TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Back to basics
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »
| quote: |
| Originally posted by Zehra neen |
| Originally posted by domineesje spijtig ... |

Ge brengt anders zelf niet veel bij tot de discussie als je gewoon rond mijn argumenten heen lult en niet antwoordt op de essentie van de zaak.
Ik heb gewoon het gevoel da gij mijn opmerking ivm U en Armin ni kunt verkroppen dan hier maar wat moeilijk komt doen puur om moeilijk te doen. Je bent heus wel volwassener dan dat, niet?
Re: Back to basics
| Originally posted by TOR Ik mis die eenvoud, die ruwheid, die zuivere natuurlijkheid van vroeger. |
jow mensen,
ik wou toch ff reageren. Dit is alleen mijn mening, en ik kan heel goe snappen dat niemand akoord zal gaan.
Ik ben gelukkig genoeg geweest om die 2 laatste tijdperken te kunnen meemaken.
96-98 eerst met de beste trance en progressive in Belgi�, en de eerste platen van ferry, armin, allemaal superplaten idd.
Dan ontploffing in 99, dat klopt, en waardoor?? UK ontdekt trance en ferry corsten, en zoals in frankrijk gaan ze de formule tot einde uitmelken. Alle dj's en producers gaan met trance beginnen!! Hier is waarom trance ontplofte in 99.
Waarom zit trance of club muziek in het algemeen nu vast ga je mij vragen?
Awel, wij hebben ALLEMAAL een zware fout gemaakt. We hebben de dj's die scene laten leiden, misbruiken, en verknallen. Ik heb helemaal niks tegen dj's, maar het wordt groot tijd dat de echte artiesten alles terug in handen krijgen.
Het probleem is dat de meeste muzikanten nu rechstreeks willen dj'en om populair te worden. En waarom? Hieronder is een antwoord;
als je artist ABC boekt voor een Live optreden dan ligt niemand er wakker van.
als je dj XYZ boekt, omdat hij populair is van "zen" platen, die hij zelfs niet eens heeft gemaakt, voor een setje van 2 uur dan is den club boemvol.
WIJ ZIJN ALLEMAAL VERANTWOORDELIJK.
Ik hoor dit meermals op een jaar tijd dat de muziek niet meer zo goed is. Jah, als je op trance dj's moet rekenen om de muziek te laten evolueren, en je weet wel aan wie ik denk hier, dan ben je helemaal verkeerd bezig. En daarom hoor je sommigen helemaal niet, omdat ze geen kans krijgen om muziek te laten evolueren.
De meeste trance artiesten zijn alleem met zichzelf bezig. Me Me Me Me Me ME!!! Dit is normaal dat je met zo'n egoistisch gedrag niet voort kunt. Ze willen altijd faam, geld, eerst ipv is hard te werken.
"Ik word gespeeld door Armin, Tiesto, Schulz, en dj XYZ, en die, en die andere"... Amai, en dat moet je populair maken, in zo'n tijdperk waarin alleen visibiliteit op het net telt?? Laat me is lachen. Het is niet met een hitje dat je er nu in slaagt, en zeker ni als dj! x of y sat speelt, who cares anyway???
De sterren eind jaren 80 to mid 90 waren de producers en de performers: juan atkins, underworld, orbital, insider, cj bolland, jam el mar, moby, bt, ken ishi, enz. Toch wouden die gasten niks van faam horen, TOEN!!! Die deden dat allemaal voor de lol en niets anders.
Het is ALLEEN een kwestie van achter de puter zitten, of achter de synts, who cares after all, en zich een plezier maken, aan zichzelf bewijzen dat men ALTIJD beter EN anders kan. Zo evolueer je, en alhoewel je niet populair wordt daarvan, awel zo kan je alles laten evolueren.
Dit was mijn twee laatste frankskes op zak, nu heb ik nog alleen eurokes...
Groeten
L.
Ik vind het intrigerend dat veel discussies op persoonlijke confrontaties uitdraaien, terwijl die helemaal niets te zien hebben met de essentie van de zaak. Blijkbaar heerst bij sommigen nog het kinderlijke idee dat je een dikke streep voor hebt op de rest (om de uitdrukking 'cool zijn' maar niet te gebruiken) als je de tegenstander met een directe aanval de grond inboort in plaats van de inhoudelijke elementen te ontkrachten.
| Originally posted by Eagle` Soit ik vind het aandoenlijk da ge mij elke keer probeert te pakken ma tzal voor ne volgende keer zijn : ))) Ik stop dan ook met te reageren op u der moet iemand de eer aan zichzelf houden Ge zult wel weer nog een of andere smartass opmerking kunnen maken met nen sarcastische ondertoon op de man van hier tot ginder, maar daar hou ik me niet mee bezig, ge doet maar ; )) |
| Originally posted by Lolo Toch wouden die gasten niks van faam horen, TOEN!!! Die deden dat allemaal voor de lol en niets anders. |
| Originally posted by Progrez Het producen als ontspanning heeft plaats moeten ruimen voor het producen om te scoren. |
FF een replytje hoor, Laurent
| Originally posted by Lolo Ik ben gelukkig genoeg geweest om die 2 laatste tijdperken te kunnen meemaken. |

