TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »


Posted by SnuggLe on Jul-22-2002 19:22:

quote:
Originally posted by Spinnin Jack


Ik heb ook nog een paar cd'tje zitten luisteren en de volgende nummers moesten nog wel even genoemd worden als klassiekers. Ze komen ook allemaal niet in dit draadje voor dat heb ik ff gecheckt anders dan zou het echt een lange lijst worden met klassiekers die ik echt super vind.

The KLF - Last train to trancentral
The Break Boys - My house is your house (Let the bass kick!!)
Holy Noise - James Brown is Still Alive
The Prodigy - Android
Cubik 22 - Night in Motion
Holy Noise - Get Down Everybody
Second Phase - Mentsam
Nomad - Devotion
The KLF - 3 AM Eternal
Quadraphonia - Quadraphonia
CLS - Can you feel it
Sadomasy & DJ One - Bodymotion (To the Batmobiel, let's Go!)
The KLF - Justified & Ancient
Bizzarre inc. ft Angie Brown - I'm gonna get You
Speedy J - Something for your mind
Infectious - I need your lovin'
Armando - 100% disin' you
DJ Rob & MC Joe - The beat is flown (Bij voorkeur>>Live at Parkzicht!)
DJ Rob - Boys interface
Moka DJ - Poison Blood (FUCK THIS RECORD!!)
The Ultimate Seduction - Nightmare Walking
Cut the crap - Helemaal cut (plaat met die sample van Henk Westbroek als iemand die nog herkend)
Armageddon - You'll nerver be mine
De Euromasters - Rotterdam Ech wel !! >> Eigenlijk vind ik alles van de Euromaster nog steeds Echt super cool. Denk dat ik alle orginele versies allemaal op MP3 heb, behalve "Rotterdam echt wel" daar heb ik alleen een remix van. Maar die is ook al zo oud zat toen nog op de basisschool toen ik die voor het eerst hoorde(ongeveer 11 jaar geleden ofzo).

Van deze 2 weet ik echt de artiest niet meer, maar ze moest zeker wel genoemd worden
[edit]Leila K[/edit]- Open Sesame
Van wie?? - Prins Willem Alexander is een flikker

De volgende platen waren al genoemd maar moesten naast alle bekende oude-school platen(House of god e.d.)die ik ook echt super vind.
Prodigy - Charly, Out of Space (The Prodigy is ook gewoon cool)
SL2 - On a Ragga trip (Echt vet is die)
Soup - New york (New York, New York, New York, New York, Come on!!)
Club 22 - Open Your mind (Met sample van de film Total recall)
Capricorn - 20 HZ (trommelen maar!!)
Age of Love - Age of Love & Moby - Go (Die zijn gewoon goed!!)
Secret Cinema - Timeless Attitude (Dit vin ik echt de beste plaat die er ooit gemaakt is)



Wow, inderdaad, hier staan nog echt lekkere nummers tussen. Ook een aantal die nog niet genoemd waren.
Die van de Euromasters is ook cool. Moet je Hollands Hakkuh eens luisteren, die cd uit 92/93 ofzo. Allemaal van dat soort ' muziek '
Echt lachen. Ik dacht dattie pas nog een keer op mp3 gereleased wordt. Wie um wil hebben pm ff


quote:
Originally posted by -TAIS-

Jij houdt weinig mensen meer over Wie dacht je dat er bijv. achter The Ultimate Seduction (het project) zaten? Right, Klubbheads!


Ja? FUCCCCKKKKKKKKK he! Nu ga ik mezelf van kant maken!!!


Greetz,
SnuggLe


Posted by PCP2017 on Jul-23-2002 23:06:

Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!



"Save a tree, Eat a Beaver."


Posted by MaGiK54 on Jul-24-2002 00:03:

quote:
Originally posted by PCP2017
Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!



Even graven in jullie geheugens


Posted by SnuggLe on Jul-24-2002 09:13:

quote:
Originally posted by PCP2017
Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!



"Save a tree, Eat a Beaver."


Ook die sample van "And jack had a groove...."?
Ik ken hem wel ja, maar wat het orginele nummer is...dat weet ik zo niet. Toch even diggen in mijn archieven.

