TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Svenska folket
Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »
ok d� k�r vi:
namn: robert lidstr�m
alias: robert lidstroem/dj zephyr/silver soul/terra cotta m.fl.
�lder: 23
g�r: musik, sl�ppte precis min f�rsta 12" och k�r truck
hobby: clubhopping i k�penhamn, stockholmoch amsterdam
info: http://www.robert-lidstroem.com
msn: [email protected]
ska prova detta forumet lite, hoppas jag f�r ut n�t bra av det 
This is me
Ok ok!
Me: xiot aka RioT
�r 17�r, pluggar teknik@gymnaisum
bor i sthlm
lyssnar p� allt som �r trance, s�klart.
Gillar v�l allt som har med datorer � g�ra, och fina rumpor s�klart 
�r HELT ny h�r nu, vet knappt n�got! s� informera mig g�rna om lite krims krams 
Ha're g�tt!
Rave on!
okee!
namn: ludde
�r 17�r och pluggar precis som xiot i sthlm@gymnasim, var g�r du? 
b�rjat lyssna p� trance f�r ett tag sen o hittade hit..
f�r o leta braiga l�tar m-m :]
Nick : Mellow Pleasure
�r : Mannen bakom musikprojektet Mellow Pleasure.
G�r : Musik och Grafik.
Jobb : Kock.
Bor : �stersund
Attityd : Cool, soft, Mellow.
Rekomenderar : Min hemsida. Massa musik d�r.
Mina egen l�t: Clubguide Budapest Project X Erotic moments
Streamar : Jepp fet klubbmusik.
Vill : N� ut med min musik och grafik.
T�nker : Hela tiden.
Webadress : Art & Graphics
Mail :Maila mig
Lyssnar p� : Nick Warren, Steve Lawler, Paul Oakenfold, LTJ Bukem + allt musik som l�ter sk�n.
Keep the world spinning fast, dark, and sexy !

Re: Svenska folket
Ok, h�r kommer presentationen jag lovat skulle dyka upp...
Nickname:vegvisaren
Namn: Magnus
F�dd: 1973
Bor: Stockholm, v�sterort
Jobb: produktdata ansvarig /Cylinda
G�r ut: Grand garbo (sundbyberg), ett golv med 80-90�tals musik och ett med schysst trance, techno och house.
Dr�mresa: USA (ska dit om tv� veckor=), sen �r det L.A som lockar mest.
B�sta resa hittils: Ibiza (coolt)
Civilst�nd: Singel (vem har br�ttom...)
Lyssnar p�: Trance och techno och house mest. Gillar melodisk trance. Men inte s� att �ronen bl�der. Har en r�tt bred smak n�r det g�ller musik. Hatar dock hip-hop och d�dsmetall.
Fritidsintressen: Dans, film, musik, h�nga med polare + 100 andra saker som �r kul.
Favoritl�t just nu: Sarah McLachlan - Fear [Hybrid�s super collider mix] (en riktigt grym remix)
P.s Tack alla f�r v�lkomnadet jag fick i samband med ett inl�gg jag gjorde 
Namn: Alex
F�delse�r: 1985
Bor: stockholm, tensta
jobb: studerar sista �ret natur
civilstatus: singel som inni helveta
Intressen: musik, framf�rallt elektronisk dans musik, tr�ning, g� ut.
vad jag vill g�ra: b�rja dj'a och senare producera n�gra wicked house eller trance l�tar
droger: trance
Msn: [email protected]

Nick: tUb
Namn: Johan W�ndesj�
F�dd: Kalmar BB i kalmar (dooh)
F�delsdata: 1985-05-26
Bor: I skogen utanf�r Kalmar
Syssels�ttning: Ska tydligen vara en studerande. sista �ret p� Tekniska programet
Civilstatus: Siiingel
Intressen: Lyssnar givetvis en hel del p� musik, Umg�s med polare, festar, f�rs�ker �gna mig � lite fysiskt aktivitet d� och d�
Framtid: Jadu? det f�r vi se. Men helst n�t om inom design
R�ker:Nej fy
Snusar: funkar inte
Dricker: Det mesta g�r v�l ner
�ter: Det mesta utom typ �rtsoppa bruna b�rnor.
Droger: Dumheter!
