TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »
| quote: |
| Originally posted by Spinnin Jack Ik heb ook nog een paar cd'tje zitten luisteren en de volgende nummers moesten nog wel even genoemd worden als klassiekers. Ze komen ook allemaal niet in dit draadje voor dat heb ik ff gecheckt anders dan zou het echt een lange lijst worden met klassiekers die ik echt super vind. The KLF - Last train to trancentral The Break Boys - My house is your house (Let the bass kick!!) Holy Noise - James Brown is Still Alive The Prodigy - Android Cubik 22 - Night in Motion Holy Noise - Get Down Everybody Second Phase - Mentsam Nomad - Devotion The KLF - 3 AM Eternal Quadraphonia - Quadraphonia CLS - Can you feel it Sadomasy & DJ One - Bodymotion (To the Batmobiel, let's Go!) The KLF - Justified & Ancient Bizzarre inc. ft Angie Brown - I'm gonna get You Speedy J - Something for your mind Infectious - I need your lovin' Armando - 100% disin' you DJ Rob & MC Joe - The beat is flown (Bij voorkeur>>Live at Parkzicht!) DJ Rob - Boys interface Moka DJ - Poison Blood (FUCK THIS RECORD!!) The Ultimate Seduction - Nightmare Walking Cut the crap - Helemaal cut (plaat met die sample van Henk Westbroek als iemand die nog herkend) Armageddon - You'll nerver be mine De Euromasters - Rotterdam Ech wel !! >> Eigenlijk vind ik alles van de Euromaster nog steeds Echt super cool. Denk dat ik alle orginele versies allemaal op MP3 heb, behalve "Rotterdam echt wel" daar heb ik alleen een remix van. Maar die is ook al zo oud zat toen nog op de basisschool toen ik die voor het eerst hoorde(ongeveer 11 jaar geleden ofzo). Van deze 2 weet ik echt de artiest niet meer, maar ze moest zeker wel genoemd worden ![]() [edit]Leila K[/edit]- Open Sesame Van wie?? - Prins Willem Alexander is een flikker De volgende platen waren al genoemd maar moesten naast alle bekende oude-school platen(House of god e.d.)die ik ook echt super vind. Prodigy - Charly, Out of Space (The Prodigy is ook gewoon cool) SL2 - On a Ragga trip (Echt vet is die) Soup - New york (New York, New York, New York, New York, Come on!!) Club 22 - Open Your mind (Met sample van de film Total recall) Capricorn - 20 HZ (trommelen maar!!) Age of Love - Age of Love & Moby - Go (Die zijn gewoon goed!!) Secret Cinema - Timeless Attitude (Dit vin ik echt de beste plaat die er ooit gemaakt is) |


| quote: |
| Originally posted by -TAIS- Jij houdt weinig mensen meer over Wie dacht je dat er bijv. achter The Ultimate Seduction (het project) zaten? Right, Klubbheads! |
Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!
"Save a tree, Eat a Beaver."
| quote: |
| Originally posted by PCP2017 Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!! Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!?? Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc... Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more.... Willing 2 kill 4 it! |
| quote: |
| Originally posted by PCP2017 Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!! Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!?? Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc... Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more.... Willing 2 kill 4 it! "Save a tree, Eat a Beaver." |
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...
Mr. Jack - only House Music
geloof ik
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music... Mr. Jack - only House Music geloof ik |
Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!
En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house
) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had 
| quote: |
| Originally posted by -TAIS- Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers! En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house ) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had |
| quote: |
| Originally posted by SnuggLe Wow, inderdaad, hier staan nog echt lekkere nummers tussen. Ook een aantal die nog niet genoemd waren. Die van de Euromasters is ook cool. Moet je Hollands Hakkuh eens luisteren, die cd uit 92/93 ofzo. Allemaal van dat soort ' muziek ' ![]() Echt lachen. Ik dacht dattie pas nog een keer op mp3 gereleased wordt. Wie um wil hebben pm ff ![]() |
| quote: |
| Originally posted by -TAIS- Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers! En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house ) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had |


| quote: |
| Originally posted by Spinnin Jack Jah die Hollands hakkuh is echt cool, dat is diegene met dat nummer van de "vakantieman, gezellig he" en met Neuken in de keuken van de Euromasters. Al die ander cds die daarna kwamen en die ook titel Hollands Hakkuh haden moet je niet hebben!! Dan krijg je zo'n CD ala Hakkuhbar of de Mosselman ![]() |
Geniale cd vond ik dat zeg toen. | quote: |
de illegale House/gabber zender Radio Delta |
. Hoe vaak hebben ze Delta wel niet uit de lucht gehaald. En met de feestdagen waren ze de gehele dag in de lucht ipv alleen 's avonds. Zat ik altijd naar uit te kijken aangezien de kerst nooit boeiend was
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music... Mr. Jack - only House Music geloof ik |
de nada se�or PcP 
mi novio Antiphus tienes eso vinil
Pienso que es una melod�a bonita 
LoL 
| quote: |
| Originally posted by MaGiK54 Vakantie man, gezellig he (het regent het regent) vakantie man, gezellig he (het regent het regent). Whoaaaaaaaaaaaa, memories Geniale cd vond ik dat zeg toen. Nog meer memories, ga door met type, je haalt een hoop herineringen op . Hoe vaak hebben ze Delta wel niet uit de lucht gehaald. En met de feestdagen waren ze de gehele dag in de lucht ipv alleen 's avonds. Zat ik altijd naar uit te kijken aangezien de kerst nooit boeiend was |
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music... |
| quote: |
| Originally posted by Spinnin Jack ...*knip* prachtige gouwe ouwe Radio Delta memories... |
Delta ken ik ook ja!
Trouwens nog ff leuke quote die ineens bij me omhoog komt nu we het hier over hebben:
Ik weet nog wel dat ik ongeveer een jaar of 10 ofzo was, en dat ik samen met een vriendje helemaal gek was van James Brown Is Still Alive van Holy Noise. Zo gek zelfs dat we dat nr hebben gedaan bij een playback show op school
Hadden we zelf van die keyboardjes nagemaakt van kartonnen dozen en stonden we daar 4 minuten fake te keyboarden (a la Milk Inc) met zo'n hip smiley-blousje aan en een grote zonnebril op 
Goeie ouwe tijd... 
foto's?


Helaas! In beslag genomen door de mensen van Naar House... die vonden dat niet kunnen, zulke kinderen zo vroeg al bedorven 
jammer
| quote: |
| Originally posted by Spinnin Jack Juist die CD JAH!!! Heb je die thuis nog liggen?? Wil deze nog steeds van iemand overnemen. Alleen niemand heeft um meer liggen. |
| quote: |
Die liveshows die ze toen gaven die waren ook echt cool!! mensen die helemaal uit hun ster opbelden om even live in de ether op z'n haags ergens hun mening over te geven. Dat vond ik ook altijd echt super grappig!! |
| quote: |
| Originally posted by basd Zoiets had ik vroeger ook, maar dan met For Those Who Like To Groove van Robin Albers... Man, wat was dat gaaf.. Een van mijn eerste ervaringen met housemuziek. Programma liep van 1990 tot 1992 ofzo.. En ook elke week tapen en veel naar luisteren... Mooi was dat |
Vandaag hoorde ik weer een klassieker. Misschien staat hij er al tussen maar ga niet nog eens een keer de thread doorworstelen
Maar hier komtie dan: Atlantic Ocean - Waterfall
Zo'n relaxe plaat is dit 
| quote: |
| Originally posted by Miss Proximus Hij is nu directeur van ID&T Radio ofzoiets..die Robin (leuke gast) |

| quote: |
| Originally posted by MaGiK54 Vandaag hoorde ik weer een klassieker. Misschien staat hij er al tussen maar ga niet nog eens een keer de thread doorworstelen Maar hier komtie dan: Atlantic Ocean - Waterfall Zo'n relaxe plaat is dit |
)
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.