TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 52 »
| quote: |
| Originally posted by TOR Om eerlijk te zijn, neen. Als geen tijd hebt, waarom geef je dan je naam op om te jureren? |
^^ Tis eigenlijk de bedoeling dat we zo veel mogelijk van elkaar (bij)leren he, dus daarmee dat ik altijd heel veel tekst geschreven heb bij de feedback, ik geef ook graag uitleg bij mijn beslissingen.
Ik denk dat er al redelijk wat bij mijn uitleg staat. Het is gewoon vrij weinig variatie. Mix 2(sorry
) slaagde erin met enkele progressief achtige plaatjes (nb niet mijn favoriete genre, zoals men weet) toch echt mijn aandacht op te pikken. Het is zo'n neutrale set vind ik. Het is te veel van hetzelfde. Die happier progtracks, die waren winners binnen uuw setje, maar ik denk dat ge qua opbouw beter had gescoord van ze meer achteraan te zetten. Misschien is het idd niet voor een club, maar als ge als luisteraar in uwe zetel zit en voelt dat de dj er niet meer in slaagt om banging plaatjes te vinden en bij elke track meer en meer energie verliest, zijt ge snel geneigd om op stop de clicken en een andere op te zetten. Probeer eens ons een wortel voor onze neus te houden. Had liever deze volgorde gebruikt:
11-12: full on melodische prog om de mix op een iets zachtere noot af te sluiten
01-02: melodische breaks om niet te diep te openen
07-10: peaktime melodische yet banging progklappers met enorm veel energie erin
03-06: iets housier en happier progtracks om er wat vaart in te krijgen
Misschien ook eens intressant om te gaan grasduinen in andere genre's en die naar het einde toe ook te gaan gebruiken. Ik besef ook dat dat niet zo eenvoudig is he, ge zijt nu eenmaal verslaafd aan een genre, maar als ge aan wedstrijdjes met zulk niveau deelneemt, moet ge wel een ietwat grotere waaier kunnen en willen aanbieden.
Volgens mij zijt ge gewoon in een verkeerde poule terechtgekomen.
Kijk, qua techniek vind ik u perfect volleerd, klaar om de volgende isos te mixen 
Originally posted by Bertn ik heb die thesis gewoon onderschat. zo beter? ik had wel tijd om al die mixjes eens te beluisteren hoor, maar dan wil ik daar ook mijn werk van maken en geen half oordeel afleveren, zoals een paar paginas geleden uitgelegd. |
Hey how zeh blue sky, rustig h�. De juryleden geven PERSOONLIJKE hun mening, er zijn geen tabellen of exact cijfermatriaal in de muziek h�!
Als ge ervoor kiest om progressive te gebruiken, weet ge dat ge een risico neemt, ja toch? Organiseer anders dj contests op www.progaddict.com h�. Ik heb mij niet teveel(zo weinig mogelijk, maar ik ben ook geen robot en misschien wel te onervaren in prog) laten leiden door het genre, maar ik vond v�le van uuw overgangen verrevan zuiver. Zet uwe mix gewoon nekeer in soundforge, kijkt naar de volumepieken en vooral DALEN. Op quasi elk van uuw overgangen vinde een redelijk zwaar dal: Energieverliezen. Voor een club zijn dat de momenten dat iedereen stopt met bewegen. Ik vind dat een overgang tussen 2 plaatjes, de sfeer moet doorgeven van het ene naar het andere trackje. Die van u doen dat naar mijn bescheiden mening NIET.
Uw mix was ook verdienstelijk, maar niet verdienstelijk genoeg.
Blue Sky 99
DJ Zetski
DJ Zevan
Eagle`
Jasperovitsj
Real
The Freezzz
Tilt
Voorlopig is het dus zo, als diegene met de ogg en wma mix zich bekend maken kennen we de finalisten.
Of kunnen diegene die in de lijst staan (buiten de rode namen) en een .mp3 ingestuurd hebben dat eens bevestigen. Want die gaan door. De 2 afvallers van poule 1 zijn immers bekend, de 2 afvallers van poule 2 hadden geen .mp3 formaat.
| Originally posted by Tiger777 Misschien ook eens intressant om te gaan grasduinen in andere genre's en die naar het einde toe ook te gaan gebruiken. Ik besef ook dat dat niet zo eenvoudig is he, ge zijt nu eenmaal verslaafd aan een genre, maar als ge aan wedstrijdjes met zulk niveau deelneemt, moet ge wel een ietwat grotere waaier kunnen en willen aanbieden. |

Maar trust me, in een club richten die pakken meer schade aan dan de housier tracks uit m'n set hoor.
| Originally posted by Tiger777 Hey how zeh blue sky, rustig h�. De juryleden geven PERSOONLIJKE hun mening, er zijn geen tabellen of exact cijfermatriaal in de muziek h�! Als ge ervoor kiest om progressive te gebruiken, weet ge dat ge een risico neemt, ja toch? Organiseer anders dj contests op www.progaddict.com h�. Ik heb mij niet teveel(zo weinig mogelijk, maar ik ben ook geen robot en misschien wel te onervaren in prog) laten leiden door het genre, maar ik vond v�le van uuw overgangen verrevan zuiver. Zet uwe mix gewoon nekeer in soundforge, kijkt naar de volumepieken en vooral DALEN. Op quasi elk van uuw overgangen vinde een redelijk zwaar dal: Energieverliezen. Voor een club zijn dat de momenten dat iedereen stopt met bewegen. Ik vind dat een overgang tussen 2 plaatjes, de sfeer moet doorgeven van het ene naar het andere trackje. Die van u doen dat naar mijn bescheiden mening NIET. Uw mix was ook verdienstelijk, maar niet verdienstelijk genoeg. |
Ik heb gewoonweg nog NOOIT iemand over volumeverlies horen klagen, dat ik prog speel is idd een risico maar om nu te zeggen dat ik geen energie in mijn set gestoken heb.
Blue Sky 99
DJ Zetski
DJ Zevan
Eagle`
Jasperovitsj
Real
The Freezzz
Tilt
Bon, de gekleurde weten we al met zekerheid 
Nu de rest uitpluizen... het moet iemand zijn met een .wma extensie
how zeh, mij niet afkogelen h�. Ik verspil hier tijd om jullie uitleg te geven hoe ik jullie mixen aanvoelde, de uitleg kregen jullie al in mijn feedback, die toch vrij uitgebreid is h�.
Zoals ik al zei, het is allemaal subjectief, daarom ook: hoe meer juryleden, hoe beter de quoteringen. Over het algemeen heb ik toch de indruk dat de tendenzen overeenkomen?
sorry was efe naar teli aant het kijken, mix met urban shakedown is idd de �mijne ben blij dat ik er uitlig, mixtechnisch wasx ie echt niet va de beste en zou wat sneu zijn ten op zichte van de betere om met dit door te gaan, zelf de tweede ronde vond ik wat overdreven tbh
mijn tl:
Kuisma & Rush - Yogatech (Incolumis Remix)
Miika Kuisma - Ascension
Sonorous - Second Sun (Leama & Moor Remix)
Delerium ft Nerina Pallot - Truly (Infusion Remix)
Vincent de Moor - Between 2 Fires (Sander Kleinenberg Fight Hard Dub)
Miika Kuisma - Sonic Kiss
Solar Factor - Urban Shakedown
Muika Kuisma & John '00' Fleming - Twisted
Hartelijk dank aan iedereen die betrokken was bij de contest (juryleden, deelnemers, push, ..), de onverwacht vele punten en de comments. Succes nog aan de finalisten en tot een volgende contest

| Originally posted by Push2005 Nu de rest uitpluizen... het moet iemand zijn met een .wma extensie |

| Originally posted by Jasperovitsj Aan de tracklist te horen ben ik er vrij zeker van dat het de mix van DJ Zevan is ![]() Jammer wel, want dit was echt een enorm sterke mix, zowel technisch als qua sfeer |
| Originally posted by Tiger777 how zeh, mij niet afkogelen h�. Ik verspil hier tijd om jullie uitleg te geven hoe ik jullie mixen aanvoelde, de uitleg kregen jullie al in mijn feedback, die toch vrij uitgebreid is h�. Zoals ik al zei, het is allemaal subjectief, daarom ook: hoe meer juryleden, hoe beter de quoteringen. Over het algemeen heb ik toch de indruk dat de tendenzen overeenkomen? |
En bovendien, het spreekwoord zegt toch: Lets agree to disagree
En toch was Jasper's mix de beste
(jongens chill down met dat haantjesgedrag)
| Originally posted by Push2005 Is dat die mix da begint met Terry Grant en eindigt met As You Fall en let Go ? Die zat in mijn poule in ronde 1; kheb die toen ook al gehoord.... kdacht dat die van u kwam |

Volgende keer steek ik er een mix bij van Dj Furax; dan kunnen we het misschien eens zijn hoe slecht de mix is 
Trouwens nogmaals; dat in ronde 1 de meningen op mekaar lijken is logisch, da is om ruwweg het kaf van het koren te scheiden, hehe.
In ronde 2 lag het al wat meer uit mekaar dusja... Je bent al bij de 8 besten h�, dont forget... Er zit hier sowieso talent
WIJ VERDIENEN EEN TENT OP TOMORROWLAND 
Ik hoop trouwens wel dat Mike vee zijn poule achterna wat meer nuances geeft enzo; want voor zover ik lees is de enigsten die uitgebreid heeft verslag gegeven TOR
| Originally posted by Push2005 Ik hoop trouwens wel dat Mike vee zijn poule achterna wat meer nuances geeft enzo; want voor zover ik lees is de enigsten die uitgebreid heeft verslag gegeven TOR |
Blue Sky 99
DJ Zetski
DJ Zevan
Eagle`
Jasperovitsj
Real
The Freezzz
Tilt
Enfin, we zullen dit dan maar als 'voorlopig' aanvaarden. We moeten hoedanook voort.
Mensen die nog willen jureren moeten zich maar vandaag en morgen aanmelden... zon tiental mensen is genoeg.
Als je er geen bezwaar tegen hebt moet ge dan maar weer de results naar mij sturen, ik zal wel online zitten...
Het is misschien wel handig dat een paar die al gejureert hebben in deze ronde miscchien voortdoen, dan kunnen ze hun commentaar van 2 mixes al houden...
| Originally posted by MikeVee Alleen te kort dus, en hierdoor gaan wat punten verloren omdat de opbouw te snel verloopt (Urban Shakedown was bv. een verrassing, maar dan in negatieve zin). Zoals gezegd verliep de opbouw in de tweede helft wel iets te snel. E�n plaat v��r en na Urban Shakedown had al een wereld van verschil gemaakt. |

Tracklist: Kuisma & Rush - Yogatech (Incolumis Remix) Miika Kuisma - Ascension Sonorous - Second Sun (Leama & Moor Remix) Delerium ft Nerina Pallot - Truly (Infusion Remix) Vincent de Moor - Between 2 Fires (Sander Kleinenberg Fight Hard Dub) Miika Kuisma - Sonic Kiss Solar Factor - Urban Shakedown Muika Kuisma & John '00' Fleming - Twisted |
| Originally posted by Push2005 Het is misschien wel handig dat een paar die al gejureert hebben in deze ronde miscchien voortdoen, dan kunnen ze hun commentaar van 2 mixes al houden... |

| Originally posted by Jasperovitsj Als dat het geval is kan je evengoed nu al alle scores vergelijken en de winnaar aankondigen, toch? ![]() All�, volgens mij vergelijk je in een poule toch altijd met de andere mixes in de poule, en stel je op basis daarvan je score op. In de finale zijn er weer andere mixes die als vergelijkingsmateriaal dienen, dus de scores kunnen dan misschien anders liggen? All�, de juryleden kunnen nog steeds meedoen en hun scores uit deze ronde als basis voor die van de volgende ronde nemen. Maar zomaar integraal de scores overnemen lijkt me niet helemaal fair. ![]() En dat gezegd zijnde wil ik best wel mee jureren in de volgende ronde. |
)
Proficiat aan de mensen die door zijn 
| Originally posted by Aur�lie En toch was Jasper's mix de beste |

aangezien ik ook vind dat je in iedere ronde alles weer moet beluisteren en met elkaar vergelijken, heb ik geen zin meer om nog verder te jureren.
Ik ben blij dat mix 1 & 2 doorgegaan zijn, deze hadden bij mij wel duidelijk hogere punten. Kheb echter geen zin om ze nu ook nog te verdedigen in de finale.
Jasper zen set heeft heel weinig bij mij gekregen in vergelijking met de andere merk ik. Kwil alleen maar zeggen dat ik geen zo'n stereotiepe prog-hater ben, in de eerste ronde smeet ik er ook nog 1 uit omdat die zuiver uplifting was en ik liever wat meer prog gehoord had...
achteraf gezien was deze contest een leerrijke ervaring

| Originally posted by Jasperovitsj Aan de tracklist te horen ben ik er vrij zeker van dat het de mix van DJ Zevan is ![]() Jammer wel, want dit was echt een enorm sterke mix, zowel technisch als qua sfeer |
| Originally posted by Push2005 Is dat die mix da begint met Terry Grant en eindigt met As You Fall en let Go ? Die zat in mijn poule in ronde 1; kheb die toen ook al gehoord.... |