Greetz,
SnuggLe


Posted by Miss Proximus on Jul-24-2002 09:39:

In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...

Mr. Jack - only House Music

geloof ik


Posted by MaGiK54 on Jul-24-2002 10:03:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...

Mr. Jack - only House Music

geloof ik


Thnks


Posted by -TAIS- on Jul-24-2002 11:25:

Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!

En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house ) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had


Posted by serialkillah on Jul-24-2002 12:53:

quote:
Originally posted by -TAIS-
Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!

En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house ) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had


yep, zo ging het bij mij ook ongeveer


Posted by Spinnin Jack on Jul-24-2002 17:27:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Wow, inderdaad, hier staan nog echt lekkere nummers tussen. Ook een aantal die nog niet genoemd waren.
Die van de Euromasters is ook cool. Moet je Hollands Hakkuh eens luisteren, die cd uit 92/93 ofzo. Allemaal van dat soort ' muziek '
Echt lachen. Ik dacht dattie pas nog een keer op mp3 gereleased wordt. Wie um wil hebben pm ff

quote:
Originally posted by -TAIS-
Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!

En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house ) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had


Tnx mannen, ik had gewoon een paar cd'tjes van voor 1994 gepakt. (Turn up the bass, eerste houseparty cd en best of rotterdam records 2)Daar de beste nummers gepakt en die in het lijstje gezet.

Jah die Hollands hakkuh is echt cool, dat is diegene met dat nummer van de "vakantieman, gezellig he" en met Neuken in de keuken van de Euromasters. Al die ander cds die daarna kwamen en die ook titel Hollands Hakkuh haden moet je niet hebben!! Dan krijg je zo'n CD ala Hakkuhbar of de Mosselman

Ik was er ook ongeveer op m'n 9e bij(ben nu 21), dat weet ik nog wel want zat toen in groep 6 van de lagere school,toen elke keer bandjes meenemen om die in de klas te laten horen, echt cool was dat altijd. Ik was ook de eerste die met house bandje aankwam.
Bij mij was het allemaal begonnnen toen in op een verjaardag van m'n neef kwam waar de radio op de illegale House/gabber zender Radio Delta stond. Vond dat zo cool dat ik dat elke weekend ging opnemen want door de weeks was de zender niet in de lucht.
Al snel daarna kwamen nog meer zenders en radioshow tot mijn attentie. Die show van Martijn krabbee maar daar was ik al snel op uitgekeken want dat was in die tijd veel te soft voor mij. Een show op radio delft, eldorado. Turbulentie op Stads Radio Rotterdam de show van Mark van Dale. Waarbij die nog op staande voet ontslagen is omdat hij die plaat van "prins willem alexander is een flikker" op konningendag draaide, dat kon de directeur van Stads Radio Rotterdam niet echt waarderen.
Die Tijd was ook het begin van de illegale radiozender Radio Balans daar heb ik daarna echt nog heel lang naar geluisterd. En wat later de illegale zender Tempo Radio en op Stads Radio Rotterdam Tha Forze Power Hour en Hardcore Power op de donderdag avond.


Posted by MaGiK54 on Jul-24-2002 17:43:

quote:
Originally posted by Spinnin Jack

Jah die Hollands hakkuh is echt cool, dat is diegene met dat nummer van de "vakantieman, gezellig he" en met Neuken in de keuken van de Euromasters. Al die ander cds die daarna kwamen en die ook titel Hollands Hakkuh haden moet je niet hebben!! Dan krijg je zo'n CD ala Hakkuhbar of de Mosselman


Vakantie man, gezellig he (het regent het regent) vakantie man, gezellig he (het regent het regent). Whoaaaaaaaaaaaa, memories Geniale cd vond ik dat zeg toen.

quote:

de illegale House/gabber zender Radio Delta


Nog meer memories, ga door met type, je haalt een hoop herineringen op . Hoe vaak hebben ze Delta wel niet uit de lucht gehaald. En met de feestdagen waren ze de gehele dag in de lucht ipv alleen 's avonds. Zat ik altijd naar uit te kijken aangezien de kerst nooit boeiend was


Posted by PCP2017 on Jul-24-2002 19:06:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...

Mr. Jack - only House Music

geloof ik


Yep die tekst bedoel ik!
Hoop dat dat em is, aangezien jij het ook niet zeker weet, maar snel eens kijken of ik er aan kan komen op een of andere manier.
(PM me if u've got diz 1!!)
In elk geval alvast muchos gracias senorita Proximus!


Posted by Miss Proximus on Jul-24-2002 19:56:

de nada se�or PcP

mi novio Antiphus tienes eso vinil Pienso que es una melod�a bonita


LoL


Posted by Spinnin Jack on Jul-24-2002 20:10:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Vakantie man, gezellig he (het regent het regent) vakantie man, gezellig he (het regent het regent). Whoaaaaaaaaaaaa, memories Geniale cd vond ik dat zeg toen.

Nog meer memories, ga door met type, je haalt een hoop herineringen op . Hoe vaak hebben ze Delta wel niet uit de lucht gehaald. En met de feestdagen waren ze de gehele dag in de lucht ipv alleen 's avonds. Zat ik altijd naar uit te kijken aangezien de kerst nooit boeiend was


Juist die CD JAH!!! Heb je die thuis nog liggen?? Wil deze nog steeds van iemand overnemen. Alleen niemand heeft um meer liggen.

Inderdaad de memories, sjonge. Heb geen idee hoe vaak die gasten van delta uit de lucht zijn gehaald, maar ut was dan ook niet meer te tellen zo vaak. Ik was ook zo iemand die de hele week naar het weekend en de feestdagen uitkeek alleen maar naar de radio te luisteren. Ik was ook nog veel te jong om uit te gaan dus dit was eigenlijk de enige manier om de muziek te horen die ik cool vond.
Die liveshows die ze toen gaven die waren ook echt cool!! mensen die helemaal uit hun ster opbelden om even live in de ether op z'n haags ergens hun mening over te geven. Dat vond ik ook altijd echt super grappig!!
Vin het wel jammer dat ik die hele oude bandje van Delta niet meer heb, omdat ik maar 30 bandje had en je moest toch elke week minimaal 2 bandje gebruiken. Dus na een tijdje werd de oudste overgetaped met een nieuwe show. Dus heb nu eigenlijk bijna alleen maat balans bandjes liggen en geen Delta bandje meer. Dat vind ik toch wel jammer dat ik dat hele oude spul niet meer heb.
Weet ook nog dat ik echt altijd liep te kutten met m'n antenne, want in delft was toch de ontvangs niet zo denderend als vlak naast de antenne in den haag. Dus ik was altijd blij als de wasmachine niet aanstond of dat m'n pa niet zat te computeren, want dat stoorde allemaal op de zender. Op het laatste had ik in het huis ook een antenne gemaakt die helemaal tot aan de nok van het dak ging. dat verbeterder echt de situatie van m'n geluidsqualiteit. alleen m'n moeder was daar niet zo blij mee want ze moest elke keer bukken als ze de trap op liep, want er hing daar zo'n draad van m'n antenne.
Gaat denk ook al die bandjes die ik nog heb allemaal op MP3 zetten dan blijf de qualiteit toch een beetje beter dan die bandjes die nu allemaal stof liggen te vangen in de kast. Heb ik een tijdje geleden ook gedaan met een bandje waarvan het plastic omhulsel helemaal naar de klote was gegaan. Op dat bandje stond een hele goed oldschool mix van DJ ROB vs MC Hugie Babe Live at Stads Radio Rotterdam. Ben echt heel blij dat ik die toen op Mp3 heb gezet. Want ik kon letterlijk het bandje echt nog maar 1 maal draaien voordat ie stuk ging.


Posted by moogwai on Jul-24-2002 20:20:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...


dit zijn ook geweldige vocalen ja... bijna al die vocalen zijn weleens gebruikt voor een trance nummer... daarom klinken je ook zo bekend terwijl ik het origineel misschien nooit heb gehoord...


Posted by basd on Jul-24-2002 21:37:

quote:
Originally posted by Spinnin Jack
...*knip* prachtige gouwe ouwe Radio Delta memories...

Zoiets had ik vroeger ook, maar dan met For Those Who Like To Groove van Robin Albers... Man, wat was dat gaaf.. Een van mijn eerste ervaringen met housemuziek. Programma liep van 1990 tot 1992 ofzo.. En ook elke week tapen en veel naar luisteren... Mooi was dat


Posted by Opti on Jul-24-2002 22:10:

Delta ken ik ook ja!


Posted by -TAIS- on Jul-24-2002 22:59:

Trouwens nog ff leuke quote die ineens bij me omhoog komt nu we het hier over hebben:

Ik weet nog wel dat ik ongeveer een jaar of 10 ofzo was, en dat ik samen met een vriendje helemaal gek was van James Brown Is Still Alive van Holy Noise. Zo gek zelfs dat we dat nr hebben gedaan bij een playback show op school Hadden we zelf van die keyboardjes nagemaakt van kartonnen dozen en stonden we daar 4 minuten fake te keyboarden (a la Milk Inc) met zo'n hip smiley-blousje aan en een grote zonnebril op













Goeie ouwe tijd...


Posted by Opti on Jul-24-2002 23:03:

foto's?


Posted by -TAIS- on Jul-24-2002 23:29:

Helaas! In beslag genomen door de mensen van Naar House... die vonden dat niet kunnen, zulke kinderen zo vroeg al bedorven


Posted by Opti on Jul-24-2002 23:38:

jammer


Posted by MaGiK54 on Jul-25-2002 06:42:

quote:
Originally posted by Spinnin Jack
Juist die CD JAH!!! Heb je die thuis nog liggen?? Wil deze nog steeds van iemand overnemen. Alleen niemand heeft um meer liggen.


Helaas heb ik die cd ook niet. Oud-klasgenoot had hem, heeeeeeeel vaak geleend van hem. Helaas ga ik ook niet meer met hem om, dus ken hem ook niet meer voor je lenen.

quote:

Die liveshows die ze toen gaven die waren ook echt cool!! mensen die helemaal uit hun ster opbelden om even live in de ether op z'n haags ergens hun mening over te geven. Dat vond ik ook altijd echt super grappig!!


Liveshows waren errug cool. En als er geen liveshow was hadden ze een bandje aan met ingesproken antwoordapparaatberichten van Gabber die strak uit hun dak waren


Posted by Miss Proximus on Jul-25-2002 07:14:

quote:
Originally posted by basd

Zoiets had ik vroeger ook, maar dan met For Those Who Like To Groove van Robin Albers... Man, wat was dat gaaf.. Een van mijn eerste ervaringen met housemuziek. Programma liep van 1990 tot 1992 ofzo.. En ook elke week tapen en veel naar luisteren... Mooi was dat


Hij is nu directeur van ID&T Radio ofzoiets..die Robin (leuke gast)


Posted by MaGiK54 on Jul-27-2002 21:24:

Vandaag hoorde ik weer een klassieker. Misschien staat hij er al tussen maar ga niet nog eens een keer de thread doorworstelen

Maar hier komtie dan: Atlantic Ocean - Waterfall

Zo'n relaxe plaat is dit


Posted by basd on Jul-27-2002 22:05:

quote:
Originally posted by Miss Proximus


Hij is nu directeur van ID&T Radio ofzoiets..die Robin (leuke gast)

Nou dat weet ik verder ook niet... maar ik geloof je meteen

De muziek is in ieder geval zwaar in orde... Plastic dreams is nog steeds lekker..


Posted by kolkiewolkie on Jul-28-2002 15:37:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Vandaag hoorde ik weer een klassieker. Misschien staat hij er al tussen maar ga niet nog eens een keer de thread doorworstelen

Maar hier komtie dan: Atlantic Ocean - Waterfall

Zo'n relaxe plaat is dit


hey, die heb ik een week of wat nog gedownload, maar dan de 2002 remix, en ik hoorde um vanmiddag pas voor het eerst (kloop wat achter met meuk te luisteren )


Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.