Favorit trance genre: �r lite mer f�r det h�rdare stucket, Hardtrance/Psytrance men �ven annat g�r bra varierar fr�n tillf�lle till tillf�lle
Favorit DJ:s: Kai Tracid, Van buuren, Tege m.fl
Finns p� TC: tUb} var namnet d�r
F�r �vrigt �r jag f�r det mesta v�ldigt glad, N�sta alltid dans-sugen :P
Ha d
/tewv
Nick: Jofawe, Voices of Future, Patric osv osv
Namn: Patric Franksson
F�dd: V�xj� Lasarett i .. .V�xj�
F�delsdata: 1982-10-02
Bor: I egen l�genhet i V�xj�
Syssels�ttning: Elektriker p� heltid, Producerar musik och l�jlar mig vid mixerbordet ibland.
Civilstatus: Singel
Intressen: Sitter alldeles f�r mycket vid datorn ...
Framtid: Tja, n�n finns det v�l...
F�r tillf�llet ser jag mycket fram emot Trance Energy 2004 
R�ker: Nej
Snusar: Nej
Dricker: Lite allt m�jligt..
�ter: Det jag oftast lagar sj�lv, eller Kinamat 
Droger: Absolut emot
Favorit trancegenre: tja, det mesta g�r bra, bara man kan leva sig in i musiken och flyga...
Favorit DJ:s: Buuren, tiesto, gielen, van dyk, o�bir... m�nga
Har: Tranceclubber.com och Trance.nu och h�r, s�klart...
S�g g�rna hej till mig, jag �r r�tt trevlig 

*Nickname: beaversweede
*Namn: Anton Stenlund
*F�delse�r:1985-05-15
*Bor: I skellefte�
*Jobbar: nej,studerar
*Singel: Det kan man s�ga
*R�ker,Snusar,Dricker: nej,nej,jao tillr�ckligt
*Droger: nej f�r F*N
*�ter: Oerh�rt mycket.Helst wookat eller italienskt.
*Intressen: L�ngdistansl�pare m.m o f�rutom
att tr�na s� spenderar jag en smula(ganska mycket)framf�r datorn,,lyssnar praktiskt taget j�mt p� musik.
*Musiksmak: Mest trance och House s�som hard house och deep house,all typ av trance,samt techno.
*Kl�dsmak: P�sigt och slappt 
*Favoritartist/er: Sasha,Astral Projection,PVD,thrillseekers.
Nick: staz
Namn: noah
F�dd: lunds lasarett
F�delsdata: 1984-03-17
Bor: stockholm, s�der
Syssels�ttning: kan vi byta samtals�mne.
vid mixerbordet: nej, men vore skoj att prova p�.
Civilstatus: sj�lv
Intressen: detta �r ett av dem (TA), musiken & scenen i stort.
Framtid: det f�r man v�l hoppas.
tobak/alk/kaffe/drog: s�llan.. en cigarett hit och dit p� festkv�llar �r v�l det mest frekventa.
Favorit trancegenre: melodiskt, lite prog, en del hardtrance m.m.
Favorit DJ:s/producenter: avb �r het f�r tillf�llet..
Finns p�: tranceclubber.com , partyflock.nl 
Namn: Jojje
�lder: 19
Bor: Solna, men �r Djurg�rdare
Studerar: P� Mobila Gymnasiet i Kista, men g�r ut om 3 veckor
S� det blir ett j�vla ny�rs festande, och mycket jobbande.. Pluggade bland annat Webbdesign och grafisk design...
Lyssnar p�: Trance, bode soft och proggresive. Favorit Dj m�ste vara Tiesto
Favort mix Magic 6 och favorit l�t Theme from Norgefjell ( Stavas kanske lite annorlunda )
Fritid: Umg�s med v�nner.. Tr�nar mycket bland annat fotboll. Annars blir det mycket festande.. V�ntar p� att Tiesto ska komma till Sverige eftersom jag missade han senast var i Grekland d�
Hur ska ni veta vem jag �r.. ?
Hmmm var ni p� Orkidea tr�ffade jag n�gra av er grabbar..
�r Andys kompis ( Zamson ) p� detta forum, var den sexiga greken som var hans s�llskap...
Bye bye alla.. Hoppas man l�r k�nna er alla.. F�r Trance �r n�got som ligger mig varmt om hj�rtat.. 
