TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Antwerp was burning
Pages (5): « 1 2 3 4 [5]
| quote: |
| Originally posted by Vishnu Ik ook, zelfs om op eender welk systeem te draaien, maar dan wel alleen de 2nd Play. 1st is wat te hard naar mijn smaak. |
| Originally posted by Push2005 Welja, ik denk er ook zo over... alleen is traffic al dat commentaar niet waard; dat maakt het alleen maar erger! En die plaat is ondertussen bijna 3 jaar oud zeker? Da blijft op tranceaddict blijkbaar nog altijd de doorn in het oog van iedereen te zijn; ok... het is plat; tranceliefhebbers zetten het niet meer op; maar laat het verder ook maar met rust h�. In hoeveel threads duikt traffic eigenlijk nog op ? |
Ik weet nog de eerste keer da'k met enkele TA's afsprak. Met de auto naar de City Parade, en ik zette een eigen mix op, met daarin Traffic
Wist ik toen veel 
| Originally posted by Nabistai Als ze aan mij vragen om een voorbeeld te geven van 'gothic-achtige groepen'. Dan zijn de enige die ik kan opnoemen within temptation, nightwish en Epica. |

| Originally posted by Nabistai Als het je echt zo enorm stoort dat mensen muziek niet in zoveel vakjes steken als jezelf, dan heb je denkik wel een probleem.. |
K we zullen effe het gesprek weer op niveau halen, prog ftw 
| Originally posted by Dark Apostle Is het nu duidelijk, of duw ik nu al eenden en graan in hokjes... |
| Originally posted by Push2005 Iemand moet mij eens het verschil kunnen uitleggen tussen traffic en playmo; want da zijn 2 platen die vrij veel met mekaar gemeen hebben. Ik durf wedden moest Ti�sto Playmo hebben gemaakt dat dat nu d� plaat was om te illustreren wat mis is met trance. |
| Originally posted by TOR playmo vind ik persoonlijk van een veel hoger niveau, gewoon omdat het met meer oog voor detail en subtiliteit is geproduceerd. traffic daarentegen is ok als basis.. vanaf het begin had ik al het gevoel dat tiesto er meer had kunnen uithalen. nu zitten we opgescheept met een onafgewerkt product. de kick is bijvoorbeeld erg amateuristisch, net als de main synth die heel wat body mist. en er zitten te weinig andere elementen in het nummer om die 'foutjes' te camoufleren. persoonlijk hou ik wel van een simpele en amateuristische productie omdat er vaak veel meer gevoel in zit dan een plaat die perfect is gemixt en gemastered. maar in traffic zit gewoon veel te weinig en daardoor gaat je aandacht volledig uit naar de gebreken. veel heeft trouwens ook te maken met de verwachtingen na zijn pareltjes van vroeger. |
trouwens, wil ni zeggen dat tiesto enkel crap maakt he. kijk naar (sub)urban train of zijn remix van devision - shining, allebei pareltjes
| Originally posted by Dark Apostle Amai, gij kent Epica zelfs, meeste mensen geraken maar tot Within Temptation, HIM, Marilyn Manson en ja zelfs Linkin Park... Je verrast me Nabi ![]() |

| Originally posted by Dark Apostle slaagt met zijn kop tegen de bureau. Het gaat ni over in wat hokje het steekt, van mijn part mag je iets noemen en klasseren zoals je wil, alleen moet je niet met u ogen rollen en een oordeel vormen aan de hand van voorbeelden die verder van de eigenlijke inhoud liggen. En ivm WT en Ti�sto, ik heb het nog eens niet over de kwaliteit of het hokje waar ze het insteken, maar wel hoe de media op alle mogelijke manieren iets proberen door u strot te rammen als graan door de strot van een foie gras eend. En je kan het moeilijk zo'n eend kwalijknemen, hoewel het graag een graantje meepikt, nog opgetogen zal zijn als er een eend het kot binnestormt met de kreet "woa foie gras eend zijn rulet, tis graan a volont�". Die andere eend kan er idd niet aandoen dat de foie gras eend eigenlijk graan kotsbeu is, maar toch zal die foie gras eend gepikeerd reageren. Is het nu duidelijk, of duw ik nu al eenden en graan in hokjes... En nu zal ik eens goed bashen "As The Rush Comes" is het meest geoverhypte kutnummer in de wereld dat hese anorexiapati�nten naar voor schuift als zijnde "zangeres"! |
Originally posted by Nabistai ![]() Ik had het niet persoonlijk op jou, ik quote je eerder om me aan te sluiten bij wat je zei |
Wat mij vooral stoorde aan Traffic was inderdaad hetgene wat de media en de fans er van gemaakt hebben. Traffic was nu niet bepaald Tiesto's meesterwerk, en ik denk niet dat hij dat zelf zal ontkennen. Maar door het succes van het nummer (wat volgens mij v��l te maken heeft met de toen heersende hype rond Tiesto als de #1 dj of the world �n de commercieel redelijk aantrekkelijke sound van Traffic) werd dat precies zo een beetje het uithangbord van Tiesto als dj en producer. Terwijl hij inderdaad in het verleden al zoveel mooiere en betere dingen gemaakt heeft. En het had voor mij totaal geen probleem geweest moest Tiesto gezegd hebben van "Hey mannen, Traffic was ook maar eens iets anders, er is meer aan mij dan alleen maar die plaat.". Maar hij doet net het tegenovergestelde: die plaat overal als een gek in elke gig whoren, een clip maken, en basically alles eraan doen om de hype rond die plaat zo groot mogelijk te maken. Ook zijn volgende singles waren dan in de richting van Traffic, en ook zijn gigs bevatten meer en meer van dat soort platen. Dus ik vond het ergens "verraad" en een gemakkelijke oplossing om zijn succes af te laten hangen van die platen die overduidelijk zijn minste werk waren.
Dus tis zo'n beetje wat iedereen hier al heeft gezegd: Traffic is ��n van z'n zwakste producties, dus waarom heeft hij dan net die plaat als uithangbord genomen en met die plaat veel mensen naar "trance" toegetrokken? Want Traffic is geen trance, maar omdat Tiesto bijna synoniem staat met Trance wordt Traffic ook automatisch bekeken als trance. Voor mij had het gewoon fijner geweest en minder bash-opwekkend moest hij zich verzet hebben tegen de hype rond dat nummer en een ander (en beter) nummer naar voren hebben geschoven als crossoverplaat. Want hij had in die tijd de macht om eender welke plaat te laten scoren...
die slaagt hier nagels met koppen nondedju!
je hebt op bepaalde vlakken wel gelijk hoor Jasper, maar je ziet 1 iets over het hoofd als je over Ti�sto praat, Ti�sto is niet langer een individu maar een geoliede machine met een hoop mensen errond. De hele hype en de strategie die opgebouwd wordt om hem als product aan de wereld te verkopen, gaat volgens mij aan hem voorbij. Hij heeft volgens mij wel inspraak, maar vaak is hij op vele vlakken noodgedwongen afhankelijk van andere mensen. Zowel op het vlak van producties, gigs en andere contracten die worden afgesloten. Ik zou het echt niet te eenvoudig willen voorstellen, want dan loop je het gevaar aan de complexiteit voorbij te gaan.
Daar ben ik mij volkomen van bewust, maar hij heeft het volgens mij zelf gewoon zo ver laten komen. 
En ik vrees dat Armin in hetzelfde schuitje zit op het moment. T� groot worden om nog een stap terug te kunnen zetten om welke reden dan ook :s
| Originally posted by Jasperovitsj En ik vrees dat Armin in hetzelfde schuitje zit op het moment. T� groot worden om nog een stap terug te kunnen zetten om welke reden dan ook :s |