TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De Grootste Belg
Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »
Plaatsen 4 tot 10 zijn bekend gemaakt.
10.Conscience
9.Rubens
8.Mercator
7.Brel
6.Vesalius
5.Daens
4.Ambiorix
Die 7 vallen af en de volgorde van de top 3 volgt over een uur 
Pfff, it better not be Merckx...
Stata Belle Perez niet bij de opties?
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Pfff, it better not be Merckx... |
EDDY EDDY EDDY
Pater Damiaan for teh win!!
10.Conscience
9.Rubens
8.Mercator
7.Brel
6.Vesalius
5.Daens
4.Ambiorix
3.Merckx
2.Janssen
1.Damiaan
Tis een mooie top 10 vind ik 
damiaan? die had toch evenveel goeie als slechte kanten hoor...
| Originally posted by Bertn damiaan? die had toch evenveel goeie als slechte kanten hoor... |
Wa'st nut van de grootste belg te kiezen als ze langs de waalse kant andere mensen kiezen,weer typisch Belgisch en helemaal ridicule.
Als er iemand mocht de grootste Belg zijn ,van mijn part mocht het Eddy Merckx worden,niet enkel omwille van zijn prestaties ma as't er enen Belg is waar Vlaming en Waal fier op zijn te zeggen dat het landgenoot is,is het Merckx wel.Ik zie de Walen niet met volle overtuigde fierheid zeggen: "di�n Damiaan da was nog ne keer de grootsten Belg zie"
Eddy Merckx is misschien de "beste" Belg maar zeker niet de grootste. Merckx is perfect tweetalig, is Brusselaar dacht ik en zoals cyberia het aangeeft zijn alle belgen er fier op. Een kunstenaar, sportman of artiest kan imo nooit de grootste worden. Zonder hen zou de wereld er nog altijd hetzelfde uitzien.
Enja uiteindelijk blijft het wel een tv programma, bedoeld om kijkcijfers te halen.
Ik ben ni fier op Merckx... Ik haat wielrennen... with a passion. Echt... Ik HAAT da 
| Originally posted by CygnusX Ga verder... daar ben ik wel eens benieuwd naar. |
| Originally posted by Bertn geschiedenis gestudeerd |
Gert Verheyen for president!
Vote for Octaaf, as featured in Samson & Gert!
Mij lijkt het dat de bompa's hunne gsm precies ne keer van onder t stof gehaald hebben
Die man heeft zeker zijn verdiensten, maar als ambassadeur van ons land stelt hij ni veel voor. tis zoals Uytterhoeven zei: ge zult int buitenland eerst een kwartier mogen uitleggen wie hij was & dan zal er (heel misschien) een belleke gaan rinkelen.
Kvind ook da ge zo'n titel pas echt verdiend als ge in uw vakgebied de geschiedenis hebt mee bepaald/veranderd/sterk be�nvloed & da heeft Damiaan nu toch ni echt gedaan h�
merckx oek ni echt eh
Ik vin dat het nog een aanvaardbare keuze geworden is. Gaat in het buitenland maar nekeer zeggen 'eddy merckx, een coereur, wordt door 'de belgen' als de grootste landgenoot ooit gezien'. Het beste wa nen belg ooit gedaan heeft is dus nen berg oprijden..echt een wereldverbeteraar..
Ah ok,Merckx heeft in zijn branche de geschiedenis ni mee gekleurd dus? Da moogt ge mij dan toch is uitleggen...
Wij hebben nu ��nmaal geen grote figuren als Churchill of De Gaulle, dus waarom zouden wij ons moeten schamen da we dan Merckx kiezen of iemand anders
^merckx kunt ge nu ook niet vergelijken met churchill e.
mercator heeft dan wel de wereld kunnen veranderen (alle het zicht er van toch) en paul jannsens... wat heeft die man allemaal niet op zen palmares staan 
| Originally posted by djcresto en zoals cyberia het aangeeft zijn alle belgen er fier op. |
| Originally posted by Nabistai Enfin, Nederland hebben we in ieder geval niet onderklast |
gisteren iemand gesproken die er meer van kende dan ik, en die vond het echt erg dat een seksueel geobsedeerde smeerlap als Damiaan tot grootste Belg is verkozen.
Er bestaan verschillende geschiedkundige bewijzen dat Damiaan zich heel vaak "vergreep" aan jonge meisjes uit de plaatselijke bevolking.
Daarnaast: wie heeft hij eigenlijk genezen? Niemand toch?
^^phahaha, doet me denken aan een grap. Wat zegt pater damiaan na de sex?
Laat maar zitten.

| Waalse tv-kijkers roepen Jacques Brel uit tot Grootste Belg De RTBF-kijkers hebben Jacques Brel dinsdagavond tot Grootste Belg aller tijden uitgeroepen. Koning Boudewijn en Pater Damiaan eindigden op een tweede en derde plaats. Pater Damiaan was door de Vlamingen op 1 december tot Grootste Belg uitgeroepen. Jacques Brel werd geboren in 1929. De zanger en po�et werd in de hele wereld bekend voor zijn liedjes en realistische teksten. Bijna 30 jaar na zijn overlijden blijven de liedjes van Brel overeind. |