TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »

Posted by St_Andrew on Jun-04-2006 15:17:

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=348154

Posted by Vizay on Jun-04-2006 15:38:

jag tror sverige spelade l�ngt ifr�n fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt �rlig. Det vore bara korkat att k�mpa slut sig fullst�ndigt och dra p� sig skador etc.

Sen kan jag t�nka mig att Lagerb�ck & Co. experimenterade en del ocks� f�r att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att h�ja sig n�r det v�l g�ller, sen f�r man se hur l�ngt det r�cker v�l p� plats

Posted by Braxen on Jun-04-2006 15:43:

quote:
Originally posted by Vizay
jag tror sverige spelade l�ngt ifr�n fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt �rlig. Det vore bara korkat att k�mpa slut sig fullst�ndigt och dra p� sig skador etc.

Sen kan jag t�nka mig att Lagerb�ck & Co. experimenterade en del ocks� f�r att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att h�ja sig n�r det v�l g�ller, sen f�r man se hur l�ngt det r�cker v�l p� plats

Jag tycker som s� att ger man 50% i dessa matcher, som �r viktiga, d� kan man likav�l tr�na ist�llet, det �r nu saker & ting ska klaffa, sj�lvf�troendet ska v�xa, saker & ting ska falla p� plats .. d� b�r man g� in med en vettig inst�llning, se ljungberg .. han ger alltid 100% .. gjorde zlatan det ? .. nj�e.

Sen tror jag inte att dom experimenterade mkt alls, klart att lagerb�ck valde att g�ra ett knippe byten, men jag skulle inte kalla det att experimentera, han har en klar bild i huvet hur han vill att sverige ska spela, han har f�rmodligen laget klart i skallen ocks�, dessa matcher �r till f�r att spelarna ska f� upp matchtempot, sj�lvf�troendet och att f� saker och ting att klicka .. och eftersom att d inte alls gjorde d s� �r jag faktiskt r�tt orolig ..

Posted by Vizay on Jun-05-2006 09:38:

Det �r ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man sm�ller inte p� som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du s�ger att komma in lite i matchtempo.

Ha i �tanke att Zlatan inte spelat t�vlingsmatch p� ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det �ven f�r en stor stj�rna som han.

Sen ska man inte underskatta Chile som har ett j�vligt bra lag (f�rst�r verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer n�r det v�l g�ller och det kommer nog g� v�gen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. D�refter f�r vi se

Posted by Dragon Kick on Jun-05-2006 11:27:

quote:
Det �r ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man sm�ller inte p� som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du s�ger att komma in lite i matchtempo.

Ha i �tanke att Zlatan inte spelat t�vlingsmatch p� ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det �ven f�r en stor stj�rna som han.

Sen ska man inte underskatta Chile som har ett j�vligt bra lag (f�rst�r verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer n�r det v�l g�ller och det kommer nog g� v�gen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. D�refter f�r vi se

Fotboll handlar inte om att bara "sm�lla p�", s� att anv�nda skaderisker som urs�kt f�r att man spelade s� d�ligt som man �nd� gjorde k�nns fel.
Jag h�ller med om att Sverige har en f�rm�ga att h�ja sig enormt n�r det v�l g�ller, men man m�ste �nd� ha som vana att f� ALLT att klaffa innan det �r gala premi�r.
Sedan s� var det inte s���� l�nge sen som Zlatan faktiskt spelade en t�vlings match, det vi ser p� planen, eller r�ttare sagt det vi INTE f�r se av Zlatan beror inte p� att han inte �r i matchtempo, utan en d�lig moral helt enkelt, Zlatan k�nns v�ldigt loj just nu.
Eftersom jag �r en Romanisti s� skyller jag s�klart p� Juventus, f�rsta s�songen gav man Zlatan utrymme f�r det som fick Juve att �ppna pl�nboken - Zlatans f�rm�ga att g�ra det unika, det ov�ntade, hans kreativitet och finess.
Sedan ville man helt pl�tsligt anv�nda Zlatans storlek som en target player och han skulle b�rja t�nka "Italienskt", dvs F�R taktiskt.
Personligen tror jag inte att det passar en individualist som Herr Ibrahimovic, f�r hoppas p� att han kan slappna av nu lite mer innan det drar ig�ng p� allvar och att han spelar p� det s�tt som vi l�rt oss att �lska honom f�r - f�r publiken.

