TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Verkiezingen 22 januari 2003
Pages (10): « 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 »
| quote: |
| Originally posted by raoel Dit is een heel ander verhaal, iemand die moedwillig niets doet terwijl hij wel kan moeten ze aanpakken. |
Ik ga ook op VVD stemmen, omdat ik het ook grootendeels goed kan vinden in Evert ze verhaal. Het stuit mij vooral ook tegen de borst dat er zoveel mensen die ook niet willen werken en ja daar worden dan de mensen die wel willen maar er weinig voor krijgen de dupe van.
Als ik hier in Spijkenisse of Rotterdam 's avonds op straat loop kom ik allemaal groepen mensen tegen die de hele dag op straat hangen. Ik moet gewoon studeren en doe daar hard me best voor. Die mensen die hebben ook de mogelijkheid om te studeren, maar verdommen dat. De zogenaamde hanggroepjongeren. Het stikt er hier van.
Voor deze mensen heb ik geen zin om later meer af te staan. Nu verdommen ze het om te leren of wat dan ook, dan verdom ik het om later een groter deel van me salaris af te staan voor hun. En ja de mensen die het niet getroffen hebben worden enigzins benadeeld, maar die gaan er dan niet op achteruit, ze redden het nu ook wel. Wij hebben niet veel ''echt'' arme mensen in NL.
Wow, weer veel voer voor discussie....maar nu ben ik echt veel te brak om te reageren
Komt een andere dag wel weer...... Man man, zoveel dingen op de vroege ochtend, niet normaal 
| Originally posted by SnuggLe Wow, weer veel voer voor discussie....maar nu ben ik echt veel te brak om te reageren Komt een andere dag wel weer...... Man man, zoveel dingen op de vroege ochtend, niet normaal |
| Originally posted by Blik zegt die om half2 smiddags |
.--------------------------------------------------------------------. | Session Start: 10 January 2003 | | Participants: | | ...ROELert | slaat puck tegen wils' bakkus ([email protected]) | | ...agsfeest Martinho & Heronimus ) ([email protected]) |.--------------------------------------------------------------------. [12:34:17] Roel | ice-..: politieke discussie op TA wordt steeds beter ![]() [12:34:30] SnuggLe (Ve..: hehe, idd ![]() [12:34:33] SnuggLe (Ve..: vind het wel lachen [12:34:52] SnuggLe (Ve..: maar heb laatste stuk nog nie gelezen [12:34:58] Roel | ice-..: ag ja iedereen heeft zun eigen idee�n [12:35:04] SnuggLe (Ve..: inderdaad ![]() [12:35:08] SnuggLe (Ve..: maar ik moet douschen, wordt net wakker [12:35:12] SnuggLe (Ve..: haast haast ![]() [12:35:12] SnuggLe (Ve..: later! [12:35:17] Roel | ice-..: wheh heh |
Ik had dit eigenlijk in dat forum over de LPF geplaatst, maar ik denk dat het hier meer op z'n plaats is dus voor de volledigheid:
quote:
Originally posted by arrows
Ik heb vorige verkiezingen VVD, gestemd en dat ga ik nu weer doen.
Ik heb die test gedaan op internet en daar kwam weer VVD uit rollen
Behalve dat dat ook voor mij geldt wil ik hieraan toevoegen dat Zalm de meest indrukwekkende CV heeft (en nee ik bedoel niet z'n verwarmingsketel), zowel voor als na zijn carri�re als minister van finaci�n.
- medewerker bureau economische aangelegenheden,
afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financi�n, van 1975 tot 1977
- hoofd bureau economische aangelegenheden, afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financi�n, van 1977 tot 1978
- hoofd afdeling begrotingsvoorbereiding, ministerie van Financi�n, van 1978 tot 1980
- hoofd centraal secretariaat heroverweging, ministerie van Financi�n, omstreeks december 1980 tot 1981 plaatsvervangend directeur begrotingszaken, ministerie van Financi�n, van 1981 tot 1983
- plaatsvervangend directeur Algemene economische politiek, ministerie van Economische Zaken, van 1983 tot 1985
- directeur Algemene economische politiek, ministerie van Economische Zaken, van 1985 tot 1988
- onderdirecteur C.P.B. (Centraal Planbureau), van 1988 tot 1989
- directeur C.P.B., van 1989 tot 22 augustus 1994
- bijzonder hoogleraar economische politiek Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1990 tot 22 augustus 1994
- minister van Financi�n, van 22 augustus 1994 tot 22 juli 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 19 mei 1998 tot 3 augustus 1998
- fractievoorzitter V.V.D. Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 16 mei 2002
- lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 23 mei 2002
Hier ontbreekt nog dat Zalm Cum Laude is afgestudeerd aan de VU.
Dat mensen hem niets vinden omdat hij zo chagerijnig overkomt doet me denken aan een beargumering waarbij Ratelband dus kennelijk de beste kandidaat is voor het premierschap. Zeker als het economisch niet zo goed gaat denk ik dat Zalm wel weet waar je effectief kunt bezuinigen, zonder zinloze principes in de weg hebben staan maar gewoon pragmatisch kijken wat het beste is.
Ik hoop dat ik het zo een beetje redelijk beargumenteerd heb
S.
Oja deze nevenfuncties heeft hij ook nog gehad:
- lid Comit� Economische Politiek van de Europese Gemeenschappen
- lid R.E.A. (Raad voor de Economische Aangelegenheden)
- kroonlid S.E.R. (Sociaal-Economische Raad), van 1989 tot 1994
- lid presidium C.E.C. (Centraal Economische Commissie)
- lid Centrale Commissie voor de Statistiek
- lid studiegroep Begrotingsruimte
- adviserend lid W.R.R. (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid)
- lid bestuur Westfries Gasthuis te Hoorn
- informateur, van 14 mei 1998 tot 20 juli 1998; samen met W. Kok en mevrouw E. Borst
| Originally posted by eieregooie Is dit een grap? |
| Originally posted by AlFerox ja hoihoi, mooie successtory van die gast. leuk voor een boek of een film. het is namelijk jammer dat niet iedereen zo sterk in zijn schoenen staat als hij. dat is pas een onrealistisch ideaal. |
Zoals ik al zei die zalm moet geen lijsttrekker zijn maar gewoon doen waar ie goed in is...
Boekhouden
laat hem maar lekker zijn gang gaan op EZ/financi�n ofzo 
financien, niet economische zaken
| Originally posted by M5 Gerrit Zalm d�t is een successtory |
Ik ga weer VVD stemmen!
Ik ben dit al jaren van plan en volgens de stemwijzers is dit ook de partij die het beste bij mij past. Linkse partijen als Groen Links en de SP moet ik niks van hebben. Ik denk dat die het land niet veel goeds kunnen doen als die in de regering komen.
Wat betreft de 'rijken' die meer belansting moeten betalen, dat vind ik grote onzin!! Mensen die een hoop geld van paps en mams hebben gekregen en hun hele leven lang nauwelijks gewerkt hebben, die zou je idd meer moeten laten betalen! Maar er zijn ook rijke mensen die hun hele leven lang keihard hebben gewerkt voor hun geld, en dan zouden die ineens een deel van hun zuur verdiende geld af moeten gaan staan aan een paar lamzakken die geen zin hebben om te werken?? Belachelijk!
Het idee dat iedereen evenveel geld zou moeten verdienen is heel leuk en aardig, maar het is ook een grote droom die nooit realiteit kan worden!! Stel je voor dat je na jaren gestudeerd te hebben als chirurg aan de slag kan en dan ineens 50% van je salaris af moet dragen aan Ali die van zijn achterneef heeft gehoord dat Nederland zo'n prettig land is en ook maar vanuit Turkije hier naartoe is gekomen. Nederland is inderdaad vol en daar moet wat aan gedaan worden. Het feit dat een heleboel allochtonen crimineel zijn kan je toch niet ontkennen. Daar moet gewoon wat aan gedaan worden. Integratie vind ik een van de belangrijkere punten waarop ik mijn keuze bepaal. Dat er mensen al jaren hier in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken vind ik ronduit schandalig. Natuurlijk moeten vluchtelingen opgevangen worden, maar ze moeten ook weer weg! Kijk nou naar die Joegoslaven die hier naar Nederland zijn gevlucht, er zijn er heel wat die het hier prima naar hun zin hebben en niet meer terug willen. Ik geef ze geen ongelijk hoor, maar dit is ons land en het is al te vol. Die mensen moeten geholpen worden, maar zodra het in hun land weer veilig is moeten ze ook weer terug! Helaas blijven er ook een hoop hangen en Joegoslaven behoren tot de meest smerige criminelen hier in Nederland..
Ook die hele bureaucratie en dat slappe gezeik moeten we vanaf. In Nederland heetft de politie bijv. maar een oplossingspercentage van 15%, de politie zit gewoon achter zijn of haar bureau belachelijke statistieken te maken en onzininge rapporten te schrijven, als een agent 5 min aan het werk is moet ie de rest van de dag opschrijven wat hij gedaan heeft. Nederland kent 40 maal zo veel beleidsambtenaren bij de politie dan bijv. in Duitsland. Dit is toch belachelijk. Een gast als Volkert van der G maakt me echt schijtziek. Hij heeft wel het lef om de Nederlands meest opzienbarende politicus dood te schieten, maar als het erop aankomt durft hij niet toe te geven dat hij het heeft gedaan en gaat ie in 'hongerstaking' omdat er een camera in z'n cel hangt. Die zogenaamde 'hongerstaking' stelt ook helemaal niks voor want hij kreeg genoeg vitamines om rustig mee door te leven..nou nou, wat een held zeg. Dat soort mensen moeten veel harder en sneller gestraft worden. De doodstraf invoeren, ik weet niet of het zin heeft, ik ben er iig niet tegen. Maar ik denk ook niet dat het veel zal helpen.
