TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by NbR on Nov-28-2005 12:17:

quote:
Originally posted by jofawe
Sant!
har testat det, men den funkar bara som ett externt modem då.

Nu försöker jag inte dumförklara dig men har du testat söka efter ngn mjukvara på tillverkarens hemsida? Brukar ju gå att få telefonen att kunna göra ngt mer än bara vara modem över IR...

Posted by jofawe on Nov-28-2005 16:19:

quote:
Originally posted by NbR
Nu försöker jag inte dumförklara dig men har du testat söka efter ngn mjukvara på tillverkarens hemsida? Brukar ju gå att få telefonen att kunna göra ngt mer än bara vara modem över IR...

det har jag faktist gjort.. utan något resultat ..

Posted by Cloudburst on Dec-01-2005 22:35:

Mitt windoze blev lite smått putt på mig för jag hade en haxxad version (senaste windows update lade in en fin validator ).

Laddade ner en (laglig) version av Windows XP Professional 64bit Edition från Chalmers som jag tänkte installera i helgen.

Ska bli kul att se om det är nån skillnad mellan de olika versionerna. Någon som har någon erfarenhet av denna version av Windows?

Posted by zoric on Dec-01-2005 22:37:

quote:
Originally posted by Cloudburst
Mitt windoze blev lite smått putt på mig för jag hade en haxxad version (senaste windows update lade in en fin validator ).

Laddade ner en (laglig) version av Windows XP Professional 64bit Edition från Chalmers som jag tänkte installera i helgen.

Ska bli kul att se om det är nån skillnad mellan de olika versionerna. Någon som har någon erfarenhet av denna version av Windows?

hahahahhahah, precis samma sak har hänt mina kompisar. och jag orkar inte uppdatera windows längre, får vara som det är i ett tag

Posted by Joe Nas on Dec-02-2005 10:55:

quote:

har oxå fått så nu efter senaste uppdateringen

Posted by zoric on Dec-02-2005 14:43:

Härligt att jag inte uppdaterade, hehe

Posted by jofawe on Dec-02-2005 15:07:

det går att lösa genom att avinstallera en viss uppdatering och ladda hem en crackad version av den uppdateringen

kommer inte ihåg det just nu bara.. gå in på DC (typ ancient eller nån maximumspeed) och fråga så tar det 40sekunder så har man fått all hjälp

Posted by Cloudburst on Dec-07-2005 16:49:

Ok, jag har funderat på digitalkamera i julklapp, eftersom jag har det mesta annat och har dessutom aldrig någonsin haft en kamera.

Det jag är ute efter är nått smått och smidigt som får plats i fickan. Jag har ingen aning om modeller, priser eller princip nånting inom kamerabranchen. Däremot vet jag att vi har många fotointresserade här på forumet.

Alltså...

-Liten o enkel (framför att den är stor och avancerad med många funktioner)
-Lätt att använda
-Ej superdyr (kanske inte stämmer överrens med de andra kraven för jag har ingen erfarenhet )

Ge mig lite förslag nu! Seså!

Posted by fede on Dec-07-2005 16:53:

quote:
Ok, jag har funderat på digitalkamera i julklapp, eftersom jag har det mesta annat och har dessutom aldrig någonsin haft en kamera.

Det jag är ute efter är nått smått och smidigt som får plats i fickan. Jag har ingen aning om modeller, priser eller princip nånting inom kamerabranchen. Däremot vet jag att vi har många fotointresserade här på forumet.

Alltså...

-Liten o enkel (framför att den är stor och avancerad med många funktioner)
-Lätt att använda
-Ej superdyr (kanske inte stämmer överrens med de andra kraven för jag har ingen erfarenhet )

Ge mig lite förslag nu! Seså!

kör på Canon Ixus 50 eller 55

jag skulle iaf välja canon eller nikon, har själv en konica minolta som är helt ok.

Posted by jofawe on Dec-07-2005 18:06:

håller med där.
En Canon Ixus 50 är bland det bästa man kan få för små pengar

Posted by mr_fisken on Dec-07-2005 22:03:

jag kan ingenting om kamero mer än att det står sony cybershot på min men vad jag tänkte säga var att säg en prisklass, menar tänker du lägga 1000-1500 mer/mindre?

Posted by Cloudburst on Dec-07-2005 22:09:

Hmm, jag vet ju inte vad man måste betala för en "ok" kamera, det var det som var lite av problemet.

Men, hmm, kanske max 3000?

Posted by NbR on Dec-08-2005 17:33:

hjälp mig med att encoda mp3!!

Jag har en sample som är 3,8s lång i wav.
Jag encodar den i lame till 96k mono.
Mp3-filen blir 3,81s med 0.1s brus i slutet.

Jag tänker , aha ngt med bitraten gör att det måste bli ett visst antal bytes .. hmm ok...
Jag gör en 3,81s lång sample i wav.
Jag encodar i lame till 96k mono.
Mp3-filen blir 3,84s lång med 0,04s brus i slutet!!!

Det måste finnas folk här som vet hur man encodar en wav-fil utan att få skit i slutet på den.
Snälla hjälp!

filen kan inte ha skräp o skit i slutet eftersom den skall loopas.

Posted by jofawe on Dec-10-2005 11:08:

quote:
Originally posted by NbR
hjälp mig med att encoda mp3!!

Jag har en sample som är 3,8s lång i wav.
Jag encodar den i lame till 96k mono.
Mp3-filen blir 3,81s med 0.1s brus i slutet.

Jag tänker , aha ngt med bitraten gör att det måste bli ett visst antal bytes .. hmm ok...
Jag gör en 3,81s lång sample i wav.
Jag encodar i lame till 96k mono.
Mp3-filen blir 3,84s lång med 0,04s brus i slutet!!!

Det måste finnas folk här som vet hur man encodar en wav-fil utan att få skit i slutet på den.
Snälla hjälp!

filen kan inte ha skräp o skit i slutet eftersom den skall loopas.

använd en annan mp3encoder.. kommer inte ihåg vad min heter, är inte hemma så jag kan inte kolla heller för den delen.. men audioproduction studio tror jag det var..

Posted by mr_fisken on Dec-24-2005 16:03:

fungerar msn för alla? har inte funkat för mig senaste två dagarna men syrrans kompis sa att det funkar... hur fungerar det för er?

Posted by Laszlo on Dec-24-2005 17:36:

quote:
Originally posted by mr_fisken
fungerar msn för alla? har inte funkat för mig senaste två dagarna men syrrans kompis sa att det funkar... hur fungerar det för er?

jag har inte haft några som helst problem...aktivitet på listan har också sett normal ut de senaste dagarna, så jag har inte märkt av några problem...det släpptes ju en ny version (7.5) för ungefär en vecka sedan, har du uppdaterat till den?

Posted by zoric on Dec-24-2005 17:56:

MSN är inga problem. Det har fungerat normalt sedan förra månaden för mig.

Posted by Aendy on Dec-24-2005 18:24:

MSN har krånglat för mig sedan i tisdags. Vet inte hur det varit de senaste dagarna dock, har inte varit hemma. Kör mitt MSN via Miranda...

Posted by mr_fisken on Dec-24-2005 18:27:

quote:
Originally posted by Laszlo
jag har inte haft några som helst problem...aktivitet på listan har också sett normal ut de senaste dagarna, så jag har inte märkt av några problem...det släpptes ju en ny version (7.5) för ungefär en vecka sedan, har du uppdaterat till den?

Jo jag kör 7.5 men har för mig att jag kört den länge, fett skumt att det inte funkar. :'(

Posted by mr_fisken on Dec-24-2005 19:52:

Provade nu att laddaner en gammal version från oldversion.com av msn men den säger att jag måste ha senaste för att köra msn så det blir inge bra
sitter på webbmessenger nu

Posted by Kamelen on Dec-26-2005 13:58:

Nån som spelar/spelat PES5? .. kan man göra löpningar utan boll? funkar i fifa06 men har inte kommit på hur man gör i pes5 =(

förövrigt ett sjukt bra fotbollspel...

Posted by zoric on Dec-26-2005 17:17:

Jag har haft det ett riktigt bra tag. Tycker mer om PES5 än FIFA 06' även om jag inte har spelat någon av de mycket. Har inte kommit på det själv, tyvärr.

Posted by mr_fisken on Dec-26-2005 18:29:

quote:
Originally posted by Kamelen
Nån som spelar/spelat PES5? .. kan man göra löpningar utan boll? funkar i fifa06 men har inte kommit på hur man gör i pes5 =(

förövrigt ett sjukt bra fotbollspel...

Jag spelar mycket pes5 och spelade även en del pes4. PES slår ju fifa med hästlängder det är en sak som är säkert

Löpningar utan boll i fifa var väldigt enkelt men är svårare i pes5, det går men jag vet inte exakt hur dock

Posted by Kamelen on Dec-26-2005 20:42:

måste verkligen veta hur man gör =) står ingestans (= iförsig ska jag väl va ärlig o berätta att jag inte forskat i det alltför mycket =) bara googlat lite och kollat hemsidan samt manualen.. borde räcka iförsig..

saknar dock en sak i pes5 som finns i fifa06 .. manager mode (15 säsonger) .. finns Championship manager och football manager iförsig.. men men =) (=

om nån kommer på hur man gör löpningar utan boll så säg till plz!

kram!

Posted by Kamelen on Jan-01-2006 14:37:

nån som vet hur man enklast "döljer" vissa delar i en film? typ så det blir suddigt eller nått liknande.. är det enklast att fixa i premiere?

edit

google hittade till slut =)

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46 47 »