TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Tiesto - In Search Of Sunrise 5: Los Angeles
Pages (7): « 1 2 3 [4] 5 6 7 »
| quote: |
| Originally posted by raoel Ik ken ook verschillende titels maar het meerendeel is voor mij onbekend. Dat Onno de meeste titels al kent zegt meer voer zijn fanatieke download gedrag dan over de nieuwigheid van de gekozen tracks. Feit blijft echter dat volgens mij nauwelijks (..) van de tracks al zijn gereleased. |
Ik zou nu ook geen 15 tracks bij elkaar kunnen verzamelen die mij het ISOS gevoel geven van een aantal jaren geleden..
Ik denk dat hij beter de naam van de cd had kunnen veranderen. Dan was heel deze ophef (en die vam ISOS 4) een stuk minder geworden. Hij had, net als dat hij dat bij de Magik series had gedaan, er gewoon een punt achter moeten zetten na ISOS 3 en misschien wel gewoon door moeten gaan met het 'Nyana' concept.
Wat ook weer het geval is, er gloed nieuwe tracks opzetten gaat ook moeilijk. Deze cd is al ff geleden in elkaar gezet, voor hij daadwerkelijk helemaal was afgemixt en de tracklist naar buiten is gebracht. Dan zijn nummers al snel oud, als je ze bij zowat elke DJ in z'n set hoord..
zijn genoeg dj's die wel nieuwe of lang niet zo bekende tracks op hun cd's zetten: James Holden - At the controls, nieuwe renaissance van hernan cattaneo en zoals partyhardy al aangaf die masters cd van dave seaman.
Zo het azijngezeik komt weer goed op gang zie ik.
Laten we eerlijk zijn, om Tosti nou te gaan lopen vergelijken met Seaman of Holden is natuurlijk appels met peren vergelijken. De Trance scene waar Tijs in opereert is een stuk commerci�ler en communicatief sneller dan de 'underground' regionen van de dance waar de andere 2 bovengenoemde heren in zitten. En om nou te zeggen dat die tracks die je nou noemt 'grijs' gedraaid zijn partyhardy, wat overdreven. Sowieso, snap niet wat mensen tegenwoordig altijd zitten te mierenneuken over het feit dat een track al 'oud' is. Ja dat ie al 1 jaar geleden in een live set zat, half jaar geleden is gelekt als mp3, of dat ie 2 weken in de winkel ligt...who gives a shit. Goede muziek is goede muziek. Als het publiek een track nog steeds weet te waarderen is er niks aan de hand lijkt me. Ik neem t hier niet op voor Tijs ofzo, en ik ben ook geen enorm fan van deze CD (kan ook niet, nog niet gehoord), maar dat elitair gezeik over tracklists....
| Originally posted by Stephan B Zo het azijngezeik komt weer goed op gang zie ik. Laten we eerlijk zijn, om Tosti nou te gaan lopen vergelijken met Seaman of Holden is natuurlijk appels met peren vergelijken. De Trance scene waar Tijs in opereert is een stuk commerci�ler en communicatief sneller dan de 'underground' regionen van de dance waar de andere 2 bovengenoemde heren in zitten. En om nou te zeggen dat die tracks die je nou noemt 'grijs' gedraaid zijn partyhardy, wat overdreven. Sowieso, snap niet wat mensen tegenwoordig altijd zitten te mierenneuken over het feit dat een track al 'oud' is. Ja dat ie al 1 jaar geleden in een live set zat, half jaar geleden is gelekt als mp3, of dat ie 2 weken in de winkel ligt...who gives a shit. Goede muziek is goede muziek. Als het publiek een track nog steeds weet te waarderen is er niks aan de hand lijkt me. Ik neem t hier niet op voor Tijs ofzo, en ik ben ook geen enorm fan van deze CD (kan ook niet, nog niet gehoord), maar dat elitair gezeik over tracklists.... |

| Originally posted by magrec zijn genoeg dj's die wel nieuwe of lang niet zo bekende tracks op hun cd's zetten: James Holden - At the controls, nieuwe renaissance van hernan cattaneo en zoals partyhardy al aangaf die masters cd van dave seaman. |
| Originally posted by MennoB Ik zou nu ook geen 15 tracks bij elkaar kunnen verzamelen die mij het ISOS gevoel geven van een aantal jaren geleden.. |