Posted by Vizay on Jun-05-2006 12:32:

visst har juventus anv�nt honom helt fel. Jag som Juventusfan sedan barnsben �r otroligt besviken p� att dom inte utnyttjat honom och �ven de andra lagdelarna b�ttre.

Men zlatan �r en profesionell fotbollspelare, han kan anpassa sitt spel efter nya f�rh�llanden. Det b�r inte ta s� l�ng tid.

Jag skulle dock fortfarande inte l�gga s� stor vikt vid tr�ningsmatcher och gn�lla p� insatsen. Se bara vad folk som om OS-laget i hockey, det var inga fina ord med tanke p� f�rs�songen inf�r OS. �nd� tog dom Guld.

Posted by zoric on Jun-05-2006 22:56:

�r det n�got jag har l�rt mig under alla dessa �r, s� �r det att tr�ningsmatcher inte s�ger ett skit n�r turneringen v�l startar.

Nu till Kim K�llstr�m:

Posted by ColinZeal on Jun-06-2006 22:41:

F�r er som spelar s� ger Unibet 200ggr pengarna att Zigic vinner skytteligan. Kezman ger 150ggr. Eller gav f�r n�gra dag sen iaf.
Satsade en hundring p� b�da.

�ker till Tyskland imorgon. Ska bli ruuuuggigt najs!

CampSweden here we come!

Posted by Kongo_kim on Jun-08-2006 15:30:

Nu �r Isak skadad

kunde inte kim knockat Alvb�ge ist�llet

Posted by zoric on Jun-08-2006 16:35:

Det ordnar sig med Isaksson �ven om han inte kan spela mot Trinidad & Tobago i f�rsta matchen.

Posted by Braxen on Jun-08-2006 17:20:

Jag gillar Rami, men d e tur att vi m�ter Trinidad i f�rsta matchen ..

Posted by Vizay on Jun-08-2006 21:33:

jag tror stenh�rt p� att det hela �r en bluff, varf�r annars skulle lagerb�ck inte vilja avsl�ja vem som ska st�?

Okej om det g�llde en utespelare f�r att �veraska men n�r det g�ller m�lvakt s� �r skillnaden s� liten...

helt enkelt ett s�tt att psyka motst�ndarna s� dom blir kn�ckta n�r dom inser "fan ocks�, deras f�rstem�lvakt st�r ju d�r"

alternativt s� kl�r dom isak i en s�n mantel som harry potter har som g�r honom osynlig. �ss� st�r han framf�r shaaban eller alvb�ge � tar allt utan att dom ser honom

Posted by Braxen on Jun-08-2006 21:35:

quote:
jag tror stenh�rt p� att det hela �r en bluff, varf�r annars skulle lagerb�ck inte vilja avsl�ja vem som ska st�?

F�r att nu kommer m�lvakterna ge 110% p� tr�ningen imorn .. s� ere alltid i fotboll och lagidrotter i allm�nt att man m�rkar med ers�ttare .. s� d e inte direkt konstigt, konstigare skulle d vara om d vore en bluff .. vilket d sj�lvklart inte �r ..

Posted by Vizay on Jun-08-2006 21:47:

jag tror redan m�lvakten som ska st� vet. Du kan inte avsl�ja matchdag f�r en spelare om han ska spela eller inte, man m�ste f� en chans att f�rbereda sig mentalt annars kommer det g� �t helvete i ett stort m�sterskap som detta...

Posted by Braxen on Jun-08-2006 21:51:

quote:
jag tror redan m�lvakten som ska st� vet. Du kan inte avsl�ja matchdag f�r en spelare om han ska spela eller inte, man m�ste f� en chans att f�rbereda sig mentalt annars kommer det g� �t helvete i ett stort m�sterskap som detta...

Lagerb�ck sa idag att han inte sagt n�got till m�lvakterna �n, han presenterar laget som vanligt kv�llen innan match, dvs imorn kv�ll .. det �r proffesionella fotbollsspelare vi pratar om, alla som �r d�r vet att dom kan f� spela, dom �r redan mentalt f�rberedda, dock s� tror ja Shaaban har ett b�ttre psyke �n Alvb�ge ..

Posted by hustler on Jun-09-2006 10:43:

quote:
Originally posted by Braxen
Lagerb�ck sa idag att han inte sagt n�got till m�lvakterna �n, han presenterar laget som vanligt kv�llen innan match, dvs imorn kv�ll .. det �r proffesionella fotbollsspelare vi pratar om, alla som �r d�r vet att dom kan f� spela, dom �r redan mentalt f�rberedda, dock s� tror ja Shaaban har ett b�ttre psyke �n Alvb�ge ..

Well then lads, history repeats itself. Sist s� handlade det dock om allsvenskan och inte ett v�rldsm�sterskap. Jag pratar givetvis om tiden innan Rami gick till Arsenal fr�n allas v�rat Djurg�rden efter att Isakssons form sviktat. Rami var som vissa kanske kommer ih�g s� bra att han fullkomligt petade Isaksson som inte fick st� f�ren Ramis kontrakt med Arsenal var klart och p�skrivet.

Tycker inte det finns en gnutta av substans i vissa m�nniskors oro �ver att Rami ska st�. Han vet vad som kr�vs och precis som Braxen sa tidigare s� har han med all s�kerhet b�ttre psyke �n Alvb�ge. Har man haft en s�dan berg-och-dalbana till karr�r som han har haft blir man h�rdad.

RAMI FOR PRESIDENT!

Posted by Vizay on Jun-09-2006 13:02:

de e klart rami ska st�, han har �nd� st�rre erfarenhet �n alvb�ge.

Posted by Kongo_kim on Jun-09-2006 13:49:

Nu blir man en mer osocial.

Sk�mt med ca 9 timmar fotboll om dagen

Posted by Braxen on Jun-09-2006 13:50:

^^ Haha lr hur, idag b�rjar det

Posted by Amnezia on Jun-09-2006 14:53:

riktigt nice, �ntligen dags att b�nka sig i soffan � korka upp =P
sommarv�rme och fotbolls vm, kan inte bli b�ttre...f�rutom om man haft pluringar till att vara p� plats nere i tyskland, f�r bli 2010 ist�llet =p
f�r hoppas det blir en repris av 94, fast �nnu b�ttre vi har ju spelarmaterialet f�r det f�r eng�ngskull

Posted by Vizay on Jun-09-2006 15:19:

Tyskland - Costa Rica d� k�r vi d�!

Vad tror ni, jag tippar 1 - 0 till tyskland.

Posted by Amnezia on Jun-09-2006 15:27:

tror nog ocks� p� tysk seger, men hade varit kul att se costa rica skr�lla..

2-1 till tyskland s�ger jag d� =P

Posted by zoric on Jun-09-2006 15:30:

Jag tror att Tyskland kommer att f� den start man beh�ver med en seger.

Posted by Vizay on Jun-09-2006 16:49:

som tyskarna har spelat so far den h�r matchen s� ska dom givetvis vinna om man ska se det ur en r�ttvisesynpunkt men costa rica �r �nd� lite farliga n�r dom sl�r den p� wanchope.

Han var helt klart inte offside iaf vid 1 - 1 m�let...

[edit]

4 - 2 slutresulktat, helt r�ttvist imo men tyskland har ju helt klart ett problem med sina mittbackar.

Sk�nt dock att Klose n�tade tv� g�nger eftersom jag har honom i min elva

Posted by zoric on Jun-09-2006 18:07:

De spelade mycket bra offensivt, �ven om det fanns en period d�r de inte riktigt kunde skapa n�gra chanser i andra halvlek. Men r�tt som det �r s� gjorde de 3-1 och 4-2.

Den tyska defensiven �r riktigt d�lig, m�ste s�ga att de kommer att falla p� detta om de inte fixar det omg�ende. Men som sagt, det �r inte l�tt att f� det att fungera om det inte fungerar f�rsta g�ngen.

Klose gjorde 2 m�l och grattis till honom p� hans f�delsedag.

Pages (24): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »