesteldheid. Ok, ge kunt der mss even kort mee lachen, maar doe dan toch gewoon even de moeite om die mens wat deftige trancenummers te laten horen... |
lol ik zei toch helemaal niets over apostle, kga ook volledig akkoord met z'n post.
was ook niet echt tegen u ze 
was meer int algemeen. Ja khad beter niet gequote dan 
Wat is er toch zooooooooo wrong met traffic ? Iedereen is da nummer gewoon beginnen haten omdat het zo overplayed is en omdat iedereen het kent, zelfs buiten de trancewereld.
Iemand moet mij eens het verschil kunnen uitleggen tussen traffic en playmo; want da zijn 2 platen die vrij veel met mekaar gemeen hebben.
Ik durf wedden moest Ti�sto Playmo hebben gemaakt dat dat nu d� plaat was om te illustreren wat mis is met trance.
Ok; ik ben traffic ook nogal beu gehoord; maar ik vond die plaat in het begin dus wel degelijk GOED (ook al was het een ripoff van psykofuk; er zijn genoeg ripoffs gemaakt binnen trance, en ook al was het een remake van zijn faithfulness intro... doensn't matter); terwijl ik al behoorlijk genoeg andere trancenummers had om te luisteren ook. En ik denk dat ik absoluut niet alleen ben dat ik traffic goed vond. Er durft gewoon niemand het nog zeggen omdat hij dan doodgebashed wordt en als noob wordt aanzien...
Hoe zou de trancewereld eruitzien zonder traffic... op wat zou er dan gekakt worden ?
Ik vind het nogal zielig om alles op die ene plaat af te geven... Ik vind groepen die zich uitgeven voor trance (trancescape) wel 1000x erger om te illustreren wat mis is met het imago van trance dan traffic, wat in se wel nog duidelijk een tranceplaat is !
^ Ik vind playmo geweldig cheesy en slecht hoor Push, dat ff terzijde 
^ ikke ni... Push, kvin u ongeveer gelijk hebben 
Ik vond traffic in het begin ook nog meevallen
Maar dat was vrij snel over omdat ik ze te eentonig begon te vinden, te plat en dan ook nog eens overplayed (ge kon echt ni naar tmf zien of ge hoorde traffic). Maar het is wel Ti�sto zijn zwakste productie imo 
| Originally posted by Shadowkid Maar het is wel Ti�sto zijn zwakste productie imo |
traffic was enkel goed als ritmische intro van 1 minuut voor de goeie track faitfulness. en zo heb ik het altijd gevonden
jammer dat hij er een crappy kutsingle van heeft gemaakt
Traffic is echte brol IMO, slechte productie, platte melodie, johnysound en heeft niks met trance te maken.
Dat is mijn mening natuurlijk, daar hoeft niet over gebasht te worden
edit: en de lead sound van playmo is ook ongelooflijk kaka. het tussenstukje, met die 2de melodie en die bassline die opkomt is daarentegen mooi gedaan!
Traffic: inderdaad, die intro heeft een lekker ritme, en dat vind ik dus het beste deel van de track. De melodie heeft idd weinig met trance te maken, maar de percussie in het begin vind ik echt nice.
Playmo: Well shoot me, maar ik vind dit een geweldige plaat om op een groot systeem te draaien. Ik zou 'm ook op Highlite hebben gedraaid, ware het niet dat zowel Moondust of Pheatus en Elof die hadden gedraaid.
| Originally posted by Xilver Playmo: Well shoot me, maar ik vind dit een geweldige plaat om op een groot systeem te draaien. |
| Originally posted by Xilver Traffic: inderdaad, die intro heeft een lekker ritme, en dat vind ik dus het beste deel van de track. De melodie heeft idd weinig met trance te maken, maar de percussie in het begin vind ik echt nice. Playmo: Well shoot me, maar ik vind dit een geweldige plaat om op een groot systeem te draaien. Ik zou 'm ook op Highlite hebben gedraaid, ware het niet dat zowel Moondust of Pheatus en Elof die hadden gedraaid. |