TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TRANCE NATION med Ministry of Sound
Pages (4): « 1 2 3 [4]

Posted by SteveTranz4ever on Apr-17-2003 08:15:

Den som e lite sugen p� bla. Marco V och John "00" Fleming kan lyssna lite p� min webradio... dags att ladda lite inf�r kv�llen...

http://tranz.mine.nu:8000

http://tranz.mine.nu:8000/listen.pls

Vi ses ikv�ll p� golvet

Posted by zamson on Apr-17-2003 09:12:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jo de e ju lite dumt med tanke p� att dom dessutom aldrig brukar presentera vilken DJ som g�r upp � lirar... Jag vet inte hur alla ser ut s� de e knas...
mm d e sant...f�r hoppas att d e som p� fokused d�r stod det ju p� sk�rmarna vem som lira :P �ven om man inte kunde ta fel p� tis o gielen..

Posted by Treo on Apr-17-2003 09:18:

quote:
Originally posted by morakickers
vet inte om det �r BRA id�er, men h�r kommer n�gra f�rslag som funkat f�r mig i andra st�der:

1) sitta i en park m bandspelare och lite dryck, bara titta p� folk och lyssna p� bra musik
2) om det �r kallt och ni inte vill g� p� "riktig" klubb f�re (dyrt) s� finns det ett fik som bara spelar elektronisk musik (tror jag). jag har inte varit d�r, bara h�rt om det. de brukar s�lja biljetter (till t ex tiesto) och har DJ's som spelar live dagligen:
http://www.svaj.com
3) efter TN vet jag inte, jag brukar satsa p� att hitta ngt trevligt kompisg�ng m tjejer f�r efterfest, bara chilla och prata om musiken som spelades (fast inte nu, har ju tjejen... )

lycka till!

Tackar! Svaj l�ter ju som en bra id�, vi f�r se vart vi hamnar.. annars f�r man v�l sitta p� trappan till m�nchen o ha f�rfest

-Treo-

Posted by zamson on Apr-17-2003 09:52:

YEAH BABY!!

"S� var det bara en dag kvar till festen. Vi vill bara ber�tta att �ver
1000 biljetter �r s�lda (vi har faktiskt inte tryckt upp fler!) och de tar
snart slut. Pitch Control p� Gamla Brogatan d�r du kan k�pa dem
har �ppet till kl 19 p� sk�rtorsdagen, men det kanske �r b�st att
sl� en signal f�rst f�r att kolla om det finns n�gra kvar. Tel: 08-22 56 40

Annars �r det nog b�st att komma s� tidigt som m�jligt f�r att undvika
on�digt k�ande. M�nchenbryggeriet tar max 1500 g�ster.

S� h�r ser speltiderna ut:

DJs
Golv 1 - TRANCE
22.00-23.00 Henrik L�wenhamn (warmup)
23.00-01.00 John Askew
01.00-03.00 Marco V
03.00-05.00 John "OO" Fleming

Golv 2 - HOUSE
00.00-02.30 Oliver Klein
02.30-05.00 David/Antiloop & Johnny Boy

Golv 3 - HOUSE
23.00-01.00 Mats Wurnell
01.00-02.00 Miika Kuisma/AR52 (Live)
02.00-05.00 Airbase

Vi ses! "

vi ses p� dansgolvet

Det blir en timme askew, en timme klein sen full�ngdare p� marco v o "00"

Posted by Kamelen on Apr-17-2003 13:12:

tycker J00F fick den s�msta tiden o spela n�r han borde haft b�sta *sl� p� monday bar m.m.* jag �ker dit s� jag �r d�r runt 01:00...ses d�r....

Posted by WhiteRussian on Apr-17-2003 13:24:

Hrm, Marco V k�r juh h�rdare �n J00F, skumt att han inte lirar sist..jaja, kan juh vara s� att han kr�vde att f� mitten tiden.

Jag �r d�r n�r Askew b�rjar lira, nu ska jag sova n�gra timmar s� jag �r laddad inf�r kv�llen.

