TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SWETA Mixfestival 2006 The Spring Edition
Pages (15): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Posted by Braxen on Feb-23-2006 18:58:

quote:
Originally posted by Christian �.
Jag t�nkte spela in min idag men det blev inte s�, spelar in i morgon eller senast p� l�rdag

Ska bli kul � h�ra va du kokar ihop f�r n�tt

Posted by Christian �. on Feb-23-2006 19:43:

quote:
Originally posted by Braxen
Ska bli kul � h�ra va du kokar ihop f�r n�tt

kul att h�ra Det blir som sagt inslag av lite �ldre vocalhouse men �ven av nyare house, kanske tar med en l�t som jag n�stan �r klar med (min andra seri�sa l�t och f�rsta housel�t n�gonsin)... f�r se vad som h�nder

Posted by jofawe on Feb-23-2006 21:19:

l�ter intressant Christian

Sj�lv gjorde jag om mitt set idag, s� nu �r mixarna lite mer tajta �n f�rra upplagan
tyv�rr skulle jag p� � leka med reglage � rattar � skit p� mixerbordet s� vissa g�nger blev det bara pannkaka.

men.. det �r ju ingen t�vling � vi vet ju alla hur mitt s�g sist s� jag har inte direkt n�got att leva upp till :P

A just det, deadlinen �r satt till den 27:e februari nu.. bara s� ni vet

Posted by Braxen on Feb-23-2006 21:27:

quote:
Originally posted by jofawe
l�ter intressant Christian

Sj�lv gjorde jag om mitt set idag, s� nu �r mixarna lite mer tajta �n f�rra upplagan
tyv�rr skulle jag p� � leka med reglage � rattar � skit p� mixerbordet s� vissa g�nger blev det bara pannkaka.

men.. det �r ju ingen t�vling � vi vet ju alla hur mitt s�g sist s� jag har inte direkt n�got att leva upp till :P

A just det, deadlinen �r satt till den 27:e februari nu.. bara s� ni vet

�h klart man ska leka lite me rattarna .. d kommer ni h�ra i mtt sett me, inge kul om alla mixar sitter 100% eller hur .. l�ter mer �kta om man missar lite haha

Posted by K-PAXian on Feb-24-2006 12:53:

Trots nytt deadlinedatum kommer jag troligen inte att hinna med att fixa en mix. *snyft*
Sjukdom och jobbet slukade all den tid jag hade t�nkt anv�nda till att spela in mix och nu i helgen �r det fullt �s med grejer.
Kan h�nda att jag hinner p� s�ndag, men troligen inte... Tyv�rr.

Posted by ScuL on Feb-25-2006 13:50:

mix f�rdig. ska ladda till St���v snart

Posted by Laszlo on Feb-25-2006 14:00:

fan, dags f�r mig att spela in ett set snart...

Posted by SteveTranz4ever on Feb-25-2006 14:04:

quote:
Originally posted by Laszlo
fan, dags f�r mig att spela in ett set snart...

Samma h�r... har fan inte hunnit/kunnat

Posted by Dj P.A! on Feb-25-2006 20:50:

J�vla piss dator!!! Har precis gjort klart en mix som jag blev riktigt n�jd med. Men min gamla stationara (har min b�rbara p� service) hackar och kr�nglar med ljudkortet s� mixen typ hackar till lite gran vart 5e sekund. Vad tror ni - skall man skicka in den �nd�? Eller tycker tycker ni att detta verkar amat�rm�ssigt. Kommer tyv�rr inte att kunna l�sa detta problem innan tidsfristen.

Posted by Pjox on Feb-25-2006 23:59:

quote:
Originally posted by Dj P.A!
J�vla piss dator!!! Har precis gjort klart en mix som jag blev riktigt n�jd med. Men min gamla stationara (har min b�rbara p� service) hackar och kr�nglar med ljudkortet s� mixen typ hackar till lite gran vart 5e sekund. Vad tror ni - skall man skicka in den �nd�? Eller tycker tycker ni att detta verkar amat�rm�ssigt. Kommer tyv�rr inte att kunna l�sa detta problem innan tidsfristen.

Om det l�ter amat�rm�ssigt spelar v�l ingen roll
Nu vet vi ju varf�r det l�ter s� ett litet tag. Men det �r ju upp till dig om du k�nner dig tillr�ckligt n�jd f�r att sicka in

Posted by Laszlo on Feb-26-2006 00:28:

quote:
Originally posted by Pjox
Om det l�ter amat�rm�ssigt spelar v�l ingen roll
Nu vet vi ju varf�r det l�ter s� ett litet tag. Men det �r ju upp till dig om du k�nner dig tillr�ckligt n�jd f�r att sicka in

d�liga �verg�ngar st�r mig personligen mindre �n att sj�lva inspelning laggar och det �r ett hack i mixen var femte sekund. Ungef�r som en n�ts�ndning som buffrar. Jag skulle i alla fall inte orka lyssna i speciellt m�nga minuter - vill du skicka in den s� tycker jag givetvis att du ska g�ra det...

Posted by Pjox on Feb-26-2006 00:37:

quote:
Originally posted by Laszlo
d�liga �verg�ngar st�r mig personligen mindre �n att sj�lva inspelning laggar och det �r ett hack i mixen var femte sekund. Ungef�r som en n�ts�ndning som buffrar. Jag skulle i alla fall inte orka lyssna i speciellt m�nga minuter - vill du skicka in den s� tycker jag givetvis att du ska g�ra det...

Om han �r n�jd med hela mixen och det �r ett problem som �nd� kommer uppst� s� skulle iaf jag skciak in mixen, �ven fast det st�r i 10 sec. men om det �r m�jligt att slippa det problemet om man testar igen skulle jag testa.. men det v�rkar det inte som? eller?
Jag �r f�r tr�tt f�r att t�nka ord�nkligt nu s� kanske kommer och �ndrar om mina inl�gg efter att jag sovit

Posted by Gate 42 on Feb-26-2006 17:49:

S�, �ntligen har man spelat in ett set d�. Hade planerat att g�ra det redan i fredags, men det blev inte av. S� t�nkte man l�rdag, och jag vette fan vad jag gjorde ig�r men n�got inspelat blev det inte.

S� sista dagen innan man ska tillbaka till jobbet igen s� fick man ge si g fan p� att skrammla ihop n�got, och jag lyckades. Blev v�l ok, tror jag

V�ntar med sp�nning p� line-up'en

Posted by SteveTranz4ever on Feb-26-2006 18:06:

Blir nog ingen mix fr�n mig, har inte haft m�jlighet att spela in hos �ke Ceder som jag brukar g�ra...

Vad ska vi k�ra f�r s�ndnings-vecka/-datum ?

Posted by Christian �. on Feb-26-2006 18:35:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Blir nog ingen mix fr�n mig, har inte haft m�jlighet att spela in hos �ke Ceder som jag brukar g�ra...

Vad ska vi k�ra f�r s�ndnings-vecka/-datum ?

ah det va synd! T�nkte sj�lv spela in min nu ikv�ll, lagom i tid
men om du hinner f� ihop en mix innan s�ndningen s� kan man v�l ta med den?

Jag t�nkte p� en annan sak, hur blir det med reklam f�r "festivalen"?
F�rra g�ngen va det lite fattigt, skulle vara kul om man fick icke SWETA's som lyssnare ocks� och n�r vi �nd� pratar reklam, kunde n�gon fixa jinglar som man kan l�gga in d� och d� under mixarna ?

