TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Den Knäppa Tråden
Pages (96): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 »

Posted by SteveTranz4ever on Sep-11-2004 12:52:

Detta är "riktiga" annonser ur Gula Tidningen v. 09 2003

Bulldog säljes. Äter det mesta och tycker mycket om barn.

En länstol som i många år tillhört en revisor med stoppning i sitsen och överdrag på ryggen säljes på grund av dödsfall.

Fallskärm. Använd endast en gång, aldrig öppnad, liten fläck.

Barnbarn + sittvagn 375 kr.

Frysbox, 2 år, i nyskick, lagom till 2-3 personer.

Gul nackad papegoja till salu.

Äldre dam eller herrcykel köpes billigt.

Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt.

Tvåmanstält, använt en gång, bytes mot barnvagn.

Promenadkäpp borttappad av herre med silverknopp i ändan.

Person som kan ta hand om hästar som inte röker eller dricker.

Lägenhet med utsikt över grönområde och parkettgolv.

Fin trea med balkong utan insikt.

Liten stuga i Sälenfjällen med bastu på 65 kvadratmeter.

På mitt konditori serveras lemonad, tillverkad av undertecknad
själv,som är korkad och stämplad

Välkomna till Anton Carlsson - rökt laxhandlare från Blekinge

WorkOut - vi bygger kroppar som håller livet ut.

Hos oss bor du billigare än du betalar för.

Björks bussresor - ett alternativ till en trevlig semester.

Dagens ros till de två män och den kvinna som hjälpte mig till sjukhuset efter att ha brutit min fot

Är du myndig? Är du svensk medborgare? Är du intresserad av det Svenska Försvaret? Är du fullt frisk?

Posted by Cloudburst on Sep-11-2004 15:28:

Maahaha, bra stuff där Steve!

Posted by SteveTranz4ever on Sep-12-2004 22:35:

En Turk jag känner skickade mig denna bilden... nån som tagit på nån fest eller kanske rent av i Amsterdam

[edit] Fick fatt i han nu som hade skickat bilden... den är från Amsterdam

Posted by keddo on Sep-12-2004 23:30:

haha, får det att låta som någon glass-sort eller något.. . Har en polare som ska ner till amsterdam snart, får be han att leta upp ett sånt där "grow kit" till mig

Posted by JayBee on Sep-13-2004 13:40:

JayBees vilda äventyr

Posted by ScuL on Sep-13-2004 14:50:

det stämmer att det finns afférer (coffeeshops) som säljer sånt offentligt.
helt störd enligt mig

det skummaste är att även vanlig folk drar in där ibland

Posted by keddo on Sep-13-2004 21:49:

gå in på www.sl.se och skriv att du vill åka från hagsätra till dödlig mat.

Posted by SteveTranz4ever on Sep-14-2004 00:37:

quote:
Originally posted by keddo
gå in på www.sl.se och skriv att du vill åka från hagsätra till dödlig mat.

Såg den tidigare idag... lite smålustigt men rätt skumt, måste jui va nån programerare eller hacker som lagt in de i skripten...

Posted by keddo on Sep-14-2004 03:57:

Mjae, han/hon som gjorde sidan kanske försökte vara lite lustig, kanske just hade sett "super size me!" på bio hur skulle en hacker kunna lägga in en script bara sisådär ?. Verkar lite långsökt att någon sådan skulle orka göra de överhuvudtaget.

Posted by NordLight on Sep-15-2004 08:54:

För några månader sen postades här en lista med roliga personnamn. Fick detta mailat till mig idag:
LÄNK

Kolla in skådisens namn och vilken rollfigur han spelade i filmen Idealist .

Greetz
NordLight

Posted by jofawe on Sep-15-2004 20:26:

hehe.. jag fick mina dvd:er från amazon.co.uk idag..

Trigger happy tv .. del 1-3 hehe.. FAN VAD DET ÄR ROLIGT!!!

Posted by Cloudburst on Sep-15-2004 22:25:

OH, MIGHTY FURRY WAR GOD!! GIVE US STRENGHT!!

(utanför sexshop,bordell, när kund går ut)

*fanfar*

YOU ARE OUR MILLIONTH CUSTOMER!!! CONGRATUALTIONS! DID YOU ENJOY OUR SERVICES??

typ

Posted by jofawe on Sep-16-2004 19:49:

quote:
Originally posted by Cloudburst
OH, MIGHTY FURRY WAR GOD!! GIVE US STRENGHT!!

(utanför sexshop,bordell, när kund går ut)

*fanfar*

YOU ARE OUR MILLIONTH CUSTOMER!!! CONGRATUALTIONS! DID YOU ENJOY OUR SERVICES??

typ

WTF!!
En som vet vad THT är??!!!
Vet du hur många man får berätta vad det är för något?

alltså, dom joly och sam cadman är sååå sjukt roliga.

Posted by Cloudburst on Sep-16-2004 20:09:

THT är sjukt roligt, har tyvärr inte sett väldigt mycket, men ska när jag får chansen/orkar skaffa.

Posted by P4z! on Sep-16-2004 22:59:

Posted by Cloudburst on Sep-16-2004 23:06:

quote:
Did you know that the Ewoks sing in Swedish? In the chorus for the end title song they sing "Det luktar flingor här" which means "it smells like cereal here".

Hah, måste leta upp gamla VHS bandet och checka alltså..

star wars då...

Posted by Glorie on Sep-16-2004 23:11:

quote:
Originally posted by jofawe
En som vet vad THT är??!!!

meh, jag vet oxå vare e juuuh. såg nästan alla avsnitt när SVT visade, min favoritscen var när en snubbe klädde ut sig till jättesnigel och ålade över ett övergångsställe, så bilförarna vart skogstokiga..

men ja känner igen att vi har haft den här diskussionen förut på sweta.. för nåt år sen

jasså de finns på dvd?!?! skulle ja ge mkt för.. fast ja har iofs ingen dvd käs..

p4z, klockren bild! ser ut som han just sett ett utomjordiskt monster från X-files eller nåt

Posted by keddo on Sep-17-2004 00:19:

quote:
Originally posted by Glorie
meh, jag vet oxå vare e juuuh. såg nästan alla avsnitt när SVT visade, min favoritscen var när en snubbe klädde ut sig till jättesnigel och ålade över ett övergångsställe, så bilförarna vart skogstokiga..

men ja känner igen att vi har haft den här diskussionen förut på sweta.. för nåt år sen

jasså de finns på dvd?!?! skulle ja ge mkt för.. fast ja har iofs ingen dvd käs..

p4z, klockren bild! ser ut som han just sett ett utomjordiskt monster från X-files eller nåt

Är det den serien där en (utklädd)anka går in till några fågelskådare och skäller ut dom för att dom sneak-peakar

Posted by Snakebyte on Sep-17-2004 03:09:

quote:
Did you know that the Ewoks sing in Swedish? In the chorus for the end title song they sing "Det luktar flingor här" which means "it smells like cereal here".

Jupp

Lyssna

Posted by fede on Sep-17-2004 06:37:

En blondin ringer till sin pojkvän och säger:
"Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel. Och jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra."

Hennes pojkvän frågar:
"Vad ska det bli när det är färdigt då?"

Blondinen säger:
"Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp"

Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne. Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet.

Han tittar på bitarna en stund. Sen tittar han på lådan. Sen säger han:
"För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig att kunna
sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp."

Han tar hennes hand och fortsätter:
Nu tar vi en kopp kaffe och sen........"

Han suckar djupt

" ..... sen stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i paketet igen."

Posted by Gate 42 on Sep-17-2004 07:16:

^

Good one, Shy

Posted by jofawe on Sep-17-2004 14:56:

Glorie:
Det med snigeln är hysteriskt kul ...

De finns på dvd från £6 så det är inte så farligt.. www.amazon.co.uk
funderar på att beställa Coupling nu.. men £23 är rätt mycket för säsong 1 och 2 :P

BTW .. DE sjunger ju verkligen "Det luktar flingor här"!!!

