TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- maandelijkse trance party?
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »

Posted by Phortastic on Jan-21-2006 15:11:

muzieksmaak evolueert speentje. Toen ik hier op TA pas zat was ik ook enorm trance-minded. Terwijl dat nu een pak minder is.

Neemt niet weg dat elke dag over trance zeiken ni veel gaat oplossen

Posted by speentje on Jan-21-2006 15:22:

smaak verschilt en evolueert zeker, merk ik bij mezelf ook hoor!
maar zoals je zegt er constant over zitten zeiken lost:

a) niks op
b) irriteert mij
c) lijkt hier precies de trend geworden te zijn op TA

Posted by Jasperovitsj on Jan-21-2006 15:31:

^ Ja, en dan tegelijk afgeven op al die zogezegde elitist progheads, hij zou beter is naar zichzelf kijken. Het valt me trouwens op dat ook in de Main Forums de psy en goa aanhangers tegenwoordig ook serieus hard op alles wat niet hun stijl is zitten te bashen...

Posted by Push2005 on Jan-21-2006 17:04:

Smaak evolueert zeker; maar je merkt wel dat diegenen die van common trance evolueren naar iets anders, zij het nu prog, electro of psy dan wel rap afgeven op trance en hun stijl beter en dieper vinden. En het heeft wel ergens een elitaire air, dat wekt toch bij mij alleszinds die indruk; ook als ik de main forums lees.
Ze proberen dan te doen alsof je moet LEREN luisteren naar zo'n muziek en dat wij het niet begrijpen

En ook niet iedereen evolueert zo... het enigste dat in mij veranderd is is dat ik die progressive van Schulz - of zal ik het de "fluffy mcprog" noemen zoals "�chte" progressive liefhebbers beweren - wel begin te appreci�ren.

Ge kunt evengoed bij hetzelfde blijven en daar is weinig mis mee als ge je daar goed bij voelt.

Posted by Real on Jan-21-2006 17:15:

Ik bash op alles.

And I love it.

Posted by Phortastic on Jan-21-2006 17:20:

quote:
Originally posted by Push2005

Ze proberen dan te doen alsof je moet LEREN luisteren naar zo'n muziek en dat wij het niet begrijpen

en toch is dat zo. Heb dat zelf gemerkt bij men eigen. Prog moet je ook LEREN luisteren. Als je dat nu elitair vind klinken is uw goed recht, neemt niet weg dat het wel zo is IMO.

Posted by Push2005 on Jan-21-2006 17:55:

Dus als ik m'n eigen forceer omdat genre goed te beginnen dan ben ik een stap verder?

Trouwens; ik had het in mijn reply zeker niet alleen tegen de progressive mensen gemunt ze.

Ik luister gewoon naar wat ik goed vind. Trouwens ik zie wel in waarom progressive mooi kan zijn; maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom goed ga vinden. Voor mij is het te energieloos. Er is geen stijl binnen trance dat een trap hoger staat dan een andere stijl...

Posted by speentje on Jan-21-2006 18:08:

mjah niet elke vorm van EDM is even toegankelijk, dus ik begrijp wel waarom mensen terugschrikken om iets te leren appreci�ren. Voor mij blijft 't belangrijkste open-minded muziek te verkennen, zonder dat ik een behoefte voel om iets noodzakelijk goed te vinden. Smaak verschilt, maar 't respect voor elkaars mening moet er blijven. Daarom dat bashing gewoon zielig is, commentaar geven zonder enige vorm van argumentatie of vol met vooroordelen.. wat is 't nut ervan vraag ik me soms (lees: vaak) af.

Just my 2 cents

Posted by Jasperovitsj on Jan-21-2006 18:18:

quote:
Originally posted by Phortastic
en toch is dat zo. Heb dat zelf gemerkt bij men eigen. Prog moet je ook LEREN luisteren. Als je dat nu elitair vind klinken is uw goed recht, neemt niet weg dat het wel zo is IMO.

+1

Prog is gewoon een andere soort muziek qua opbouw en opzet. En ik heb ook bij mezelf gemerkt (jaja, een paar jaar geleden had ik dezelfde smaak als u, en was ik even fanatiek en gedreven) dat prog apprecieren echt een leerproces was. Niet in de zin van uzelf forceren om die stijl goed te vinden, maar de subtiliteit en het karakter van die stijl leren inzien, begrijpen en apprecieren. Dat is uiteindelijk net hetzelfde als bijvoorbeeld bepaalde poezie leren apprecieren, wijn appreciatie of bepaalde humor leren goed vinden.
En na een tijd kreeg ik daar ook mee muzikale voldoening van dan van trance. Kweet dat dat misschien als elitair kan overkomen, en ik weet ook dat ik niet altijd even genuanceerd mijn mening verkondig op dat gebied, maar ik kan nog altijd een goeie tranceplaat apprecieren �n daar ook probleemloos voor uitkomen.

Posted by Phortastic on Jan-21-2006 18:20:

quote:
Dus als ik m'n eigen forceer omdat genre goed te beginnen dan ben ik een stap verder?

ja dat is het helemaal

Posted by Gladius on Jan-21-2006 18:44:

Ik denk ook wel dat ge het moet leren luisteren. Bij veel progplaten is het pas na de 3de of 4de keer dat ik zeg: 'howhow, hiervan ondervind ik wel enige voldoening' =p

Posted by Phortastic on Jan-21-2006 18:45:

quote:
Originally posted by Gladius
Ik denk ook wel dat ge het moet leren luisteren. Bij veel progplaten is het pas na de 3de of 4de keer dat ik zeg: 'howhow, hiervan ondervind ik wel enige voldoening' =p

idd, en dat is bij de meeste mensen teveel moeite. Daarom dat het ook minder toegankelijk is.

Posted by Shadowkid on Jan-21-2006 18:48:

Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreci�ren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar

Posted by Jasperovitsj on Jan-21-2006 18:52:

quote:
Originally posted by Shadowkid
Correct me if I'm wrong, maar zoals ik het interpreteer is het ni zozeer dat je jezelf moet forceren om naar prog te leren luisteren, maar dat eerder wordt bedoelt dat prog geen genre is dat je meteen "bij de ballen grijpt" om het zo uit te drukken. Progressive is iets dat eerder langzaam "went", iets wat je langzamerhand meer gaat appreci�ren (op voorwaarde dat die stijl u ligt he). Terwijl bij trance kan je meteen een bom van een track hebben die u overdonderd, dat heb ik bij progressive nog niet gehoord, of toch weinig. Bij progressive zijn veel dingen heel subtiel en merk je die pas als je dingen een paar keer gehoord hebt, en naarmate je meer naar die muziek luistert herken je dat makkelijker. Dat is toch hoe het bij mij overkomt en hoe ik het ervaar

Dat is zo ongeveer exact hoe ik me voel en prog ervaar

Posted by TOR on Jan-21-2006 19:21:

quote:

aha! een uitleg waarin ik me volledig kan vinden.

het probleem met de term 'leren' is dat die een evolutie naar iets beters inhoudt en dus een connotatie van elitarisme met zich meedraagt. spijtig genoeg wordt de term erg vaak gebruikt, zo ook alweer in deze thread. ik kan het gevoel van Push zeer goed begrijpen.

Posted by Jasperovitsj on Jan-21-2006 19:29:

Een "leerproces" hoeft niet pers� een negatieve connotatie te hebben natuurlijk, maar dat heeft het in deze context inderdaad wel een beetje. We zullen het in het vervolg anders een verwervingsproces noemen

Posted by Push2005 on Jan-21-2006 20:16:

quote:
Originally posted by TOR
het probleem met de term 'leren' is dat die een evolutie naar iets beters inhoudt en dus een connotatie van elitarisme met zich meedraagt. spijtig genoeg wordt de term erg vaak gebruikt, zo ook alweer in deze thread. ik kan het gevoel van Push zeer goed begrijpen.

Ja dat is het zowat; en ik sluit me absoluut niet af van het genre... ik weet niet of Alucard pres. 49th Line - Blue On Blue (Hydroid Remix) precies progressive is; maar dat is bvb een nummer dat me meteen greep... en hetzelfde met Peres & Petersky Silent Moments/Hello Ladies en Bent - As You Fall.

Maar dat 'leren' appreci�ren dat is er voor mij nogal teveel aan. Dat is ook zo met films. Alternatieve, niet-hollywoodiaanse films zijn voor velen echt veel meer waard dan de gewone film. Maar mensen die dan altijd alternatieve films bekijken krijgen dan een soort afkeur tegen de standaard film en doen nogal neerbuigens als ge bvb ook eens kan geniet van zeg maar een James Bond movie. Ik hou immers van beide soorten films...
en idd; idem met po�zie, theater en opera !

Maar waar ik wel nog eens graag de nadruk op zou willen leggen; en er zijn er veel in de main discussion die dat niet waarderen: ik geloof echt wel dat binnen trance elk genre evenwaardig is; of het nu uplifting/psy/progressive is... het heeft allemaal zijn eigen waarden. Maar het is niet omdat je evolueert naar ��n van die stijlen dat je dan je vroegere stijl moet afbreken.

Posted by Phortastic on Jan-21-2006 20:50:

quote:

well-said !

Posted by Push2005 on Jan-21-2006 20:53:

Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ? Ik hoop alleszinds dat je ze ook nog weet te appreci�ren

Hiver & Hammer - Fusion 2006 (Carl B Remix) --> De break in dit nummer vind ik de beste die ik ooit gehoord heb ... pure perfectie

Posted by Jasperovitsj on Jan-21-2006 20:59:

quote:
Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ?

In a way, yes. Maar dat heeft weinig te maken met een leerproces, aangezien wij dat al meegemaakt hebben toen we van een bepaalde stijl naar trance zijn overgeschakeld. Dus dit heeft meer te doen met vergelijkingen tussen oude ervaringen en nieuwe ervaringen dan over een pure verwerving van nieuwe indrukken die nog niet geclassificeerd kunnen worden omdat er nog geen vergelijkingsmateriaal aanwezig is.

Anyway, kzal de track is checken als er misschien iemand zou goed zou zijn om het adres van een goeie trancehub te pm-en, want op mijn proghubs vind ik ni zo veel trance

Posted by Real on Jan-21-2006 21:00:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
In a way, yes. Maar dat heeft weinig te maken met een leerproces, aangezien wij dat al meegemaakt hebben toen we van een bepaalde stijl naar trance zijn overgeschakeld. Dus dit heeft meer te doen met vergelijkingen tussen oude ervaringen en nieuwe ervaringen dan over een pure verwerving van nieuwe indrukken die nog niet geclassificeerd kunnen worden omdat er nog geen vergelijkingsmateriaal aanwezig is.

Posted by Push2005 on Jan-21-2006 21:05:

quote:
Anyway, kzal de track is checken als er misschien iemand zou goed zou zijn om het adres van een goeie trancehub te pm-en, want op mijn proghubs vind ik ni zo veel trance

Tzal maar klinken zoals een andere track voor je denk ik ... das ook persoonlijk h� dat ik da ne goei break vind!

Enja, ik ben de huidige trance zeker nog lang nie beu ... ik ken ook trance uit 1997 - 2000 hoor; kben die alleen pas beginnen opzoeken vanaf 2000 omdat ik dan pas vrij actief ernaar ben beginnen luisteren

En als ik ATM luister naar Touchdown (nog zo'n geweldige break ) dan is mijn goesting in uplifting nog lang niet over

Maar ik ben trouwens blij, want via jou leer ik ook 'ns wat anders kennen... de ene keer vind ik het goed, de andere keer niet

Posted by Real on Jan-21-2006 21:11:

De meeste uplifting shizzle van de laatste 2 jaar (ofzo) vind ik allemaal hetzelfde klinken.

Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen.
Factoria - Collision Course bvb.

Posted by Shadowkid on Jan-21-2006 21:35:

quote:
Mag ik dan ook stellen dat jullie nog moeten wennen aan de perfecte 2005/2006 sounds van uplifting ? Ik hoop alleszinds dat je ze ook nog weet te appreci�ren

Dat geldt ook in bepaalde mate voor trance, idd, alleen is dat eerder het geval voor mensen die gewoon zijn van jump of hardtrance of zelfs hardcore te luisteren, die vinden dikwijls ook niets aan de zachtere sound van trance of de break in een nummer en die gaan ook niet plots alle trance nummers appreci�ren. Bij trance echter kan het wel vaker voorkomen dat een track hardtrance-liefhebbers meteen overdonderd. Meestal is dat dan vanwege een enorme aanstekelijke melodie of geluid desondanks die nummers minder hard zijn dan wat iemand gewend is. Het verschil met progressive is dan dat de typisch aangename dingen daar nog veel subtieler zijn en die energie er niet is of niet meteen herkenbaar, je moet er nadrukkelijker op gaan letten. En dat maakt een heus verschil.

Maar 1 ding wordt ook nogal regelmatig vergeten in zulke discussies, soms is het gewoon iemand zijn smaak niet, hoe zeer hij of zij zich er ook voor open stelt. En iedereen probeert wel steeds anderen te overtuigen van wat hij goed vind (dat komt ten dele doordat iedereen graag bevestiging krijgt of wilt dat wat hij graag hoort ook wel degelijk goed is en beter is) maar het is nu eenmaal zo dat anderen daar meestal niet akkoord zullen mee zijn. En dan is dat maar zo en dan moet je dat eigelijk respecteren. Ik geef trouwens gerust toe dat mij dat ook dikwijls niet goed lukt hoor .

Posted by Eagle` on Jan-21-2006 23:48:

quote:
^ Ja, en dan tegelijk afgeven op al die zogezegde elitist progheads, hij zou beter is naar zichzelf kijken. Het valt me trouwens op dat ook in de Main Forums de psy en goa aanhangers tegenwoordig ook serieus hard op alles wat niet hun stijl is zitten te bashen...

Yow Batman, *NEWSFLASH* Ik luister zelf naar prog oa....

En btw wanneer heb ik voort laast staan afgeven ofzo eh, 2 jaar geleje misschien, haal de stront uit uw ogen kerel ..

ELITAIRE ZAK

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »