TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Politiek
Pages (21): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »

Posted by Dark Apostle on May-29-2006 15:27:

Al je op VB stemt omdat je hun standpunten goed vindt, akkoord ik walg van u politieke orientering, maar ik heb respect voor u keuze.
Stemmen op VB als "protest" vind ik zwak, er is juist niets protest aan. Binnekort gaan mensen nog Guantanamo bejubellen uit protest tegen de dure reizen naar het Midden en Vere Oosten.

Als je wil protesteren, dan ga je protesteren, met pamfletekes, brandende textiel-producten, poppen, een peleton hooligans en spandoeken met leuzes vol taalfouten.
Je gaat toch ook niet op Groen stemmen om te protesteren tegen Vlaams Belang?

Posted by Bertn on May-29-2006 15:58:

quote:
Originally posted by Kelly*
Ik ben er toch voorstander van partijen zoals VB... En ik geef gerust toe dak erop stem ook! Meer uit een protest tegen de huidige 'vaste waarden' in de politiek maar toch hebben ze ook enkele sterke punten.... Gelijk hier al gezegd is geweest, laat ze hun maar eens bewijzen... gaat toch niks van komen maar dan hebben we toch ff laten zien da we ni akkoord gaan me de huidige gang van zaken (allee, ikke toch!)

noem er eens een paar?

mensen die met dit soort uitspraken rondlopen, daar krijg ik dus het schijt van he. dat kent geen zak van politiek, maar gaat wel overal van die caf�praat gaan verkondigen.

Posted by Jasperovitsj on May-29-2006 16:11:

De nuance is ver te zoeken

Posted by Bertn on May-29-2006 16:13:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
De nuance is ver te zoeken

je mag mijn uitspraken altijd weerleggen hoor

Posted by Jasperovitsj on May-29-2006 16:16:

Waarom zou ik? They're pretty much all true

Posted by Bertn on May-29-2006 16:17:

dan ist goed

Posted by mellow_head on May-29-2006 17:07:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Waarom zou ik? They're pretty much all true

Wie zijt gij om de waarheid te verifi�ren? Wa voor u zo klaar als daglicht is, is voor ne andere mss bullshit he als ied hetzelfde ged8 zou hebbe zou het ma ne saaie wereld zijn

Posted by Dark Apostle on May-29-2006 17:23:

quote:
Originally posted by mellow_head
Wie zijt gij om de waarheid te verifi�ren? Wa voor u zo klaar als daglicht is, is voor ne andere mss bullshit he als ied hetzelfde ged8 zou hebbe zou het ma ne saaie wereld zijn

De J�sp�reux verifieert niet DE waarheid maar wel zijn mening, tenzij J�spreux licht megalomaan is met neigingen tot absolutisme...dan en slechts dan moet ik u gelijk geven Meoow

Posted by Phortastic on May-29-2006 17:26:

quote:
Originally posted by Bertn
noem er eens een paar?

mensen die met dit soort uitspraken rondlopen, daar krijg ik dus het schijt van he. dat kent geen zak van politiek, maar gaat wel overal van die caf�praat gaan verkondigen.

idd, das nadeel van stemplicht ook he. Ik ben er redelijk zeker van dat als de stemplicht afgeschaft wordt, dat het VB automatisch pak minder stemmen krijgt.

Posted by Bl@ckOut on May-29-2006 17:34:

quote:
Originally posted by Phortastic
idd, das nadeel van stemplicht ook he.

De nagel op de kop. Er zijn er veel die niks van politiek kennen of willen kennen, maar ze moeten wel gaan stemmen. Zo gaan er veel hun stem uitbrengen zonder echt te weten hoe of wat, waardoor het uiteindelijke resultaat serieus be�nvloed wordt. Dat doet er volgens mij toch ook geen goed aan he!

Ikzelf ben zo iemand dat zich geen bal interesseert voor politiek (ik meng mij dan ook niet in bovenstaande discussie) dus als ik moet gaan stemmen tja, wat dan? Laat aub degenen die er niets vanaf weten het resultaat van zo'n stemming niet be�nvloeden zou ik dan zeggen!

Posted by Push2005 on May-29-2006 17:34:

quote:
idd, das nadeel van stemplicht ook he. Ik ben er redelijk zeker van dat als de stemplicht afgeschaft wordt, dat het VB automatisch pak minder stemmen krijgt.

hehe; grappig dat je dit aanbrengt want ik dacht hier vanmiddag ook aan. Kwou eventueel een thread openen met als poll "Wat is beter: stemrecht/stemplicht/'kzout nie weten"

Kzou toch het laatste nemen

Posted by Phortastic on May-29-2006 17:40:

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
De nagel op de kop. Er zijn er veel die niks van politiek kennen of willen kennen, maar ze moeten wel gaan stemmen. Zo gaan er veel hun stem uitbrengen zonder echt te weten hoe of wat, waardoor het uiteindelijke resultaat serieus be�nvloed wordt. Dat doet er volgens mij toch ook geen goed aan he!

