TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hulde voor ID&T!
Pages (5): « 1 2 3 4 [5]
| quote: |
| Originally posted by Jappio Zou de Nederlandse Dance Scene hier op termijn niet helemaal van instorten? Ik kan me voorstellen dat bepaalde dj's hier niet meer komen draaien omdat ze de gages die ze vragen niet betaald worden. Nederland als toonaangevend danceland zou dan toch minder toonaangevend worden. |
Mischien kan je het ook van een andere kant bekijken.
Er lopen in nederland heel veel talenten rond die niet bekend genoeg zijn om op grote feesten te mogen draaien.
Als de "bekende" namen te duur worden kunnen deze "talenten" natuurlijk wel een kans krijgen.
Het gaat uiteindelijk om de muziek, de sfeer moet je zelf maken.
Volgend jaar "RV" in concert !! 
Ik zou er zelf geen moeite mee hebben, het gaat mij iig niet om een DJ maar om het geheel. 
| Originally posted by Smirnoff Mischien kan je het ook van een andere kant bekijken. Er lopen in nederland heel veel talenten rond die niet bekend genoeg zijn om op grote feesten te mogen draaien. Als de "bekende" namen te duur worden kunnen deze "talenten" natuurlijk wel een kans krijgen. Het gaat uiteindelijk om de muziek, de sfeer moet je zelf maken. Volgend jaar "RV" in concert !! ![]() Ik zou er zelf geen moeite mee hebben, het gaat mij iig niet om een DJ maar om het geheel. |
| Originally posted by Matthijs Hier de reactie van Marcel Mingers, directeur van Extrema, op de website van Extrema over de actie van ID&T:......... Lijkt mij ook wel interessant om zo'n discussie tussen de heren te zien, wie weet binnenkort... |

| Originally posted by basd Met als gevolg dat er geen hond meer op afkomt omdat er geen grote namen meer geboekt staan. Vergeet niet dat veel te veel mensen alleen maar op die headliners afkomen.. En uiteindelijk is dat dus ook niet goed voor de organisatoren. |
| Originally posted by Smirnoff Met als gevolg dat je dus alleen de mensen op je feest krijgt die niet met de spreekwoordelijke "hype" meegaan. En meestal zijn dat dus de mensen die er een leuk feestje van maken en geen Heeeeyyy-Hoooo lopen te janken. toch ? |
| Originally posted by basvh met als gevolg dat je i.p.v van een volle grote hal een lege grote hal hebt. Organisatoren moeten grote namen boeken voor grote feesten anders komt er geen hond op af. De mensen die nieuwe namen willen uitproberen gaan toch vaak al naar kleinere clubs. |
Reactie van UDC:
Dance or Dump?
Dump?
De afgelopen week heeft iedereen die ook maar enigszins betrokken is bij de dance in Nederland, als bezoeker, journalist, organisator of anders, het er wel over gehad: de toegangsprijzen voor dance events.
De aanleiding hiervoor is de tegenvallende kaartverkoop van de dance evenementen Thunderdome en Innercity waardoor organisator ID&T zich genoodzaakt zag een dump actie te ondernemen: per entreekaart van Innercity en Thunderdome mogen twee bezoekers naar binnen. De vraag van afgelopen week aan UDC, vanuit de pers en bezoekers, was dan ook of wij met dezelfde problemen geconfronteerd worden en wat onze (re)actie op deze beslissing van ID&T is.
Toegegeven, ook een kaartje voor een UDC dance event is niet goedkoop en ook wij constateren dat bezoekers steeds kritischer worden en waar ze voorheen alle dance events bezochten ze tegenwoordig een bewuste keuze maken. Zo zal ook Dance Valley � the winter edition op 4 december as. niet volledig uitverkocht zijn, maar met naar verwachting 25.000 echte dance liefhebbers zullen publiek en UDC er samen een onvergetelijke belevenis van maken.
Dance!
De ontwikkeling van de prijzen van een dance ticket en het gevecht om de gunst van de bezoeker is er niet ��n van de afgelopen maanden. Deze trend is voor UDC al langer zichtbaar en wij hebben ons daarom al eerder gerealiseerd dat (ondanks stijgende productiekosten) de prijzen van entree tickets een grens hebben bereikt. Vanuit dit besef werd de entreeprijs voor Dance Valley afgelopen zomer verlaagd terwijl ook de toiletten, de pendelbussen en het parkeren dit jaar gratis waren. Daarnaast zijn de toegangsprijzen van de andere UDC events in het afgelopen jaar niet of nauwelijks gestegen. Maar wij hebben niet alleen op de entreeprijzen gelet; ook de consumptie-prijzen hebben wij de afgelopen jaren niet verhoogd en van een aantal consumpties zelfs verlaagd.
