TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- maandelijkse trance party?
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »
muzieksmaak evolueert speentje. Toen ik hier op TA pas zat was ik ook enorm trance-minded. Terwijl dat nu een pak minder is.
Neemt niet weg dat elke dag over trance zeiken ni veel gaat oplossen 
smaak verschilt en evolueert zeker, merk ik bij mezelf ook hoor!
maar zoals je zegt er constant over zitten zeiken lost:
a) niks op
b) irriteert mij
c) lijkt hier precies de trend geworden te zijn op TA
^ Ja, en dan tegelijk afgeven op al die zogezegde elitist progheads, hij zou beter is naar zichzelf kijken. Het valt me trouwens op dat ook in de Main Forums de psy en goa aanhangers tegenwoordig ook serieus hard op alles wat niet hun stijl is zitten te bashen...
Smaak evolueert zeker; maar je merkt wel dat diegenen die van common trance evolueren naar iets anders, zij het nu prog, electro of psy dan wel rap afgeven op trance en hun stijl beter en dieper vinden. En het heeft wel ergens een elitaire air, dat wekt toch bij mij alleszinds die indruk; ook als ik de main forums lees.
Ze proberen dan te doen alsof je moet LEREN luisteren naar zo'n muziek en dat wij het niet begrijpen 
En ook niet iedereen evolueert zo... het enigste dat in mij veranderd is is dat ik die progressive van Schulz - of zal ik het de "fluffy mcprog" noemen zoals "�chte" progressive liefhebbers beweren - wel begin te appreci�ren.
Ge kunt evengoed bij hetzelfde blijven en daar is weinig mis mee als ge je daar goed bij voelt.
Ik bash op alles.
And I love it. 
| quote: |
| Originally posted by Push2005 Ze proberen dan te doen alsof je moet LEREN luisteren naar zo'n muziek en dat wij het niet begrijpen ![]() |
Dus als ik m'n eigen forceer omdat genre goed te beginnen dan ben ik een stap verder?
Trouwens; ik had het in mijn reply zeker niet alleen tegen de progressive mensen gemunt ze.
Ik luister gewoon naar wat ik goed vind. Trouwens ik zie wel in waarom progressive mooi kan zijn; maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom goed ga vinden. Voor mij is het te energieloos. Er is geen stijl binnen trance dat een trap hoger staat dan een andere stijl...
mjah niet elke vorm van EDM is even toegankelijk, dus ik begrijp wel waarom mensen terugschrikken om iets te leren appreci�ren. Voor mij blijft 't belangrijkste open-minded muziek te verkennen, zonder dat ik een behoefte voel om iets noodzakelijk goed te vinden. Smaak verschilt, maar 't respect voor elkaars mening moet er blijven. Daarom dat bashing gewoon zielig is, commentaar geven zonder enige vorm van argumentatie of vol met vooroordelen.. wat is 't nut ervan vraag ik me soms (lees: vaak) af.
Just my 2 cents
| Originally posted by Phortastic en toch is dat zo. Heb dat zelf gemerkt bij men eigen. Prog moet je ook LEREN luisteren. Als je dat nu elitair vind klinken is uw goed recht, neemt niet weg dat het wel zo is IMO. |

| Originally posted by Push2005 Dus als ik m'n eigen forceer omdat genre goed te beginnen dan ben ik een stap verder? |
Ik denk ook wel dat ge het moet leren luisteren. Bij veel progplaten is het pas na de 3de of 4de keer dat ik zeg: 'howhow, hiervan ondervind ik wel enige voldoening' =p
| Originally posted by Gladius Ik denk ook wel dat ge het moet leren luisteren. Bij veel progplaten is het pas na de 3de of 4de keer dat ik zeg: 'howhow, hiervan ondervind ik wel enige voldoening' =p |
Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreci�ren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar 
| Originally posted by Shadowkid Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreci�ren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar |
| Originally posted by Shadowkid Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreci�ren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar |
Een "leerproces" hoeft niet pers� een negatieve connotatie te hebben natuurlijk, maar dat heeft het in deze context inderdaad wel een beetje.
We zullen het in het vervolg anders een verwervingsproces noemen 
| Originally posted by TOR het probleem met de term 'leren' is dat die een evolutie naar iets beters inhoudt en dus een connotatie van elitarisme met zich meedraagt. spijtig genoeg wordt de term erg vaak gebruikt, zo ook alweer in deze thread. ik kan het gevoel van Push zeer goed begrijpen. |
Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ? Ik hoop alleszinds dat je ze ook nog weet te appreci�ren 
Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Carl B Remix) --> De break in dit nummer vind ik de beste die ik ooit gehoord heb ... pure perfectie 
| Originally posted by Push2005 Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ? |

| Originally posted by Jasperovitsj In a way, yes. Maar dat heeft weinig te maken met een leerproces, aangezien wij dat al meegemaakt hebben toen we van een bepaalde stijl naar trance zijn overgeschakeld. Dus dit heeft meer te doen met vergelijkingen tussen oude ervaringen en nieuwe ervaringen dan over een pure verwerving van nieuwe indrukken die nog niet geclassificeerd kunnen worden omdat er nog geen vergelijkingsmateriaal aanwezig is. ![]() |
| Originally posted by Jasperovitsj Anyway, kzal de track is checken als er misschien iemand zou goed zou zijn om het adres van een goeie trancehub te pm-en, want op mijn proghubs vind ik ni zo veel trance |
) dan is mijn goesting in uplifting nog lang niet over
De meeste uplifting shizzle van de laatste 2 jaar (ofzo) vind ik allemaal hetzelfde klinken.
Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen. 
Factoria - Collision Course bvb. 
| Originally posted by Push2005 Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ? Ik hoop alleszinds dat je ze ook nog weet te appreci�ren ![]() |
.
| Originally posted by Jasperovitsj ^ Ja, en dan tegelijk afgeven op al die zogezegde elitist progheads, hij zou beter is naar zichzelf kijken. Het valt me trouwens op dat ook in de Main Forums de psy en goa aanhangers tegenwoordig ook serieus hard op alles wat niet hun stijl is zitten te bashen... |