Ikzelf ben zo iemand dat zich geen bal interesseert voor politiek (ik meng mij dan ook niet in bovenstaande discussie) dus als ik moet gaan stemmen tja, wat dan? Laat aub degenen die er niets vanaf weten het resultaat van zo'n stemming niet be�nvloeden zou ik dan zeggen!

Mja dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk. Als je stemrecht hebt, heb je eigenlijk ook geen betrouwbaar resultaat want niet heel de bevolking heeft zen stem uitgebracht
Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk

Posted by Bl@ckOut on May-29-2006 17:45:

quote:
Mja dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk. Als je stemrecht hebt, heb je eigenlijk ook geen betrouwbaar resultaat want niet heel de bevolking heeft zen stem uitgebracht
Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk

Dat is dan idd wel het probleem. Zonder stemplicht krijg je wel heeel korte rijen aan de hokjes denk ik.

Tja, ik weet ook dat het niet haalbaar is hoor. We zullen dan wel moeten he

Posted by Toni_D2 on May-29-2006 17:49:

quote:
noem er eens een paar?

Beetje rustig tegen dat meisje. Meneer is Turk?

Posted by Tiger777 on May-29-2006 18:15:

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Dat is dan idd wel het probleem. Zonder stemplicht krijg je wel heeel korte rijen aan de hokjes denk ik.

Tja, ik weet ook dat het niet haalbaar is hoor. We zullen dan wel moeten he

Ik ben eigenlijk ook wel voor de stemplicht. Ergens verplicht ge de mensen om eens na te denken over bepaalde dingen. En ja, tis de enige manier om een representatief resultaat te krijgen volgens mij.
Nadeel is natuurlijk dat een aantal leeghoofden verkozen worden, maar ja.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat bij ons, met stemrecht, meer dan 50% van de bevolking zou gaan stemmen...

Posted by domineesje on May-29-2006 18:33:

blancostem = dom doen!

Posted by Zehra on May-29-2006 18:36:

en uit protest stemmen voor vb is slim?!

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Al je op VB stemt omdat je hun standpunten goed vindt, akkoord ik walg van u politieke orientering, maar ik heb respect voor u keuze.
Stemmen op VB als "protest" vind ik zwak, er is juist niets protest aan. Binnekort gaan mensen nog Guantanamo bejubellen uit protest tegen de dure reizen naar het Midden en Vere Oosten.

Als je wil protesteren, dan ga je protesteren, met pamfletekes, brandende textiel-producten, poppen, een peleton hooligans en spandoeken met leuzes vol taalfouten.
Je gaat toch ook niet op Groen stemmen om te protesteren tegen Vlaams Belang?

Posted by Toni_D2 on May-29-2006 18:39:

Een serieuse vraag:
Waarom zou je niet op vb stemmen? Leg uit!

Posted by Phortastic on May-29-2006 18:42:

quote:
Originally posted by Zehra
en uit protest stemmen voor vb is slim?!

wou net hetzelfde posten, maar je was me voor

Posted by Synthesia on May-29-2006 18:57:

quote:
noem er eens een paar?

Ola ola vriend Dan kan het toch gezegd worden dat gij ook niet meer dan cafepraat hebt verkondigt...ge bestempeld zelf het VB als extreem rechts...waarom eigenlijk? omdat de media dat doet (die zo veel mogelijk het VB uit het nieuws wil houden tenzij het i.v.m. negatieve zaken is of propaganda tegen het Belang...) ? Moet er eens op letten hoe fel een VB'er wordt aangepaakt of aangevallen in een debatprogramma ook in vergelijking met de rest op de meeste zenders...voor het VB or niet, dit is toch een feit.

En ik wou net hetzelfde posten als Toni's serieuze vraag

Ik zie heer (zoals altijd) veel kritiek op VB, op wat eigenlijk, over het feit dat ze meer of minder stemmen zouden halen moest dit of dat gebeuren? Nergens zie ik hier een programmapunt van hen dat bekritiseerd wordt, alleen zie ik hier de napraat van verschillende simpele gazetten.

Bertn, ge vraagt voor wat sterke punten, awel gewoon een paar direct uit het hoofd:

* geen migrantenstemrecht
* meer gevangenissen
* strengere aanpak voor kleine criminaliteit
* meer integratie van vreemdelingen in Vlaanderen
* stoppen van de geldstromingen naar Wallonie (is al een groot stuk verminderd maar toch)
* stoppen met de geldstromingen naar de 'royals'
* tegen homo adoptie
* neen tegen turkije in de EU
* en nog vele anderen...kijkt maar eens gewoon naar hun partij programma en kijkt eens naar een politiek debat zonder vooroordelen..

