TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Reklamtråden
Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »
Vet någon var alla Jamba reklamerna har tagit vägen eller vad företaget nu heter?
| quote: |
| Originally posted by jofawe Ni menar [[ LINK REMOVED ]] |

| Originally posted by Anton.E Vet någon var alla Jamba reklamerna har tagit vägen eller vad företaget nu heter? |

En av dom klart roligaste reklamfilmerna jag sett (top 10 listan all-times, all-categories) är "I wanna fuck u in the ass". Nån som sett den? Den där där en familj sätter sig i en bil, slår på radion som spelar I wanna fuck u in the ass (Outhere brothers) och alla i bilen börjar le och digga låten.. När dom kör iväg ser man att de har holländska plåtar på bilen så står det typ "Wanna learn English?" el nåt...
| Originally posted by Clearthought En av dom klart roligaste reklamfilmerna jag sett (top 10 listan all-times, all-categories) är "I wanna fuck u in the ass". Nån som sett den? Den där där en familj sätter sig i en bil, slår på radion som spelar I wanna fuck u in the ass (Outhere brothers) och alla i bilen börjar le och digga låten.. När dom kör iväg ser man att de har holländska plåtar på bilen så står det typ "Wanna learn English?" el nåt...:D |
| Originally posted by Anton.E Ja den är under bar man börjar fundera lite över om dom kanske ska lära sig lite engelska :P |
| Originally posted by lacksesepsotygh jag börjar fun dera på om d u bör lä ra dig lite sven ska eller någon ting. det kan inte vara särskilt svårt att lära sig att eliminera onödiga mellanslag (eller heter det kanske mellan slag) när du skriver. |
| Originally posted by lacksesepsotygh jag börjar fun dera på om d u bör lä ra dig lite sven ska eller någon ting. det kan inte vara särskilt svårt att lära sig att eliminera onödiga mellanslag (eller heter det kanske mellan slag) när du skriver. |
| Originally posted by reveal Ta det lugnt, han har sagt att han har dyslexi... |
| Originally posted by reveal Ta det lugnt, han har sagt att han har dyslexi... |
hm. skulle inte direkt vilja utnämna mig till expert i sammanhanget, men särskrivning har väl inget med dyslexi att göra?
| Originally posted by n0bben hm. skulle inte direkt vilja utnämna mig till expert i sammanhanget, men särskrivning har väl inget med dyslexi att göra? |
en dyslektiker har väl problem med att stava och liknande. en som särskriver har ju problem med förståelse för vilka ord som är sammansatta och vilka som inte är det.
dylexi är såvitt jag vet medfött och mer eller mindre obotligt (?) men särskrivning är snarare en ond trend som internet m.m fört med sig. rätta mig om jag har fel..

Hur som haver är språkpoliser _ALLTID_ jobbiga och oönskade...
Jag brukade anmärka innan men slutat med det. Ibland så slarvar jag till det med särskrivningen för jag e för snabb med tummen på mellanslaget och struntar i att checkläsa. Sen får jag ångest jag mig och editerar mitt msg. 
Jag gillar verkligen låtarna i 3g reklamen och den där Sony-reklamen. Måste ta reda på vilka det är..
zoric:
om du menar denna sony reklam http://www.bravia-advert.com/ (med bollarna) så är det Jose Gonzales - Heartbeats .. hur bra låt som helst!
den i 3g reklamen heter stereo total... låten vet jag inte men gruppen heter så iallafall.
| Originally posted by jofawe zoric: om du menar denna sony reklam http://www.bravia-advert.com/ (med bollarna) så är det Jose Gonzales - Heartbeats .. hur bra låt som helst! den i 3g reklamen heter stereo total... låten vet jag inte men gruppen heter så iallafall. |
| Originally posted by jofawe zoric: om du menar denna sony reklam http://www.bravia-advert.com/ (med bollarna) så är det Jose Gonzales - Heartbeats .. hur bra låt som helst! den i 3g reklamen heter stereo total... låten vet jag inte men gruppen heter så iallafall. |
I 3g-reklamen tänker ni då på den där franska låten? när dom gör reklam för nån svart mobil med ett par koss-hörlurar?
| Originally posted by zoric Det gick förresten en bakom kulliserna-doku om hur de spelade in den på TV4 i Torsdags hörde jag från en kompis. |
| Originally posted by Pjox Det var den jag menade.. Jag tror inte jag såg hela men lite av den. Det var coolt. Tror dom släppte ut 170000 stuttsbollar i olika färger och storlekar.. Dom Sköt ut dom ur kanoner och massa skojigheter |

| Originally posted by zoric Jäklar, 170.000 studsbollar, Hörde att det bara var 75.000 bollar, Men det är i vilket fall jättemycket. Ska försöka se om den går i repris, skulle vara kul och se den ![]() Det är helt klart den bästa reklamen just nu och kanske i år |

http://www.bravia-advert.com/commercial/braviamakingofhighqt.html
| Originally posted by mr_fisken Säg gärna till om du finner någon repris av den, eller om du har tv-kort och vill spela in ![]() edit: hittade den http://www.bravia-advert.com/commer...ngofhighqt.html |

alltså.. jag postade en länk till reklamen när jag skrev om den :P
| Originally posted by jofawe alltså.. jag postade en länk till reklamen när jag skrev om den :P |