TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Welke opleiding doe je?
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »


Posted by eXos on Jan-14-2003 20:19:

quote:
Originally posted by DjSuez
dat klopt, als ik even naar eigen ervaring spreek...

ik was vroeger hoogbegaafd, en ik had geen vrienden, werd nogal eens in elkaar geslagen enzo, maar tegenwoordig ben k een stuk dommer, en heb ik wel veel vrienden, dus tja..ik vind het wel waar...

zeg maar:

IQ + EQ = C

C = constante...




Nou, nog ff flink wqat XTC naar binnen werken en je zit zo weer op gemiddeld niveau


Posted by Flippe on Jan-14-2003 20:21:

IK zit nu in 5 Havo, sta er goed voor geen een 6 alleen 7 en 8. Dus moet wel lukken dit jaar!.

Hierna ga ik Technische Bedrfijskunde doen aan de Fontys in Eindhoven


Posted by arrows on Jan-14-2003 20:33:

Ik heb eerst 2 jaar Accountancy gedaan op de HES en mijn P daar gehaald. Toen overgestapt naar bedrijfseconomie op de HES, maar vond de buitentalen maar niks. Toen overgestapt naar Ichtus HS (Inholland). Ik doe daar nu MER, ik hoop dat ik volgende maand stage mag lopen.


Posted by ScuL on Jan-14-2003 20:43:

quote:
Originally posted by eieregooie
Klinkt leuk


ik vind het ook leuk.
ga zelden met tegenzin naar school (hooguit omdat ik vroeg op moet staan).. en dat is toch best wel positief als je een opleiding met plezier doet
(de tijd vliegt ook voorbij... damn nog een half jaar en ik zit in het laatste jaar argh! )


Posted by M5 on Jan-14-2003 21:43:

quote:
Originally posted by arrows
Ik heb eerst 2 jaar Accountancy gedaan op de HES en mijn P daar gehaald. Toen overgestapt naar bedrijfseconomie op de HES, maar vond de buitentalen maar niks. Toen overgestapt naar Ichtus HS (Inholland). Ik doe daar nu MER, ik hoop dat ik volgende maand stage mag lopen.


waarom gestopt met accountancy dan??

en wat zijn buitentalen??


Posted by arrows on Jan-14-2003 22:00:

quote:
Originally posted by M5
waarom gestopt met accountancy dan??

en wat zijn buitentalen??


Sorry buitenlandse talen (Frans), dat was gewoon kansloos (presentaties etc.) Ik ben met Accountancy gestop omdat dat ik hoofdvak (accountancy controle leer) supersaai vond.


Posted by Apoptosis on Jan-14-2003 22:25:

Ikke heb 6 jaar VWO gedaan. Nu doe k Biomedische Wetenschappen aan de VU Amsterdam en zit in t 4e jaar. Aangezien t een Bachelor-Master opleiding is en ik alle punten heb van de 1e drie jaar, kryg k binnenkort mn Bachelor papiertje ...
Momenteel volg k de mastercourse Oncologie en die duurt 2 jaar (dus tis in totaal een 5-jarige opleiding) en k loop nog keurig op schema ...
kzit er ook nog aan te denken om Geneeskunde ernaast te gaan doen, meer mogelykheden voor later. maar moet nog ff kyken hoeveel moeite t gaat kosten, want k ben enorm lui ...


Posted by Cosmic on Jan-15-2003 12:07:

[Verdenk mode on]
Het kan ook zijn dat we ons allemaal slimmer voordoen dan dat we in werkelijk zijn......
[Verdenk mode off]


Posted by edraket on Jan-15-2003 12:17:

Eerst de HAVO in 5 jaar afgerond. Nu zit op de Hogeschool Rotterdam elektrotechniek 2e jaar.


Posted by Stivvekk on Jan-15-2003 14:02:

Studeer natuurkunde aan de technische universiteit van Delft, ben pas net begonnen, nadat andere studies/universiteiten me nogal tegenvielen hier terecht gekomen en zeer tevreden over de studie/universiteit, ga er een minor bedrijfs-/bestuurskunde naast doen volgend jaar.