Ik denk dat hij beter de naam van de cd had kunnen veranderen. Dan was heel deze ophef (en die vam ISOS 4) een stuk minder geworden. Hij had, net als dat hij dat bij de Magik series had gedaan, er gewoon een punt achter moeten zetten na ISOS 3 en misschien wel gewoon door moeten gaan met het 'Nyana' concept. |
Wat ook weer het geval is, er gloed nieuwe tracks opzetten gaat ook moeilijk. Deze cd is al ff geleden in elkaar gezet, voor hij daadwerkelijk helemaal was afgemixt en de tracklist naar buiten is gebracht. Dan zijn nummers al snel oud, als je ze bij zowat elke DJ in z'n set hoord.. |
| Originally posted by moogwai Minimal en progressive kun je ook niet vergelijken met trance eigenlijk... en voor een trance cd (nou ja, met flinke progressive/house invloeden) is deze best wel vernieuwend. Op die Renaissance cd van Seaman staan ook een paar bekende tracks voor mij op, hoeft een cd toch niet meteen slecht te zijn? |
| Originally posted by magrec Ik zeg niet dat de cd slecht zal zijn, ik zie de meerwaarde alleen niet zo van deze cd. Is het bij de prog releases voornamelijk dat je tracks ziet die pas over een half jaar uitkomen bij deze cd is het iets anders. Niet beter of slechter gewoon een persoonlijke opvatting maar juist bij een dj als tiesto zou je verwachten dat die wel met nieuwe dingen kan komen. Hoewel...tiesto staat nou niet echt bekend als vernieuwende dj... Progressive is net zo mainstream als trance. Alle cd's worden wereldwijd gereleased dus die opvatting (undeground vs mainstream)gaat niet echt op. |
als tie maar niet weer zoo ongelooflijk bagger gemixed wordt, daar kan ik me echt aaan ergeren!!

Ik ken helemaal niets van die tracklist
Als 'ie uit is zal ik hem even luisteren, maar ik ben bang dat ik het niets zal vinden. Hedendaagse trance doet me echt niets meer.
ISOS 1, 2 en 3 zijn classic cd's die ik nu nog met veel plezier opzet. Maar zo'n deel 4 vond ik echt niets meer met het concept ISOS van doen hebben. Ik kan zelfs zeggen dat Danny Howells' GU27 een groter ISOS-gevoel bij me opriep dan Ti�sto's deel 4. En die GU heeft qua stijl natuurlijk helemaal niets met ISOS te maken, maar het bracht me wel datzelfde vrolijke (ietwat melancholische) zomerse gevoel. ISOS 1, 2 en 3 hebben wat dat betreft de kracht om in de herfst en winter het gevoel van de zomer daarvoor op te roepen 
Ik ben alleen bang dat deel 5, net als deel 4, daar niet meer voor kan zorgen.
ISOS4 had een geweldige vibe voor een groter publiek, de eerste 3 delen waren meer van die 'elite' tracks die een select gezelschap alleen weet te waarderen. Deel 4 was meer gemixt aan de hand van zn optredens, kijken op welke platen de toko los gaat, mik die op cd, en zorg dat er een bepaalde sfeer uitdraagt over de gehele cd, is hem zeer goed gelukt op 4. Krijg nogsteeds kippevel als Mads Arp voorbij hoor komen, perfecte cd imo.
Progressive met trance vergelijken tja.. een Seaman en een Tiesto, beetje Balkenende en Bos, allebei politici, allebei een andere mening 
Hoop niet dat Tiesto dan Bos is.... 
| Originally posted by Stephan B Zal toch wel de nodige problemen zijn met copyrights en licensing en al die mikmak, kijk ook maar naar PvD's TPOD 2, dat was dan weer w�l een aanzienlijk verouderde tracklist vind ik persoonlijk. En kijk, als je alles mainstream noemt dat wereldwijd wordt gereleased vind ik te kort door te bocht. De verkochte aantallen zijn natuurlijk ook een belangrijke factor. En met alle respect denk ik dat Holden niet zo veel verkoopt als een Tijs. Achja, hoe t er in de progressive aan toe gaat is toch altijd hipper, beter en slimmer volgens sommigen he. Niks tegen progressive, goei spul, maar die kenners...azijnpissers van de eerste categorie hoor (u weet wie u bent) |
Volgens mij kan Tiesto net zoals Seaman een hele cd vol knallen met nieuwe onbekende tracks alleen dat trekt het tiesto publiek niet. Zeker z'n grote wereldwijde release moet gewoon aanspreken dus daarom denk ik de bekende nummers op de ceedee die tried, tested en approved zijn.
De Seaman fans verwachten juist allemaal nieuwe zooi, het is gewoon een kwestie van weten wat je publiek wilt en niet wilt, doelgroep etc.
| Originally posted by basvh Volgens mij kan Tiesto net zoals Seaman een hele cd vol knallen met nieuwe onbekende tracks alleen dat trekt het tiesto publiek niet. Zeker z'n grote wereldwijde release moet gewoon aanspreken dus daarom denk ik de bekende nummers op de ceedee die tried, tested en approved zijn. De Seaman fans verwachten juist allemaal nieuwe zooi, het is gewoon een kwestie van weten wat je publiek wilt en niet wilt, doelgroep etc. |
| Originally posted by basvh Volgens mij kan Tiesto net zoals Seaman een hele cd vol knallen met nieuwe onbekende tracks alleen dat trekt het tiesto publiek niet. Zeker z'n grote wereldwijde release moet gewoon aanspreken dus daarom denk ik de bekende nummers op de ceedee die tried, tested en approved zijn. De Seaman fans verwachten juist allemaal nieuwe zooi, het is gewoon een kwestie van weten wat je publiek wilt en niet wilt, doelgroep etc. |

