TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Pim Fortuyn, wat een grappenmaker!
Pages (4): « 1 2 3 [4]
oke Akira, leuk verhaaltje wat je geschreven hebt hoor maar leg mij dan maar eens uit hoe jij artikel 1 herschreven wil zien? of "omgebogen naar gelijkwaardigheid."
hoe je dat artikel ook verwoord het zal altijd ruimte laten voor verschillende interpretaties. vrijwel elke zin kan namelijk op verschillende manieren uitgelegd worden.
wij hebben rechters die de wetteksten dienen uit te leggen en op de juiste manier te interpreteren.
dus artikel 1 afschaffen omdat het op verschillende manieren uit te leggen valt (hier is het koud en daar warm
) is gewoon niet aan de orde. dan kun je wel het hele wetboek gaan veranderen, artikel 1 zal namelijk niet het enige artikel zijn wat voor velerlei uitleg vatbaar is.
jij raadt ons eens te gaan nadenken. ik zou je er graag op willen wijzen dat het niet onverstandig is wanneer jij dat zelf ook eens zou doen. met een beetje gezond verstand weet namelijk ieder mens wel hoe hij artikel 1 uit zou moeten leggen.
dan kun je wel met hele flauwe argumenten aankomen als discrimineren betekent letterlijk onderscheid maken, dus daarom zou je ook niet mogen zeggen dat het hier warm is en daar koud
want dat is niet alleen miereneukerij maar ook gewoon flauwekul.
er is namelijk een verschil tussen iets constateren of waarnemen en onderscheiden.
ik wil ook wel ingaan op de andere punten van je betoog maar ik ben bang dat er dan helemaal geen spaander meer van overblijft en buiten dat kost het mij ook weer tijd.
dus voorlopig laat ik het hier bij..
edit=spelfoutjes
Ik vraag me af wat Rudy zou stemmen...

| quote: |
| Originally posted on Hotmail Op de Troon Pim Fortuyn, Wim Kok en Ad Melkert staan voor de troon van God. God kijkt ze aan en zegt: "Voordat jullie de hemel in mogen of een plaats naast mij in mogen nemen, moeten jullie eerst vertellen waar jullie in geloven." Eerst is Kok. Hij kijkt God in de ogen en zegt:"Ik geloof dat politiek onmisbaar voor de democratie is, politiek brengt zoveel mensen zoveel goeds. Ik heb mijn leven gewijd aan het bedrijven ervan om alle mensen te helpen". God kijkt op en biedt Kok een plaats links naast hem aan. Dan is het de beurt aan Ad Melkert. Melkert recht zijn rug en zegt:"Ik geloof dat moed, eer en passie de fundamentele dingen in het leven zijn en ik heb mijn hele loopbaan als politicus deze drie fundamenten geprobeerd na te streven". God, geemotioneerd door Melkert`s speech biedt hem een plaats aan zijn rechterhand aan. Uiteindelijk komt God bij Fortuyn terecht en vraagt ook hem: "Waar gelooft U in, meneer Fortuyn?" "Ik geloof", zegt Fortuyn, "dat u in mijn stoel zit." |