TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars
Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »
| quote: |
| Originally posted by Jeremy H Vet inte vart du vill komma med denna diskussion eftersom det endast �r min personliga smak som diskuteras men. �verdrev v�l n�r jag skrev att "dom knappt kan spela skivor", men att "bara DJa" �r galet enkelt och n�got som alla relativt snabbt kan l�ra sig, och d�rf�r kan �ven producenter ge sig ut och promota sina skivor och sina bolag p� spelningar utan n�gon vidare talang (underdrift). Menar inte att killarna trainwreckar varannan mix utan tycker bara att dessa set i regel brukar vara fantasil�sa, inneh�llsfattiga och urtr�kiga.. men detta �r �n en g�ng bara min personliga smak. Kan n�mna Sean Tyas som ett bra aktuellt exempel, om du s� g�rna vill ha det.. annars s��.. Above & Beyond, Gielen ( ), Bossi, Gabriel & Dresden osv osv osv osv..Galet off-topic jag vet |
[offtopic]
N�t jag l�rt mig �r att det �r r�tt stor skillnad p� inspelade mixar f�r promotion och livemixar och det �r inte bara att st�lla sig rakt upp och ner och mixa om det ska bli riktigt bra... Visst hemma kan det vara l�tt men inf�r publik, svinh�g volym, andra f�rh�llanden, annan utrustning... det �r inte s� bara!
Det �r v�l allm�nt k�nt att �r man framg�ngsrik som producent s� har man en genv�g till en DJ-karri�r!
Vi andra som inte kan producera har f�tt prestera live och se vart det faktiskt har tagit mig! Min sociala f�rm�ga har skapat mig kontakter som nu tom. har gett mig promo-releaser.
Med tanke p� att Monday Bar-killarna f�r inf�r varje "Future Lounge" g� igenom n�ra hundratalet mixar varje g�ng s� l�r dom ju inte bara ta med DJs utan att lyssnat och v�rderat deras DJ-egenskaper... Som sagt, det handlar inte bara om att l�gga en l�t efter en annan.
De flesta kan man ju ocks� n�mna n�jer sig med en bra tracklist och h�r inte ens d�liga mixar, medans andra inte dansar utan st�r enbart och lyssnar efter fel i mixar och mister hela atmof�ren kring sj�lva festen... Helheten g�r en bra DJ och entertainer...
[/offtopic]
Om Sean Tyas �r en d�lig DJ �r jag en smurf. Rent TEKNISKT kanske han inte �r en gud, men n�r det g�ller att f� ig�ng publiken och spela r�tt l�tar, HERREGUD :P
| Originally posted by [SWE]Helios Om Sean Tyas �r en d�lig DJ �r jag en smurf. Rent TEKNISKT kanske han inte �r en gud, men n�r det g�ller att f� ig�ng publiken och spela r�tt l�tar, HERREGUD :P |

Nu har du allt trampat i klaveret.. Hihi
jag kommer
hihi
Kul
! Ska du spela ocks�? Bara s� jag vet hur m�nga ombyten jag ska ha med...
nope inte s�vitt jag vet 
Synd! Men � andra sidan kanske du f�r lite tid �ver till att sova d�
.
Okej, har n�gon hytt plats �ver? annars kollar jag med Silja imorgon.
Beh�ver minst en, men tv� vore perfa 
Jag �r ocks� en som s�ker hyttplats 
Mindre �n 3 veckor kvar nu!
M�ste boka tid hos h�rfrissan, vet bara inte vad jag vill g�ra. Funderade ett tag p� rastafl�tor men det verkar vara mycket jobb...
Lite offtopic detta ocks� kanske. Men jag undrar bara om det inte liras n�n house p� kryssningarna l�ngre? Kan till�ggas att jag inte k�nner till alla namnen i Lineupen s� kanske kan t�nkas att n�gon av de lirar house. 
| Originally posted by rawbound Lite offtopic detta ocks� kanske. Men jag undrar bara om det inte liras n�n house p� kryssningarna l�ngre? Kan till�ggas att jag inte k�nner till alla namnen i Lineupen s� kanske kan t�nkas att n�gon av de lirar house. |
Skulle �lska att se typ John Digweed, Sasha eller Hernan Cattaneo p� en kryssning 
| Originally posted by rawbound Skulle �lska att se typ John Digweed, Sasha eller Hernan Cattaneo p� en kryssning |
| Originally posted by mr_fisken nej mondaybar tror inte det �r tillr�ckligt poppis med house men jag tror att det handlar om att boka r�tt dj (david guetta, svenska husmaffia etc) |
===================================================================
Inf�r kryssen har en liten "miniintervju" gjorts med TATANKA som avslutar Panorama f�rsta kv�llen.
Finns p� : http://www.liquidsunset.org
More to come....
==================================================================
Speltider:
MONDAY BAR FLOOR
22.00-23.30 : Fred Acler
23.30-01.30 : Marcel Woods
01.30-04.00 : Blank & Jones
04.00-06.00 : Bart Claessen
13.00-15.00 : Steve
15:00-17.00 : Johnny Boy
PANORAMA FLOOR
22.00-00.00 : Fatmenize
00.00-02.00 : Gareth Emery
02.00-04.00 : Barry Connell
04.00-06.00 : Tatanka
12.30-16.00 : Morg & Bakke
SAILORS FLOOR
21.00-23.00 : Jacid
06.00-08.00 : Fredrik Grass
08.00-10.00 : Trust
See ya'll on da dancefloor! 
En andra intervju inf�r kryssen �r nu uppe p� : http://www.liquidsunset.org/
Denna g�ng �r det med Blank & Jones!!! =)
Jag ! 
bra grejer d�r daniey, kul att l�sa och j�mf�ra svaren 
hmm s� b&j �r data-djs.. hoppas den ena r�jjer medans den andra v�ljer l�tar da :P
jag ska ju med, s�klart!
Fick en chock i g�r - har bara 100:- kvar av l�nen
Jag som inte ens k�pt n�t direkt! S� jag m�ste s�lja min kryssningsbiljett
2 biljetter till C-hytt finns f�r 750 kr/st (inkl. buf�e), skicka ett PM till mig eller mjz om du �r intresserad.
och jag har blivit sjuk, men ska fan med �nd�!