Posted by M5 on Jan-15-2003 20:21:

quote:
Originally posted by arrows
Sorry buitenlandse talen (Frans), dat was gewoon kansloos (presentaties etc.) Ik ben met Accountancy gestop omdat dat ik hoofdvak (accountancy controle leer) supersaai vond.


ja buitenlandse talen klinkt logisch.. had er niet aan gedacht omdat ik verder op een paar engelse studieboeken geen talen heb.

jah controleleer is wel aardig belangrijk jah.. maar ik denk dat Administratieve organisatie & Externe verslaggeving ook erg zwaaar meewegen.

ik vind controleleer ook niet superinteressant ofzow.. maar toepassing in de praktijk lijkt me iig erg leuk!. Over paar weekjes moet ik ook op stage. Dus ben benieuwd!

Is MER btw veel makkelijker dan AC/BE? of valt dat mee?


Posted by Three 'O Three on Jan-16-2003 11:09:

Ik heb de eer om op dezelfde opleiding te zitten als Lex, ik was er alleen 3 jaar eerder Ben dus 4e jaars.


Posted by arrows on Jan-16-2003 15:55:

quote:
Originally posted by M5
ja buitenlandse talen klinkt logisch.. had er niet aan gedacht omdat ik verder op een paar engelse studieboeken geen talen heb.

jah controleleer is wel aardig belangrijk jah.. maar ik denk dat Administratieve organisatie & Externe verslaggeving ook erg zwaaar meewegen.

ik vind controleleer ook niet superinteressant ofzow.. maar toepassing in de praktijk lijkt me iig erg leuk!. Over paar weekjes moet ik ook op stage. Dus ben benieuwd!

Is MER btw veel makkelijker dan AC/BE? of valt dat mee?


Ja, ik vind het veel makkelijker dan de AC- of BE opleiding. Recht ligt me beter dan Administratieve Organisatie of controleleer
Maar het ligt ook nog aan de school die je doet. Op de HES krijg je veel meer vakken dan INHOLLAND HS.


Posted by Gurian on Jan-17-2003 11:09:

Ik deed BE op hogeschool ijselland in deventer. Maar omdat ik dat niet trok ben ik er sinds het nieuwe jaar mee gestopt. Ik ga nu hele dagen werken en het nieuwe schooljaar de opleidig MBA+ volgen. Overdag werken en savonds 1 dag in de week naar school


Posted by Opti on Jan-17-2003 11:36:

quote:
Originally posted by Gurian
Ik deed BE op hogeschool ijselland in deventer. Maar omdat ik dat niet trok ben ik er sinds het nieuwe jaar mee gestopt. Ik ga nu hele dagen werken en het nieuwe schooljaar de opleidig MBA+ volgen. Overdag werken en savonds 1 dag in de week naar school


He Gurian waars die vriend van jou van Qontact? Is hij nog steeds niet geregistreerd?


Posted by moogwai on Jan-17-2003 19:32:

Ik zit nu in het 4e jaar van de opleiding Bedrijfskundige Informatica aan de ICA, in Arnhem. Moet alleen nog 1 Tentamen herkansen en daarna meteen afstuderen en klaar is kees

quote:
Originally posted by SnuggLe
3) Trance maakt je op de een of andere manier slimmer. Door meer trance te luisteren wordt je slimmer.


We kunnen het omgekeerd bekijken! Tijdens het luisteren naar Trance studeer je (je moet toch iets doen )! En aangezien je veel naar trance luisterd leer je veel, dus wordt je slim


Posted by TimeportE on Jan-17-2003 19:37:

quote:
Originally posted by moogwai
We kunnen het omgekeerd bekijken! Tijdens het luisteren naar Trance studeer je (je moet toch iets doen )!

dus je moet iets doen, maar dat deed je toch al, studeren?

quote:
Originally posted by moogwai
En aangezien je veel naar trance luisterd leer je veel, dus wordt je slim

maar leer jij altijd als jij trance luistert.. word jij dus altijd slim(mer)??