PLUS het feit dat ze rechtzinnig zijn en niet zoals de meeste politiekers uren gaan liggen zeveren en uiteindelijk weet ge toch hun standpunt niet of anderen die draaien met de wind.

En telkens als ik een politiet debat zit op TV waar het VB aan mag meedoen komen ze toch zeer vaak met zeer goed beredeneerde argumenten naar voor (niet alleen voor de punten dat ze alleen maar bij worden geassocieerd zoals integratie en migrantenstemrecht maar ook i.v.m. zaken over verkeer, economie, etc.)

En wat me stoort van sommige andere partijen:

* dat ze de wettelijke partijvoorziening van geld willen afnemen
* dat ze zo weinig te zeggen hebben in gemeentebesturen
* dat ze zeer weinig aan woord komen ook al
* dat ze als extreem worden bestempeld en dat velen dit domgelovig volgen - wat is er zoooo extreem rechts aan het VB vraag ik me af - okee dat ze Vlaanderen een compleet onafhankelijke staat zouden willen maken akkoord, da's wat extreem (Belgie heeft nu al niet veel te zeggen in de wereld politiek...wat gaat dat zijn als we dat landje nog eens gaan halveren..)

Nog eens over de extremiteit, dat sommigen VB'ers beschouwen als racisten of extremisten - dat is pas extreem!

Posted by Jasperovitsj on May-29-2006 19:27:

Het Vlaams Belang is extreem rechts, vergis u daar toch niet in. Misschien niet expliciet racistisch en niet extreem in al hun standpunten, maar onder al hun populistische retoriek schuilt wel degelijk een gegronde vreemdelingenhaat en aanzet tot xenofobie en racisme. Je mag trouwens niet blind voortgaan op hun partijprogramma, aangezien dat hebben moeten nuanceren en sensibiliseren als gevolg van hun veroordeling in 2004. Luister naar interviews, lees de kranten, ga eens een kijkje nemen op de persoonlijke websites en weblogs van partijleden. Daar pas komen hun eigenlijke houding en standpunten naar voren. En die zijn een pak minder menslievend dan in hun partijprogramma hoor. Denk je bijvoorbeeld dat een Belanger Zehra ooit als een echte volwaardige Belg zou beschouwen? Eens een moslim, altijd een moslim, en dus nooit goed genoeg om volwaardig Belg te worden, hoe ge�ntegreerd of geassimileerd ze ook zijn.

Lees maar eens, en kijk maar hoe ze het altijd hebben over "de rest", alsof er buiten het Belang maar 1 grote grijze massa zonder verschillen bestaat. Kijk maar eens hoe ze het altijd hebben over complottheorie�n van "de rest" tegen hun partij, over het feit dat zij een arme martelaar zijn die onderdrukt wordt door de elite die alleen maar uit is op politiek gewin. Dat zijn allemaal uitgekookte strategie�n om kiezers voor zich te winnen. Het Belang weet goed genoeg wat er leeft bij het volk (ze pretenderen ook dat zij de enige partij zijn die dat weten en die politiek voor het volk voert), en ze spelen daar handig op in. En hoewel ze anders beweren, is dat evengoed voor hetzelfde politieke gewin waarvoor ze andere partijen zo verketteren. Waarom denk je anders dat ze zo'n wijf als Marie Rose Morel pers� aan de macht willen krijgen in Schoten? Da mens heeft hier niks te zoeken, maar met een gemeente als Schoten als precendent houdt niks hen meer tegen om heel Antwerpen in te palmen...

Ik ben er momenteel een paper aan het schrijven over de technieken en symbolen die het Vlaams Belang gebruikt om kiezers te overtuigen. Dat moest wel in het kader van globalisering gebeuren, dus die invalshoek primeert wel. Het is ook niet extreem uitgebreid, maar er staat genoeg wetenschappelijke literatuur in over zaken die je niet te lezen krijgt in hun partijprogramma Als het af is smijt ik het wel online!

Echt serieus, ge kunt veel zeggen over het Belang en uw eigen mening hebben. Maar beweren dat ze extreem rechts zijn gaat verder dan elke persoonlijke en subjectieve mening, dat is gewoon een politiek feit.

