TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- In Search Of Sunrise 5
Pages (8): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 »
| quote: |
| Originally posted by Phortastic Of vindt gij zen mix van Let Me Be naar Novocaine geweldig? |
ik vind de mix met novacaine ��n van de betere van de eerste cd... ik vind de overgang van 2 naar 3 bv v��l erger...
Wat trackselectie betreft: top notch, super selectie hoor. jammer dat de helft van de platen niet na mekaar passen, op flow buist cd 1 wel jammerlijk
Ik vraag me toch ook af waarom een op z'n best middelmatige mix (voortgaande op de reacties hier, kheb hem zelf nog ni gehoord) bijna probleemloos geaccepteerd wordt, terwijl hij net van d� dj met veruit de meeste middelen en mogelijkheden om een echte supercd af te leveren komt? All�, dit is Tiesto h�, de man die 3 keer op rij de dj mag poll won, die als eerste dj concerts gaf, die waarschijnlijk meer fans en naambekendheid heeft dan alle andere trancedj's samen, die honderdduizenden singles en albums verkoopt en ��n van de meest succesvolle platenlabels runt. Hij heeft een bijna legendarische status, dus is het dan niet ergens logisch dat mensen niets minder dan het beste verwachten van zo'n cd? Hij heeft de platen, hij heeft de technische middelen om een uitzonderlijke mix te maken. Maar uiteindelijk komt hij op proppen met een mix waar er geen flow te bekennen is en die mixtechnisch niet boven het niveau van de gemiddelde bedroom-dj kan uitstijgen. Dan is het toch te begrijpen dat sommige mensen teleurgesteld zijn in Tiesto? 
mss mixt hij die nie zelf en heeft hij een assistent 
| Originally posted by Jasperovitsj Dan is het toch te begrijpen dat sommige mensen teleurgesteld zijn in Tiesto? |
zowel jasper als phortastic hebben een goed punt hoor... ik had het ook liever anders gezien, want de tracks zijn ��n voor ��n pareltjes IMO...
Mja, ik aanbid deze cd niet (da hou ik voor Synchronicity
); maar ten eerste weet Ti�sto er hier in deze dagen van mp3 leeching er een mooie tracklist uit te kiezen, die blijkbaar iedereen verbaasde. Dat is ��n aspect van de ISOS-series dus dit kan ik enkel maar toejuichen 
Wat het mixen betreft; ik ben BLIJ dat dit geen computermix is; ook al is het nie perfect... Bij ASOT 2005 had ik het gevoel da ik naar "iets" luisterde ipv. naar "iemand" (en das geen offence tov Armin hoor); Er zit best wel weer een zomerse sfeer in deze cd.
De flow is het enigste waar ik nogal op vloek; en das IMO het enige argument dat je zwaar kan inbrengen tegen deze cd.
Aan de andere kant, ik praat het niet echt goed, kan je dat ook wel voorspellen van Tijs, die mixed soms de raarste platen in mekaar (bv traffic in hello ladies
). Dat maakt het dan weer "zijn cd" i guess...
En voor de echte kenners zoals ons is dit idd geen superkwaliteisvolle release; maar ik kan niet echt een mixCD opnoemen die mij echt totaal verbaast eerlijk gezegd; zijn publiek is nu eenmaal uitgebreider dan tranceliefhebbers alleen en die zullen dit cd'tje wel smaken denk ik. Ti�sto denkt niet "zullen de kenners dit wel apprecieren". Jammer maar zo is het.
Al bij al ga ik deze nog een paar keer beluistren en ga ik deze kopen; het is een mooie aanvulling op ISOS 4
Ik heb nu ook cd 2 helemaal beluisterd en ik moet zeggen dat twee goede cd's zijn. Het mixen is niet super, maar wel degelijk. Alleen waar ik me bij ISOS 4 me niet zo stoorde aan de "mindere" overgangen doe ik dat hier toch wel een beetje.
Zoals eerder al gezegd is de overgang tussen Colour My Eyes en Empty Streets niet sterk en vind ik de manier waarop ie Let Me Be en Novocaine, twee van mijn favorieten van het moment, laat samenlopen echt dramatisch, zeker als je dat gaat vergelijken met de overgang tussen dezelfde nummers van Menno de Jong op Intuition radio #51.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere overgangen op CD 1, waar ik zo mijn twijfels mee heb, maar waarmee wel te leven is.
Het belangrijkste zijn natuurlijk de zalige nieuwe en oude tracks, die erop staan die je een goed gevoel geven.