Posted by Switch on Jan-17-2003 19:37:

quote:
Originally posted by moogwai
Ik zit nu in het 4e jaar van de opleiding Bedrijfskundige Informatica aan de ICA, in Arnhem. Moet alleen nog 1 Tentamen herkansen en daarna meteen afstuderen en klaar is kees



We kunnen het omgekeerd bekijken! Tijdens het luisteren naar Trance studeer je (je moet toch iets doen )! En aangezien je veel naar trance luisterd leer je veel, dus wordt je slim


bljkbaar ben jij bij het nulpunt van IQ begonnen, want als je nu nog luisterd met een D typt


Posted by Switch on Jan-17-2003 19:41:

quote:
Originally posted by TimeportE
dus je moet iets doen, maar dat deed je toch al, studeren?


maar leer jij altijd als jij trance luistert.. word jij dus altijd slim(mer)??



ow lol great minds think alike


Posted by Freezel on Jan-17-2003 19:47:

quote:
Originally posted by ScuL
HBO, Communicatiesystemen (Hogeschool v Utrecht) ..
beetje een gemixte opleiding

ze noemen het hier de driehoek tussen Mens, Communicatie en Techniek..

krijg dus webdesign, programmeren, maar soms ook bedrijfseconomie, projectmanagement en andere management en advies zaken.


Heeee, die doe ik ook!
In welk jaar zit je? Inderdaad een gemixte opleiding, maar in het 3e en 4e leerjaar je eigen rooster bepalen en vakken (thema's) samenstellen is wel tof!


Posted by Switch on Jan-17-2003 19:50:

quote:
Originally posted by -=Freezel=-
Heeee, die doe ik ook!
In welk jaar zit je? Inderdaad een gemixte opleiding, maar in het 3e en 4e leerjaar je eigen rooster bepalen en vakken (thema's) samenstellen is wel tof!


ik zou dan veel tussenuren hebben

SOMEBODY STOP ME!!!!!


Posted by moogwai on Jan-17-2003 19:51:

quote:
Originally posted by TimeportE
dus je moet iets doen, maar dat deed je toch al, studeren?


nee dat is een bezigheid

quote:
Originally posted by TimeportE
maar leer jij altijd als jij trance luistert.. word jij dus altijd slim(mer)??



Sorry.. ik begrijpT het niet


quote:
Originally posted by Switch
bljkbaar ben jij bij het nulpunt van IQ begonnen, want als je nu nog luisterd met een D typt


Was het maar zo ja... ik vond 120 niet slecht bij de IQ-test


Posted by Freezel on Jan-17-2003 19:54:

quote:
Originally posted by Switch
ik zou dan veel tussenuren hebben

SOMEBODY STOP ME!!!!!


nee, het is zo dat je 1 of meerdere thema's kiest die staan voor een aantal studiepunten. In die thema's werk je met een projectgroep (5 tot 8 mensen) aan een product dat binnen zoveel tijd af moet zijn (ligt aan de studiepunten die er voor dat product te behalen zijn).

Dus je moet met je projectgroep plannen wanneer je eraan gaat werken. Wij werken 2 dagen in de week aan Management en zelf werk ik samen met iemand anders aan Sociale Aspecten van ICT 1 dag in de week.

Dus we hebben 2 dagen echt school (beetje werken aan producten) 1 dag aan een onderzoeksrapport werken (doen we gedeeltelijk thuis). De dagen bij ons zijn van 11 tot 17 (hebben we zo gepland)
Oftewel 2 dagen vrij (maandag en vrijdag), en 1 van die dagen is uitloop mocht het mis gaan.

Dit bevalt me wel, maar helaas 27 januari op stage..36 uur werken. Maar de plaats waar ik stage ga lopen is 2 min fietsen vanaf huis, dus dat scheelt ook weer


Posted by Switch on Jan-17-2003 19:59:

quote:
Originally posted by -=Freezel=-

Dus we hebben 2 dagen echt school (beetje werken aan producten) 1 dag aan een onderzoeksrapport werken (doen we gedeeltelijk thuis). De dagen bij ons zijn van 11 tot 17 (hebben we zo gepland)
Oftewel 2 dagen vrij (maandag en vrijdag)
, en 1 van die dagen is uitloop mocht het mis gaan.


precies wat ik zeg, HBO-ers doen geen ruk, beetje zuipen 's avonds, beetje irritant doen in de stad, en tadaaa, daar hebben ze een papiertje waarmee ze vet veel geld verdienen, terwijl ze niks kunnen dan krom lullen


Posted by Switch on Jan-17-2003 20:46:

quote:
Originally posted by moogwai
Was het maar zo ja... ik vond 120 niet slecht bij de IQ-test


IQ test? deed ik niet mee, snapte niet hoe ik de tv aan moest zetten


Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.