Posted by Bertn on May-29-2006 19:32:

quote:
Originally posted by Synthesia
Ola ola vriend Dan kan het toch gezegd worden dat gij ook niet meer dan cafepraat hebt verkondigt...ge bestempeld zelf het VB als extreem rechts...waarom eigenlijk? omdat de media dat doet (die zo veel mogelijk het VB uit het nieuws wil houden tenzij het i.v.m. negatieve zaken is of propaganda tegen het Belang...) ? Moet er eens op letten hoe fel een VB'er wordt aangepaakt of aangevallen in een debatprogramma ook in vergelijking met de rest op de meeste zenders...voor het VB or niet, dit is toch een feit.

Bertn, ge vraagt voor wat sterke punten, awel gewoon een paar direct uit het hoofd:

* geen migrantenstemrecht
* meer gevangenissen
* strengere aanpak voor kleine criminaliteit
* meer integratie van vreemdelingen in Vlaanderen
* stoppen van de geldstromingen naar Wallonie (is al een groot stuk verminderd maar toch)
* stoppen met de geldstromingen naar de 'royals'
* tegen homo adoptie
* neen tegen turkije in de EU
* en nog vele anderen...kijkt maar eens gewoon naar hun partij programma en kijkt eens naar een politiek debat zonder vooroordelen..

PLUS het feit dat ze rechtzinnig zijn en niet zoals de meeste politiekers uren gaan liggen zeveren en uiteindelijk weet ge toch hun standpunt niet of anderen die draaien met de wind.

En telkens als ik een politiet debat zit op TV waar het VB aan mag meedoen komen ze toch zeer vaak met zeer goed beredeneerde argumenten naar voor (niet alleen voor de punten dat ze alleen maar bij worden geassocieerd zoals integratie en migrantenstemrecht maar ook i.v.m. zaken over verkeer, economie, etc.)

Nog eens over de extremiteit, dat sommigen VB'ers beschouwen als racisten of extremisten - dat is pas extreem!

euh... het Vlaams Belang �s toch een extreem-rechtse partij? Daar komen ze toch zelf voor uit? Ze willen toch niet vergeleken worden met gematigd rechtse partijen zoals de VLD? Als je daar al wil tegen ingaat weet je niet eens waarover je het hebt.
Trouwens, alle standpunten die je daar hebt opgesomd getuigen van een weinig menslievende partij. Je kan toch niet zeggen dat hun standpunten niet extreem zijn? Ik heb er eentje uitgepikt: "tegen adoptie door homo's". Wel, wie zegt er dat homos niet even goed (of zelfs beter) een kind kunnen opvoeden dan een hetero koppel? Z�ker in tijden waarin 1 op 3 ouders scheiden. Volgens mij geeft dat voor die 33% kinderen m��r trauma's dan 2 ouders van hetzelfde geslacht...

Trouwens, ze lijken in jouw ogen misschien rechtzinnig, in mijn ogen komen ze dan weer als populistisch naar voren. Ze zeggen gewoon wat veel (marginale) Vlamingen w�llen horen. Het grootste deel van hun programma bestaat uit kritiek op het huidige beleid, af en toe gevolgd door een holle slogan die zij "de oplossing" noemen.

Verschillende mensen die bij het VB werken of gewerkt hebben hebben banden met extreemrechtse of racistische bewegingen. Zelfs nu, na de "mildering" in hun visie van vorige week (de zogenaamde "herstructurering") blijkt dat verschillende mensen zelfs openlijk racistische daden hebben verricht in de jaren '80. Andere partijleden (zoals rob klop) zijn ook meer krapuul dan politici.

Het VB is gewoon, zoals mijn prof Politologie ooit mooi verwoordde, "een wolf in schapenvacht". Een racistische partij (daarvoor door de wet veroordeeld!) die zich doorheen de jaren heeft gehuld in een mooiere, minder extreme verpakking.

Je laatste zin slaat trouwens helemaal op niks.

Posted by Bertn on May-29-2006 19:33:

en ik zie dat Jasper ook al een mooie post had gemaakt, daar kan ik mij ook wel bij aansluiten

Posted by kevve on May-29-2006 19:37:

@Bertn

je hebt gelijk als je zegt dat op het VB stemmen niets uithaald, maar uit al je reply's die je hier gaf, komt steeds weer hetzelfde naar boven, jij stemt al jaar en dag op VLD, is je goed recht, maar laat anderen ook een mening hebben ..

ik stem niet op vb, dat mag je gerust weten

k_evve

Posted by Bertn on May-29-2006 19:38:

quote:
Originally posted by kevve
@Bertn

je hebt gelijk als je zegt dat op het VB stemmen niets uithaald, maar uit al je reply's die je hier gaf, komt steeds weer hetzelfde naar boven, jij stemt al jaar en dag op VLD, is je goed recht, maar laat anderen ook een mening hebben ..

ik stem niet op vb, dat mag je gerust weten

k_evve

ik stem niet op vld

Pages (21): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »