TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Above & Beyond i Linköping den 22:e Oktober!
Pages (5): « 1 2 3 4 [5]

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-23-2004 17:02:

Öj vilket röj det var!

Tok bra rakt igenom. Jag hade jätte roligt

Andreas värmde precis rätt och Above & Beyond rockade mer än vad jg faktiskt förväntade mig

Glorie: Det blev någon uplifting låt eftersom jag inte gå på för hårt. En publik som är där för att se Above & Beyond kanske inte är lika glada i stenhård HArdTrance/HardStyle/TEchno etc. Åtminstonde det är vad jag lärt mig genom åren

Hursomhelst. jag fick bra respons från publiken och tyngde det var en riktigt rolig spelning. En av de trevligare jag haft i Sverige

Kul att träffa alla igen. Inte så jävla ofta ju!

Posted by InoX on Oct-23-2004 18:06:

sjukt bra kväll! fy fasen asså, det va riktigt gött!

Posted by Gate 42 on Oct-23-2004 18:34:

Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Glorie
Irish var grymme! första gången jag hörde han live. dock vare väl iaf 2 eller 3 låtar som var mer upliftingstuket.. typ Gate 42-Flow.. alltså inte ren hardtrance.. var lite förvånande, för jag trodde inte du spela sånt alls Irish

^ Hoppsan! Ser att låtvalet var utan anmärkning i alla fall. Måste ju ha varit en kalaskväll om den låten spelades

Posted by SteveTranz4ever on Oct-23-2004 20:54:

Bilder finns i vanlig ordning på http://www.liquidsunset.org

Posted by DjDanniKay on Oct-24-2004 09:53:

*ggrrr* ville osså va där!!

Posted by InoX on Oct-24-2004 09:54:

gattämn va borta jag ser ut på bilden!

wow, bubblor!
http://www.liquidsunset.org/photo/B...nsbysteve23.jpg
så wasted

gött va det

Posted by jofawe on Oct-24-2004 10:54:

Mina bilder är uppe nu .. klicka här!!

Posted by Scintilla on Oct-24-2004 12:11:

Underbar kväll!!!

Tack till Glorie för den mycket trevliga förfesten!

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-24-2004 13:20:

Re: Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Gate 42
^ Hoppsan! Ser att låtvalet var utan anmärkning i alla fall. Måste ju ha varit en kalaskväll om den låten spelades

Vad kan jag säga. Fick den med posten precis innan jag stack till Linköping. Första gången jag spelade den och den funkade riktigt bra

Ser fram emot fler av dina alster

Posted by reveal on Oct-24-2004 16:48:

Re: Re: Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Fick den med posten precis innan jag stack till Linköping.

Jag vill också få massa skivor med posten.

Posted by jofawe on Oct-24-2004 17:00:

http://www.blaskan.studorg.liu.se/i...=1&ss=8&id=1851

Scintilla skrev en artikel om festen i Blaskan ...

Posted by SwedeTrance on Oct-24-2004 17:28:

Kvällen kan sammanfattas med "Gött röj"! Skönt att få dansa till trance med likasinnade! O trevlig att både träffa Glorie o höra DJ Irish spela vars mixar jag lyssnade på först i torsdags! Grymt kul!

Fortfarande trött i benen men det beror väl på att jag börjar bli till åren...

Posted by Glorie on Oct-24-2004 17:38:

Re: Re: vilken kväll!

ja prata me Klaff idag och han berättade att Jono och Tony hade varit glada, lyriska och upprymda till max, när han skjutsade dem till flygplatsen dagen efter spelningen. och som sagt.. att det hade varit en skitbra spelning för dem

quote:
Originally posted by FredAcler
Ber så jättemycket om ursäkt för det, det var inte vår mening. Men tiden bara rann i från oss. Vi får komma ihåg det till nästa gång.
F'låt igen

nejje, mena inte att det var SÅ farligt att du måste be om ursäkt..helleguuu... ehe.. toklugnt ju. det var JAG som fick dåligt samvete i tron att jag missat er signal.

quote:
Originally posted by Gate 42

skojar du med mig eller? Flow är en av de bästa låtarna som kommit ut i år Total ownage ja har filmklipp (se nedan) med hur publiken vrålade när den kom. Har lagt upp ungefär hälften av ljudklippen från kvällen. tror allt att jag har ETT till med Flow som inte är online.

quote:
Originally posted by Irish da man
Hursomhelst. jag fick bra respons från publiken och tyngde det var en riktigt rolig spelning. En av de trevligare jag haft i Sverige

härligt och höra

quote:
Kul att träffa alla igen. Inte så jävla ofta ju!

just deee.. du måste komma upp hit och spela lite mer juuue

quote:
Originally posted by Scintilla
Tack till Glorie för den mycket trevliga förfesten!

tack som kom

Mer bilder tagna av moi här:

Tony & Jono e glada

Irish e ännu gladare

Mer bilder från BK på www.tranceclubber.com

Posted by Gate 42 on Oct-24-2004 18:05:

Re: Re: Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Glorie
skojar du med mig eller? Flow är en av de bästa låtarna som kommit ut i år Total ownage ja har filmklipp (se nedan) med hur publiken vrålade när den kom. Har lagt upp ungefär hälften av ljudklippen från kvällen. tror allt att jag har ETT till med Flow som inte är online.

Kalaskul att du gillar den så mycket. Känns verkligen jätteskoj. Jo jag såg filmklippen och jag kan ju bara säga att jag fick gåshud över hela kroppen. Om du vill dela med dig av det sista klippet så vore jag grymt tacksam!

Posted by jofawe on Oct-24-2004 18:51:

vilka klipp är Flow med på?
jag kommer fasen inte ihåg att den spelades

nuuuu vet jag!

Posted by JayBee on Oct-24-2004 20:21:

första gången jag åker på fest utanför stockholm. resan var fan inge vidare altså.. dock jävligt schyst utav doter&Co att jag fick skjuss men omständigheterna kunde väl varit bättre

musiken var asgrym, bra låt gång på gång men det hadde jag också väntat mig utav A&B. Irish var inte så tokig han heller.

kul att se några nya ansikten och alla gamla också

vi ses på måndag!

Posted by SteveTranz4ever on Oct-24-2004 21:36:

quote:
Originally posted by jofawe
vilka klipp är Flow med på?
jag kommer fasen inte ihåg att den spelades

nuuuu vet jag!

"Bild" 87 och 89 på TC är Gate 42 - Flow (John Ocallaghan Remix)

Ahh du hann visst redigera din post men iaf nu vet dom som undrar också

Lite omg varning på "bild" klipp 62
Klipp 96 låter som Signum - First Strike (Signum's Signal 2004 Mix)

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-24-2004 21:59:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Klipp 96 låter som Signum - First Strike (Signum's Signal 2004 Mix)

Mycket korrekt! I den här ordningen låg skivorna i min väska när jag kom hem. Så det får bli min officiella tracklist för kvällen:

01. David Craig - Possessed By Fire
02. X-Cabs - Neuro (X-Cabs remix)
03. Gate 42 - Flow (Original Mix)
04. Esmaye - Change is Coming (Mark Norman Instrumental Mix)
05. Signum - First Strike (Signum Signal 2004 Remake)
06. Beam - Amun (Cosmic Gate Remix)
07. John Remedy - Ventricle
08. Freedom - Feel Free (Oliver Klitzing Remix)
09. Martin Roth & Frank Ellrich pres. The Orange Them (Frank Ellrich Remix)
10. Energy 52 - Cafe Del Mal (Marco V Remix)

Posted by Gate 42 on Oct-24-2004 22:23:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
"Bild" 87 och 89 på TC är Gate 42 - Flow (John Ocallaghan Remix)

JOC mixen? Knappast! Irish är en kille med koll på läget så han lirar självklart orginalet

Posted by Glorie on Oct-25-2004 00:02:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Mycket korrekt! I den här ordningen låg skivorna i min väska när jag kom hem. Så det får bli min officiella tracklist för kvällen:

Tack! när ja hörde setet live så vare bara Flow jag kände igen. Nu när jag läser tracklisten borde jag ha känt igen Signums låt oxå, men jag måste ha varit lite väck när den spelades kanske. minglade ju runt lite också. skyller på det. hehe... fast när jag tänker på det.. jag filmade ju lite då ja. nm.

hade inte hört nån av de andra låtarna.. jo förresten, Ventricle hade jag iofs oxå hört men kände inte igen på dansgolvet. Sista hörde jag aldrig/kommer jag inte ens ihåg att du spelade nu blir jag lite nervös, men jag gick ju iofs lite tidigare från festen. hum

det är lite kul det där med ordningen i väskan.. hoho.. ja hade inte fattat det där.. att låtarna ligger i olika keys så när en dj var hemma hos mig på besök så frågade jag om jag fick kolla vilka skivor han hade i sin väska.. och det fick jag. Så då tog jag upp en bunt och checkade.. sen såg jag hur han blev vit i ansiktet så jag stoppade ner skivorna (inte i samma ordning som ja tog upp dem såklart ) och frågade vad det var. Det var då jag fick veta att skivorna låg i ordning och att jag hade orsakat han en massa extra trubbel eftersom han måste gå igenom skivorna igen och lägga dem rätt. Osis fast det var inte meningen såklart

för övrigt tycker jag Flow (Original rmx) e bättre än JOC-remixen. Original e mkt "renare" på nåt sätt. Gjuten helt enkelt.

Posted by Johan (DJ Irish) on Oct-25-2004 07:11:

Självklart lirar jag orginalet på Flow snarare än JOC remixen! Remixen tillför inget till den reda utmärkta låten förutom ett onödigt långt break

Angående ordningen i min väska. Innan en spelning är de löst uppdelat i stil såsom: Progg, Trance, Hard Trance

Sedan när jag spelar plockar jag de låtar som verka passa bäst vid tillfället stoppar sedan ner dom i väskan igen i den ordning jag spelat.

Att ordna upp dem innan i ton-art och tjohejsan är på tok för jobbigt för mig. Jag skulle aldrig kunna hålla en sådan ordning.

Posted by EsseT on Oct-25-2004 07:24:

Tjoho =) vilken fest det var aaaah Har inte släpp det än hurra =) tack till ace-event www.ace-event.se/ och Sweapsound www.sweapsound.com Jag kan säga att det var bland det bästa som hänt lkpg i år HAHA =) jaag hoppade hela kvällen av lycka tack till alla som var där STEVE IRISH o alla andra på SWETA HURRA =) Snart blir det party igen =) hehe

Posted by WoberT on Oct-25-2004 09:52:

Wohooooo roligaste kvällen på mycket mycket länge dansade som en tok i 4h . Trodde aldrig jag skulle orka men musiken va så bra så jag va bara tvungen. Träffade inte så många TA:s men dom flesta såg nog mig, bodde praktiskt taget på bardisken .

Får tacka Steve o Daniey för trevligt sällskap .

Posted by jofawe on Oct-25-2004 10:24:

quote:
Originally posted by WoberT
Träffade inte så många TA:s men dom flesta såg nog mig, bodde praktiskt taget på bardisken .

Hmm.. hur såg du ut?

Posted by Daniey on Oct-26-2004 20:43:

WoberT , de e vi som ska tacka

WoberT in action:

http://www.liquidsunset.org/photo/B...sbydaniey16.jpg

Pages (5): « 1 2 3 4 [5]