Belangrijk feit is ook dat als je zulke extreem hoge belastingen heft over de hele hoge inkomens mensen nogal gedemotiveerd raken om carriere te maken / hoge opleiding te gaan doen. Het rendement dat je maakt door een hogere opleiding te volgen om later een betere baan te krijgen wordt veel en veel lager. Denk dat dit ook niet echt goed zal zijn voor de Nederlandse economie...
Verder weet ik zelf nog niet helemaal wat ik wil gaan stemmen. Vallen iig al een aantal partijen af. Ik denk dat het VVD wordt 
| Originally posted by Flipper01 Maar er zijn ook rijke mensen die hun hele leven lang keihard hebben gewerkt voor hun geld, en dan zouden die ineens een deel van hun zuur verdiende geld af moeten gaan staan aan een paar lamzakken die geen zin hebben om te werken?? Belachelijk! |
| Originally posted by TranceFool Belangrijk feit is ook dat als je zulke extreem hoge belastingen heft over de hele hoge inkomens mensen nogal gedemotiveerd raken om carriere te maken / hoge opleiding te gaan doen. Het rendement dat je maakt door een hogere opleiding te volgen om later een betere baan te krijgen wordt veel en veel lager. Denk dat dit ook niet echt goed zal zijn voor de Nederlandse economie... |
| Originally posted by AlFerox ja en er zijn ook mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebbben voor een hongerloontje en elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te kunnen komen.. en waarom gaat iedereen er gelijk vanuit dat mensen die het niet zo ver geschopt hebben meteen "lamzakken die geen zin hebben om te werken" zijn??? |
| Originally posted by AlFerox ja en er zijn ook mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebbben voor een hongerloontje en elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te kunnen komen.. |
| Originally posted by AlFerox en waarom gaat iedereen er gelijk vanuit dat mensen die het niet zo ver geschopt hebben meteen "lamzakken die geen zin hebben om te werken" zijn??? |
| Originally posted by Blik ja die zijn er zeker, maar de mensen die rijk worden werken vaak net zo hard. Dat word nogal vaak vergeten. Denk je echt dat je hartstikke rijk kan worden als je een 36-urige kantoorbaan hebt? Absoluut niet. Je moet jarenlang achter elkaar werkweken maken van 50 uur om een vette carri�re te krijgen. Arme mensen werken niet zoveel, die doen het meer fysiekere werk. Wat natuurlijk wel zwaarder is, maar gewoon minder opbrengt omdat er minder winst word gemaakt met wat ze doen. |
De enige die daar vanuit gaat ben jij. Ik dacht dat jij zo anti-generaliseren was? |
Feit is gewoon dat het aantal WAO-ers in dit land gewoon veel te veel is. Er zijn ruim 1 miljoen WAO-ers in dit land! Ik weet niet of je het weet, maar 44% van de Marokkaanse mannen is "arbeidsongeschikt", is dat toeval of zijn ze ook echt allemaal arbeidsongeschikt? |
go harry go Harry!
nice sig+avater btw
| Originally posted by AlFerox nou sorry hoor, maar als je de argumenten leest waarom iemand op de VVD stemt is het vrijwel altijd (oa) dat ze het onterecht vinden dat mensen met een hoog inkomen geld af zouden moeten staan ten behoeve van de minder bedeelden. en dan wordt er meestal voor het gemak maar van uitgegaan dat die minder bedeelden "lamzakken zijn die geen zin hebben om te werken". of iets in die bewoording. |
). Natuurlijk zijn de arbeiders ook heel belangrijk en zelfs onmisbaar, maar net zo hard als de rijkere mensen. Het is niet een reden dat ik VVD stem, maar wel een reden waarom ik niet op SP of Groen Links stem.| quote: |
| Originally posted by AlFerox en ik weet niet wat je wil zeggen met 44% procent van de Marokkaanse mannen is arbeidsongeschikt? marokkanen zijn dus van nature uit profiteurs en achterbaks volgens jou? |
Bij mij staat economie wel bovenaan, want zonder een goede economie kun je niks beginnen gewoon. Wat ik de sp en gl zie doen is allemaal op korte termijn gebaseerd. Ik wil niet weten in wat voor economische malaise we terecht zouden kunnen komen als er een volledig links kabinet zou zijn.
Wat je bereikt met het verhogen van belastingen is niet dat je meer krijgt maar dat je minder krijgt omdat de rijken dan echt wel naar belgi� gaan 
| Originally posted by AlFerox ja en er zijn ook mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebbben voor een hongerloontje en elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te kunnen komen.. en waarom gaat iedereen er gelijk vanuit dat mensen die het niet zo ver geschopt hebben meteen "lamzakken die geen zin hebben om te werken" zijn??? |
Nou misschien zal dat communisme hier in Nederland nog niet zo gek zijn. Kijk naar Rusland ... gaat lekker daar toch? 
| Originally posted by M5 Nou misschien zal dat communisme hier in Nederland nog niet zo gek zijn. Kijk naar Rusland ... gaat lekker daar toch? |
| Originally posted by AlFerox want waar gaat het nou tenslotte om? om het geld of om de mensen??? |
)