Malibu Beach, Colour My Eyes, Beside Me, Everything Matters, Your Loving Arms, Let Me Be, Novocaine, People Will Go, Little Bird, LAX, Something is Wrong, Zanzibar, Technophobia, Second Turn, Hi-Jack, Helsinki Scorchin' zijn tracks die echt helemaal super zijn.

De remake van Tales From The South vind ik toch minder dan t origineel maar blijft eigenlijk ook wel een lekker nummertje...
| Originally posted by Kaidreas ^BAN, all his replies are so negative |
Ik hoop echt voor volgende tracks op de sampler
:
A1: Conil - Malibu Beach
A2: Mark Norman presents Celine - Colour My Eyes
B1: Parker & Hanson - Let Me Be (Original Extended)
B2: Kalafut & Fygle - Novocaine (Mark Otten Remix)
C1: Pink Elephant - LAX
C2: Shah & Laruso present Global Experience - Zanzibar
D1: Progression - Technophobia
D2: Smith & Pledger pres. Aspekt - Hi Jack
Maar het zal wellicht wel totaal anders uitdraaien 
Ben der nu aan bezig, meningen volgen later wel 
Fonzerelli - Moonlight Party
^ heerlijk nummerke 
| Originally posted by Push2005 Ik hoop echt voor volgende tracks op de sampler :A1: Conil - Malibu Beach A2: Mark Norman presents Celine - Colour My Eyes B1: Parker & Hanson - Let Me Be (Original Extended) B2: Kalafut & Fygle - Novocaine (Mark Otten Remix) C1: Pink Elephant - LAX C2: Shah & Laruso present Global Experience - Zanzibar D1: Progression - Technophobia D2: Smith & Pledger pres. Aspekt - Hi Jack Maar het zal wellicht wel totaal anders uitdraaien |
Phortastic en Jasper hebben gelijk. Het gaat hier wel inderdaad over de DJ die 3 keer op rij op nr 1 stond in de DJ-Mag poll, die dj-sets en concerten over heel de wereld geeft, die het geld en de capaciteiten heeft om de beste CD's uit te brengen, en toch kan die kerel nog geen foutloze CD uitbrengen. Als ge hoort dat er zo'n fouten inzitten, dan doet ge die toch opnieuw, tot hij goed zit? Of maak hem met Ableton, daar kan evengoed gevoel inzitten.
Die gast zou met die CD nog niet eens door de eerste ronde van onze beta dj-contest geraken. En ik snap dus helemaal niet hoe al de fanboys kunnen zeggen van "och ja een paar mindere overgangen, de tracklist is super". Precies of dat alles goed maakt. Neen, Ti�sto is de grootste en populairste dj ter wereld, hoe kan iemand nu minder verwachten dan het beste van hem? For fucks sake, er zijn duizenden bedroom dj's die 100 keer beter kunnen draaien dan hem. Maar omdat dit Ti�sto is, wordt het maar getolereerd? Bullshit.
Respect voor Ti�sto, het is door hem dat ik in de trance ben gerold, maar CD's uitbrengen met duidelijk hoorbare mixfouten, dat kan ECHT NIET.
Ik snap de kritiek niet echt. Het valt allemaal nog goed mee. De mixen van Colour My Eyes naar Empty Streets en van Let Me Be naar Novocaine zijn nogal gewaagd, maar het is niet storend en hij gaat er niet de mist in imo.
Tiesto weet ook goed genoeg dat al zen fanboys die cd toch kopen, hoe die ook gemixt is, of hoe de flow ook is. Noem ne cd ISOS en hij verkoopt, wat de kwaliteit ook is. Zielig feit is dat, maar wel de waarheid. Dus heeft hij zo een beetje de mentaliteit van: waarom me moe maken om deze mix te perfectioneren? Het brengt me toch gene zak meer op. Waarom denkt ge da hij van Nyana 2, ISOS 4 gemaakt heeft. Marketing natuurlijk, da verkoopt 25% meer. En nu gaat hem de serie nog wa meer uitmelken met jaarlijks nog ne ISOS. Whats next? Magik 8?