| Originally posted by Lolo Dan ontploffing in 99, dat klopt, en waardoor?? UK ontdekt trance en ferry corsten, en zoals in frankrijk gaan ze de formule tot einde uitmelken. Alle dj's en producers gaan met trance beginnen!! Hier is waarom trance ontplofte in 99. |
| Originally posted by Lolo Het probleem is dat de meeste muzikanten nu rechstreeks willen dj'en om populair te worden. |
| Originally posted by Lolo als je artist ABC boekt voor een Live optreden dan ligt niemand er wakker van. als je dj XYZ boekt, omdat hij populair is van "zen" platen, die hij zelfs niet eens heeft gemaakt, voor een setje van 2 uur dan is den club boemvol. |
| Originally posted by Lolo De meeste trance artiesten zijn alleem met zichzelf bezig. Me Me Me Me Me ME!!! Dit is normaal dat je met zo'n egoistisch gedrag niet voort kunt. Ze willen altijd faam, geld, eerst ipv is hard te werken. |

| Originally posted by Lolo Het is ALLEEN een kwestie van achter de puter zitten, of achter de synts, who cares after all, en zich een plezier maken, aan zichzelf bewijzen dat men ALTIJD beter EN anders kan. Zo evolueer je, en alhoewel je niet populair wordt daarvan, awel zo kan je alles laten evolueren. |
| Originally posted by Loraine Daar komt bij dat een producer in de jaren 90 beduidend meer verdiende per verkochte plaat dan tegenwoordig... De opkomst van MP3 heeft daar imo een groot aandeel in gehad. |
| Originally posted by TOR Ik zou graag es concrete cijfers zien die deze stelling staven.(...) Het grootste deel van de inkomsten werd echter gegenereerd door de compilatiecd's, omdat er op die manier een ruimer publiek aan bod kwam. Door de opkomst van mp3 is die markt echter volledig ingestort. |
| 2. Een gevolg van punt 1 is dat trance langzaamaan wordt "overgenomen" door een ander genre: techtrance. Techtrance zie ik als het onvermogen om een vette atmosferische break om te zetten in een goeie leadmelodie, die je dan verderneemt na de break. Het absolute topvoorbeeld hiervan is FIRST STATE - EVERGREEN. Mooie break - ook al zijn de akkoordjes wat standaard - maar na de break doen ze geen zak moeite meer om een mooie melodie uit te denken. Ze doen wat iedereen tegenwoordig doet - snel wat ritmische noten aanslaan (dat kan het kleinste kind) en daar een vettige patch opzetten zodat het FAT klinkt. zulke platen maken trance IMO echt volledig kapot, en er zijn echt hoooopen platen gereleased in dit genre in 2006. |
| Originally posted by rbarends De essentie is het overweldigende dat je in de zaal ervaart als het van zweverige break ineens naar stampen gaat. |

