TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ace Events presents Ministry of Sound at Slagthuset
Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »

Posted by Smeagol on May-24-2006 17:33:

�h, tar t�get in nu och ser vad om h�nder.
Hoppas det inte b�rjar regna bara... ses!

Posted by CJ InterCity on May-24-2006 19:01:

fastnade p� en annan f�rfest, men vi kikar in p� falmes nu... TONIGHT IS GONNA ROCK!

Posted by anuga on May-25-2006 07:19:

2 bilder, f�r Skojsskull :)

Dess tv� var jag bara tvungen att kasta upp innan jag la mig och vila och s�g de sista tv� avsnitten av S�song 2 av Lost.

Kan bara s�ga : "Fjorton Suger"

Kyau eller Albert f�r en eXtreme MakeOver, den slutade ganska snabbt s�fort jag p� pekade att bilderna skulle placeras p� TranceAddict
Hahahaha!!!

Snooza gott, damn nice att tr�ffa er som kom! och jag ser fram emot flera tr�ffar och bilderna

Posted by SteveTranz4ever on May-25-2006 08:36:

Ni som har bilder... maila mig p� [email protected] alt. kontakta mig p� MSN.

�r det tillr�ckligt m�nga bra s� kan jag sl�nga upp dem p� Liquid

Posted by eXton on May-25-2006 09:55:

oj oj oj, sicket �s!

var det bara jag som blev besviken p� trancegolvet? perfekt riggat o fett med ljud men vad h�nde med musiken? alldeles f�r mycket monoton trance ju (och d� �r jag inte den som vill ha vocal trance, bara lite breaks och buildups o s� ju).

hursomhelst, �r det n�gon som snappade upp vem som lirade N�R p� house-golvet? var ju hur mycket tryck som helst d�r, l�t inte alls som Axwell (mest, f�rutom n�r det spelades Feel the vibe). M�STE ha lite livesets/l�tar av det andra som spelades d�r. S�rskilt den d�r l�ten med den sjuuuuuka benny-benassi-inspirerade basg�ngen!!!!

Posted by Smeagol on May-25-2006 10:48:

Attans, hoppades vara f�rst upp idag, men exton slog mig!

Riktigt skoj ig�r!! Much <3 to all swetas!

Och det var ju synd att vi missade gruppbilden Simon... F�r bli till n�sta g�ng.

Posted by CJ InterCity on May-25-2006 11:49:

weeeeeeeeeeeeeeeeee h�rligt o se lite gamla h�kar!

Ferry Corsten - Sweet Sorrow (Oliver Shine Remix)

Posted by Laszlo on May-25-2006 13:24:

Grymt som fan ig�r - kom dock inte ig�ng f�r�n efter ett...var lagom sleten efter att ha �t ha �kt direkt fr�n jobbet, var bara hemma och duschade och bytte om emellan. Och p� jobbet �r precis vart jag �r nu efter att ha kommit hem - dock inte ens ombytt denna g�ng. Sinnesjukt . jag kommer kollapsa n�r som helst. F�r �vrigt s� rockade Axwell - lirade mycket b�ttre �n p� senaste MoS-festen p� Slag, han spelade dock kanske lite v�l mycket av sitt eget material. Surt att Ingrosso inte d�k upp...p� trancegolvet spenderade jag kanske sammanlagt 20 minuter hela kv�llen, not my cup of tea at all, �ven om det var bra drag d�r inne...

B�st var fan tamig avslutningen...PQM - You are asleep + n�gra andra vars namn jag inte kommer p� s�h�r p� rak arm...st�p�ls! Fick ocks� med mig en parkeringsbot hem p� 300 kronor, vilket inte alls var lika v�lkommet. Har ett g�ng bilder jag fotat, Steve, jag FTP:ar de till dig - dock tidigast imorgon d� jag l�r vara kvar p� jobbet hela natten.

Jo en sak till - satan i gatan vad mycket l�ckra fruntimmer d�r var ig�r...sansl�st Rockade till och med loss p� R&B-golvet en kvart - men sen blev det fan f�r varmt d�rinne

Posted by DJ Monzoon on May-25-2006 13:57:

Synd som fan inte Sebastian d�k upp, men jag tyckte Axwell spelade helt ok! Kanske lite v�l kommersiellt ibland, men samtidigt var det j�vligt kul att h�ra att publiken var s� bra med m�nga av l�tarna. S�rskilt Watch the sunrise gick hem, men �ven Aftermath funkade j�vligt bra intressant nog, hade aldrig g�tt f�r n�gra �r sedan!

Hade ocks� uppskattat en tracklist p� Axwell, n�gra extremt bra l�tar!

F�r en gammal trance-nisse som mig var det j�vligt kul att h�ra Velvet morning...v�ckte ett och annat minne, sammanfattningvis tyckte jag att musiken p� trance-golvet var s�d�r de g�ngerna jag var d�r och lyssnade. Som ngn sa, blir lite v�l monotont...

All in all, en j�vligt ok fest !

Ska dock klarl�ggas att jag bortser fr�n den fantastiskt patraskiga st�mningen som Malm�, allt som oftast, erbjuder numera. Efter en halvtimme r�knade jag till sex br�k och en �ver huvud taget j�vligt ilsken st�mning. Utan att dra n�gra vidare paraleller, �r det mer br�k �n jag ser i Lund p� ett halv�r...

quote:
Originally posted by Laszlo
Grymt som fan ig�r - kom dock inte ig�ng f�r�n efter ett...var lagom sleten efter att ha �t ha �kt direkt fr�n jobbet, var bara hemma och duschade och bytte om emellan. Och p� jobbet �r precis vart jag �r nu efter att ha kommit hem - dock inte ens ombytt denna g�ng. Sinnesjukt . jag kommer kollapsa n�r som helst. F�r �vrigt s� rockade Axwell - lirade mycket b�ttre �n p� senaste MoS-festen p� Slag, han spelade dock kanske lite v�l mycket av sitt eget material. Surt att Ingrosso inte d�k upp...p� trancegolvet spenderade jag kanske sammanlagt 20 minuter hela kv�llen, not my cup of tea at all, �ven om det var bra drag d�r inne...

B�st var fan tamig avslutningen...PQM - You are asleep + n�gra andra vars namn jag inte kommer p� s�h�r p� rak arm...st�p�ls! Fick ocks� med mig en parkeringsbot hem p� 300 kronor, vilket inte alls var lika v�lkommet. Har ett g�ng bilder jag fotat, Steve, jag FTP:ar de till dig - dock tidigast imorgon d� jag l�r vara kvar p� jobbet hela natten.

Jo en sak till - satan i gatan vad mycket l�ckra fruntimmer d�r var ig�r...sansl�st Rockade till och med loss p� R&B-golvet en kvart - men sen blev det fan f�r varmt d�rinne

Posted by mjz on May-25-2006 14:32:

S�ja, nu har man sovit, vaknat, sprungit, duschat och sl�ngt i sig tv� hamburgare (i den ordningen). Kom inte hem f�rr�n klockan var n�rmare 9, j�vligt sk�nt att man bor i n�rheten av sista h�llplaten p� bussen annars hade jag f�tt g� en bit, somnade nog inom 20 sekunder efter jag sl�ngt mig i s�tet.

Var riktigt sk�nt drag hela tiden fr�n halv ett och fram�t tyckte jag, faktiskt sk�nt med en hel del l�tar man k�nner igen trots att man varit out of the loop ett tag, tyckte mig till och med h�ra "you're not alone".

Posted by anuga on May-25-2006 16:32:

quote:
Originally posted by Laszlo

Antagligen var hela Slagthus-Tjej-Ligan med Aspiranter och L�rlingar d�r d�r fanns som sagt, SjuktMycketFr�schaChicks!
quote:
Originally posted by CJ InterCity
weeeeeeeeeeeeeeeeee h�rligt o se lite gamla h�kar!

Ferry Corsten - Sweet Sorrow (Oliver Shine Remix)

Kyau vs. Albert spelade en l�t som jag typ bara h�rt PvD spelat en g�ng innan, �r 2002! Fischerspooner - Emerge (Westbam Remix)!!!
De ville inte riktigt ge bort den skivan :P
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ni som har bilder... maila mig p� [email protected] alt. kontakta mig p� MSN.

�r det tillr�ckligt m�nga bra s� kan jag sl�nga upp dem p� Liquid

trodde jag hade ftp kvar, men icke, msn:ar...

Jag kan bara s�ga att jag �r hel n�jd! KvA spelade my way! lika s� S&T.

Axwell, lirade l�tar som fick golvet att vibrera fr�n allt folk, jag sv�r p� att det var mest packat p� Housegolvet av alla golv, n�r han spelade.

"Golvet-L�ngst-In" (det d�r dom spelade Darude och B�ten Anna) Var sn�ll och boka aldrig mer dem "jag-vet-inte-vad-jag-ska-klassa-dem-som" / mellanstadie diskjokey's?

Posted by Laszlo on May-25-2006 17:41:

quote:
Originally posted by anuga
"Golvet-L�ngst-In" (det d�r dom spelade Darude och B�ten Anna) Var sn�ll och boka aldrig mer dem "jag-vet-inte-vad-jag-ska-klassa-dem-som" / mellanstadie diskjokey's?

DJ:n p� det golvet var inhyrd fr�n Jock-de-nation kan jag t�nka mig - jag vet i alla fall att han �r anst�lld hos de, han brukar �ven vara i v�xj� och lira sin kommersiella dynga som JDN ju �r s� bra p� Det tog mig �ver en timma att komma p� vart jag sett honom tidigare...� andra sidan tror jag ett s�nt golv var n�dv�ndigt som ett alternativ till all "r�jv" samt R&B & hip-hop...alla som var d�r var ju som sagt inte EDM- eller Sean Paul-fans...

Posted by benni on May-25-2006 18:31:

varf�r d�k inte Ingrosso upp?

Posted by Laszlo on May-25-2006 19:46:

strul med flyget...tydligen hade SAS gjort bort sig...

Saxat fr�n TC:

"Sent p� kv�llen fick vi besked om att det var strul med Ingrossos flyg. Hans management inv�ntar en skriftlig f�rklaring fr�n SAS som tydligen erk�nnt att de gjort fel. Vi f�rs�kte flyga honom till allt fr�n G�teborg till Kastrup och Hamburg men det gick inte att l�sa. Axwell, en klippa som han �r st�llde upp och levererade lite extra tid. Jimi Disco tog den sista timmen."

Posted by Kris O'Neil on May-26-2006 15:08:

Kris O'Neil @ Ministry of Sound, Malm� - 23:00 til 00:30

01. Kris O'Neil & Daniel Kandi - Ray Of Light
02. Gabriel & Dresden - Track Treasure Down (Group Therapy Remix)
03. Yoshimoto - Du What U Du (Markus Schulz Remix)
04. Niklas Harding pres. Arcane - Ice Beach (Brandenburg Tech Mix)
05. A Boy Called Joni - Green Astronauts
06. Radiohead - Everything In Its Right Place (Mike Foyle Remix)
07. Defiance - Between The Sea And The Sky
08. Leon Bolier pres. Surpresa - Back In The Days
09. Daniel Kandi - Nova
10. Zirenz - Edge Of Space (Whiteroom Remix)
11. Above & Beyond - Can't Sleep (Maori Remix)
12. Johan Gielen - Physical Overdrive (Remix)
13. Keane - Last Time (Martin Roth Remix)
14. Yahel & A-Force - Behind Silence

Hvis det har nogen interesse :-)

Posted by Laszlo on May-26-2006 15:15:

Mina bilder finns nu uppe f�r allm�n besk�dan p� f�ljande adress: http://www.djlaszlo.com/gallery/thumbnails.php?album=28

80-90% av bilderna �r portr�ttfoton - de flesta av oss vet vi detta laget hur en laser ser ut Tyv�rr hade kameran v�ldiga problem med fokuseringen i onsdags... :|

Posted by SteveTranz4ever on May-26-2006 15:25:

S� j�vla synd man inte kunde komma ner p� denan festen !!!
Var ju tvungen att jobba idag.... bor ju i Sthlm f�r den som inte visste de...

Posted by Laszlo on May-26-2006 15:36:

bah, vad �r det f�r urs�kt...avst�ndet har aldrig hindrat mig fr�n att �ka upp till stockholm (bara ett par g�nger) Det l�r v�l komma fler fester...�r det inte dags att sikta p� att fylla ullevi snart??

Posted by SteveTranz4ever on May-26-2006 15:43:

Ville inte g�rna jobba och sen �ka 132mil sammanlagt p� 36 timmar + festa och sen jobba igen...

Nice tracklist d�r p� Kris O'Neil i alla fall

Posted by Kris O'Neil on May-26-2006 17:24:

Smiley DJ

quote:
Ville inte g�rna jobba och sen �ka 132mil sammanlagt p� 36 timmar + festa och sen jobba igen...

Nice tracklist d�r p� Kris O'Neil i alla fall

Tak :-)

Posted by SteveTranz4ever on May-26-2006 19:37:

Bara s� ni vet s� var �ven "Mr Bitch" aka. "Martin" aka. "Sipowitz" p� plats ocks�

Nu kan ni �ven besk�da de flesta av Laszlos bilder p� http://www.liquidsunset.org

Posted by mjz on May-26-2006 19:50:

quote:
Bara s� ni vet s� var �ven "Mr Bitch" aka. "Martin" aka. "Sipowitz" p� plats ocks�

Nu kan ni �ven besk�da de flesta av Laszlos bilder p� http://www.liquidsunset.org

haha, jo, jag s�g de tv� bilderna med. D�remot s�g jag inte r�ken av honom d�r inne.

Posted by SteveTranz4ever on May-26-2006 20:08:

quote:
Originally posted by mjz
haha, jo, jag s�g de tv� bilderna med. D�remot s�g jag inte r�ken av honom d�r inne.

Han brukar dansa konstant p� fester... s� man m�ste springa rakt p� han. Andra rusar ju annars runt �verallt emellan�t.

Posted by Jeremy H on May-26-2006 20:52:

Hahaha! Vad fan h�nde d�r Laszlo?

Posted by Laszlo on May-26-2006 21:13:

j�vligt bra fr�ga, hon ville v�l h�ra Boten Anna ...hon var t�mligen berusad...bara v�ntade p� att hon skulle trampa p� utrustningen eller att bordet skulle braka itu...kolla in tjejens min i l�ngst upp i bild

Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »