TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 »

Posted by Zehra on Apr-03-2006 00:16:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik die mix nu terug aant beluisteren, en die laatste plaat is niet Let Go, maar James Benitez - Missing you (Original mix).

Das dan die mix H! Da laatste nummer was heerlijk/zalig/geweldig!!!!

Posted by Jasperovitsj on Apr-03-2006 01:56:

Kheb m'n mixje maar online gezet voor de ge�nteresseerden, enjoy

Tracklist:

01. Jase From Outta Space - Do what you want (Jacob Todd exposure breaks mix)
02. Hamel & Vogt - Outbreakz (Original mix)
03. Guy Gerber - Stoppage time (Osamu M emagine mix)
04. Monkz - I want to see the sun
05. Spacedubs - On the edge (Stef Vrolijk & 16 Bit Lolitas remix)
06. Matthew Dekay - Clearing the mind (16 Bit Lolitas remix)
07. Seyton vs Tyler Michaud - Ze big divide (Original mix)
08. The Proluctors - Star track
09. Derek Howell - You wanna do what
10. Matt Black feat Edel - Melancholy rage (Eelke Kleijn remix)
11. Madoka - Drift (Roel H remix)
12. Madoka - Thursday night hero (Clubbervision aka Eterea remix)

Link:

[[ LINK REMOVED ]]

Posted by djcresto on Apr-03-2006 06:32:

quote:
Originally posted by MikeVee
Mix 8: (117,5/150)[/color]

- Het eerste wat me opvalt is de zwakke opnamekwaliteit. Dit mag natuurlijk niet meespelen bij het beoordelen van een set,
maar het is daardoor wel een stuk moeilijker om de zuiverheid van een overgang te analyseren en bijgevolg ook om een
correcte quotering te geven ten opzichte van de overige sets. Een aantal overgangen klinken bijvoorbeeld vrij rommelig,
terwijl die in werkelijkheid even goed kunnen zijn als hetgeen we gehoord hebben bij de winnaar van deze poule.

Al eens je eigen apparatuur gechecked?

quote:
Originally posted by Push2005
Magistrate:

Mixtechniek: Mixen is goed, geen enkele slechte overgang, maar ook niets speciaals.
-->20/25 punten
- Opbouw/flow: Bij mij komt dit over als 1 h��l lange track, meestal merk ik niet eens dat er een nieuwe begint,
-->10/15 punten

Als je zelf niet hoort dat er een nieuwe track begint, moeten je punten voor mixen dan niet een pak hoger liggen?

quote:
Originally posted by Push2005
Magistrate:
- Trackkeuze: Totaal mijn genre niet, vind die muziek echt platte pat�, af en toe nog eentje die me iets deed, maar toch ook niet meer dan 2. Jammer genoeg komen onze smaken niet overeen en kan je hier niet veel punten geven.

-->6/10 punten
36/50

Als J hier zegt dat hij genekt is op het genre dan versta ik hem wel na het lezen van vorige comment. Vind het punten geven op tracks zoiezo gevaarlijk. Heb daarop nooit minder dan 8 gegeven want smaken binnen trance verschillen nu eenmaal ook.

Ga hier wel niet de keuzes van de juryleden aanvechten. Er waren er genoeg en de scores zullen uiteindelijk wel voor zich spreken.

Posted by Blue Sky 99 on Apr-03-2006 07:27:

Mss is't nu wel een leuk idee om de comments uit de eerste ronde op de sets die nu afgevallen zijn en toen door waren ook even te posten?

Posted by Xilver on Apr-03-2006 07:58:

Och ja ik ben ook genekt omwille van genre, maar dan in de omgekeerde richting. Als ik van juryleden keigoei punten krijg voor mixen en tracklist, en dan van 1 persoon de opmerking krijg dat de mix grijs en saai is, dan vraag ik me toch ook af of er echt objectief is geweest.

Posted by djcresto on Apr-03-2006 08:07:

quote:
Originally posted by Xilver
Och ja ik ben ook genekt omwille van genre, maar dan in de omgekeerde richting. Als ik van juryleden keigoei punten krijg voor mixen en tracklist, en dan van 1 persoon de opmerking krijg dat de mix grijs en saai is, dan vraag ik me toch ook af of er echt objectief is geweest.

tom, heb u mix ook beluisterd en ook technisch waren er anderen beter vink no hard feelings

Posted by diddi on Apr-03-2006 08:14:

Voor de proggies onder ons:

De punten stonden op 3 delen: Techniek, opbouw en platenkeuze. Qua techniek en evt. opbouw zijn die mixen nog goed te beoordelen, maar qua platenkeuze . Sorry dat ik dat genre minder apprecieer, maar moet ik daarom de tracks een hogere score geven? Als je die lijn dan doortrekt, kan ik een mixje maken met allemaal platte commerci�le nummers en dan ook zitten zagen dat je geen verstand hebt van die stijl. Ik kan niet oordelen over prog setjes, ik ken er geen kl*ten van!

Mijn twee topfavorietjes zijn door

Posted by Push2005 on Apr-03-2006 08:25:

Maar zelfs als Magistrate 50/50 had gegeven voor jullie setjes dan was je er helaas nog niet door; Mix 1 uit onze poule is namelijk technisch onaantastbaar (ik verdenk hem er eigenlijk keihard van een computermix te zijn ) en over Mix 2 lagen de meningen verdeeld; maar algemeen gezien is die er toc doorgeraakt dusja...

Er zijn 5 mensen die het beoordelen en 1 uitschieter van punten maakt normaal niet het verschil hoor...

Persoonlijk vond ik Blue Sky's setje iets sterker en die had er van mij alleen doorgemogen

Posted by Xilver on Apr-03-2006 08:30:

quote:
Originally posted by djcresto
tom, heb u mix ook beluisterd en ook technisch waren er anderen beter vink no hard feelings

Khad het ook ni over techniek, kweet wel da'k met 2 overgangen iets geflikt heb waardoor 'k em beter opnieuw had gemaakt. Tgaat over tracklist.

Posted by djcresto on Apr-03-2006 08:30:

quote:
Originally posted by diddi
Voor de proggies onder ons:

De punten stonden op 3 delen: Techniek, opbouw en platenkeuze. Qua techniek en evt. opbouw zijn die mixen nog goed te beoordelen, maar qua platenkeuze . Sorry dat ik dat genre minder apprecieer, maar moet ik daarom de tracks een hogere score geven? Als je die lijn dan doortrekt, kan ik een mixje maken met allemaal platte commerci�le nummers en dan ook zitten zagen dat je geen verstand hebt van die stijl. Ik kan niet oordelen over prog setjes, ik ken er geen kl*ten van!

Mijn twee topfavorietjes zijn door

dat zou je als jurylid eens op het Nl forum moeten posten Dan zou je gewoon afgemaakt worden

Als je een mixcontest organiseert op tranceaddict moet je er toch rekening mee houden dat er binnen trance ook nog verschillende stromingen zijn die jij al dan niet apprecieert. En het is niet omdat je niet houdt van die mix of stijl dat dat geen enorm sterke mix kan zijn. Daarom is het toch ook belangrijk om binnen het genre objectief te blijven en je niet al te veel te laten lijden door je eigen persoonlijke voorkeur. Als je met 100 juryleden zit heb je geen probleem, dan komen de sterksten er wel uit. Maar in poule 1 waren bijvoorbeeld maar drie beoordelingen en dan kan die persoonlijke smaak toch direct een serieuze impact hebben op het resultaat. Zo is de sterkst gemixte set die ik van de contest al gehoord hebt nu in de halve finale naar huis gestuurd.

Maar de regels zijn er en die ga ik niet bediscussieren.

Posted by djcresto on Apr-03-2006 08:34:

quote:
Originally posted by Xilver
Khad het ook ni over techniek, kweet wel da'k met 2 overgangen iets geflikt heb waardoor 'k em beter opnieuw had gemaakt. Tgaat over tracklist.

mja je zegt dat je genekt bent door tgenre, maar zelfs al wordt het genre geapprecieerd zou ��n serieuze fout afgestraft worden. Want de kwaliteit van de andere mixen is zeer goed.

Ben wel benieuwd of die mensen ook zo'n set live kunnen neerplanten

Posted by diddi on Apr-03-2006 08:50:

quote:
Ben wel benieuwd of die mensen ook zo'n set live kunnen neerplanten

1 van de twee setjes die in onze poule door zijn, is zeker live gemixt. Dus daar zie ik geen graten in... Die andere daarentegen...

Posted by diddi on Apr-03-2006 08:50:

quote:
dat zou je als jurylid eens op het Nl forum moeten posten Dan zou je gewoon afgemaakt worden

Als je een mixcontest organiseert op tranceaddict moet je er toch rekening mee houden dat er binnen trance ook nog verschillende stromingen zijn die jij al dan niet apprecieert. En het is niet omdat je niet houdt van die mix of stijl dat dat geen enorm sterke mix kan zijn. Daarom is het toch ook belangrijk om binnen het genre objectief te blijven en je niet al te veel te laten lijden door je eigen persoonlijke voorkeur. Als je met 100 juryleden zit heb je geen probleem, dan komen de sterksten er wel uit. Maar in poule 1 waren bijvoorbeeld maar drie beoordelingen en dan kan die persoonlijke smaak toch direct een serieuze impact hebben op het resultaat. Zo is de sterkst gemixte set die ik van de contest al gehoord hebt nu in de halve finale naar huis gestuurd.

