TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »


Posted by New Wave on Nov-22-2003 20:01:

quote:
Originally posted by raoel
Hoe bedoel je dit?


Omdat ik soms bij mensen kom die hun versterker ontiegelijk hard hebben staan. En dan afvragen waarom ze het knopje niet helemaal open kunnen draaien...
Nu bedacht ik me bij het probleem dat het knopje van wie was het? MennoB? dat hij misschien zijn versterker iets te zacht heeft staan.
Ik heb onderanderen mijn maximale bass op het midden staan.
Als hij zijn versterking harder heeft staan hoeft hij zijn draaiknopjes van zijn EQ ook niet helemaal open te rausen.

Snappie ?

Ik heb trouwens ook mijn master op 1 waarde staan..namelijk op een out van -3dB
Das is voor mij het safest.
Want ik hoef me nu niet meer zorgen te maken over mijn volume op mijn mixer en hoef dus ook niet te gaan prutsen met mijn master output.
Dat doet mijn eindversterker die kan namelijk meer hebben dan een mixer.
Eventuele hardere platen of zachtere platen kunnen dan makkelijk met de gain worden gebalamceerd.


Posted by eieregooie on Nov-22-2003 20:12:

quote:
Originally posted by MennoB
Nou ik kan het wel halen, maar dan moet ik de low, mid en high knoppen wat verder open draaien. Maar aangezien dat die dan niet meer in zo'n slotje vallen, staan ze niet gelijk en scheelt de bas een heel stuk als ik hem een stukje terug of verder draai.

Ik kan de knoppen wel helemaal door draaien, maar als ik dan in mix dan moet je een heel eind draaien en dan krijg je ff geen bas en dan in eens kei hard, omdat het ff duurt voordat je die knop helemaal hebt door gedraaid.

Maar ei, heb jij hier dan geen last van?? Zoniet, welke mixer heb jij dan??


Nope, heb ik geen last van, maar ik begrijp wel wat je bedoeld...

Ik heb de master van me mixer altijd op 0 staan (niet uit dus, maar op 0dB) De gain staat bij een gemiddelde plaat op -9 ongeveer (en dan draai ik dus pieken in het rood), en da's op mijn mixer ongeveer naar boven (mijn mixer heeft geen "slotje" op de gain btw)... Tuurlijk heb je hardere en zachtere platen, maar meestal kom niet buiten de -15 - -6 range. De gain heeft een bereik van oneindig (uit dus) tot +6

Ik heb vandaag ook die Raygun plaat gekocht en dees is idd erg zacht, maar als ik die bijdraai met de gain komt 'ie nog niet op 0 te staan... ergens -3 gok ik...

De oplossing van AlFerox werkt ook niet altijd, omdat je dan het zelfde probleem kunt krijgen, maar dan met harde platen. En dat komt omdat ik uit ervaring weet dat bij veel mixers de gain niet zo'n groot bereik heeft (laat staan dat ze helemaal uit kunnen). Maar probeer het zou ik zeggen, wellicht is dit de oplossing voor jou


quote:
Originally posted by New Wave
Als je een curve~verschil in je EQ heb dan heb je wel een hele gare.
Als je een delay in je mixer zelf heb dan zou ik een andere mixer kopen. (Al vind ik een delay in een mixer opzich al heel vreemd)


Ik geloof ook niet dattie een delay heeft, hij is gewoon zelf een beetje traag met het draaien aan het knopje

En idd, veel (goedkopere) mixers hebben een curve verschil zoals jij dat noemt. Sommige mixers hebben het ook met opzet, maar dan helemaal aan de uiteinden van de range extra sterk omlaag/omhoog. Mijn vorige mixer had dat ook en dat was best vervelend vond ik zelf... Als je dan langzaam de bas wilde weg draaien dan ging dat idd langzaam, maar het laatste stukje viel ie dan opeens weg en werdtie naar mijn smaak te sterk gefilterd. Kon ik beter me terminator aangooien, die filterde nog net iets minder sterk... Maar op de mixer die ik nu heb gebruik ik die terminators eigenlijk helemaal niet meer...\



FYI: Ik heb een Dateq XTC


Posted by djdavid on Nov-25-2003 13:21:

heb zelf een dateq xtc, je moet gewoon de gains naar boven laten staan zodat je genoeg dB's kan plussen en minnen....

het uitsturingssignaal heeft niets met je master te maken, de master regelt alleen het volume!!! binnen het kanaal kun je het signaal regelen met je fader en aanpassen aan andere kanalen met de gain, de eq's zijn er dan nog voor het finetunen....

dj david


Posted by eieregooie on Nov-25-2003 14:37:

quote:
Originally posted by djdavid
het uitsturingssignaal heeft niets met je master te maken, de master regelt alleen het volume!!! binnen het kanaal kun je het signaal regelen met je fader en aanpassen aan andere kanalen met de gain, de eq's zijn er dan nog voor het finetunen....


Hehe, ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt... Bovendien weten we hier ook wel hoe een mixer werkt hoor


Posted by AlFerox on Nov-25-2003 18:53:

idd, ban die gast!!


Posted by New Wave on Nov-25-2003 19:26:

quote:
Originally posted by djdavid
het uitsturingssignaal heeft niets met je master te maken, de master regelt alleen het volume!!! binnen het kanaal kun je het signaal regelen met je fader en aanpassen aan andere kanalen met de gain, de eq's zijn er dan nog voor het finetunen....


Het gaat hier niet over de volume van het uitsturingssignaal, het gaat over de level van de gains en de EQ.......
Ik had het alleen over de level met volume master/versterker wat weldegelijk effect op elkaar heeft.
Je master heeft ook weldegelijk effect op je uitsturingssignaal omdat de stand van je master ook bepaald in hoeverre je de gain/EQ behandeld.
Ik ga het niet uitleggen want jij zal er vast wel verstand van hebben.


Posted by raoel on Nov-25-2003 22:14:

quote:
Originally posted by djdavid
het uitsturingssignaal heeft niets met je master te maken, de master regelt alleen het volume!!! binnen het kanaal kun je het signaal regelen met je fader en aanpassen aan andere kanalen met de gain, de eq's zijn er dan nog voor het finetunen....

dj david


Ligt eraan wat je onder "uitsturingssignaal" verstaat.
Per kanaal, dan heb je gelijk.
Of bedoel je hetgeen naar de versterker gaat, dan heb je het fout.

In het eerste geval, slechte woordkeuze, want dat is geen uitsturingssignaal.
In het 2e, welkom, zeg geen domme dingen hier en eigenlijk geldt dat ook wel voor het eerste geval.


Posted by djdavid on Nov-25-2003 23:32:

aaaaah!!!
had me niet in deze discussie moeten mengen. heb t hier misschien wel erg krom uitgelegd, ben nog niet dom dus je moet niet aankomen met van die domme klets dat je mij moet gaan 'bannen'

btw nog een opmerking dan: kan me NIET voorstellen dat je met je gain-volume een plaat niet op het juiste volume kan krijgen. maar goed, als jullie t zeggen...


Posted by eieregooie on Nov-26-2003 01:50:

quote:
Originally posted by djdavid
aaaaah!!!
had me niet in deze discussie moeten mengen. heb t hier misschien wel erg krom uitgelegd, ben nog niet dom dus je moet niet aankomen met van die domme klets dat je mij moet gaan 'bannen'


Gast, chill... Zie de smiley... (of begrijp je die niet? beetje dom...)



quote:
Originally posted by djdavid
btw nog een opmerking dan: kan me NIET voorstellen dat je met je gain-volume een plaat niet op het juiste volume kan krijgen. maar goed, als jullie t zeggen...


Read the fucking thread!


Ach ja, blijkbaar weet jij alles en zijn wij allemaal lozers die er geen verstand van hebben dus waarom zou je de moeite nemen te lezen wat hier zoal gepost is voordat je zelf gaat posten. En wanneer dan blijkt dat je

A) geen gelijk hebt (maar dat zal wel niet want jij weet kennelijk alles)

OF

B) je post verkeerd begrepen wordt, om welke reden dan ook

dan zal je ook niet ff de moeite nemen om jezelf te verduidelijken maar kom je met de geniale opmerkingen:

" aaaaah!!! had me niet in deze discussie moeten mengen."
en
"maar goed, als jullie t zeggen... "

Toppie! Daar hebben we echt wat aan! (Y)



Posted by Opti on Nov-26-2003 02:00:

Hey ei, als kanshebber voor de mod positie moet je zulke posts achterwege laten


Posted by eieregooie on Nov-26-2003 02:06:

quote:
Originally posted by Optimus
Hey ei, als kanshebber voor de mod positie moet je zulke posts achterwege laten

Pfff... Zo weten jullie tenminste wat jullie aan me hebben


Posted by djdavid on Nov-27-2003 23:34:

ik chill zkr wel!!!
zal de volgende keer eerst de hele tread ns goed bekijken voordat ik een of andere vage post doe

enne..ik snap smileys eg wel hoor

dj david


Posted by New Wave on Dec-01-2003 14:35:

Ejh, ik heb net mijn nieuwe decks binnen gekregen en nu voelde ik dus efef aan de pitch.
Nou voelde die wel goed MAAR.......
als ik bijvoorbeeld eerst ging plussen en daarna ging minnen....kreeg ik bij het begin een vaag knikje.
Als ik de pitchbutton wat in druk en dan schuif dan is het weg.
Is dit altijd op het begin? of hoort dit bij de MK5 serie? Misschien zit me pitchbutton wel te los....vertel het me...

Laterr


Posted by basd on Dec-01-2003 14:50:

quote:
Originally posted by New Wave
Ejh, ik heb net mijn nieuwe decks binnen gekregen en nu voelde ik dus efef aan de pitch.
Nou voelde die wel goed MAAR.......
als ik bijvoorbeeld eerst ging plussen en daarna ging minnen....kreeg ik bij het begin een vaag knikje.
Als ik de pitchbutton wat in druk en dan schuif dan is het weg.
Is dit altijd op het begin? of hoort dit bij de MK5 serie? Misschien zit me pitchbutton wel te los....vertel het me...

Laterr

Eindelijk, hij heeft ze Gaan we nou ook eindelijk een keer platen kopen?

Enne, zo te horen (voor zover ik het kan beoordelen) lijkt het inderdaad wel alsof dat ding een beetje los zit, zeker omdat je het niet hebt als je em aandrukt.. Of het bij de MK5 hoort weet ik niet, lijkt me sterk..


Posted by snitz on Dec-01-2003 16:51:

quote:
Originally posted by basd
Eindelijk, hij heeft ze Gaan we nou ook eindelijk een keer platen kopen?

Enne, zo te horen (voor zover ik het kan beoordelen) lijkt het inderdaad wel alsof dat ding een beetje los zit, zeker omdat je het niet hebt als je em aandrukt.. Of het bij de MK5 hoort weet ik niet, lijkt me sterk..


Ik heb de M3D maar die heeft da ok nie dus ik weet het niet


Posted by raoel on Dec-02-2003 11:38:

quote:
Originally posted by New Wave
Ejh, ik heb net mijn nieuwe decks binnen gekregen en nu voelde ik dus efef aan de pitch.
Nou voelde die wel goed MAAR.......
als ik bijvoorbeeld eerst ging plussen en daarna ging minnen....kreeg ik bij het begin een vaag knikje.
Als ik de pitchbutton wat in druk en dan schuif dan is het weg.
Is dit altijd op het begin? of hoort dit bij de MK5 serie? Misschien zit me pitchbutton wel te los....vertel het me...

Laterr


Welke mixer heb je erbij?

En Tim, is dit bij beide decks?
Zou wel toevallig zijn als dat bij beide decks is en het zou niet horen. Informeer eens bij een winkel waar ze die dingen hebben of vraag het op het forum bij new-line.nl.


Posted by New Wave on Dec-02-2003 13:41:

quote:
Originally posted by raoel
Welke mixer heb je erbij?


Mwha het leg niet aan de mixer heur
Ik heb bij panasonic al effe aangesproken.
Die gasten van dieboxhifi hebben die dingen toegestuurd.
Het is wel vaag dat het bij beide decks zijn.
Het heeft ook geen effect op mijn snelheid, dat niet.
Want als ik hem langzaam schuif, dan komt hij een cm later.
Heel vaag...zal wel bij het type horen dan.....


Posted by raoel on Dec-03-2003 14:24:

quote:
Originally posted by New Wave
Mwha het leg niet aan de mixer heur


Ja, oet, da snap ik ook wel.
Kvroeg me alleen af welke je er nu bij hebt gekocht, of heb je dat nog niet gedaan?


Posted by New Wave on Dec-04-2003 16:48:

quote:
Originally posted by raoel
Ja, oet, da snap ik ook wel.
Kvroeg me alleen af welke je er nu bij hebt gekocht, of heb je dat nog niet gedaan?


Heb er nog geen bij gekocht, der zit niet echt een mixer bij die ik wil.
Veel mixers met een leuk prijsje en toch duur zijn hebben vaak slechte eigenschappen.......ik kom der niet uit
Ik wil namelijk een mixer met een kill van -24 dB, faders die niet kraken na 6 maanden, faders niet groter zijn dan 7 cm, de plug van de h-phone aan de voorkant gestoken kan worden, zonder beatcounter enzenzenz.....moeilijk zoeken dus


Posted by Little Theseus on Dec-04-2003 17:22:

jammer voor je dat mengpanelen geen zelf samen te stellen afhaalpizza's zijn Tim


Posted by raoel on Dec-04-2003 17:53:

quote:
Originally posted by Little Theseus
jammer voor je dat mengpanelen geen zelf samen te stellen afhaalpizza's zijn Tim


Ik denk dat zelf dat nog wel mogelijk is, echter zit dat boven tim's budget en ook boven de mijnuh...


Posted by New Wave on Dec-04-2003 20:28:

quote:
Originally posted by Little Theseus
jammer voor je dat mengpanelen geen zelf samen te stellen afhaalpizza's zijn Tim


Ik ruik hier een business.
Een DJ Gear Drive-Inn.......eerst je bestelling doorgeven door de mic.
1ste hokje dokken, 2de hokje afhalen en hoppa.


Posted by eieregooie on Dec-05-2003 02:09:

quote:
Originally posted by New Wave
Heb er nog geen bij gekocht, der zit niet echt een mixer bij die ik wil.
Veel mixers met een leuk prijsje en toch duur zijn hebben vaak slechte eigenschappen.......ik kom der niet uit
Ik wil namelijk een mixer met een kill van -24 dB, faders die niet kraken na 6 maanden, faders niet groter zijn dan 7 cm, de plug van de h-phone aan de voorkant gestoken kan worden, zonder beatcounter enzenzenz.....moeilijk zoeken dus


Zo, je hebt nogal wat eisen Bij mij zit de koptelefoon aan de achterkant... Bij de tulpjes dus Da's helemaal ideaal, er zit ook nog een uitgang bovenop btw, dus mocht er eens iemand willen meeluisteren hehe... Ik heb wel zown "geknakte" plug gekocht voor me phones, mocht ik eens ergens draaien waar de phones uitgang in de weg zit dan kannik em dus plat maken, da's wel fijn

Ben zelf alleen wel een groot fan fan 100mm faders \o/ En dan lekker soepel... Dat draait het lekkerst vinnik Maar da's een kwestie van smaak/gewenning natuurlijk


Posted by basd on Dec-05-2003 07:41:

Waarom vind je dat juist extra fijn Ei, als je headphone in aan de achterkant zit? Lijkt mij juist behoorlijk ruk. Die van mij zit bovenop, had misschien iets liever aan de voorkant gehad maar zo gaat het prima En voor een mixer van 199 euro (nu zelfs 144) ga ik niet klagen.

Enne Timmie.. Wat jij zoekt in een mixer heeft de Allen&Heath Xone:02 gevonden Enige vreemde eraan is dat ie een schuif-EQ heeft ipv een draai-EQ.. Wie verzint zoiets? Overigens hebben de andere A&H's dat niet.

Tis ook wel allemaal een beetje duurder maar tis natuurlijk wel kwaliteit!


Posted by eieregooie on Dec-05-2003 13:26:

Nou, alsie bovenop zit zittie in de weg (ok, tis wat je gewend bent, maar hoe meer vrijheid hoe beter ), en alsie aan de voorkant zit zteektie ook lekker uit waardoor ik er nog weleens tegenaan bots. Mijn phones hebben nogal een grote plug denk ik... Maar goed, het zijn dus dingen die met die "knak-plug" ook wel op te lossen zijn maar ach, deze mixer heeft toevallig ook een ingang aan de achterkant dus dat kwam me wel mooi uit Al kwam ik er pas na een paar maanden achter Ging er eigenlijk van uit dat het een Mic in was hehe...


Pages (36): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.