Posted by cviper on Sep-17-2004 17:34:

quote:
Originally posted by jofawe

BTW .. DE sjunger ju verkligen "Det luktar flingor här"!!!

OMG, det gör de ju faktiskt

Måste kolla på den filmen igen bara för det, man kan ju inte ha missat det alla gånger man sett StarWars filmerna!

Posted by SteveTranz4ever on Sep-17-2004 21:07:

quote:
Originally posted by Snakebyte
Jupp

Lyssna

Hahahaha... GARV !!!!

Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?

Ja ja ja va fan... inte så rolig men jag såg den i DC++ "Ancient][Spirit" chatten

Posted by fede on Sep-17-2004 21:10:

"Lille Jonny är 8 år, och liksom andra pojkar i sin ålder, väldigt nyfiken. Han hade hört mycket om det här med sex från de andra pojkarna, och undrade hur det egentligen gick till. En dag frågade han sin mamma, som blev väldigt generad. Istället för att förklara sa hon åt honom att gömma sig bakom gardinen en kväll och titta på sin äldre syster och hennes pojkvän. Detta gjorde han. Följande morgon berättade Jonny allting för sin mamma.

Syrran och hennes kille satt och snackade ett tag, sedan släckte han nästan alla lampor. Han började krama och pussa syrran. Jag tror att syrran höll på att bli sjuk för hon såg så lustig ut. Han måste också ha tyckt det för han lade sin hand innanför hennes blus för att känna på hjärtat, precis som en doktor skulle ha gjort. Fast han var inte lika duktig som en doktor, för han verkade ha problem med att hitta hjärtat. Jag tror att han också höll på att bli sjuk, för snart hade båda börjat flämta och var alldeles andfådda. Hans andra hand måste ha varit kall för han lade den under hennes kjol nu. Syrran blev värre, hon började stöna, sucka, grymta och vrida sig, och hon halkade nästan av soffan. Det var då febern kom. Jag vet att det var febern, för syrran sa att hon kände sig riktigt het. Till slut fick jag reda på vad det var som gjorde de två så sjuka.

En stor ål hade krupit in i hans byxor på nåt vis, den bara hoppade ur hans byxor och stod där ungefär 25 cm lång, jag svär. Han tog i alla fall i den för att hindra den från att smita. Syrran blev riktigt rädd när hon fick se den. Hennes haka föll ner och hon började ropa på Gud och liknande. Hon sa att det var den största och längsta hon någonsin sett. Jag kunde ha berättat om de som finns i sjön.

Syrran blev plötsligt modig och försökte döda den genom att bita av huvudet på den. Plötsligt gurglade hon och släppte taget på ålen. Jag slår vad om att den bet henne. Därefter tog hon tag i den med båda händerna och höll i stadigt medan killen tog fram en munkorg ur sin ficka och drog den över ålen. Syrran lade sig tillbaka och särade på benen så att hon kunde få ett saxgrepp om den. Han hjälpte till genom att ligga ovanpå ålen, ålen slog av bara farten. Syrran började stöna och vrida sig och hennes kille nästan välte soffan. Jag antar att de ville döda ålen genom att mosa den mellan sig. Efter ett tag slutade ålen att röra dig. Syrran och hennes kille suckade stort. Hennes kille reste på sig, och se på f-n, de hade dödat ålen.

Jag vet att den var död, för den hängde där och en del av innanmätet hängde ut. Syrran och hennes kille var trötta efter kampen, men de började hångla igen ändå. Han började krama och kyssa henne igen och titta, -ålen var inte död! Den hoppade rakt upp och började bråka igen. Jag antar att ålar är som katter, har två liv eller något sådant. Den här gången försökte syrran döda den genom att sätta sig på den. Efter 25 minuters brottning så var ålen äntligen död. Jag vet att den var död den här gången; jag såg syrrans kille skala av skinnet på´n och spola ner den i toan."

Pages (96): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 »