TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »
P� CUM ca 500
P� Ticnet - vet ej, men det �r s�kert ett par hundra till (det �r Berns som h�ller i det)
/s
| quote: |
| Originally posted by Vizay nog om det nu, n�r MB �nd� postar h�r s� kan jag ju h�ra lite. Hur gick tanken kring futurelounge? �r det ett koncept ni skippar tillf�lligt eller f�r en l�ngre tid fram�ver? ![]() Tycker ni ska ta vara p� det p� n�got s�tt iaf eftersom det ger oss som inte har ett namn �nnu en liten chans att f� sjysta spelningar iaf, betyer v�ldigt mycket f�r svenen som helhet eftersom det av och till dyker upp grymma talanger |
| Originally posted by PoiZoN Tur att man hann fixa biljetter fr�n CUM i tid d� : MondayBar: Hur m�nga biljetter har ni s�lt nu, har ni n�gon koll p� det? |
| Originally posted by Vizay Rebel: vill bara inflika en liten sak, i dag �r det inte m�nga DJ's som fr�mst �r k�nda och popul�ra pga. sina DJ-sets utan det �r oftast produktionerna som avg�r. Vare sig det �r r�tt eller fel att det ska vara s� �r det den verklighet vi lever i och hur vackert det �n m� vara att f�rs�ka �ndra p� det s� tror jag tyv�rr inte du kommer lyckas s� varf�r sl�sa energi p� att f�rs�ka och bli negativ och bitter p� kuppen? |
| Originally posted by RebeL9 ack jag vet :/ se bara p� DJ Mag listan d�r det finns flera producenter som aldrig har DJat n�gonsin. |
| Originally posted by SteveTranz4ever Monday Bar XL - Ferry Corsten |
Kan och b�r v�l till�ggas att rebel9 alltid vad jag vet �r v�ldigt negativ. L�ter lite som m�nga tycker om mig ocks� iofs 
Hur som helst s� mondaybar, tycker ni har lyckats riktigt bra inf�r den h�r kryssningen just n�r det g�ller att ha flera genrer representerade. Sen kanske jag inte helt h�ller med om att trance-djs "funkar b�st" detta d� jag tycker det har varit totalt smockat specielt p� Dana. K�nns som att det var ganska fullt �ven n�r Stenis lirade och Scul.
Skitkul iaf med tatanka, uppskattas verkligen! (synd bara att man inte kan just dom datumen)
Vore �ven kul om man lite offtopic kunde f� svar p� hur det blir med mondaybar hardnights eller vad det var ni skrev i en tr�d p� tc, blir det n�got av det?
| Originally posted by Kvicket Kan och b�r v�l till�ggas att rebel9 alltid vad jag vet �r v�ldigt negativ. L�ter lite som m�nga tycker om mig ocks� iofs ![]() |
| Originally posted by Kvicket Kan och b�r v�l till�ggas att rebel9 alltid vad jag vet �r v�ldigt negativ. L�ter lite som m�nga tycker om mig ocks� iofs ![]() |
Och sen kan man ju diskutera om detta passar in i denna tr�den ocks�
| Originally posted by Jeremy H �ven om man b�r vara tacksam f�r de eldsj�lar som h�ller scenen vid liv s� �r jag grymt frustrerad och tr�tt p� att h�ra medelm�tta producenter snurra skivor.. |
| Originally posted by SteveTranz4ever Hur vet jag detta? ![]() 13 kryssningar �r respekt![/color] |
Snyggt 
| Originally posted by RebeL9 ok det var bara det jag ville h�ra. det �r eran egen smak som avg�r vad som bokas. Och ni verkar inte vara s� uppdaterade p� vilka heta techno djs det finns d�r ute som fortfarande k�r sk�n �sig techno. och ironiskt ocks� att ni bokar DJs utifr�n DJ Mag listan. Om du �nd� ska h�nvisa till DJ mag-listan finns det v�l andra DJs som ligger mycket h�gre upp p� listan �n de du n�mnde? Jag trodde det var allm�nt vedertaget att klubbarrang�rer inte utgick fr�n den listan. Att den bara �r en popularitetst�vling och s�ger inget som helst om hur bra en DJ �r. R�knar med att DJ Sammy �r med p� n�sta kryssning eftersom han ocks� placerade sig p� listan. |
| Originally posted by Kvicket Kan och b�r v�l till�ggas att rebel9 alltid vad jag vet �r v�ldigt negativ. L�ter lite som m�nga tycker om mig ocks� iofs ![]() Hur som helst s� mondaybar, tycker ni har lyckats riktigt bra inf�r den h�r kryssningen just n�r det g�ller att ha flera genrer representerade. Sen kanske jag inte helt h�ller med om att trance-djs "funkar b�st" detta d� jag tycker det har varit totalt smockat specielt p� Dana. K�nns som att det var ganska fullt �ven n�r Stenis lirade och Scul. Skitkul iaf med tatanka, uppskattas verkligen! (synd bara att man inte kan just dom datumen) Vore �ven kul om man lite offtopic kunde f� svar p� hur det blir med mondaybar hardnights eller vad det var ni skrev i en tr�d p� tc, blir det n�got av det? |
Va? Rymms det bara 450 pers p� Panorama?
Iofs.. jag har alltid undrat �ver en sak:
Varf�r �r det bara ljud p� v�nstersidan av dansgolvet, och inte p� h�gersidan? H�gersidan �r ju st�rre �n v�nstra (iomed sofforna p� v�nster).
Satte man ljud d�r med skulle man ju f� ett dansgolv som var 1/3 st�rre.. men det kanske man inte f�r g�ra?
�h.. just det..
N�r fergie spelade minimal var det kanske 150 pers p� dancin palace ..
| Originally posted by jofawe Va? Rymms det bara 450 pers p� Panorama? Iofs.. jag har alltid undrat �ver en sak: Varf�r �r det bara ljud p� v�nstersidan av dansgolvet, och inte p� h�gersidan? H�gersidan �r ju st�rre �n v�nstra (iomed sofforna p� v�nster). Satte man ljud d�r med skulle man ju f� ett dansgolv som var 1/3 st�rre.. men det kanske man inte f�r g�ra? �h.. just det.. N�r fergie spelade minimal var det kanske 150 pers p� dancin palace .. |
Aha... p�s�s�tt!
"bara" 450 p� panorama? Ett s� kn�kfullt panorama hade varit kul att se...450 pers �r ganska mycket...kan bara j�mf�ra med slottsstallarna h�r p� campus som jag vet har en maxgr�ns p� 450 personer. N�r det �r fullt, vilket det ofta �r, g�r det inte att r�ra sig p� varken ovan eller nederv�ningen...
det var r�tt svettigt p� danas spelning vill jag minnas
n�stan som en en kv�ll p� grodan n�r husmaffian h�rjar
juste.. Mondaybar:
Har ni aldrig funderat p� att hyra n�n fet MC fr�n tex holland? q-dance k�r ju alltid med n�n snubbe som brukar skrika, ibland blir det lite �verdrivet men ibland h�jder det st�mningen som fan ocks� som tex p� trance energys Mad stage f�rra �ret, det var riktigt sk�nt med lady bee som fick ig�ng publiken. jag tycker ni ska prova s�tta en hardstyle dj som avslutnings akt dag2 och sen en nice MC som f�r alla att r�jja maximalt 
Eller s� bokar ni carl cox och l�ter han sk�ta b�de musik och mcande 
| Originally posted by MondayBar Eftersom du nu �r s� "grymt frustrerad och tr�tt" p� detta s� m�ste det ju ha skett r�tt ofta. Kan du inte ber�tta exakt vilka gigs och djs/producenter du syftar p�? |
Nej nej nej! Inga fula, st�riga MC's, SN�LLA =(
Min teori �r att MC's kom till p� den Holl�nska scenen �r f�r att folk dansar fan knappt utom i de feta breaksen och d�rf�r skaffade dom MC's som gapade ig�ng publiken!
| Originally posted by Jeremy H K�nns inte som att jag beh�ver n�mna enskilda namn som just blir bokade f�r att dom sl�ppt en hit eller tv� och knappt kan spela skivor.. Fenomenet verkar st�rst inom trance-scenen dock. |
| Originally posted by MondayBar Jo, det tycker jag absolut att du ska. Om du nu sk�par ut en massa djs i klump offentligt s� f�r du v�l tala om vilka det r�r sig om. Vilka �r det nu som har varit s� usla att "dom knappt kan spela skivor"? Jag �r v�ldigt intresserad av att f� hela listan. /Staffan, Monday Bar |
), Bossi, Gabriel & Dresden osv osv osv osv..