In reactie op het verlagen van de toegangsbewijzen van dance events constateren wij dat de prijzen van tickets van UDC events al zo'n 15 � 20 % lager zijn dan bij vergelijkbare evenementen. UDC zal in de toekomst evenementen blijven organiseren waarbij er op ��n event meerdere area's zijn waar verschillende dance stromingen worden vertegenwoordigd door een groot aantal internationale & nationale topartiesten. Wij hebben gemerkt dat de dance liefhebbers deze evenementen zeer waarderen en zich ook ervan bewust zijn dat de kosten van een dergelijk evenement een stuk hoger zijn dan van een event met 1 area met slechts een handvol Nederlandse DJ's (zoals bijv. Sensation). Niettemin zullen wij ook in 2005 blijven proberen om de prijs van onze entreetickets lager te houden dan bij vergelijkbare events, echter de kwaliteit blijft voorop staan !
Wij zien jullie graag op 4 december bij Dance Valley � the winter edition. Veel plezier !
Als ik de verhalen mag geloven was het gisteravond echter niet echt druk, terwijl Innercity gewoon volle bak zal zijn... dus wat is wijsheid!
http://www.petervanleeuwen.nl,/
De winkelende huisvrouwtjes vlogen vroeger zo�n twee keer per jaar uit. De uitverkoop was begonnen en iedereen kon eindelijk dat jurkje kopen waar ze al de hele tijd naar hadden uitgekeken maar wat toch net niet binnen het budget paste. �M���iiiid, wat heb je een leuke j���rk aan�!!!� was de veelgehoorde kreet en het antwoord luidde altijd ietwat verontschuldigend: �Ja, leuk he? Ja, gewoon in de uitverkoop hoor!� alsof men zich schaamde voor het aanschaffen van een nieuwe jurk van deze kwaliteit. De uitverkoop betekende hoogtijdagen voor de detailhandel, soms lagen mensen al voor de deur te wachten in een slaapzak. En dan heb ik het over bij zaken als De Bijenkorf en V&D, niet over Lagerfeld, waar onlangs de hippe Amsterdamse jeugd zichzelf te buiten ging aan dure �haute couture�, oftewel: merkkleding. Of het merk-kleding is merk je meestal alleen aan het prijskaartje, maar dit terzijde. De jeugd wordt graag gefopt tegenwoordig, het is niet anders.
In de uitverkoop-periode zijn vrouwen altijd op hun �vrouwst�. Hiermee bedoel ik dat ze een eigen logica ontwikkelen die niet te volgen valt voor ons, mannen. Ze kopen dan voor 140 Euro een paar schoenen, laten de schoenen enthousiast zien en vragen: �Moe jij raaien!! Wat denk je dat ik hiervoor betaald heb???�. Ik gok altijd te laag want ik ben nog uit de tijd dat je het niet in je h��fd haalde om meer dan 100 GULDEN te betalen voor een paar schoenen dus als ik gok, dan gok ik: �Ehh, 80 Euro?�, waarmee ik dan al drie keer hoger gok dan dat ik de geshowde schoenen waard vind. �N���j, even serieus: het zijn echte Prada�s, die kosten normaal bijna 250 Euro!! Weet je wat ik betaald heb? 140 Euro!�, zegt zij dan. Ik proest het net genomen slokje koffie over het nieuwe tapijt. Maar dan komt het: een vrouw vindt dan dat ze 110 Euro heeft bespaard c.q. verdiend! Dat is vrouwenlogica. Ik denk dan toch weer dat er 140 Euro is uitgegeven maar ik ben ouderwets, het is al gezegd.
Het is tegenwoordig overal uitverkoop. Deze week gingen zowel de kaartjes van �10 Jaar Club Risk� als �Inner City� in de uitverkoop. Iedereen die een kaartje heeft gekocht voor deze evenementen mag GRATIS iemand meenemen. �2 halen, 1 betalen�, dat is het devies. Duncan Stutterheim van ID&T had een keurige brief opgesteld om de uitverkoop toe te lichten. In de brief stond dat het barre tijden zijn, dat de jeugd het erg zwaar heeft, weinig geld te besteden heeft (naast de aanschaf van dure merkkleding, de nieuwste GSMs en hier en daar een scooter blijft nagenoeg niks over) en Duncan vond dat zielig. Om hen tegemoet te komen had hij dus deze vriendelijke geste gedaan: Inner City voor half geld. Sympathiek.
Duncan ging nog een stapje verder: alle dure deejays komen er voortaan bij ID&T niet meer in. Iedere top-jock die meer vraagt dan een �normale� gage gaat maar lekker naar Dance Valley. ID&T is niet gek meer en laat zich niet langer de les voorschrijven door de DJ-vedetten. Het is een �eer� om voor ID&T te draaien en de DJ�s moeten dat maar eens gaan onderkennen. Datzelfde geldt voor de zaaleigenaren en de geluids- en lichtbedrijven. Fuck�em. Duncan bepaalt voortaan wat hij betaalt en is prijsbewsut. En dat alles ten behoeve van de armlastige jeugd zodat er uiteindelijk geen verliezers zijn. Aldus onze Dunc.
Nu klinkt dat op zich als een nobel streven en Duncan raakt de spijker hier en daar op de kop. Het is alleen lastig om zoiets te roepen als je aanvankelijk zelf de mede-aanstichter bent van het kwaad. Ik ken Duncan nu zo�n 12 jaar en wat je ook over hem kunt zeggen, respect is op zijn plaats. Ooit, in een grijs verleden, organiseerde ik samen met mijn compagnon de eerste grote house-parties van Nederland in Den Haag. �Rave the City� heette het evenement en de eerste editie, in september 1991, overtrof ieders verwachting, voornamelijk die van onszelf. De lokatie, de Houtrust Hallen in Den Haag, kon zo�n 7000 mensen kwijt in de rechterhal. Aangezien wij op zo�n 2500 mensen hadden gerekend was er een ingenieus plan opgesteld om de zaal te halveren, zodat er �ondanks de grootte van de hal- toch van een bijna knusse sfeer sprake kon zijn. We wisten in die tijd eigenlijk nog van niks. Er waren nog nooit op zulke grote schaal feesten gegeven dus �afkijken� konden we niet. Dat was dan ook te zien. Er hing �ik chargeer- genoeg licht om een leuke sportkantine enigszins te verlichten maar die eerste Rave was absoluut een klapper!!! Bijna 6000 man, de hele zaal gevuld, de 18-jarige Joey Beltram als grootste act, daarnaast alleen enkele lokale helden als DJ en een optreden van de onbekende band Human Resource, dat gelukkig preci�s op dat moment op het punt stond om door te breken met �Dominator�, de absolute hit van de avond. Iedereen was enthousiast. Wij natuurlijk ook. Dit hadden we nooit verwacht. Een tweede Rave moest op korte termijn komen want iedereen riep om meer. Uiteindelijk kwamen er vier legendarische Rave the City-parties in anderhalf jaar. Twee in de Statenhal, twee in Houtrust. Daarna vonden we het eigenlijk wel mooi geweest maar de toenmalige burgemeester van Den Haag, Havermans, vond het in ieder geval z�ker mooi geweest. Of juist niet �mooi�, beter gezegd. House werd min of meer verboden in Den Haag, nu zouden we zeggen: gedemoniseerd. Dat had weliswaar mede te maken met het feit dat de zoon van de Burgemeester go�d aan de drugs was, althans: zo ging het verhaal, en als dat zo is dan is �house� de schuld bij CDA-ers. Als het fout gaat ligt het namelijk opeens niet aan de opvoeding.
In die periode kwamen Duncan en Irfan (de I en de D van ID&T; de T, Theo, was al vertrokken, al dan niet vrijwillig) bij ons over de vloer. Ze hadden ook een feest georganiseerd en wilden weten of er nog handige tips waren. Waar men op moest letten en zo. �The Final Exam� heette het feest, het was in De Jaarbeurs en het werd een groot succes. We hebben gezellig gepraat en het contact (voornamelijk met Duncan) is altijd gebleven. Ik heb het al vaker gezegd: misschien hebben we ze wel t� veel tips gegeven want terwijl wij stopten met de grote evenementen groeide ID&T uit tot d� onbetwiste nummer ��n. Men begon met Thunderdome, dat na inmenging van Arcade uitgroeide tot een groot evenement maar daarna ging het mis. Althans: toen was de sky de limit. De feesten vlogen als paddestoelen uit de grond (ik kies bewust �paddestoelen� want het gaat over house natuurlijk), iedereen stortte zich op het fenomeen �house� en waar staan we nu? Samen met UDC (Dance Valley e.d.) vergiftigt men massaal de markt. Om ons even tot ID&T te beperken: men doet mee in alle Q-dance evenementen (minimaal 6 per jaar) en organiseert zelf onder meer twee keer Sensation per jaar, Mystery Land, Ti�sto in Concerts, N-Joy, Thunderdomes, Inner City...noem maar op. Duncan heeft zijn eigen uitverkoop gecre�erd. De clubs zijn leeg omdat de grote evenementen voor de uitgaande jeugd interessanter zijn, men kiest �van armoede� maximaal ��n evenement per maand want de evenementen vragen minimaal 40 Euro entree, kortom: de financi�le malaise bij de jeugd is (mede) door Duncan-zelf veroorzaakt. En de algehele verzadiging op het gebied van evenementen en DJ�s daarmee ook.
De tickets gaan nu in de uitverkoop en ik geef Duncan geen ongelijk. Inner City is een mooi evenement en het is niet gezellig als het leeg is. Een jurkje gekocht in de uitverkoop zit per slot van rekening net zo lekker als een �gewoon� gekocht jurkje dus ik hoop echt dat het lukt om er alsnog een topfeest van te maken. Maar een klaagbrief van Duncan over de algehele malaise in dance-land is niets meer of minder dan een flink stuk zelfkritiek
Altijd leuk die collumns van Peter van Leeuwen 
| Originally posted by MaGiK54 Altijd leuk die collumns van Peter van Leeuwen |