TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vart har ni fått era nicknames från? :)
Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »

Posted by Glorie on Oct-19-2003 14:48:

Talking

quote:
Originally posted by Dioxys
en spjuver sitter väll på kossan?

flåt men ja skratta asmycke åt det där du tänker på juver!
på kossans juver sitter SPenar

reveal, tack

andrew, hoho ok årets ord?

Posted by Rikard on Oct-19-2003 14:54:

aaaah, ok! hehehe, my bad! :P

Posted by JayBee on Oct-19-2003 16:13:

hehe nicknames :P jag har fan bytt nicknames ofta (listar inte alla här, fan ett tag bytte jag nicknames 10 gånger om dagen). när jag för första gången i mitt liv spelade ett 3d spel, var något rymdskepp som åkte runt i egypten och sköt sönder andra rymdskepp då skrev jag ripper.

det använde jag tills jag blev lite äldre då jag tyckte det lät lite fånigt hehe typ OOOOOHHH I'm so scared så jag bytte till min email typ "[email protected]" så det blev shambler

men sen började jag lira online spel med en brittisk klan som inte kunde säga mitt vanliga namn "Jocke" så jag sa "just call me JB" och när svenskar säger JB låter det som "jiibee" men på engelska låter det tuuuuusen gånger tuffare "JayBee" blir det så där har ni det

Posted by Kongo_kim on Oct-19-2003 17:07:

Kim Källström

Posted by NooN on Oct-19-2003 17:53:

NooN kommer utav en låt jag tänkte göra förut (blev aldrig klar) som hette Afternoon.

Posted by Pjox on Oct-19-2003 18:19:

Mitt "namn" betyder plättar på X-iska. Kanske kan behövas enförklaring
En polare låna en CD på biblioteket, det va en CD me Tummen, det där barnprogramet som handlede om ett tummavtryck som dom ritade om till en liten gubbe. Men hur som haver så vad det lite olika låtar på den CDn bl.a om X-iska. Så dom sjöng om Pjox Mux o lite annat jag inte minns. Men sen skulle jag väl komma på nått namn till nått ställe och då bidde det Pjox sen har det fortsätt, så pracktiskt eftersom det inte är nån annan som kallar sig det =)

Posted by nekholm on Oct-19-2003 21:58:

N som i Nicke, resten är mitt efternamn.

Posted by Proximus on Oct-20-2003 09:20:

var på en forum för längesedan, typ 2000, och där fanns det en kille som hette Maximus (betyder störst) och han typ ägde alla där. Det var en Oakenfold forum om jag minns rätt och alla som ens försökte dissa Oakenfold tillrättavisade han så grymt, så som den härmapa jag är så valde jag också ett latint namn, Proximus (betyder närmast) och ja så är det. Jag är inte en stenhård Mauro Picotto fan om någon tror det

Posted by Kongo_kim on Oct-20-2003 09:34:

quote:
Originally posted by Proximus
var på en forum för längesedan, typ 2000, och där fanns det en kille som hette Maximus (betyder störst) och han typ ägde alla där. Det var en Oakenfold forum om jag minns rätt och alla som ens försökte dissa Oakenfold tillrättavisade han så grymt, så som den härmapa jag är så valde jag också ett latint namn, Proximus (betyder närmast) och ja så är det. Jag är inte en stenhård Mauro Picotto fan om någon tror det

Jag trodde du var någon Gladiator fan.
Det finns väl någon i filmen som heter Proximus där väl.

Posted by quilly on Oct-20-2003 09:38:

Quickly + chilling - en del = quilly

Posted by chjo on Oct-20-2003 10:24:

första bokstäverna i förnamnet och första i efternamnet.. enkelt att komma ihåg, har ju tappat bort tidigare "nick" på TA pga. att dom var för komplicerade..

Posted by JayBee on Oct-20-2003 13:58:

quote:
Originally posted by chjo
första bokstäverna i förnamnet och första i efternamnet.. enkelt att komma ihåg, har ju tappat bort tidigare "nick" på TA pga. att dom var för komplicerade..

hehe jag ska testa vad jag blir..

jobr inte lika coolt som chjo... tycker chjo låter som något buddistiskt väsen

Posted by zamson on Oct-20-2003 14:06:

zamson kommer från.... *trumvirvel* samson. långsökt va? Det är mitt andranamn och ä rmycket enklare att regga överallt med Z istället för ett S för 'samson' är oftast upptaget men 'zamson' finns däremot alltid lite jobbigt när folk tror att man heter zamzon men jag överlever hahaha :P

Posted by JayBee on Oct-20-2003 14:08:

quote:
Originally posted by zamson
zamson kommer från.... *trumvirvel* samson. långsökt va? Det är mitt andranamn och ä rmycket enklare att regga överallt med Z istället för ett S för 'samson' är oftast upptaget men 'zamson' finns däremot alltid lite jobbigt när folk tror att man heter zamzon men jag överlever hahaha :P
fan vad coolt.. samson är ju ett asa-grymt andra namn. fan jag skulle villja heta det i första namn

Posted by Proximus on Oct-20-2003 18:16:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Jag trodde du var någon Gladiator fan.
Det finns väl någon i filmen som heter Proximus där väl.