/fanmode
| Originally posted by rbarends Wil je tegenwoordig door grote djs (tijs of armin) gedraaid worden zul je moeten verrassen en zal een track echt los moeten gaan. |
| Originally posted by rbarends Wil je tegenwoordig door grote djs (tijs of armin) gedraaid worden zul je moeten verrassen en zal een track echt los moeten gaan. |
| Originally posted by Vishnu Plaatjes maken om gedraaid te worden, plaatjes maken volgens de standaarden die de "grote" djs stellen. Jezus Christus.. |
| Originally posted by Loraine Ik geloof dat Laurent (en wss nog velen met hem) zich nou juist daaraan erger(d)en. |
| Originally posted by Vishnu Plaatjes maken om gedraaid te worden, plaatjes maken volgens de standaarden die de "grote" djs stellen. Jezus Christus.. |
Ergens begrijpelijk, maar een echt goeie producer moet toch het geloof in zichzelf hebben dat zijn tracks voor zich zullen spreken en niet hoeven te beantwoorden aan de standaarden die de grote dj's opleggen om er uit te springen? 
| Originally posted by rbarends Ik heb een paar prachtige trancers liggen in de oude stijl. Supermelodieen. Publiek zal het prachtig vinden dacht ik. Maar ze werden resoluut als "klinkt te oud" bestempeld door labels. En dan? |
| Originally posted by rbarends Er is gewoon een mate van afhankelijkheid van djs en labels in de muziekwereld. |
| "AJ TUNES is the sister company of Europe's leading dance music download store Audiojelly, providing a home to showcase independent artists and a platform to sell their music, with one of the highest royalty rates for artists on the internet." |

| Originally posted by Loraine Juist daarom juich ik een initiatief als AJ Tunes bijzonder toe! |
| Originally posted by FCB_Fanatic Dit kan ik toch moeilijk geloven. Je bepaalt toch nog steeds zelfs wat je draait in je eigen sets. Bovendien is het toch ook niet dat je een onbekende producer bent. Met je 'bekendheid' moet het toch mogelijk zijn om tracks die nog nergens gesigned zijn, gedraaid te krijgen door andere bekende dj's, zeker als die tracks ECHT goed zijn. Het is dan aan het publiek om te bepalen of die tracks in de smaak vallen. Als dat dan echt het geval is moet het uiteindelijk toch ook mogelijk zijn om die gereleased te krijgen ... |
. 
Het is nu eenmaal zo dat de labels vandaag de dag alle macht in handen hebben. Jonge producers krijgen hun platen alleen maar gereleased als ze aan bepaaalde "standaarden" van het label voldoen. Ik hoorde onlangs dat labels als BlackHole hier zelfs erg ver in gaan.
Dat Trance zo achteruit geboerd is is dus zo goed als rechtstreeks de schuld van de grote labels? Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er veel luisteraars zijn die graag nog es van die oude goeie trance willen horen. Als er toch zoveel mensen zijn, waarom is er dan tot op vandaag niet echt een label meer die zoon trance released? Is er dan blijkbaar toch minder vraag naar supermelodie�n en heeft dezelfde luisteraar dan toch nog de voorkeur naar default trance?
Vandaag de dag zijn er talloze labels.. waarom begint er dan niemand zo'n label waar zo'n typische melodische trance op wordt gereleased? Bijna iedereen vraagt er terug om.. Als dat label een succes zou kennen dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er al gauw andere labels ook al dat voorbeeld zullen willen volgen.
Imo drijven we met de dag verder weg van die oude trance. We zitten nu al aan electro-trance, en inderdaad, veel goeie melodi�en zijn er niet meer nu. Als het zo verder gaat eindigen we nog met house..
Ralphie B geeft nu zelf aan dat hij nog echte lekkere melodische trancers liggen heeft, in de oude stijl EN er is toch duidelijk dat er een stroming is die echt terugwil naar de trance van x jaar terug.. waarom speelt er dan niemand op in? Niet ALLE platen moeten het doen op de dansvloer: er zijn hedendaagse voorbeelden genoeg van platen die nog echt 'luistertracks' zijn. Wat houdt een terugkeer dan nog tegen?