TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 44 45 46 47 »

Posted by Christian Ö. on Apr-25-2006 15:25:

Firefox strular för mig, när jag ska se en film på internet med windows mediaplayer så händer det inget, om jag kör samma sida med exporer så spelas filmen dock upp. Jag har laddat hem senaste verisonen av mediaplayer utan resultat

Någon som kan hjälpa?

Posted by Jeremy H on Apr-25-2006 16:12:

quote:
Originally posted by Christian Ö.
Firefox strular för mig, när jag ska se en film på internet med windows mediaplayer så händer det inget, om jag kör samma sida med exporer så spelas filmen dock upp. Jag har laddat hem senaste verisonen av mediaplayer utan resultat

Någon som kan hjälpa?

Filformat på filmen?

Posted by Christian Ö. on Apr-25-2006 16:39:

quote:
Originally posted by Jeremy H
Filformat på filmen?

Ingen aning, det funkar inte att spela upp några filmer alls i firefox har jag märkt. Det funkar dock utan problem i explorer

Posted by reveal on Apr-25-2006 17:27:

quote:
Originally posted by Christian Ö.
Ingen aning, det funkar inte att spela upp några filmer alls i firefox har jag märkt. Det funkar dock utan problem i explorer

Kör du AdBlock-tillägget? Installera om det isf, vållade många problem när man uppdaterade FF till 1.5.

Posted by benni on Apr-26-2006 12:41:

jag tror jag har samma problem som du Christian... jag kan aldrig spela något med media player, men jag har senaste versionen

Posted by Christian Ö. on Apr-26-2006 15:33:

quote:
Originally posted by benni
jag tror jag har samma problem som du Christian... jag kan aldrig spela något med media player, men jag har senaste versionen

Okej, jag har också senaste Firefox.

Det enda tilläget jag har är Chatzilla och något som heter Talkback så det är inte problemet

Posted by Joe Nas on Apr-26-2006 17:06:

jag hade bara problem med firefox så jag kör inte med det längre

Posted by Joe Nas on Apr-26-2006 17:06:

jag hade bara problem med firefox så jag kör inte med det längre

Posted by Smeagol on Apr-27-2006 12:14:

Firefox fungerar jättebra för mig. Var nån gång jag saknade någon spelare, men så fort instalerat den fungerade det...

Däremot krånglar skype... Jag kan chatta med textmeddelanden, men när jag ringer så hör jag den andra, men min röst verkar inte komma fram. Det är inte mikrofonen, för jag har prövat med två olika.
Jag tror att det har något med att göra med att jag sitter bakom en router.

Vet någon hur man kan få det att fungera? Tack!

Posted by reveal on Apr-27-2006 16:10:

quote:
Originally posted by Smeagol
Firefox fungerar jättebra för mig. Var nån gång jag saknade någon spelare, men så fort instalerat den fungerade det...

Däremot krånglar skype... Jag kan chatta med textmeddelanden, men när jag ringer så hör jag den andra, men min röst verkar inte komma fram. Det är inte mikrofonen, för jag har prövat med två olika.
Jag tror att det har något med att göra med att jag sitter bakom en router.

Vet någon hur man kan få det att fungera? Tack!

Provat mikrofonen i andra program? Tex testat att spela in ett ljud? Routrar etc brukar Skype effektivt undvika att störas av.

Du kör Mac va?

Posted by Smeagol on Apr-28-2006 10:58:

quote:
Originally posted by reveal
Provat mikrofonen i andra program? Tex testat att spela in ett ljud? Routrar etc brukar Skype effektivt undvika att störas av.

Du kör Mac va?

eftersom jag provat 2 mikrofoner trodde jag att det inte var problemet, men jag ska testa det sedan.

Jag kör PC. windows...

Posted by jofawe on May-02-2006 16:06:

Är det nån här som är haj på Wordpress?
JAg söker ett enkelt och smidigt galleri som skapar thumbs själv och lägger in dem på en sida i wordpress?

Har testat Duh_Gallery men det funkar inte som jag vill..

Posted by Dahl on May-02-2006 21:56:

Testa "Gallery". Ett väldigt lätt och smidigt system. Har kört med de ett tag på olika siter och de fungerar fint.

http://gallery.menalto.com/

Vet dock inte hur bra eller om de ens fungerar med wordpress....

Posted by Aendy on May-11-2006 20:40:

(Har jag frågat om detta innan?)

Jag vill bränna en DVD-skiva med lite foton till musik, typ en slideshow. Innan hade jag ett program som klarade det som hette något i stil med VideOh! men det programmet flippade ur och jag verkar inte kunna installera om det korrekt igen. Någon som har tips på vilket program som borde funka i all enkelhet?

Posted by Aendy on May-12-2006 20:11:

Oki, annan fråga! Går det att göra om *.MOV filer till *.MPG?

Posted by RebeL9 on May-14-2006 05:54:

quote:
Originally posted by Aendy
Oki, annan fråga! Går det att göra om *.MOV filer till *.MPG?

http://www.winavi.com/mov-converter.htm

Posted by Cloudburst on May-14-2006 22:04:

Vilken reklamfilm är det som har EMF - Unbelievable som musik?

Posted by Cloudburst on May-29-2006 08:28:

Märkte igår kväll/natt när jag kom hem att det var ömt vid mitt vänstra öga. Var för trött så jag gick o lade mig utan att titta riktigt. Nu imorse såg jag att vänstra ögonlocket är lite svullet och det är lite ömt. Nån som har haft något liknande?

Posted by SWE_TRANCE on May-29-2006 14:15:

quote:
Originally posted by Cloudburst
M�rkte ig�r kv�ll/natt n�r jag kom hem att det var �mt vid mitt v�nstra �ga. Var f�r tr�tt s� jag gick o lade mig utan att titta riktigt. Nu imorse s�g jag att v�nstra �gonlocket �r lite svullet och det �r lite �mt. N�n som har haft n�got liknande?

F�rmodligen en s.k "Vagel", har haft s�na ibland..ingen fara

Vagel i �gat
Vagel �r en infektion i en talgk�rtel i �gonlocket. Besv�ren yttrar sig som svullnad, rodnad samt �mhet i �gonlocket. Vageln spricker och t�mmer sig eller g�r tillbaka av sig sj�lv inom en vecka. Besv�ren kan lindras genom baddning och il�gg av receptfri �gonsalva till natten. Fr�ga p� apoteket. Anv�nd inte linser vid vagel i �gat.

Posted by Christian Ö. on May-29-2006 14:59:

Jag har lite problem med ett Matte-D tal, hoppas att jag kan få lite hjälp

Tre Städer (A,B,C) ska förbindas med kablar. De är belägna i en triangel med B i spetsen. A-B är lika lång som C-B, och A-C är 20 km. De dras som ett Y där alla sidor(x) mellan centrumet och punkterna A,B,C är lika långa. Hur ser funktionen ut för den totala kabellängden och hur kommer man fram till det? Jag lägger in en bild på talet snart så ni lättare kan förstå om ni inte gör det nu

Posted by mr_fisken on Jun-05-2006 14:43:

Just när man köpt sig lite tunga låtar från beatport och audiojelly och ska bränna ut för att slutligen spela in sweta-setet så har cd-romen pajat. Har en 4mån gammal Dell-Inspirion 6000 med en "Sony DVD+-RW DW-D56A" dvd-brännare. Har alltid fungerat felfritt tills idag då den bara tuggar o tuggar o tuggar och sen så händer det inget. Spelar ingen roll om det är en tom skiva eller en köpt skiva. Tugg tugg och sen stop

vad kan man göra?

Posted by jofawe on Jun-13-2006 21:44:

nån som vet något smidigt phpscript som gör så man får en watermark på bilder i en katalog?

Posted by Aendy on Jul-09-2006 21:01:

Kan man rippa streamvideo från nätet, hade just en polare som var med i TV4:s nyheter och tänkte jävlas lite...

Posted by reveal on Jul-09-2006 21:28:

quote:
Originally posted by Aendy
Kan man rippa streamvideo från nätet, hade just en polare som var med i TV4:s nyheter och tänkte jävlas lite...

http://www.cocsoft.com/

Posted by jofawe on Jul-14-2006 12:53:

´elvete!
B-one har stängt av mitt konto hos dem (inkl. adressen) vad göra?!
De påstår att jag brutit mot deras regler.. vilket jag inte har.. tror jag.

Nån som har några liknande erfarenheter med webhotell?

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 [42] 43 44 45 46 47 »