TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Tour de France 2007
Pages (13): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »
Ik juich het wel toe wat er vandaag gebeurd is, en Rasmussen gun ik het al helemaal, ik zie hem al een paar jaar graag rijden
Hij is natuurlijk wel helemaal geen goed tijdrijder waardoor de Tour winnen mss toch ietwat te hoog gegrepen is. Anderzijds gaan er nu wel enkelen uit hun kot moeten komen en de vraag is natuurlijk wie risico's gaat durven nemen he ... Bovendien los je Rasmussen ook zo maar niet, en als men wacht tot op de laatste klim gaat men zeker nooit veel tijd terugpakken. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen 
| quote: |
| Originally posted by Devilex Er zal altijd wel een zot zijn die het gat zal dichtrijden, zoals Valverde vandaag ontelbare keren gedaan heeft. Ze zullen dus gewoon bij Rasmussen proberen aanklampen zoals altijd. Nene ik zie gene enkele van die zogezegde favorieten aanvallen. Rabobank moet trouwens de koers controleren vanaf nu, en met Boogerd, Menchov en Dekker als waakhonden zou het wel eens positief kunnen uitdraaien voor Rasmussen. Van mij mag hij trouwens winnen, is de enige renner die nog een beetje wegheeft van de grote klimmers. |
Mayo <33
![]()
Als ze Valverde er niet afkrijgen in de bergen zullen ze ook met hem serieus rekening moeten houden, net als met Schleck.
Moreau gaat gegarandeerd onderuit in de Pyrene�n en de laatste tijdrit. Hij rijdt al meer dan een maand in topvorm rond, en dat hou je gewoon niet meer vol tegen het einde van de Tour. Tenzij hij gedopeerd is natuurlijk
Ik gun het Rasmussen ook, maar ik zie hem de Tour niet winnen. Top 5 misschien wel, maar om verder te geraken is hij te beperkt als tijdrijder.
Als hij genoeg voorsprong kan nemen in de bergen en de schade in de tijdritten kan beperken?
Ik geloof niet dat rasmussen nog tijd gaat pakken.
Zjn klimcapaciteiten zijn IMO toch wat overschat.
Zijn tactiek bestaat erin om als het nog rustig is in het peloton veel voorsprong te nemen om die in de laatse klim, als de favorieten in actie komen, het verlies te beperken.
Lang aan een hoog tempo bergop rijden dat kan hij wel, maar de absolute top lijkt hij me niet.
Hij begon zondag met 5 minuten voorsprong op de favorieten aan de laatste klim, en ging voluit aangezien hij het geel wou overnemen.
En aan de aankomst blijkt dat de eerste 20, waarvan de eerste 10 niet volgas gingen, op minder dan 5 minuten binnenkwamen en dus sneller geklommen hebben.
Ik wil hem wel eens zien aanvallen op de laatste klim en een paar minuten zien wegrijden van de rest.
Moreau: tsja, festinaverleden, bij de oudste renners in het peleton, paar jaar niets gewonnen om dan opeens het seizoen van zijn leven te rijden? 
Paar (semi-)favorieten vallen weer door de mand.
Geen enkele ploeg is in staat om de wedstrijd te controleren en het lijkt me duidelijk dat Rasmussen Parijs niet zal halen in het geel.
Evans probeerde wel mee te glippen met contador, maar ik denk dat hij de oorzaak van de breuk was in het favorietengroepje. Zelfs daar weigerde hij mee te draaien en wou hij enkel achteraan blijven hangen. Verspilling van krachten.
En wederom knap van Vansummeren, eerst de hele week werken voor McEwen en nu in de bergen lijkt hij zichzelf te overtreffen.
in de beta-wp pakt Bunz zijn 4de zege.
Moreau zakte er nu al een beetje door, dus ik verwacht dat hij compleet kapot zal gaan in de Pyrenee�n.
Voor de rest weeral dikke afzuip dat ik vandaag weer lang moest werken en zo goed als alles van de rit gemist heb, op een paar minuten Radio 1 na 
Heb vandaag ook de gehele rit moeten volgen op de radio
Iemand die dit jaar terug sterker voor de dag komt en waarvoor ze in de Pyrennee�n nog gaan mogen uitkijken is Iban Mayo. Hij is ginder thuis en zal voor eigen volk wel een nummertje willen opvoeren.
Wel toevallig dat Mayo 3 jaar niks laat zien, aan het begin van het seizoen nergens staat en nu, 2 maanden later, opeens met de besten de bergen overfietst alsof het niks is. En hij fietst bij een ploeg die in de Giro al te maken kreeg met hardnekkige dopinggeruchten. Het lijkt me allemaal niet iets t� toevallig...
Miss ligt het gewoon aan het feit dat iedereen nu minder presteert en het daardoor sneller opvalt dat bepaalde renners ineens beter meekunnen of er zelf bovenuitsteken?
Het feit dat Mayo er nu gewoon bovenuit steekt is het rare. Sinds zijn etappezege op de Ventoux heeft die echt niks meer klaargespeeld, en nu opeens volgt er een miraculeuze wederopstanding terwijl hij bij een ploeg fietst die wordt achtervolgd door dopinggeruchten. Die nivellering is inderdaad te merken aan het feit dat er zeker 10 favorieten aan elkaar gewaagd zijn, maar het is toch hallucinant dat net Mayo opeens de beste zou blijken te zijn?
De kans dat hij niet zuiver rijdt bestaat natuurlijk altijd, maar het zou toch enorm dom zijn om uitgerekend in deze tour gedopeerd rond te rijden. Zeker als je rekening houdt met het dopingcharter van de UCI dat alle renners hebben moeten ondertekenen. Toen hij enkele jaren geleden zwaar uitpakte reed hij nog bij Euskaltel, die ploeg was ook niet bepaald zuiver te noemen. Ik gun hem alleszinds het voordeel van de twijfel, we zullen het wel snel genoeg horen indien er vals gespeeld zou worden.
Mjah, remember Piepoli en Simoni in de Giro? Die zijn allebei toch ook niet helemaal kosjer gebleven, ondanks de revolutie in de wielerwereld...
Enfin, het kan natuurlijk dat Mayo in de Pyrenee�n compleet door het ijs zakt. Maar als hij zo goed blijft klimmen en dan nog eens deftige tijdritten gaat rijden, dan kan je toch niet anders dan twijfels beginnen te krijgen?
Denk dat Vino afgeschreven is voor deze Tour.
Kl�den is alvast de nieuwe en uitgesproken kopman. Maar als er 1 ding is wat de Vuelta van vorig jaar ons geleerd heeft, is het dat je Vino nooit helemaal mag afschrijven...
En als hij goed is pakt hij in de tijdritten makkelijk 1 minuut tot anderhalve minuut terug, en dan is alles nog mogelijk h� 
Maar hoe het er nu voor staat denk ik dat het voor de Touroverwinning zal gaan tussen Kl�den, Valverde, Evans en misschien zelfs Contador...
| Originally posted by Jasperovitsj Maar hoe het er nu voor staat denk ik dat het voor de Touroverwinning zal gaan tussen Kl�den, Valverde, Evans en misschien zelfs Contador... |
| Originally posted by djcresto Dat denk ik ook. Ken wel de tijdritcapaciteiten niet van Contador, maar bij Discovery hebben ze wel een patent op goeie tijdrijders.. |
En zo slecht is hij nu ook weer niet hoor. In de ronde van het Baskenland werd hij 2de in de tijdrit op maar een handvol seconden van Samuel Sanchez en voor onder andere Valverde, Evans en Schleck (en we weten hoe snel sommige renners daar rondrijden
). Vorig jaar heeft hij daar zelfs de tijdrit gewonnen, voor Bobby Julich. Dus als het echt moet zal Contador er wel staan in de tijdritten. Hij zal het alvast beter doen dan Rasmussen 
Echt geweldig vond ik kloden gisteren ook ni klimmen op de galibier hing hij meermaals aan het rekkertje
vasseur heeft het toch slim gespeeld in de laatste kilometers ...
en boonen loopt paar puntjes uit op Zabel!
leuke tour voor Quickstep.
prachtig gespurd van Vasseur; iedereen keek links, hij ging rechts int gaatje
mijn pronostiek:
geel: Kl�den
groen: Boonen
bollen: Rasmussen
en dat zeg ik al van voor de start van den tour