Verbaasd me trouwens dat zoveel mensen isos 3 nog zo goed vonden, dat vond ik ook al een tranentrekker..kzet op dagen als deze nog graag deel 1 of 2 op
http://www.insearchofsunrise.net/ --> ISOS 5
Sampletjes 
Nice!
CD1 begint met een lekkere intro daarna vrij hard maar wordt wel een stuk rustiger op het eind van de cd. Toch wel lekkere cd hoor.
CD2 Intro is ook wel lekker en gaat gewoon door met waar cd 1 is geeindigd om het op te bouwen naar wat meer trancy tracks. En eindelijk Tales From The South erop!
Al met al toch best een lekkere cd. Beter dan isos 4 vind ik. Maar, zoals ik al zei, niet echt ISOS waardig.. Gewoon Nyana 
| Originally posted by Stephan B Niks tegen progressive, goei spul, maar die kenners...azijnpissers van de eerste categorie hoor (u weet wie u bent) |
Verder erg slappe opmerking. Ik heb jarenlang Ti�sto gevolgd en kon hem zeer waarderen. Daarom ook dat ik na heel lang niet op ta geweest te zijn toch weer eens in deze thread kwam kijken, puur als muziek liefhebber. Ti�sto is in staat om nog een super cd in elkaar te flansen dus was erg benieuwd naar deze cd. Als ik dan hier kijk en de tracks van ISOS5 zie en die me erg tegen vallen mag dat gewoon neergezet worden. Heeft verder ook niks met prog is beter dan trance en die flauwekul te maken (hoe je daar toch bijkomt mag Joost weten) het gaat er gewoon om dat ik naar zo'n cd luister (waar zeker ook goede tracks op staan, intro van cd 1 is inderdaad erg vet) maar hij niet echt het ISOS gevoel geeft. Dat anderen dat wel vinden is hardstikke tof
En hoe vet blijft Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Remix) trouwens, hoorde hem voor het eerst toen Matthew hem draaide op Earth vorig jaar, heel de zaal LOS! 
Staan wel wat aardige nummers op maar ook niet echt meer dan dat. Zou de cd wel in zijn geheel moeten horen om goed te oordelen eigenlijk. Mixtechnisch vond ik deel 4 niet echt sterk (aantal slechte overgangen en tracks te hoog gepitched) dus hoop ik voor hem dat hij daar wat meer aandacht aan heeft besteed.
Voor mij zou deze cd het oude isos gevoel waarschijnlijk niet geven (dat van deel 1 & 2) maar misschien voor het merendeel van het grote publiek wel (wat alleen maar beter is)
Mis toch wel de onbekende nummers (echte exclusives, eigen werk etc,) je zou toch denken dat ie echt stapels binnenkrijgt (zie verhaal tijs08) maar zoals basvh al zei gaat ie voor een cd met nummers die al tried, tested en approved zijn. m.a.w. die hij al gedraaid heeft en dus al uit zijn of in livesets zitten zodat ze bij de release van de cd al"oud" zijn.
Ben wel blij als de cd uit is want dan kunnen ze bij mijn sportschool eindelijk is ISOS 4 uit de cd speler halen en een nieuwe er in zetten.

| Originally posted by Partyhardy! En hoe vet blijft Leama & Moor - Everything Matters (Matthew Dekay Remix) trouwens? |
Het valt me nu pas op, maar... is dit niet de eerste ISOS zonder een productie van Tijs zelf?
ISOS1 heeft Sparkles en Far From Over
ISOS2 heeft Summerbreeze
ISOS3 heeft In My Memory
ISOS4 heeft The Loves We Lost en UR
ISOS5 is Tijs-loos
of vergis ik me ?
Intro's zijn van zijn en Geert's hand gok ik.
| Originally posted by MennoB CD2 Intro is ook wel lekker en gaat gewoon door met waar cd 1 is geeindigd om het op te bouwen naar wat meer trancy tracks. |