Ik ging trouwens der nimeer op reageren, oh well 
| Originally posted by Xilver Phortastic en Jasper hebben gelijk. Het gaat hier wel inderdaad over de DJ die 3 keer op rij op nr 1 stond in de DJ-Mag poll, die dj-sets en concerten over heel de wereld geeft, die het geld en de capaciteiten heeft om de beste CD's uit te brengen, en toch kan die kerel nog geen foutloze CD uitbrengen. Als ge hoort dat er zo'n fouten inzitten, dan doet ge die toch opnieuw, tot hij goed zit? Of maak hem met Ableton, daar kan evengoed gevoel inzitten. Die gast zou met die CD nog niet eens door de eerste ronde van onze beta dj-contest geraken. En ik snap dus helemaal niet hoe al de fanboys kunnen zeggen van "och ja een paar mindere overgangen, de tracklist is super". Precies of dat alles goed maakt. Neen, Ti�sto is de grootste en populairste dj ter wereld, hoe kan iemand nu minder verwachten dan het beste van hem? For fucks sake, er zijn duizenden bedroom dj's die 100 keer beter kunnen draaien dan hem. Maar omdat dit Ti�sto is, wordt het maar getolereerd? Bullshit. Respect voor Ti�sto, het is door hem dat ik in de trance ben gerold, maar CD's uitbrengen met duidelijk hoorbare mixfouten, dat kan ECHT NIET. |
| Originally posted by CygnusX Ik snap de kritiek niet echt. Het valt allemaal nog goed mee. |
| Originally posted by Xilver Kijk Benny, dat IS het punt nu juist. Het valt nog goed mee. Het moet niet "goed meevallen", het moet perfect gemixed zijn, hoeveel jaar is die in godsnaam al DJ, hoeveel sets heeft die wereldwijd al gegeven, en hij kan nog geen CD uitbrengen zonder mixfouten. |

tot 3 maand voor de release van ISOS4 was het de bedoeling om de cd als Nyana 2 uit te brengen.... Dat ze dat alsnog naar ISOS hebben veranderd heeft geen zak met een zomers sfeertje te maken, da heeft te maken met meer verkoop. Dat over nyana 2 in men vorige post sloeg op ISOS4 he, niet op deze. Deze mix cd was al langer gepland om te releasen als ne ISOS.
Luister naar ASOT 2004: daar is niks van mixfoutje op aan te merken, die CD was gewoon perfect gemixt (en dat voor de tijd van ableton). Ik spreek me nu ff niet uit over de trackselectie van Armin, maar feit is dat die tenminste moeite doet om een perfect foutloze mix af te leveren.
Trouwens, ik vind wel dat tiesto minder naast de beat mixt dan bv op Nyana, en ik blijf erbij dat zijn trackkeuze uitmuntend is, maar geef die hoop tracks aan een Armin, en die mixt daar een stukken betere compilatie mee.
| Originally posted by Bertn Luister naar ASOT 2004: daar is niks van mixfoutje op aan te merken, die CD was gewoon perfect gemixt (en dat voor de tijd van ableton). Ik spreek me nu ff niet uit over de trackselectie van Armin, maar feit is dat die tenminste moeite doet om een perfect foutloze mix af te leveren. Trouwens, ik vind wel dat tiesto minder naast de beat mixt dan bv op Nyana, en ik blijf erbij dat zijn trackkeuze uitmuntend is, maar geef die hoop tracks aan een Armin, en die mixt daar een stukken betere compilatie mee. |
Maar dit is Armin's stijl van muziek nie echt.
/me *geeuw*
/me *geeuw*
bij mij op het werk zeggen ze altijd: "niet goed? zelf doen!"
| Originally posted by Push2005 Maar neem nu Markus Schulz. Op GDJB mixed die deftig maar maakte live op trance energy 2 enorme kemels van fouten, echt hoorbaar, maar so what, ik ga die man nu totaal nie beginnen aanvallen want het was de beste set van TE. Bij livesets domineert tracklist voor mij sowieso boven het technische. |
De mix is misschien live gemaakt in de zin dat hij in 1 take is opgenomen en er geen post-productie aan te pas is gekomen. Maar voor de rest is er niks live aan. De cd is waarschijnlijk gemixt in een perfect ge�soleerde studio met de beste klank van de zuiverste monitors, en Tiesto zal zelf zijn meest ideale setup ter beschikking gehad hebben. Dus de cd is gemixed onder ideale omstandigheden, en zal waarschijnlijk wel enkele keren gerepeteerd zijn voor de eigenlijke opname. Maar nog steeds zijn er gebrekkige overgangen, maar dat stoort blijkbaar niet? All�, het is ieders goed recht om zich daar niet aan te storen, maar het is evengoed iemand anders goed recht om zich daar wel aan te storen. Kvind het gewoon raar dat zoiets van Tiesto uit automatisch wordt goedgepraat, "omdat hij nu eenmaal niet goed kan mixen". Stel je nu voor dat Armin een mix uitbrengt met een paar brakke overgangen, dan zou iedereen opeens steigeren omdat Armin beter kan. Idem voor Ferry, of weet ik veel wie. Maar net daarom is er weinig tot geen commentaar op hun compilaties, omdat zij er gewoon voor zorgen dat die altijd foutloos gemixed zijn.