Det h�r kommer bli grymt, tror fan att det kommer sl� Tiesto och Gielen �nd�,

Posted by zamson on Apr-17-2003 14:57:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Det h�r kommer bli grymt, tror fan att det kommer sl� Tiesto och Gielen �nd�,

med den inst�llningen s� komemr det g�ra det jag e fan mer p� denna g�ng �n fokused..ska festa loss lite mer ikv�ll

Posted by lonne on Apr-17-2003 15:25:

Ja, nu �r jag laddad ! Kanon v�der, whitelabel euphoria
vol 2 i bakgrunden och ett g�ng danssugna polare g�r nog detta
till en toppenkv�ll.

Vi ses d�r.....

Posted by -=Kotten=- on Apr-18-2003 05:02:

GRYMT j�vla sjysst fest allts�...

Posted by dbl on Apr-18-2003 06:34:

men d�.. inte r�ttvist.. villlllle ocks� va d�r och daaannssaaa *snyft*

Posted by mindshooter on Apr-18-2003 08:07:

f�rv�ntar mig en fet j�vla party report

Posted by x-dream on Apr-18-2003 08:32:

quote:
Originally posted by mindshooter
f�rv�ntar mig en fet j�vla party report

Vem g�r inte detta...Marco V m�ste ju vart

Posted by Sand Leaper on Apr-18-2003 09:28:

Gi oss rapport nuh!

Posted by lonne on Apr-18-2003 12:55:

Japp, d� har man kommit p� benen igen d�. G�rdagen var riktigt fet ! Jag gillar m�nchenbryggeriet mer och mer f�r varje g�ng jag �r d�r. J�kligt bra ide, att JOOF & Marco-V lirade p� l�ngsidan av lokalen ist�llet f�r l�ngst ner p� kortsidan. Grymt ljud och ljus, defintivt v�rldsklass. Allt var ovanligt p�kostad och mkt snyggare gjort en det brukar vara d�r, verkligen genomt�nkt. Jag kom dit vid 00:30, s� att jag skulle hinna njuta av JOOF`s set ( en solklar favorit ) Han lirade j�kligt bra och varierat som vanligt. Han inledde med beaty never fades och fortsatte lira ett par proghouse l�tar, f�r att senare �ka tempot. Jag gillade att han som vanligt blandade gammalt o nytt. Tr�ffade p� Viktor aka Whiterussan som vanligt. N�gra andra ansikten bla Gaby. Jag �r Joel och Andreas kompis, om du �r os�ker p� vem jag �r ? Inne p� dansgolvet m�tte jag Steve och Nordlight med fru. Trevligt att tr�ffas, �ven om jag inte h�rde ett smack av vad du f�rs�kte s�ga Steve . Det var ett j�vla drag p� alla som var d�r. R�jde loss ordenligt med Steve och Nordlight som befann sig n�ra mig. Blev sjukt svettig, men det var det v�rt. Marco V, klev p� vid 03:00 och lirade allts� efter JOOF, vilket var felaktig info fr�n mailet jag f�tt. Han b�rjade stenh�rt p� direkten och �ste p� med sk�n tech-trance. Jag hann inte se hela hans set, eftersom jag var d�r med en tjej som sa att hon ville g� n�r kl var 04:20....s� vad g�r man... Det var iaf en otroligt bra kv�ll, faktiskt den fetaste fest jag varit p� i Sverige. Grymt bra st�mning, samt att JOOF var det b�sta jag h�rt. Ser fram mot n�sta fest som kommer annordnas. Nu l�mnar jag �ver pennan..

Posted by WhiteRussian on Apr-18-2003 13:24:

Vad �r det f�r fel p� alla packade djur i det h�r landet? Stapplar runt p� dansgolvet och har ingen aning om var dem �r n�gonstans.
Alkohol m�ste vara den d�ligaste partydrogen av alla, fyfan vad folk betedde sig som svin.

Det v�rsta var juh att det var folk en bra bit �ver 20 som betedde sig d�ligast.

16 �rsgr�ns p� Midway ser jag n�stan som n�got bra nu, ingen alkohol f�rs�ljning!

Grym musik, b�st i Sverige hittils. Men alldeles f�r m�nga fyllesvennar.

Mer knark mindre alkohol, tack.

Posted by zamson on Apr-18-2003 13:41:

mer knark? osmakligt sagt

Posted by Mirv0 on Apr-18-2003 13:46:

H�ller med endel som verkar vara d�r mest f�r att supa som har r�kat famlat dit medans dom flesta har g�tt dit f�r att dansa och ha kul i st�llet f�r att r�supa

Helt klart en kanon fest i �verigt

Posted by SteveTranz4ever on Apr-18-2003 15:34:

quote:
Vad �r det f�r fel p� alla packade djur i det h�r landet? Stapplar runt p� dansgolvet och har ingen aning om var dem �r n�gonstans.
Alkohol m�ste vara den d�ligaste partydrogen av alla, fyfan vad folk betedde sig som svin.

Det v�rsta var juh att det var folk en bra bit �ver 20 som betedde sig d�ligast.

16 �rsgr�ns p� Midway ser jag n�stan som n�got bra nu, ingen alkohol f�rs�ljning!

Grym musik, b�st i Sverige hittils. Men alldeles f�r m�nga fyllesvennar.

Hmm man f�r hoppas du inte menar mig allt f�r mycke ....

F�r jagvar allt f�r full ett tag fast jag inte druckit allt f�r mycke, har lagt av med sprit men funderar p� att l�gga av helt med vad alkohol heter.

Dock kan jag meddela att jag dansade s� in�t helvete.... bla. konstant genom hela Marco Vs set... fan vilketsjukt drag de va...
P� slutet stog han och hans promotor/manager/medhj�lpare � skratta av lycka typ f�r det var s�nt bra gensvar fr�n publiken...

Det var kul att tr�ffa alla TAs i vanlig ordning... mycket trevligt att steppa med herr och fru Nordlight hoppas man f�r chans till det snart igen...

Orkar inte skriva s� mycke mer nu men jag inst�mmer fullkomligt med lonne...

"micket bla" som kineserna s�ger

Och du lonne.... tycker du gjorde r�tt som smet hem medden d�r tjejen

Posted by NordLight on Apr-18-2003 20:43:

Yo!

Fan vilken bra fest. Musikm�ssigt var det nog det b�sta jag varit p� i Sverige. Fleming var helt suver�n, men �ven John Askew's set var bra. B�da k�rde orginellt och energyfyllt.
Ja Steve...hur m�r man idag da? No more comments .
Min b�sta v�n var dj�vligt packad han med...jag tror han trillade 10 g�nger minst. Men kul hade vi allt!

Kul att tr�ffa n�gra nya ansikten - Lonne & P4z!

Greetz
NordLight

Posted by WhiteRussian on Apr-19-2003 08:57:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hmm man f�r hoppas du inte menar mig allt f�r mycke ....

N�d�, s�g en hel del mycket v�rre fyllepack d�r, men det e klart, f�rsta g�ngen jag tr�ffade dig hade jag inte en aning om vad du snackade om,

Men du e en schysst prick �nd� Steve,

Posted by SteveTranz4ever on Apr-19-2003 09:13:

quote:
N�d�, s�g en hel del mycket v�rre fyllepack d�r, men det e klart, f�rsta g�ngen jag tr�ffade dig hade jag inte en aning om vad du snackade om,

Men du e en schysst prick �nd� Steve,

*puhhhh andas ut* ha ha ....
H�rde inte riktigt vad du sa heller... men med tinnitusen s� blir allt en gr�t n�r musiken �r s� h�g...

Ja du shit happens men jag fick ur skiten r�tt snabbt och kunde njuta av den mesta tiden �nd�

Posted by mindshooter on Apr-19-2003 09:16:

Russian s� du menar att folk bara missbrukar alkohol och inte droger? jag h�ller med dig om att det finns folk som kan hantera droger och s�kert ha skitkul med dom...men det finns det folk som dricker som ox� kan g�ra....n�r jag dricker s� dricker jag m�tligt f�r att bli glad och social... f�rst�r inte din po�ng, �ven om jag vet att du inte var fullt seri�s

�nskar att jag varit d�r allts�! Kram p� er alla

Posted by fede on Apr-19-2003 09:57:

quote:

ok att du inte gillar dom som dricker sig fulla.... f�r d g�r jag inte heller men mer knark?!
urs�kta men de �r det dummaste jag l�st p� l�nge..

Posted by djred on Apr-21-2003 10:26:

okej...nu har jag h�rt flera bud om det h�r. Vem var det egentligen som lirade direkt efter Askew? Marco eller J00F?

Hursomhelst, var det bara jag som tyckte det var olidligt varmt d�r inne?

Posted by zamson on Apr-21-2003 10:56:

Det var John "00" Flemming... Marco V k�rde sist

Pages (4): « 1 2 3 [4]