Nja, finns en karaktär som heter Proximo,

Posted by montana on Oct-20-2003 20:54:

mitt nick är taget från al pacino's karaktär i scarface, mitt riktiga namn är antanios masud, men mitt smeknamn är tony, men iaf, jag har sett scarface typ 30 gånger och för 1-2 års så såg jag den så mycket så jag börjar memorera alla dom bra replikerna, och då en polare kalla mig tony montana (som är namnet på al pacino's karaktär i scarface). och sen blev det smidigare att bara använda montana.

Posted by JayBee on Oct-21-2003 04:47:

quote:
Originally posted by montana
mitt nick är taget från al pacino's karaktär i scarface, mitt riktiga namn är antanios masud, men mitt smeknamn är tony, men iaf, jag har sett scarface typ 30 gånger och för 1-2 års så såg jag den så mycket så jag börjar memorera alla dom bra replikerna, och då en polare kalla mig tony montana (som är namnet på al pacino's karaktär i scarface). och sen blev det smidigare att bara använda montana.
jo det är en sann klassiker, fan en utav de bättre filmerna när det gäller våld äckligt med motorsågen, viist?

Posted by MojjMojj on Oct-21-2003 08:56:

Ja ni, mitt nick är inte så gammal.. kanske 2 år, innan hette jag jAmslaMer.. MojjMojj är ngt jag tog från StarWars, eftersom jag är ett litet starwars-freak.. MojjMojj = mkt mkt.. JarJar Binks säger det ngra gånger, men det låter mer som han säger MujjMujj..

Posted by tjockis on Oct-21-2003 10:29:

tjaaaaa. vad ska man säga...
jag har alltid gillat mat

Posted by Dragonfly_ on Oct-21-2003 15:14:

1. Ang. Nosfea... ja, det påstås att alla människor börjar som tjejer och sedan utvecklar sig till män i efterhand. I vissa sammanhang har det mindre betydelse. Sexualiteten kan vara manligt och kvinligt inne i huvudet fast man inte utnyttjar både. Vampyr har alltid fasinerat mig. coolt namn absolut. Men sniglar har det bäst som kan byta sex när det bäst passar.

2. Ang. Alexandré -> André -> byt ut A mot E =
Endré

Endre, visste du att Alexandria/er är grekisk och betyder 'helper of mankind'. jag vet, jag heter ju sandra.

3. Originally posted by Nyx

I've taken the name Nyx from the greek mythology. Nyx was god of the darkness & the night.
And that reflect my kind of music, dark hard trance.

Jag älskar natten, men inte precis för att den är ond och stark eller hotful, utan därför att det är jäckligt skönt jämfört med kokhet glödandet jäkla sommardagar. Och även erbjuder lite mer spänning därför att den visar inte allt!

DRAGONFLY... gillar nickname bara för att jag tycker djuret är grymt. Jag har sett de observera människor och katter..de är som superintelligenta hellikoptrar. (jag ville bli en transformer för i tiden) De turkosa är Psychedelic!

Posted by Brander on Oct-21-2003 18:40:

Brander är kort för Branded Banned eller märkt bannlyst...
Branded Banned började jag använda när jag för tionde gången blivit kickad från Lunar, det känndes passande på något vis

Branded ~ finns inte på lunar längre

Posted by Dragonfly_ on Oct-21-2003 20:08:

quote:
Brander är kort för Branded Banned eller märkt bannlyst...

Vad blev du kickad från Lunar för?

Posted by RagingEskimo on Oct-22-2003 05:36:

Humma. Har alltid hetat Phreaq annars, men det var taget här så jag tog mig ett sekundärnamn. Phreaq har det varit sen.. tja.. Hedenhös brann eller nåt. Pillade med stavningen till ordet, som jag tyckte var snyggt och fick till det. Sen kom Hackers och förgyllde min dag, men även gjorde så mitt nick blev taget som palgiat. Bah.
Nuvarande nick:et kom sig av en karaktär i ett tidfördriv för ett par år sedan. Riktigt folkilsk pajsare som tycker om harpuner i en serie jag kletade ner i högprestandamukvaran MS Paint.

Posted by Brander on Oct-22-2003 11:15:

quote:
Originally posted by Dragonfly
Vad blev du kickad från Lunar för?

hmm... ja du... Gissar att det var för att jag utnyttjade min rätt att utrycka min känslor och tankar, även när andra tycker att dom är obekväma... Kanske är jag lite för liberal för vissas smak

Brander ~ truth hurts baby..!

Posted by vegvisaren on Nov-03-2003 13:19:

Har haft så många nicks sen jag började.
Bestämde mig till sist för att kalla mig för vägvisaren, men det går ju inte internationellt med att skriva ´ä´ så det blev till slut vegvisaren. Lite kul att jag valde just vägvisaren med tanke på det kassa lokalsinne jag har.

Fick faktiskt frågan på TA - NYC efter att jag lagt in en tråd, vad mitt nick ´vegvisaren´ betyder. Skrev som svar "the guide".

Pages (6): « 1 2 3 [4] 5 6 »