G�r en ny presentation...(kunde inte ta bort den gamla
)
Nick: hysterix
Heter: Felipe (yeah, spanish name
)
�lder: 16
pluggar: Natur i International College, liljeholmen.
gillar: typ allt som existerar
lite slutord: jag �r alltid glad typ

Nick: knomaden p� forum och onlineliv, DJ Anders n�r jag spinner
Kommer av: Jag valde att kalla mig "kunskapsnomad" en g�ng n�r jag skrev n�n titel p� ett visitkort kring 2000, n�r jag startade ett f�retag som jag sedan lade ner. Sedan dess fick jag det som smeknamn av n�gra filurer i min n�rhet. Har sedemera lagt till Global. F�r mig betyder det att jag l�r s� l�nge jag lever, och har jag n�got att l�ra ut s� delar jag g�rna med mig av mina erfarenheter, ofta "hard-won". �r en �verlevare i st�rsta allm�nhet.
Vision och motto: "RE:LOVE THE WORLD" - f�r mig betyder det; "En v�rld d�r Du bem�ter Dina medm�nniskor med k�rlek och respekt, och att Du kan f�rv�nta Dig att bli bem�tt med detsamma". I denna anda - "Var den f�r�ndring Du �nskar att se" (Gandhi)
Riktigt namn: Anders Abrahamsson
F�dd: 1966 - jo jag var en av de f�rsta som k�pte "Love can't turn around" med Farley "Jackmaster" Funk p� vinyltolva n�r chicagohousen vann planeten p� �ttiotalet...
F�delsedag: Infaller i samband med Roskildefestivalen varje �r, vare sig jag �r d�r eller inte. 26 juni.
F�dd i: Sthlmf�rort i norr - har bott lite h�r o d�r sen - Sthlmsf�rort s�der om S�der - Gbg - Sk�ne - Uganda - nu...
Bor: Globalt mindset, lokalt leverne i V�xj�
Civilst�nd: Djupast m�jligt committad med min flickv�n Senada. Min fr�msta k�rlek! Jag �lskar Dig.
Intressen och andra k�rlekar: 1. Inspirera mina medm�nniskor 2. Skriva i samma syfte 3. Iscens�tta v�rldsf�rb�ttrande aktiviteter
Uppskattar: N�st efter min flickv�n, s� kommer p� god tv�a MINA V�NNER! "Without your friends, you are nothing". Beredd att g� i d�den f�r mina n�rmaste v�nner. Och jag menar det. F�r de som finns d�r, finns jag till f�r n�r jag beh�vs f�r er. Ni vet det, de som �r det.
Fr�ga i detta sammanhang: Hur m�nga tror Du kommer p� Din begravning? Fr�ga igen i anslutning: Precis innan Du l�mnar jordelivet och ligger p� d�dsb�dden: "Jag �nskar att jag hade spenderat mera dagar p� kontoret". �r det det Du kommer s�ga, tro? F�r mig, nej. Jag vill leva ett liv d�r jag slipper riskera att hamna i det ogjorda n�r det �r slut. Och framf�rallt. I nuet. Lyh�rt. S� att jag inte missar de tysta signalerna som g�r att livet kan ta en helt ov�ntad underbar riktning! Att leta sin livsvision...
Studerar: Sluttampen p� en andra studieomg�ng i livet d�r studiemedel utgjorde en bra indirekt v�g att skapa f�ruts�ttningar f�r att starta f�retag
. Dokumenterar bildandet av ON A MISSION Sverige/Uganda i magisteruppsats i entrepren�rskap och aff�rsutveckling, har tidigare ej avslutade studier som inte passade mig alls p� Industriell Ekonomi, Chalmers Tekniska H�gskola. Big Business med massa hypade karri�regon runt ikring mig som jag m�dde piss av. Hoppade av. I konsekvens.
Jobbar: "Sustainopreneur". Eller h�llbarhetsentrepren�r. H�rt som bara den med n�mnda f�retagsbildning OAM. Trean i livet, efter flickv�n och v�nner. Ekologiskt och socialt h�llbara T-shirts fr�n Uganda ("OAM - genuine wear for a sustainable lifestyle"), klubbkoncept (Club PuLS), tidskrift (SEEDS Magazine), �ventyrsresor i Uganda och diverse olika tj�nster bland annat design och layout p� agendan
. Kolla webben nedan.
Music addict sedan: 1966 - sades gunga i takt med Beatles "Revolution" n�r jag ammade
- "Music is Love. Love is Life. Life is Music.". N�t s�nt.
EDM addict sedan: 1985 - N�mnda ink�p av housel�ten No 1 i sitt genombrott (se ovan), skedde p� Vinyl Mania som var Importbutiken som g�llde p� den tiden, Norra Bangatan. Brukade st� � h�nga i provlyssningsrummet sida vid sida med Rasmus Lindvall i Rob'N'Raz, om det �r n�n som kommer ih�g dem
.
nu-Trance "2.0" addict sedan: Tappade intresset f�r EDM n�r technobeatsen blev f�r enformiga tidigt nittiotal, droppade av efter Acid House-v�gen ebbade ut, har aldrig varit med i skogsravev�gen i �vrigt, �terv�nde n�r trance[]control fick fart p� n�tet kring 2000, och via Inzite "Out of Reach" och andra kompositioner p� mp3.com samma tid s� har jag varit fast igen
. Har l�ngs med v�gen blivit bekant med hela nu-trance-g�nget av producenter och DJ's i Skandinavien.
:::Shout Out The Loudest Way to all my buddies out there!:::
Spinner: "Joy of Life EDM" - elektronisk dansmusik som skapar livsgl�dje via dans - vill inte f�ngsla mig vid genres alltf�r mycket, men trancen i sin mera allm�na form regerar, allt som ger mig g�shud n�r �nglar kryper under skinnet - diggar lika mycket Mozart i sjuttonhundratalstranceversion Classique som dagens klassiskt inspirerade harmonier i majest�tiska breakdowns och genomtr�ngande basg�ngar och beats �nda in i m�rgen...
Jag DJ'ade i en f�rsta omg�ng i ton�ren p� privata fester och klubbar p� �ttiotalet, f�r att sedan droppa det tidigt nittiotal i f�rsta v�gen. Andra v�gen kom i k�lvattnet av att jag s�g en h�gre mening att �terv�nda med DJ'andet i samband med f�retagsbildandet. "Financing for Development" via Club-events
. Resident p� Club PuLS. http://clubpuls.trance.nu
B�sta Trancel�t genom tiderna: Delerium feat Sarah McLaughlin - Silence (DJ Ti�sto In Search of Sunrise Mix). Outstanding.
Favorit-DJs och EDM Producers: AvB, Ti�sto, Corsten, Above&Beyond, Rank 1, PvD, Inzite, Airbase, Robert & Erik Lidstroem, Dreas, Michael Splint, Andreas, Anneli, Envio, Mike Shiver, Gabriel & Dresden, Markus Schulz, Niklas Harding, Cosmic Gate, Steve Helstrip, Lange, Ron van der Beuken, Outback etc etc etc, har jag gl�mt n�n? S�kert massor...
Tr�nar: Aikido. F�rsta terminen. Har graderat f�rsta niv�n. 6 Kyu. Svart b�lte i mental �verlevnad sedan tidigare, som sagt
.
Dricker: Oerh�rt lite alkohol, n�rap� aldrig ens p� fester (hellre ett glas gott vin till maten), mycket vatten, en och annan energidryck, eller juice. Kaffe. P� morgonen. F�r att kicka ig�ng dagen. Och under diverse pauser i arbetet. Enda legala drogen jag riktigt uppskattar.
Droger i �vrigt: NEJ TACK! Jag blir h�g p� den underbara variant av fenomen som EXISTENSEN inneb�r! Ren K�rlek Till Livet. Och musik som en annan legal drog.
R�ker: Nej. Host. Usch. N�r jag vet att min polare Kenge Gunya var tvungen att sova ute f�r att tobaksl�ven skulle torka n�r det regnade i nordv�stra Uganda i Aruadistriktet har jag f�tt ytterligare ett argument att uppmuntra de som betyder n�got f�r mig att de borde sluta. Pronto.
�ter: Vegetariskt. "I am not eating anything with a face", som min v�n Joseph Muwonge i Uganda brukar uttrycka det.
