TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=348154

jag tror sverige spelade l�ngt ifr�n fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt �rlig. Det vore bara korkat att k�mpa slut sig fullst�ndigt och dra p� sig skador etc.
Sen kan jag t�nka mig att Lagerb�ck & Co. experimenterade en del ocks� f�r att testa nya grejer, kombinationer osv.
Svenska landslaget kommer att h�ja sig n�r det v�l g�ller, sen f�r man se hur l�ngt det r�cker v�l p� plats 
| quote: |
| Originally posted by Vizay jag tror sverige spelade l�ngt ifr�n fullt ut i matcherna mot chile och finland om jag ska vara helt �rlig. Det vore bara korkat att k�mpa slut sig fullst�ndigt och dra p� sig skador etc. Sen kan jag t�nka mig att Lagerb�ck & Co. experimenterade en del ocks� f�r att testa nya grejer, kombinationer osv. Svenska landslaget kommer att h�ja sig n�r det v�l g�ller, sen f�r man se hur l�ngt det r�cker v�l p� plats |
Det �r ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man sm�ller inte p� som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du s�ger att komma in lite i matchtempo.
Ha i �tanke att Zlatan inte spelat t�vlingsmatch p� ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det �ven f�r en stor stj�rna som han.
Sen ska man inte underskatta Chile som har ett j�vligt bra lag (f�rst�r verkligen inte hur dom kunde missa VM).
Sverige kan mer n�r det v�l g�ller och det kommer nog g� v�gen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. D�refter f�r vi se 
| Originally posted by Vizay Det �r ett faktum att man inte spelar fullt ut i dessa matcherna. Man sm�ller inte p� som i e nvanlig match pga. skaderisken. Det handlar mer om som du s�ger att komma in lite i matchtempo. Ha i �tanke att Zlatan inte spelat t�vlingsmatch p� ett tag, det tar sin lilla stund att komma in i det �ven f�r en stor stj�rna som han. Sen ska man inte underskatta Chile som har ett j�vligt bra lag (f�rst�r verkligen inte hur dom kunde missa VM). Sverige kan mer n�r det v�l g�ller och det kommer nog g� v�gen genom gruppspelet och troligtvis minst till kvartsfinal. D�refter f�r vi se |
visst har juventus anv�nt honom helt fel. Jag som Juventusfan sedan barnsben �r otroligt besviken p� att dom inte utnyttjat honom och �ven de andra lagdelarna b�ttre.
Men zlatan �r en profesionell fotbollspelare, han kan anpassa sitt spel efter nya f�rh�llanden. Det b�r inte ta s� l�ng tid.
Jag skulle dock fortfarande inte l�gga s� stor vikt vid tr�ningsmatcher och gn�lla p� insatsen. Se bara vad folk som om OS-laget i hockey, det var inga fina ord med tanke p� f�rs�songen inf�r OS. �nd� tog dom Guld.
�r det n�got jag har l�rt mig under alla dessa �r, s� �r det att tr�ningsmatcher inte s�ger ett skit n�r turneringen v�l startar.
Nu till Kim K�llstr�m:

F�r er som spelar s� ger Unibet 200ggr pengarna att Zigic vinner skytteligan. Kezman ger 150ggr. Eller gav f�r n�gra dag sen iaf.
Satsade en hundring p� b�da.

�ker till Tyskland imorgon. Ska bli ruuuuggigt najs!
CampSweden here we come!
Nu �r Isak skadad 
kunde inte kim knockat Alvb�ge ist�llet

Det ordnar sig med Isaksson �ven om han inte kan spela mot Trinidad & Tobago i f�rsta matchen.
Jag gillar Rami, men d e tur att vi m�ter Trinidad i f�rsta matchen .. 
jag tror stenh�rt p� att det hela �r en bluff, varf�r annars skulle lagerb�ck inte vilja avsl�ja vem som ska st�?
Okej om det g�llde en utespelare f�r att �veraska men n�r det g�ller m�lvakt s� �r skillnaden s� liten...
helt enkelt ett s�tt att psyka motst�ndarna s� dom blir kn�ckta n�r dom inser "fan ocks�, deras f�rstem�lvakt st�r ju d�r"
alternativt s� kl�r dom isak i en s�n mantel som harry potter har som g�r honom osynlig. �ss� st�r han framf�r shaaban eller alvb�ge � tar allt utan att dom ser honom 
| Originally posted by Vizay jag tror stenh�rt p� att det hela �r en bluff, varf�r annars skulle lagerb�ck inte vilja avsl�ja vem som ska st�? |
jag tror redan m�lvakten som ska st� vet. Du kan inte avsl�ja matchdag f�r en spelare om han ska spela eller inte, man m�ste f� en chans att f�rbereda sig mentalt annars kommer det g� �t helvete i ett stort m�sterskap som detta...
| Originally posted by Vizay jag tror redan m�lvakten som ska st� vet. Du kan inte avsl�ja matchdag f�r en spelare om han ska spela eller inte, man m�ste f� en chans att f�rbereda sig mentalt annars kommer det g� �t helvete i ett stort m�sterskap som detta... |
| Originally posted by Braxen Lagerb�ck sa idag att han inte sagt n�got till m�lvakterna �n, han presenterar laget som vanligt kv�llen innan match, dvs imorn kv�ll .. det �r proffesionella fotbollsspelare vi pratar om, alla som �r d�r vet att dom kan f� spela, dom �r redan mentalt f�rberedda, dock s� tror ja Shaaban har ett b�ttre psyke �n Alvb�ge .. |
de e klart rami ska st�, han har �nd� st�rre erfarenhet �n alvb�ge.
Nu blir man en mer osocial.
Sk�mt med ca 9 timmar fotboll om dagen 
^^ Haha lr hur, idag b�rjar det 
riktigt nice, �ntligen dags att b�nka sig i soffan � korka upp =P
sommarv�rme och fotbolls vm, kan inte bli b�ttre...f�rutom om man haft pluringar till att vara p� plats nere i tyskland, f�r bli 2010 ist�llet =p
f�r hoppas det blir en repris av 94, fast �nnu b�ttre
vi har ju spelarmaterialet f�r det f�r eng�ngskull

Tyskland - Costa Rica d� k�r vi d�!
Vad tror ni, jag tippar 1 - 0 till tyskland.
tror nog ocks� p� tysk seger, men hade varit kul att se costa rica skr�lla..
2-1 till tyskland s�ger jag d� =P
Jag tror att Tyskland kommer att f� den start man beh�ver med en seger.
som tyskarna har spelat so far den h�r matchen s� ska dom givetvis vinna om man ska se det ur en r�ttvisesynpunkt men costa rica �r �nd� lite farliga n�r dom sl�r den p� wanchope.
Han var helt klart inte offside iaf vid 1 - 1 m�let...
[edit]
4 - 2 slutresulktat, helt r�ttvist imo men tyskland har ju helt klart ett problem med sina mittbackar.
Sk�nt dock att Klose n�tade tv� g�nger eftersom jag har honom i min elva 
De spelade mycket bra offensivt, �ven om det fanns en period d�r de inte riktigt kunde skapa n�gra chanser i andra halvlek. Men r�tt som det �r s� gjorde de 3-1 och 4-2.
Den tyska defensiven �r riktigt d�lig, m�ste s�ga att de kommer att falla p� detta om de inte fixar det omg�ende. Men som sagt, det �r inte l�tt att f� det att fungera om det inte fungerar f�rsta g�ngen.
Klose gjorde 2 m�l och grattis till honom p� hans f�delsedag.