TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Leraar in Den Haag neergeschoten
Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »
| quote: |
| Originally posted by New Wave Die gast heeft 'moord met voorbedachte rade'en 'dood door schuld' in zijn verbaal staan denk of niet bram? Dan mogen ze hem van mij part flink lang opsluiten en zijn ballen der af draaien. |
heb niet alles gelezen, mijn excusses.
dit is toch te ziek voor woorden! hoe haal je t in je kop man
en ook echt weer de standaard allochtoon die t hardst roept dat sommige allochtonen hun een slechte naam geven.. petje schuin omhoog.. hele houding.. bah wat haat k dat soort types..
hoe komt t dat dr sommige marokanen/turken zijn die wel 'normaal*' doen? is dr bij hun wat mis gegaan bij de geboorte ofzo
en dan die voogd ook nog 'het komt door de maatschappij' NEE!! het komt omdat hij t in zn zieke kop haalt die man een gun tegen zn kop te houden en de trekker over te halen
even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen rasist/nazi of hoe je t ook noemen wil. MAAR dat soort types zijn bij mij fout tot k overtuigt ben van het tegendeel! en niet andersom!
bah, in een vochtig tochtend hok gooien deur op slot en sleutel wegflikkeren!!!
robin.
bij ons op school trouwens gelijk controle op schoolpas, bij sommige ook de tas (bewaker van formaat BA x2 gaat voor de deur staan tot je je pas laat zien. die was k dus vergeten.. dus kwam k dr niet in.. ben toen maar via het raam naar binnen gegaan 
doodstraf of niet hij heeft zn leven nu gewoon verziekt laten we zeggen dat hij tot zn 30ste in de gevangenis zit. Komt ie eruit met geen opleiding en een strafblad waar je U tegen zegt. geen werk etc etc.
Dus dan is de doodstraf eigenlijk toch veel liever voor m als ik t goed begrijp?:P
Snap totaal jouw opwinding hier niet wouter,denk als t je pa was die neergeknalt was je er een wat andere opwinding over zou hebben.
Ik persoonlijk zou GRAAG t recht in eigen hand nemen op zo'n moment maar t idee straf te krijgen ervoor zou me tegenhouden dus zal afstraffen toch nog ergens goed voor zijn uh?
Lekker afmaken zo'n tering gast
| Originally posted by Donna Dus dan is de doodstraf eigenlijk toch veel liever voor m als ik t goed begrijp?:P Snap totaal jouw opwinding hier niet wouter,denk als t je pa was die neergeknalt was je er een wat andere opwinding over zou hebben. Ik persoonlijk zou GRAAG t recht in eigen hand nemen op zo'n moment maar t idee straf te krijgen ervoor zou me tegenhouden dus zal afstraffen toch nog ergens goed voor zijn uh? Lekker afmaken zo'n tering gast |
hem de doodstraf geven, daar zou hij nog mee blij zijn denk ik... voor mijn part mogen ze hem ergens in een hok van 1m bij 1m stoppen, af en toe iets te eten en get water en voor de rest niks anders dan zijn eigen zieke gedachten... zodat hij eens maanden/jaren kan nadenken over wat hij heeft gedaan. ahja en ook elke dag fysieke arbeid... afzien met de loser! als je hem de doodstraf geeft, los je niks op! all� das wa ik er over denk
(ben namelijk van turkse afkomst)
ben slapeke doen...
| Originally posted by robin even voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen rasist/nazi of hoe je t ook noemen wil. MAAR dat soort types zijn bij mij fout tot k overtuigt ben van het tegendeel! en niet andersom! |
| Originally posted by robin en ook echt weer de standaard allochtoon die t hardst roept dat sommige allochtonen hun een slechte naam geven.. petje schuin omhoog.. hele houding.. bah wat haat k dat soort types.. hoe komt t dat dr sommige marokanen/turken zijn die wel 'normaal*' doen? is dr bij hun wat mis gegaan bij de geboorte ofzo |
| Originally posted by Donna Snap totaal jouw opwinding hier niet wouter,denk als t je pa was die neergeknalt was je er een wat andere opwinding over zou hebben. |
Deze dude heeft helemaal niks gered,hij heeft een persoon afgemaakt en ervoor gezorgt dat er heel veel mensen voor altijd met dit voorval op hun netvlies door t leven moeten.
Lekker belangrijk wat wel of niet politiek verantwoord en/of goed is,de bijl erin,hoppa!
probeer je in deze situatie in alle schoenen te zetten die er rond lopen.
1: Familie van doodgeschoten leraar. Die hebben nu een abnormaal rouwproces,het is plotseling gebeurd en dankzij de media aandacht worden ze er elke minuut op geattendeerd. Kinderen moeten verder het leven in zonder pa en ze zullen altijd bekend staan als die kids van die doodgeschoten leraar (aangezien dit de eerste gerichte moord is op een leraar.) Trauma 4 life.
2: Leraren. Ze hebben het al niet gemakkelijk met alle maatregelingen van de overheid om geld te besparen,naast dat worden ze per dag meer en meer geconfronteerd met geweld en het feit dat het niet langer meer de leraar is op de school die bepaalt wat de sfeer is,maar de leerling zelf. Het veiligheids gevoel zal sterk terug dalen nu en minder mensen zullen kiezen een opleiding te doen voor leraar,terwijl er al een gigantisch leraren tekort is.
3. Medewerkende en leerlingen Terra College. Ook een trauma 4 life. Collega's die al tig jaar met deze meneer samenwerkten en opeens is hij er niet meer. Doodgeschoten door zijn hersenpan midden in een volle kantine. Executie. Brugklasser die nat achter hun oren van de basisschool afkomen hebben een kort filmpje gezien die eigenlijk voor 16 + was als ie in de bios zou draaien. Ze hebben van dichtbij kunnen zien hoe in hun "veilige" kantine een onderdirecteur van close range een kogel door zijn hoofd krijgt. Komt beetje neer op een oorlog trauma want een grote hoeveelheid zal zich niet meer veilig voelen. Dit heeft weer invloed op de leer prestaties waardoor een aantal kinderen niet de opleiding zal krijgen waar ze recht op hebben. Dit heeft later weer invloed op de arbeidsmarkt.
4. Nederlandse Maatschappij. Na de moord op Pim Fortuyn is er wederom een gebied waar nederland zijn onschuld verliest en het veiligsheids gevoel daalt waar rechtse gevoelens stijgen bij de bevolking. Spanning tussen nederlanders en buitenlanders word steeds groter (wanneer komt de eerste burger oorlog hier?)
5. Islamitsche groeperingen. De leden van organisaties die werken als sprekers namens de betreffende bevolkingsgroep, word weer een trede omlaag gezet in hun poging samenleving beter te laten functioneren. Het word met de dag moeilijker en kanslozer om te proberen alles in goede banen te leiden ondanks hun goede bedoelingen.
5. Familie van dader en dader zelf. In principe heeft "meneertje ik kijk teveel yo! mtv rap en ganstafilms" zich zelf door zijn kop geschoten op het moment dat hij de trekker overhaalde. Hij verdwijnt tig jaar achter de tralies en heeft getekend voor een maatschappelijke dood van zich zelf. Uitgaande dat zijn ouders gruwelen van deze daad van de tiener bezorgt hij zijn familie een niet prettig leven in het verdere leven. Zij zullen hier ook op aangekeken worden en zullen gehaat worden,vooral door hun eigen bevolkings groep die wel de juiste normen en waarden hanteert.
Dit tienertje richt zoveel schade aan door 1 laffe actie. We kunnen alle straffen oproepen die er zijn, maar ik kan me er niet 1 bedenken die gepast is en al zijn gevolgen rechtvaardigt.
Haha eigenlijk is het gewoon zo dat er een groep nederlandse jongeren zijn die de boel flink aan het verpesten zijn hier in nederland. Deze mensen hebben het vaak over hun rechten maar nooit over hun plichten want die kennen ze niet. Ik denk dat we ook wel bij de ouders van die jongeren een deel van de schuld mogen leggen.
| Originally posted by SnuggLe Zie hier weer een generaliserende reply. "De standaard allochtoon die het harst roept etc etc". Tuurlijk geeft die gast de allochtonen een slechte naam, DUH! Lees deze thread maar eens, dan heeft die gast helemaal gelijk! Iedereen zeikt hier toch meteen over 'de allochtonen'?? Nou, dus wat lul je dan, hij heeft gelijk. |
. en ga nou niet weer lopen zeuren. we kennen ze allemaal en we hebben allemaal nog geen 2 seconden nodig om onze mening over ze te vormen als we ze zien lopen.
| Originally posted by magrec Haha eigenlijk is het gewoon zo dat er een groep nederlandse jongeren zijn die de boel flink aan het verpesten zijn hier in nederland. Deze mensen hebben het vaak over hun rechten maar nooit over hun plichten want die kennen ze niet. Ik denk dat we ook wel bij de ouders van die jongeren een deel van de schuld mogen leggen. |
"Leerlingen nemen het op voor Murat"
DEN HAAG - Enkele tientallen leerlingen staan donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan en nemen het massaal op voor Murat. Ze hebben op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook roepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, slaan ze op auto's.
Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.
De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen was dit de enige optie voor Murat. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."
(bron www.telegraaf.nl)
Ik weet dat het de telegraaf is en sensatie belust is, maar dat dit soort moncholen in de maatschappij rondlopen 
die foto staat ook in de krant blz 4 of 5 geloof ik. (dus die zal niet van vanmiddag zijn, volgens mij steken zij hun middelvinger op naar de media) op de onderste helft (hier weggeknipt) staat volgens mij een huilend islamitisch meisje (foto is beetje wazig in onze krant)
| Originally posted by robin die foto staat ook in de krant blz 4 of 5 geloof ik. (dus die zal niet van vanmiddag zijn, volgens mij steken zij hun middelvinger op naar de media) op de onderste helft (hier weggeknipt) staat volgens mij een huilend islamitisch meisje (foto is beetje wazig in onze krant) |
| Originally posted by MaGiK54 "Leerlingen nemen het op voor Murat" Ook roepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, slaan ze op auto's. Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." |
En dat was dit dus niet.| quote: |
| Ik weet dat het de telegraaf is en sensatie belust is |
| Originally posted by DjRV Dit tienertje richt zoveel schade aan door 1 laffe actie. We kunnen alle straffen oproepen die er zijn, maar ik kan me er niet 1 bedenken die gepast is en al zijn gevolgen rechtvaardigt. |
| Originally posted by robin nee. ik leest de thread niet. heb ik geen zin in. generaliserend? vind k wel mee vallen, en wat dan nog, doet iedereen (goh al weer een generalisatie) oke misschien had k niet de standaard allochtoon moeten zeggen maar getint teringlijertje . en ga nou niet weer lopen zeuren. we kennen ze allemaal en we hebben allemaal nog geen 2 seconden nodig om onze mening over ze te vormen als we ze zien lopen.morgen houden ze trouwens op alle scholen een minuut stilte |
| Opinie: Het geweld van ontspoorde ego's Twee vragen rijzen op na de gewelddadige dood van docent Van Wieren in Den Haag. Hoe kan zoiets gebeuren? Wat kun je ertegen doen? Het uit de hand gelopen geweld heeft alles te maken met ontspoorde ego's. En die worden vaak gevoed door respectloze tv-programma's. De simpelste verklaring voor het geweld op de Haagse school is als volgt: het incident zou het zoveelste 'bewijs' zijn dat de integratie totaal is mislukt. Voor mij is het tevens de meest onjuiste verklaring. Ik kan namelijk zonder enige moeite voor iedere gewelddadige Turk twee gewelddadige Nederlanders neerzetten. Laten we ook niet vergeten dat ons aller Volkert een ras-Nederlander is. Geweld neemt inderdaad hand over hand toe. De totale maatschappij is zeer zeker aan het verruwen. Ook dat heeft zo zijn oorzaken: denk aan het toegenomen drugsgebruik in Nederland, denk ook aan de massaliteit van de scholen waar labiele individuen onopgemerkt kunnen 'flippen'. De economische recessie met de bijbehorende werkloosheid is eveneens van invloed: jongeren zonder uitzicht op een fatsoenlijke baan zullen sneller geneigd zijn er een zeer negatief toekomstbeeld op na te houden, in een wereld waar alleen het recht van de sterkste geldt. Dit zijn waarschijnlijk nog maar enkele van de sociologische verklaringen voor het toegenomen geweld in Nederland. In psychologisch opzicht lijkt er ook wat aan de hand te zijn: We zijn de menselijke maat kwijtgeraakt. In onze egocentrische cultuur zijn onze typisch westerse ego's veel te groot geworden en we hebben daarmee misschien zelfs mensen uit andere culturen het verkeerde voorbeeld gegeven. In onze overdreven behoefte om voor onze eigenbelangen op te komen hebben we een niets-ontziende assertiviteit gepredikt als hoogste goed. Dus wee degene die op onze tenen durft te gaan staan of ons anderszins iets in de weg legt. Die zal het bezuren. Hoe? Op elke manier die voorhanden is. Vroeger hield dat meestal een enorme scheldpartij in, of het stiekem leksteken van een band. Tegenwoordig ramt men iemand 'gewoon' in elkaar, of grijpt men 'gewoon' naar een pistool. Want wie niet horen wil, moet voelen. Het gaat er mij natuurlijk niet om die Turkse jongen op de een of andere manier vrij te pleiten, of hem anderszins de dans te laten ontspringen. Hij mag hier op geen enkele manier (ook niet met een psychiatrisch rapport!) mee wegkomen. Waar het mij veeleer om gaat is dat er meer aandacht komt voor het gegeven dat dit soort van gewelddadige excessen alleen kunnen voorkomen binnen een bepaalde gewelddadige context. En die context hebben wij 'met z'n allen' gecre�erd. We leven in een tijd waarin het mes al gauw op tafel komt. Praten is in veel gevallen vervangen door dreigen. Dat is sneller en effectiever tenslotte. Geweld is de gewoonste zaak van de wereld geworden. Hoe? Ja hoor, inderdaad: primair door de media - met name de televisie - die al tijden het doorgeefluik zijn van wansmaak en mateloosheid. Jerry Springer heeft een nieuw tijdperk ingeluid. Het is misschien flauw om het aan te halen, maar toch: het programma Idols geeft haarfijn aan hoe het er in Nederland voorstaat. Het is bijna niet te geloven, als je ziet hoe de vier puberale egotrippers van de jury (met geld) andere pubertjes (zonder geld) zitten te vernederen. Dat loopt nog eens fout af, en dan gaat natuurlijk ook iedereen roepen hoe het in godsnaam mogelijk is. Hoe kunnen kinderen met een 'normaal' normbesef opgroeien in een maatschappij waarin het beledigen en afmaken van domme en anderszins weerloze mensen tot volksvermaak is verheven? En dan te bedenken dat zo'n programma ook nog eens door heel Nederland bekeken wordt. Niet om de muziek, welnee, alleen maar om het gezeik. Leuk toch, die diep gekwetste jankende jongens en meisjes. Geen beter vermaak dan leedvermaak. Eigen schuld toch? Kiezen ze toch zelf voor? Want als iemand zegt: geef me een doodschop, dan schop je hem toch ook verrot? Bah. Waarmee we bij vraag twee zijn aangekomen: hoe voorkom je verschrikkelijke gebeurtenissen als in Den Haag? Natuurlijk: door een herstel van normen en waarden. Maar hoe ziet dat er dan uit? Want je kunt in Nederland niet zomaar iets opleggen of verbieden, in verband met onze persoonlijke vrijheden. Ons ego, weet u wel? Als het aan mij ligt, komt er een maatregel die alle mensonterende tv-programma's uit de lucht haalt. Gewoon wegcensureren wegens verregaande smakeloosheid en als een bedreiging voor de samenleving. Want weet ��n ding heel zeker: het zien van geweld leidt nu eenmaal tot geweld. De oplossing is dus even voor de hand liggend als eenvoudig: 'gewoon' terug naar het goede voorbeeld. En weg met alle vormen van openlijke egotripperij. Dr. J. Verhulst is klinisch psycholoog |

| 4. Nederlandse Maatschappij. Na de moord op Pim Fortuyn is er wederom een gebied waar nederland zijn onschuld verliest en het veiligsheids gevoel daalt waar rechtse gevoelens stijgen bij de bevolking. Spanning tussen nederlanders en buitenlanders word steeds groter (wanneer komt de eerste burger oorlog hier?) |
) van allochtonen/buitenlanders, maar dit maakt me weer heel kwaad. Je wordt er echt gek van, die lui snappen het echt niet.
ik sluit me helemaal aan bij de opinie van Dr. J. Verhulst
oplossen is een 2e. Denk je echt dat ze programma's als Idols weggaan. Ik ben bang dat dit alleen maar erger wordt. SBS-groep, Holland Media Group enz. enz. leven van dit soort programma's.
"Zien van geweld leidt tot geweld" ben ik het gedeeltelijk mee eens. Reality shows waarin geweld of extremistisch gedrag wordt goedgekeurd mogen wat mij betreft niet (programma's als Jackass of zelfs MTV Cribs). Omdat het 'reality' is nemen mensen het voor gewoon aan en gaan ze dit gedrag overnemen. Een film of PC-spel daarentegen is voor de gewone aardklootbewoner puur fictief en men ziet hier als t goed is van in dat dit niet de bedoeling is. Wel moet er strenger gecontroleerd worden wie dit koopt ofzo. Een labiel persoon mag dit bv. niet en kinderen <12 of <16 zeker niet.
Als je zo die opinie bekijkt kan je het ook snappen waarom topvoetballers zoveel betaalt krijgen (of in ons geval topdj's). Ook al zeiken de mensen hier altijd op, tis hun eigen schuld omdat ze t zelf vragen...
er is nog genoeg te discussieren...
Hemel ruubster,jij nu op de lange uitleglijn?:P
Werd je moe van wisje nog? 
Oplossingen bestaan voor dit prob allang nie meer,enige wat je kan hopen is dat je buiten schot blijft,halleluja
Wat ik ook wel mooi vond, was dat die ene vent die op tv was eerst dacht dat het zijn broertje/zoon ofzo was. Voor de duidelijkheid, was oko een man van Turkse afkomst.
Wat hij ook zei vond ik heel sterk: "Vroeger zaten we niet de hele dagen achter de tv of een computerspel, maar waren we lekker buiten aan het spelen en verstoppertje aan het spelen. Nu doen ze dat niet meer en dat heeft wel veel invloed."
Ben ik het helemaal mee eens. Nu allemaal sms-en, msn-en, stoer dit stoer dat. Vroegah..vroegah was het allemaal beter en had je nog respect voor elkaar. Toen was het vechten een onschuldig robbertje ravotten. Nu gaan ze schieten...
indeed Donna,oplossingen bestaan niet meer.
dat gelul van j.verhulst (ben het met sommige dingen eens) is echt met een bord voor ze'n kop gelul.
al haal je alle tv's weg,de mensen die nu op straat lopen kijken nauwelijks tv.
Denk je nou echt dat Achmed Mohammed de 3de naar idols kijkt?
"Hey saghebi! heb je die moeilijke poko gehoord op die idols,swa?"
"Ja swa,die shit was gruwelijk noh,als die chicka zo tegen mij zou lullen zou ik para worden man. Sikter lan ana me godum! Is goed man,ik ga osso cee,Ricky Lake begint zo,je weet toch."
"Ay"
maar anyway,like donna said, der is geen oplossing meer,hadden we 10/20 jaar geleden moeten ingrijpen.
| Originally posted by SnuggLe Wat ik ook wel mooi vond, was dat die ene vent die op tv was eerst dacht dat het zijn broertje/zoon ofzo was. Voor de duidelijkheid, was oko een man van Turkse afkomst. Wat hij ook zei vond ik heel sterk: "Vroeger zaten we niet de hele dagen achter de tv of een computerspel, maar waren we lekker buiten aan het spelen en verstoppertje aan het spelen. Nu doen ze dat niet meer en dat heeft wel veel invloed." Ben ik het helemaal mee eens. Nu allemaal sms-en, msn-en, stoer dit stoer dat. Vroegah..vroegah was het allemaal beter en had je nog respect voor elkaar. Toen was het vechten een onschuldig robbertje ravotten. Nu gaan ze schieten... |

| Originally posted by DjRV indeed Donna,oplossingen bestaan niet meer. dat gelul van j.verhulst (ben het met sommige dingen eens) is echt met een bord voor ze'n kop gelul. al haal je alle tv's weg,de mensen die nu op straat lopen kijken nauwelijks tv. Denk je nou echt dat Achmed Mohammed de 3de naar idols kijkt? "Hey saghebi! heb je die moeilijke poko gehoord op die idols,swa?" "Ja swa,die shit was gruwelijk noh,als die chicka zo tegen mij zou lullen zou ik para worden man. Sikter lan ana me godum! Is goed man,ik ga osso cee,Ricky Lake begint zo,je weet toch." "Ay" maar anyway,like donna said, der is geen oplossing meer,hadden we 10/20 jaar geleden moeten ingrijpen. |

Wat nog slim is om te doen is getting united met ze,zodat ze je protecten in plaats van molesteren,maarruh gebeurde dat in 40/45 ook nie? (NSB)
En sja tuuuurlijk zullen er weer velen zijn die geschokt zijn over deze stelling maar as u all so very well know,i dont give a shit.
Toevallig was er van de week een maat van RV hier die woont in bos en lommer (geloof ik) amsterdam.
Mooi nieuw winkelcentrum hadden ze daar gekregen 2 jaar geleden ofzo,zo goed als alle winkels zijn overgenomen door allochtonen want als je als nederlander er een winkel hebt slopen ze je spullen en vertellen erbij dat ze er niet voor terugdeinzen erger te slopen dan dat.
En zo word wat nog niet is overgenomen langzaam maar zeker veroverd want de sigarenboer verkoopt zijn winkel graag aan aghmed die er dan zn slagerij kan installeren.
Lekker hoor allemaal,en een rassist ben ik niet,ik kan t doorgaans prima vinden met elke kleur die hier rondloopt,interesseerd mij wat,welke kleur iemand heeft.
De godsdienst en zn fanatieke achterbakse aanhang zoals de islam maar OOK de katholieke beweging draag ik weerzin toe.
Gij zult niet zondigen maar een kind van 10 bruut verkrachten en daarna afmaken staat daar los van,allrighty then.
Dus boeie welke kleur,maar die tering islam kan van mij lekker aan t gas.