Hemsidor: Business [With A Heart] - www.on-a-mission.org | Blog [About Sustainopreneurship] - www.andersabrahamsson.net - en "one liner" av biografi finns p� http://andersabrahamsson.typepad.com/about.html.
Kommande hemsida: I tankev�rlden finns en webb som reflekterar mitt "DJ-liv", som jag skall snickra p� och som f�rhoppningsvis kommer upp snart. ITMT �r jag �ven bokningsbar! Har lirat med delade resident lineups med v�ra g�ster; Michael Splint, Airbase, Inzite, Andreas H, Rob Angel, Alex W�st, samt s�klart med v�r andra resident DJ Anneli
.
N�got mer Du undrar? Droppa ett PM, s� svarar jag p� Din fr�ga!
Kram!
Peace,
Anders
Namn: J�r�my H
Smeknamn: -
F�dd: Toulon, Frankrike
F�delsdata: 1984-05-10
Bor: J�nk�ping
Syssels�ttning/Intressen: Tr�nar (badminton sen 11�r tbax) o diverse annat! Musik �r �ven det s�klart en stor del av mitt liv! �r lite sm�tt prylk�t av mig ox� :P Annars s� jobbar man en del och l�ser frist�ende kurser p� h�gskolan h�r i stan.
DJ: Nope, skulle vara kul o l�ra sig dock.
Civilstatus: Singel
Framtid: Plugga i Gbg HT-04 troligen..
Favorit Trancegenre: Hardtrance om jag m�ste v�lja.. Melodiskt/uplifting funkar likabra..och en del psy. Underskatta heller inte euro och hhc 
Favorit DJ:s/producenter: Flutlicht, S.H.O.K.K., Yoji Biomehanika, AvB, Ti�sto, Ferry mm.. (ehmm..listan kan g�ras l�ng
)
Finns p�: de flesta forum, men oftast TC. Nick �r _alltid_ "jeremy1984" eller "Heddo" 
Msn/mail: [email protected]
Komplettering kommer troligen senare...
Namn: Nicolette
F�dd: Juni 1985
Sysslar med: Pluggar sista �ret p� Mobila Gymnasiet (media, natur)
Intressen: fester (jo det �r sant
), akvaristik, djur, fluffa runt..
----vad ska man nu skriva?----
Tycker f�r �vrigt att det h�r verkar vara ett bra forum, k�nner av lite fluffvibbar.. vilket �r bra.
Snart b�r det iv�g till London yay!!! Tack alla som gett mig tips p� vad jag ska hitta p� d�r 
<--- aww va s�t.
Namn: Benjam�n (kallas benni)
F�dd: Reykjav�k, Island 1986
Bor nu: Malm�
Intresser/tycker om: elektronisk musik (nr1), festa, resa, sommar, bilar, snygga tjejer med samma intresse
livet, fred, allt som �r unikt och inte kommersiellt ("underrated" saker) (underrated p� svenska???) m.fl
Tycker inte om: vintern, popmusik (radiomusik), datorspel, hundar, matte, biology, sj�lviska amerikaner och deras politik, motorcycle - as the rush comes...
Framtid: ingen aning 
�r: en svensk-n00b 
Jag har bott p� Island hela mitt liv, och just flyttat till malm� i juli 2003, s� min svenska �r jatte d�lig ...
Favorit genre: uplifting trance och progressive house musik samt minimal techno, egentligen gillar jag n�stan allt elektronisk musik!
var det n�t mer?? skicka PM eller maila/MSN: [email protected] 
hejd� 
Namn: Stefan
Nationalitet: Svensk / Italiensk
F�dd: Savona, Italien. 1986
Bor: Deje, Karlstad, V�rmland
Musik: progressive
Har tidigare varit lite passiv p� TA.
F�r g�ra om det h�r. Min presentation verkar helt kokko juh. M�ste varit full eller n�t
Namn: P�r Lundvall.
F�dd: 5 Juli 1984.
�lder: 19.
Bor: G�teborg.
Syssels�ttning: Lumpen p� F7 S�ten�s.
Fritid: Sl�a framf�r datorn eller sl�a framf�r tv'n och festa med polarna.
Civilstatus: Hungrig singel.
Intressen: Interior design, mode och musik.
Framtid: Plugga vidare p� Polish�gskolan.
R�ker: Ja
Dricker: Oj ja! Mycket vatten blir det.
�ter: Allt.
Droger: Ja, ibland.
Musik preferens: Progressive Trance.
hejsan hejsan! ny medlem i SWETA anm�ler sig...
jag heter Peter, �r 18 och bor i Malm�. gillar all sorts trance, house etc. �r nyb�rjar DJ men har ingen erfarenhet eller utrustning �nnu
jag f�r se om det leder n�gonvart!
min dr�m �r att f� spela p� Mayday i Tyskland eller Ungern. min kompis spelade p� loveparade 2003 och han l�t mig g�ra en mix (som jag misslyckades med hehe) och det var nog det h�ftigaste jag n�gonsin f�tt g�ra!
aya, det var lite om mig! 
LilJo anm�ler sig!
F�dd 1984, bor i Malm� och pluggar i Lund.
Diggar Trance och Hard Trance, har tv� trance-sets p� DI.FM!
Destination Amnesia (2003)
Holy Devotion (2003)
Ha d gott folk!
namn: Jocke
f�dd: 1983 i Stockholm
bor: Viksj�/Jakobsberg (norra 08)
g�r: inte mycket
jag muckade den 9:e Januari � sen dess har jag koncentrerat mig p� k�rkortet och att ta det lugnt.
musik: alla m�jliga former av trance, ibland blir det �ven lite hardcore, d� g�rna fr�n �rg�ngs�ret 94
r�kning: ta bort skiten
mitt liv �r mer eller mindre datorer.. det b�rjade som ett brinnande intresse som sedan ledde vidare till natur-data-teknisk inriktning p� gymnasiet, i v�ntan p� lumpen jobbade jag p� computercity som servicetekniker, v�l i lumpen va jag IT support p� h�gkvarteret. p� fritiden kan ni ju sj�lva lista ut att den tid som inte g�r �t till fest och s�mn tillbringas allt som oftast framf�r ett surrande torksk�p till dator... *HELP*
Namn : Ronny <---hemma
Jobbnamn(Ekorren)
P� Fest(Dj Flippo)
vid sk�rmen(BrainmaN)
F�dd 1974 i V�ster�s
Jobb: M�lardals Frysen som Gruppsamordnare
Favorit DJs: Ferry Corsten,Dj Tiesto,Armin Van Buuren
gillar inte att Trancen �r ihop kopplad
med droger sj�lv har jag alldrig testat p� och klarar mig alldeles utm�rkt utan dom s� l�nge det finns Red Bull vodka iaf.
Bara �lskar Trance finns det n� b�ttre?
man bara f�r s�n kick av det!!!!
Snor Exons lilla presentationsmall och g�r en egen.. min gamla s�g. 
Namn: Omid Rahmanian.
F�dd: 24 Mars 1984.
�lder: 19.
Bor: Sthlm.
Syssels�ttning: Uppsala Universitet.
Fritid: L�sa, Musik eller spela Call of Duty. Gillar DJ:a ocks�.
Civilstatus: Hungrigare singel.
Intressen: Film, Musik och Filosofi.
Framtid: Plugga vidare p� UCLA.
R�ker: Oh Nej. Hata
Dricker: Oj ja! Mycket saft blir det.
�ter: Allt.
Droger: �ldrig. Hate it.
Musik preferens: Breakbeats/Prog Trance
Hmm...tror jag har gl�mt detta!
Har nog missat att presentera mig f�r folket h�r *ups*
Iaf..jag e d� the one & only STUMPAN still no 1
Namn: Michella
F�dd: 3okt -83
Bor: Malm�
Musik: Massa trance
G�r: rullar tummarna
Hmm...vad tusan ska man mer skriva d�???
�hh..vill ni veta n�tt s� skriv till moi ist�llet
<---yr som fan, det e jag det *haha*
Namn:Fredrik �kerstrand
F�dd: 1977
Bor: �rebro
Jobb: Jobbar som teleaccountmanager �t MS
Civilstatur: Gift
Favvol�t just nu: Airscape - Sosei (Johan Gielen rmx)
�lskar att spela/dansa/lyssna till n�stan all elektroniskdansmusik, men helst f�r det g�rna vara till tonerna av sk�n upplyftande trance.
�r det n�t ni undrar �ver, s� �r det bara att hojta