TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 »

Posted by anuga on Jan-13-2007 03:30:

quote:
Originally posted by Aendy
Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?

Antingen regedit
eller... services.msc

Posted by Jeremy H on Jan-13-2007 05:49:

quote:
Originally posted by Aendy
Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?

"msconfig" -> autostart.
[/kaos-utekväll ]

Posted by Jeremy H on Jan-13-2007 06:00:

quote:
Originally posted by mr_fisken
damn, dra på ministry of sound ffs

Mja, det lutar åt det faktiskt.. Får se vad polarna tycker om musiken dock :E Folket gillar allt från indie-rock till metal, så det ska bli intressant
Resten av kvällarna blir nog "vanliga" utekvällar. Fabric och the End och dom är tydligen rätt pundiga ibland har jag hört.. engelsmän har en viss förkärlek till piller och annat smått o gott.

Posted by Snowave on Jan-13-2007 13:38:

Jag har ett problem jag vet inte vilket soft vara som dj softvara kan vara att rekommendera finns många. virtual dj from atomix, native instruments dj softvara och traktor dj , etc. vilken bör vara den bästa???

Posted by Kaveh on Jan-13-2007 14:08:

Traktor rekommenderar jag.

Posted by anuga on Jan-13-2007 21:45:

quote:
Originally posted by Snowave
native instruments dj softvara och traktor dj

Samma prog

Anses vara bäst.

Posted by Snowave on Jan-14-2007 02:50:

quote:
Originally posted by anuga
Samma prog

Anses vara bäst.

ok. trodde att steinberg & native instruments var två olika företag? Med 2 olika produkter. ok. men tack för info.

Kaveh: Tack för info.

Posted by mr_fisken on Feb-09-2007 17:34:

jag behöver en mjukvara till MAC som man kan göra om variable bitrate till fast bitrate som det jag använda till PC Cool Edit. Nån som kan hjälpa mig ?

Posted by Christian Ö. on Mar-03-2007 18:55:

Jag måste ha mer RAM-minne i min burk, just nu sitter det 2st 512mb i den. Jag skulle gärna trycka in två 512 till, frågan är bara hur jag tar reda på vilken sort det är jag ska ha? Jag har ingen koll på datorer när det gäller hårdvaror så lite hjälp skulle uppskattas

Posted by Jeremy H on Mar-03-2007 23:12:

quote:
Originally posted by Christian Ö.
Jag måste ha mer RAM-minne i min burk, just nu sitter det 2st 512mb i den. Jag skulle gärna trycka in två 512 till, frågan är bara hur jag tar reda på vilken sort det är jag ska ha? Jag har ingen koll på datorer när det gäller hårdvaror så lite hjälp skulle uppskattas

Ta med dig ett av de minnen du har nu till affären eller vart du nu ska Dom tas ofta lätt loss genom att trycka på en vit plupp i ena änden av kortet.

Posted by Christian Ö. on Mar-04-2007 12:30:

quote:
Originally posted by Jeremy H
Ta med dig ett av de minnen du har nu till affären eller vart du nu ska Dom tas ofta lätt loss genom att trycka på en vit plupp i ena änden av kortet.

Okej, jag tycker dock alltid att det är läskigt att röra saker inne i burken, speciellt att ta bort men det är väl så det får bli. Tack för hjälpen!

Posted by Jeremy H on Mar-04-2007 12:40:

quote:
Okej det kan jag iof göra, tycker dock alltid att det är läskigt att röra saker inne i burken, speciellt att ta bort nått Jag tycker att allt ser så känsligt ut men det borde nog inte vara några problem. Tack för hjälpen!

Saker är mycket mer hållbara än man tror, ja Men ta gärna i en omålad del på ett element eller så innan för att ta bort ev statisk elektricitet. Good luck!

Posted by Christian Ö. on Apr-20-2007 12:46:

Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html
Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna?

Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka?

några andra tips på datorer runt 10k?

Posted by Laszlo on Apr-20-2007 14:05:

quote:
Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html
Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna?

Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka?

några andra tips på datorer runt 10k?

Min kollega håller just nu på med att göra ett jämförandetest mellan 5-6 bärbara datorer för vår tidning. Tidningen går i tryck på tisdag morgon, så fort den är layoutad och spikad kan jag skicka en PDF av tidningen till dig. Vet dock inte vad det är för prisintervall på de datorerna...jag sköter bara layouten. Vet dock att en svart MacBook är med i testet. Tafsade lite på den när vi fick hem den - fan vad nice den är. Priset ligger på 10.800 och uppåt. Jag skulle i dagsläget inte rekommendera något annat än Mac. Du får betala något mer än för en PC med motsvarande prestanda, men det får man tillbaka sextiofjiorton gånger om på andra saker. Dessutom funkar det klockrent att köra Windows på de nya Intel-macarna. Jag kör XP på min Macbook Pro och det funkar skitbra. När vi går över till Adobes Creative Suite 3 går jag dock över helt till Mac OS. Screw windows =). Ska man dessutom tro ryktena som flödar om varför Mac OS X Leopard är försenat så är det för att de vill kunna göra det möjligt att köra Windowsprogram i deras OS. Om ryktena stämmer eller inte vägrar de svara på...vi ställde ett par frågor både i förra och detta numret till sveriges PR-chef för apple och alla deras svar är lika upphetsande: Inga kommentarer/Kan inte uttalla mig om detta just nu. Hemlighetsmakeri på sällan skådad nivå - men det är också en av anledningarna till varför de blivit så stora.