Ik heb me niet laten leiden door persoonlijke appreciatie. Binnen trance kan ik objectief zijn. Prog is voor mij gewoon moeilijker. Ik voel die stijl niet zo goed aan. Ik weet niet wat de classics zijn, etc

Posted by Tiger777 on Apr-03-2006 08:58:

quote:
Originally posted by Magistrate
in de eerste ronde smeet ik er ook nog 1 uit omdat die zuiver uplifting was en ik liever wat meer prog gehoord had...

Ja, mij
Naa, begrijpelijk, mijn setje tipte niet aan het niveau

Ik ben het wel eens met de mixjes die doorgaan en welke niet. Wat mij betreft is het terecht. En stopt nu es m� zagen zeg, niemand verdient hier ne frang aan �!

Als nog juryleden nodig zijn, ik ben nog wel bereid(als ik nog mag tenminste )

Posted by Bl@ckOut on Apr-03-2006 08:58:

Zo, 2e ronde is blijkbaar afgelopen. Ge moogt mij ineens ook opschrijven als jurylid voor de finale. Misschien kunnen we nu best wat meer juryleden nemen zodat het resultaat zo objectief mogelijk is?

Posted by djcresto on Apr-03-2006 08:58:

quote:
Ik heb me niet laten leiden door persoonlijke appreciatie.

dat was niet te merken uit je vorige post

Posted by Tiger777 on Apr-03-2006 08:59:

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Zo, 2e ronde is blijkbaar afgelopen. Ge moogt mij ineens ook opschrijven als jurylid voor de finale. Misschien kunnen we nu best wat meer juryleden nemen zodat het resultaat zo objectief mogelijk is?

Ja, da is zo.. Hoe meer juryleden hoe beter.

Posted by djcresto on Apr-03-2006 09:00:

quote:
1 van de twee setjes die in onze poule door zijn, is zeker live gemixt. Dus daar zie ik geen graten in... Die andere daarentegen...

tussen live en live is een verschil he. Tis niet omdat je thuis een goed setje kan mixen dat je dit ook op locatie voor publiek kan. De omstandigheden zijn vaker moeilijker, ander materiaal en dergelijke...

ik ben ook nog steeds kandidaat om te jureren

Posted by Bl@ckOut on Apr-03-2006 09:07:

Jury voor finale:

Push2005
Jasperovitsj
Tiger777
Bl@ckout
djcresto

Posted by diddi on Apr-03-2006 09:22:

quote:
dat was niet te merken uit je vorige post

hehehe...

Posted by Magistrate on Apr-03-2006 09:41:

quote:

Als je zelf niet hoort dat er een nieuwe track begint, moeten je punten voor mixen dan niet een pak hoger liggen?

als je quote moet je wel men volledige commentaar op het mixen quoten he, en niet 1 zinnetje ervan, zo krijg je een onvolledig beeld...

Posted by djcresto on Apr-03-2006 09:52:

quote:
Originally posted by Magistrate
als je quote moet je wel men volledige commentaar op het mixen quoten he, en niet 1 zinnetje ervan, zo krijg je een onvolledig beeld...

als de pers da mag dan mag ik da ook

Posted by diddi on Apr-03-2006 10:42:

Jury voor finale:

Push2005
Jasperovitsj
Tiger777
Bl@ckout
djcresto
diddi

Posted by Shadowkid on Apr-03-2006 11:28:

quote:

Ik was deze ronde nu wel geen jurylid, maar 100% objectief de track (en genre) keuze beoordelen kan gewoon niet als je normaal gezien nooit naar dat genre luistert. Ik ben er zeker van dat alle juryleden geprobeerd hebben zo objectief mogelijk te zijn (en bij de een lukt dat dan al beter dan bij de ander). Maar als je enkel naar bv. uplifting of tech-trance luistert en dan een prog set moet beoordelen, is dat helemaal niet zo makkelijk om te herkennen wat 'peaktime' tracks zijn en dergelijke. De opdeling die Jasper bv. eerder postte, daar zou ik niet aan uit geraken. Het is dan ook moeilijker om te weten of bepaalde tracks nu goed op elkaar volgen of niet, omdat je niet gewoon bent van daar naar te luisteren.

Posted by Jasperovitsj on Apr-03-2006 11:58:

Nu ja, er schieten alleen pure trancemixes over in de finale, dus van prog beoordelen zal niemand meer last hebben

Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 [45] 46 47 48 49 50 51 52 »