TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »
| quote: |
| Originally posted by DJ Wout ja Ronny, laat al maar zitten, begrijp waarom Crisse en Regi hier niet meer komen. |
| Originally posted by Push2005 Post eens ne foto waar ge het gras aan't afrijden zijt ofzo |

Best read of the day
Een foto van Wout met de gazet van vandaag in zijn pollen �n een briefke met daarop "Toni_D2 is teh sexx0r", DAT zou een bewijs zijn
En in dat geval: Laat maar eens zien dat ge de ballen hebt om een paar amateurs partij te geven in een DJ-contest 
Wout, als ge nog eens het lef hebt om te komen h�... dan zoude nog verstomd staan; want ik durf mijn geld hier zetten op de gemiddelde BETA dj dat die beter mixt dan u ze 
En dan noemt ge ons amateurs 
Het bashen is verlegd.. Het concept 'toni_D2' werkt niet meer, uit de mode en afgeleefd. Gelukkig is er al vervanging voorzien..
| Post eens ne foto waar ge het gras aan't afrijden zijt ofzo; of iets bij u thuis; anders zullen we nooit weten of gij het echt zijt of nie... |
| Originally posted by Push2005 Nope, sorry gasten... het moet met turntables gebeuren, anders heb je een voordeel... digitale mixes worden trouwens anders beoordeeld; daar wordt je volledig de grond ingeboord als je 1 keer de bocht uitgaat met het beatmatchen (en terecht, want er is nieks meer aan )Er zijn in de main-music section af en toe non-live competities moest het je interesseren, join er eens zo��n |
Jij combineert beiden zeker 
Als ge beatmatched by ear, dan moogt ge meedoen... da is het criterium
Het enigste wat niet mag zijn programmas als mixmeister & ableton omdat ge daar alle tijd hebt om een mix in mekaar te prutsen
dat is niet helemaal correct. met een programma als ableton kan je live mixen ook. dan komt er niks bij kijken van vooraf prutsen aan de tracks en zo...
ik denk om het eerlijk te houden dat je ofwel totaal geen computermixen toelaat, ofwel moet je ze allemaal toelaten... Eventueel kunnen ze bij dat laatste dan nog steeds apart beoordeeld worden eh. Het komt er een beetje op neer van vertrouwen te hebben, want iemand die zegt dat hij live mixed, die kan evengoen thuis zitten knoeien met een programma eh
Denk da we hierover best zo snel mogelijk dan duidelijkheid scheppen...
Wel... vanaf dat je een programma hebt met BPM readout, track-overview en sync-buttons is het niet meer toegelaten
Pheatus, ik dacht dat jij enkel je pc gebruikt om de tracks in je dj console te laden en voor de rest doe je het manueel ? Als dat zo is is het toegelaten; als je een programma gebruikt voor de hele mix is het niet toegelaten.
die bekendere dj's die het forum tegenwoordig bezoeken zouden we een soort van verplichte identiteitscontrole moeten laten uitvoeren... even een snapshot met de webcam doorsturen naar de moderator is voor mij al goed. Om misverstanden te voorkomen zou dit toch een goede zaak zijn denk ik... zou ons een heleboel spam besparen, en kunnen we misschien met wat meer respect een heus bestand aan dj's op het forum opbouwen 
| Originally posted by Push2005 Er zijn in de main-music section af en toe non-live competities moest het je interesseren, join er eens zo��n |
| Originally posted by Dj LPG iemand die zegt dat hij live mixed, die kan evengoen thuis zitten knoeien met een programma eh |
Komaan mensen , Wout komt zelden of nooit op het Illusionforum. Wat zou hij hier dan komen doen
. Toni aka X-tune of een andere nerd heeft ons allemaal goed liggen 
Allemaal gemakkelijk op te lossen. Dat em iets op het Illusionforum post e, verwijzing naar ta of zo; 1 minuutje werk. Dan gewoon linkje posten hier.
Als daar niets van komt zal het wel bullshit zijn, anders [pixOrSTFU]raw vinyl fest [/pixOrSTFU].
| Originally posted by Aur�lie Komaan mensen , Wout komt zelden of nooit op het Illusionforum. Wat zou hij hier dan komen doen . Toni aka X-tune of een andere nerd heeft ons allemaal goed liggen |
| Originally posted by Aur�lie Komaan mensen , Wout komt zelden of nooit op het Illusionforum. Wat zou hij hier dan komen doen . Toni aka X-tune of een andere nerd heeft ons allemaal goed liggen |
| Originally posted by DJ Wout Interessant, misschien bij genoeg interesse een wedstrijdje onder professionele dj's/producers. Als ze het aandurven tenminste ... |
Waarom computermixen verbieden? Vele topjocks beginnen toch pc te gebruiken. Of je nu een pracht van een mix kan neerzetten met vinyl, tape, cd, mp3 of pc maakt toch niks uit, als het maar goed klinkt. Enja de winnaar zullen we mss ooit wel eens te horen krijgen dus die kan op die moment gerust door de mand vallen als hij alles 700 keer geprobeerd en herhaalt heeft.
waarom mogen promo's/unsigned tracks niet?
Het is toch leuker als je een paar tracks herkent, het zou in je nadeel werken enkel promo's te gebruiken
| Originally posted by Sh!fty waarom mogen promo's/unsigned tracks niet? Het is toch leuker als je een paar tracks herkent, het zou in je nadeel werken enkel promo's te gebruiken |
ah unreleased als in "NOG niet gereleased"?
of wordt er bedoelt; niet gedrukt mag niet gespeeld worden?
Met unreleased bedoel ik dat je ze nog niet op plaat kunt kopen... als je over legale promo's beschikt mag het wel. Deze richtlijn is om de mp3 dj's niet met het nieuwste van het nieuwste te kunnen laten spelen... want dat is een onrechtmatig voordeel.
En wat die computermixes betreft: ze mogen gewoon niet als ze niet in 'realtime' gemixed zijn ok ? Ik weet dat dat moeilijk na te gaan is; maar breng die eerlijkheid er gewoon voor op. Het is nogal omslachtig om een aparte categorie computer dj's erbij te maken; want jullie blijven gewoon een voordeel dragen.
En topdj's die met computer spelen zijn zielig als ze geen meerwaarde ermee kunnen brengen. Verschillende technodj's kunnen dat wel, waarvoor respect. Paul Van Dyk doet dat niet; ik heb dus ook niets maar van respect voor die vent...
Ik denk dat we als criterium voor het al dan niet toelaten van computermixes 2 dingen kunnen nemen:
1. De mixes moeten live gemixt zijn in 1 take, zonder onderbrekingen.
2. Het beatmatchen en phasematchen en effectieve mixen (schuif open, schuif dicht, toonregeling enzo) moet ook manueel gebeuren, zonder enige hulp van het gebruikte computerprogramma. Dus ook al gebruik je geen beatcounters of bpm-synchronisatie, als je een automix-functie gebruikt om de tracks aaneen te mixen mag het wat mij betreft ook niet.
Whaddayathink? 
Voor mij is dat alleszinds in orde 
Ik denkt trouwens dat dat het fairst is
Mijn console + virtual DJ (software) ondersteunen alle niet-toegelaten functies. Maar mijn mixwijze is als volgt: ik laad een mp3 in virtual DJ en gebruik voor de rest niets anders dan de console in real-time
. Ask Moondust of andere mensen die me al bezig gezien hebben
. Nu, als het niet mag, dan doe ik niet mee hoor. Ben hier de enige die met mp3 draait blijkbaar, en ik zou niet willen dat mensen me hier scheef gaan bekijken doordat mijn mix (wat ik echt betwijfel, maarkom
) door zou gaan naar een volgende ronde... om dan achteraf te horen van: hmja hij mixed met mp3