Posted by NbR on Apr-21-2007 14:23:

jag skulle oxo gärna få en kopia på det testet.. jag är i dator-köpar tagen i detta nu.

Posted by mr_fisken on Apr-21-2007 15:26:

köp mac det är verkligen det bästa beslutet jag tagit .. så jäkla nice med bättre prestanda och assnygg

Posted by NbR on Apr-21-2007 16:04:

Annars är ju ubuntu + beryl ett billigt och bra alternativ om man vill ha eye-candy, kanske mest för den med tid och lite datorvana

www.ubuntu.com
www.beryl-project.org

YouTube video av Ubuntu+ Beryl
(ok för de som kommer att basha mig nu .. jag vet att det e compiz i videon .. men sproll-roll-gummiboll)

Ett bra ställe att börja på... jag lovar att alla era frågor har besvarats tidigare så det är bara att söka där.
www.ubuntuforums.org

Posted by Laszlo on Apr-21-2007 16:16:

quote:
Originally posted by NbR
jag skulle oxo gärna få en kopia på det testet.. jag är i dator-köpar tagen i detta nu.

No problemo...håll utkik här i mitten av nästa vecka

Posted by DjAviander on Apr-21-2007 17:37:

quote:
Originally posted by Laszlo
No problemo...h�ll utkik h�r i mitten av n�sta vecka
*

Sweet - Laszlo, skulle du kunna skicka �ver en kopia till..? �r lite sugen p� en Mac jag med som komplement till den station�ra PCn. Och Mac anses ju vara b�ttre arbets/musik dator och just nu �r det det som intresserar

Posted by Laszlo on Apr-21-2007 18:39:

Lugna puckar mina vänner...PDF-versionen av tidningen kommer att printas i obegränsad upplaga

Posted by Laszlo on Apr-21-2007 19:12:

Hörni, snubbar...ni som är hajja på detta med musikredigering och what not...jag spelade in min och polarens spelning på slottsstallarna igår - sicket jävla röj btw - men mot slutet höjde vi alltjämt och inspelningen distar en aning..går detta att snygga till lite grand i soundforge eller något liknande program eller är det kört?

Posted by DjAviander on Apr-21-2007 20:06:

quote:
Originally posted by Laszlo
Hörni, snubbar...ni som är hajja på detta med musikredigering och what not...jag spelade in min och polarens spelning på slottsstallarna igår - sicket jävla röj btw - men mot slutet höjde vi alltjämt och inspelningen distar en aning..går detta att snygga till lite grand i soundforge eller något liknande program eller är det kört?

Det bör det göra genom att skära av och lägga lite filter pâ dom värsta topparna..

Redigerade Morsans konsert i somras och dâ jag klantade mig med mikrofonen under inspelningen sâ har det ändâ gâtt att skära av dom värsta topparna även efterât - utan att det lâter helt för jävligt

Jag använde själv Cubase jag! Men varför inte Soundforge..?

Appropâ det!

MD-inspelning, MiniDisc alltsâ. Vilket är det mest lättanvända programmet för att lägga över dessa ljudfiler pâ datorn..? Höll pâ att krângla med det i samband med ovannämnda konsert - jag fick det att funka men efter ett ANTAL extremt jobbiga omvägar..

Eller är DAT-band att föredra vid inspelning/efter-redigering?

Posted by jofawe on Apr-21-2007 23:23:

är det inte bäst med en vanlig diktafon (modell stereomic)?
Minidisc ska väl vara det jobbigaste sägs det.. dat är väl ungefär samma sak med.

Det som torde funka bäst är väl en mediaspelare (archos någon?) som man sonika spelar in i med en stereomic i wave i valfri hög kvalité?

Posted by mr_fisken on Apr-22-2007 08:13:

quote:
Originally posted by jofawe
är det inte bäst med en vanlig diktafon (modell stereomic)?
Minidisc ska väl vara det jobbigaste sägs det.. dat är väl ungefär samma sak med.

Det som torde funka bäst är väl en mediaspelare (archos någon?) som man sonika spelar in i med en stereomic i wave i valfri hög kvalité?

Menar du spela in med en mic? blir det inte mycket sämre än om man har en sladd inkopplad till master out?

Är aosta den mest prisvärda inspelaren btw? finns ju svidyra inspelare för 5-6k som bara funkar som inspelare men finns det någon billigare variant som funkar bra?

Posted by jofawe on Apr-22-2007 09:06:

quote:
Originally posted by mr_fisken
Menar du spela in med en mic? blir det inte mycket sämre än om man har en sladd inkopplad till master out?

Är aosta den mest prisvärda inspelaren btw? finns ju svidyra inspelare för 5-6k som bara funkar som inspelare men finns det någon billigare variant som funkar bra?

Med micen får man ju med publikljudet med.. tänkte jag :|

Annars funkar ju master out jättebra

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 »