Posted by Braxen on Feb-26-2006 19:29:

N�gon kan v�l fixa en bild lr n�tt som alla kan ha som .. vafan d nu heter .. som alltid visas i de inl�gg man skriver .. l�ngst ner , ni fattar .. s� f�r vi skriva som fan p� 'main' forumet s� m�nga ser den, s� b�rjar vi n�sta m�ndag ?

Posted by Gate 42 on Feb-26-2006 20:07:

quote:
Originally posted by Christian �.
.. och n�r vi �nd� pratar reklam, kunde n�gon fixa jinglar som man kan l�gga in d� och d� under mixarna ?

Att f� in jinglar under setten's g�ng �r antagligen lite mycket extrajobb. Om man inte sitter och s�nder med n�got speciellt program, vet inte vad som brukar anv�ndas. Men vi kanske ska f�rs�ka g�ra n�gon p�annonserings jingel f�r varje dj och eller en SWETA jingel som man kan �ppna varje dag med?

Posted by jofawe on Feb-26-2006 20:18:

quote:
Originally posted by Gate 42
Att f� in jinglar under setten's g�ng �r antagligen lite mycket extrajobb. Om man inte sitter och s�nder med n�got speciellt program, vet inte vad som brukar anv�ndas. Men vi kanske ska f�rs�ka g�ra n�gon p�annonserings jingel f�r varje dj och eller en SWETA jingel som man kan �ppna varje dag med?

d� kommer problemet vem som ska sk�ta det..

Braxn: Det heter v�l sign?
N�n som �r h�ndig i ps � orkar fixa en sk�n banner?

Det som ska vara spikat f�r en s�n m�ste vara s�ndningsdatum och adress.
Ska vi k�ra via sweta.mine.nu som tidigare?
B�rja p� m�ndag om 2 veckor?
Hur m�nga �r vi?
�r vi f�rre �n 7 kanske vi ska ta och f�rl�nga tiden lite?

Posted by Gate 42 on Feb-26-2006 20:19:

Om man g�r varje jingel till en enskilld mp3:a s� �r det ju bara att l�gga dem i playlisten som man har alla set i? Trycka play, s�nda och inte beh�va bry sig mer om det.

Fast du kanske menade vem som skulle sk�ta tillverkningen?

Posted by Braxen on Feb-26-2006 23:13:

quote:
Originally posted by jofawe
d� kommer problemet vem som ska sk�ta det..

Braxn: Det heter v�l sign?
N�n som �r h�ndig i ps � orkar fixa en sk�n banner?

Det som ska vara spikat f�r en s�n m�ste vara s�ndningsdatum och adress.
Ska vi k�ra via sweta.mine.nu som tidigare?
B�rja p� m�ndag om 2 veckor?
Hur m�nga �r vi?
�r vi f�rre �n 7 kanske vi ska ta och f�rl�nga tiden lite?

Jag har inte ens PS s� .. men d viktigaste just nu e ju som sagt � komma �verens om n�r d ska s�ndas, s� m�ndag om 2 veckor l�ter reko lr ?? .. d� kan ju folk som inte hunnit trixxa en mix f� lite dispens ocks� ..

Posted by Christian �. on Feb-26-2006 23:30:

quote:
Originally posted by Taste
I'm in...dock s� r�kar min mix vara 50min...hoppas ni inte sk�r halsen av mig f�r det :/

Skitbra, d� slipper jag g�ra ett panikslut p� min mix, l�ter den dra n�n minut �ver 60 d�

Posted by Laszlo on Feb-27-2006 00:43:

jag kan fixa ihop en sk�n liten signaturbild...m�ste spela in mitt imorgon eftermiddag - s� satans fullt upp med annat dock. Men jag ska vara med - punkt slut

Posted by Laszlo on Feb-27-2006 01:05:

sagt och gjort...�r denna f�r kaxig?

Posted by Vizay on Feb-27-2006 01:11:

klockren lazlo, klockren

Posted by FredAcler on Feb-27-2006 06:39:

Lazlo: Den funkar helt klart

Pages (15): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »