TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 »
| quote: |
| Originally posted by Aendy Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna? |
| Originally posted by Aendy Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna? |
]
| Originally posted by mr_fisken damn, dra på ministry of sound ffs |

Jag har ett problem jag vet inte vilket soft vara som dj softvara kan vara att rekommendera finns många. virtual dj from atomix, native instruments dj softvara och traktor dj , etc. vilken bör vara den bästa???
Traktor rekommenderar jag.
| Originally posted by Snowave native instruments dj softvara och traktor dj |

| Originally posted by anuga Samma prog ![]() Anses vara bäst. |
jag behöver en mjukvara till MAC som man kan göra om variable bitrate till fast bitrate som det jag använda till PC Cool Edit. Nån som kan hjälpa mig ? 
Jag måste ha mer RAM-minne i min burk, just nu sitter det 2st 512mb i den. Jag skulle gärna trycka in två 512 till, frågan är bara hur jag tar reda på vilken sort det är jag ska ha?
Jag har ingen koll på datorer när det gäller hårdvaror så lite hjälp skulle uppskattas
| Originally posted by Christian Ö. Jag måste ha mer RAM-minne i min burk, just nu sitter det 2st 512mb i den. Jag skulle gärna trycka in två 512 till, frågan är bara hur jag tar reda på vilken sort det är jag ska ha? Jag har ingen koll på datorer när det gäller hårdvaror så lite hjälp skulle uppskattas |
Dom tas ofta lätt loss genom att trycka på en vit plupp i ena änden av kortet.
| Originally posted by Jeremy H Ta med dig ett av de minnen du har nu till affären eller vart du nu ska Dom tas ofta lätt loss genom att trycka på en vit plupp i ena änden av kortet. |
| Originally posted by Christian Ö. Okej det kan jag iof göra, tycker dock alltid att det är läskigt att röra saker inne i burken, speciellt att ta bort nått Jag tycker att allt ser så känsligt ut men det borde nog inte vara några problem. Tack för hjälpen! |
Men ta gärna i en omålad del på ett element eller så innan för att ta bort ev statisk elektricitet. Good luck!
Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html
Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna?
Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka?
några andra tips på datorer runt 10k?
| Originally posted by Christian Ö. Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna? Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka? några andra tips på datorer runt 10k? |
jag skulle oxo gärna få en kopia på det testet.. jag är i dator-köpar tagen i detta nu.
köp mac det är verkligen det bästa beslutet jag tagit .. så jäkla nice med bättre prestanda och assnygg 
Annars är ju ubuntu + beryl ett billigt och bra alternativ om man vill ha eye-candy, kanske mest för den med tid och lite datorvana 
www.ubuntu.com
www.beryl-project.org
YouTube video av Ubuntu+ Beryl
(ok för de som kommer att basha mig nu .. jag vet att det e compiz i videon .. men sproll-roll-gummiboll)
Ett bra ställe att börja på... jag lovar att alla era frågor har besvarats tidigare så det är bara att söka där.
www.ubuntuforums.org
| Originally posted by NbR jag skulle oxo gärna få en kopia på det testet.. jag är i dator-köpar tagen i detta nu. |
| Originally posted by Laszlo No problemo...h�ll utkik h�r i mitten av n�sta vecka |
�r lite sugen p� en Mac jag med som komplement till den station�ra PCn. Och Mac anses ju vara b�ttre arbets/musik dator och just nu �r det det som intresserar 
Lugna puckar mina vänner...PDF-versionen av tidningen kommer att printas i obegränsad upplaga 
Hörni, snubbar...ni som är hajja på detta med musikredigering och what not...jag spelade in min och polarens spelning på slottsstallarna igår - sicket jävla röj btw - men mot slutet höjde vi alltjämt och inspelningen distar en aning..går detta att snygga till lite grand i soundforge eller något liknande program eller är det kört?
| Originally posted by Laszlo Hörni, snubbar...ni som är hajja på detta med musikredigering och what not...jag spelade in min och polarens spelning på slottsstallarna igår - sicket jävla röj btw - men mot slutet höjde vi alltjämt och inspelningen distar en aning..går detta att snygga till lite grand i soundforge eller något liknande program eller är det kört? |

är det inte bäst med en vanlig diktafon (modell stereomic)?
Minidisc ska väl vara det jobbigaste sägs det.. dat är väl ungefär samma sak med.
Det som torde funka bäst är väl en mediaspelare (archos någon?) som man sonika spelar in i med en stereomic i wave i valfri hög kvalité?
| Originally posted by jofawe är det inte bäst med en vanlig diktafon (modell stereomic)? Minidisc ska väl vara det jobbigaste sägs det.. dat är väl ungefär samma sak med. Det som torde funka bäst är väl en mediaspelare (archos någon?) som man sonika spelar in i med en stereomic i wave i valfri hög kvalité? |
| Originally posted by mr_fisken Menar du spela in med en mic? blir det inte mycket sämre än om man har en sladd inkopplad till master out? Är aosta den mest prisvärda inspelaren btw? finns ju svidyra inspelare för 5-6k som bara funkar som inspelare men finns det någon billigare variant som funkar bra? |