TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Voetbalseizoen 2007-2008
Pages (39): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »
| quote: |
| Originally posted by FenixStyle Een zwarte dag voor ons Genksupporters Gaat behoorlijk pijn doen om Wes te zien scoren in ons stadion terwijl hij een blauwzwart truike draait... |
Echt veel concurrentie om tegen op te boksen is er in de spits bij Brugge toch niet meteen voor Sonck. Met zijn talent zou hij in topconditie toch probleemloos met Sterchele in de spits mee moeten kunnen. En dat lijkt me wel een leuk spitsenduo. 
Originally posted by Eagle` ontopic, wa nen achterlijke aankoop van devroe, wtf heeft sonck nu aan meerwaarde for crying out loud |
.
| Voetbalbond zet Lierse terug naar derde ma 20/08/07 - Lierse degradeert na dit seizoen naar de derde klasse. Dat heeft de Controlecommissie van de Belgische voetbalond KBVB beslist in de zaak-Ye. Lierse zal ook met -6 punten aan de competitie beginnen en moet een boete van minstens 15.500 euro betalen. Ex-Lierse-coach Paul Put is dan weer levenslangs geschrapt als lid van de KBVB. Dat wil zeggen dat hij in Belgi� geen enkele offici�le functie meer kan uitoefenen in het voetbal. |
Holy f*ck.

Damn, dat moet een zware mokerslag zijn voor Lierse...
Ik vrees dat dit wel eens de definitieve doodsteek zou kunnen zijn voor de Pallieters.. 
Ach, wat een joke alweer ... ik laat er gelukkig m'n slaap niet meer voor.
Ik vind de straf eigenlijk niet meer dan terecht. Kijk naar wat er met de ploegen in Itali� is gebeurd. Alleen komt de beslissing wel anderhalf jaar te laat.
| Originally posted by djcresto Ik vind de straf eigenlijk niet meer dan terecht. Kijk naar wat er met de ploegen in Itali� is gebeurd. Alleen komt de beslissing wel anderhalf jaar te laat. |
Het is inderdaad bizar dat Lierse als club de volle laag krijgt zonder dat er ooit expliciet bewijzen voor medeplichtigheid van het bestuur waren, terwijl de omgekochte spelers die wel bekentenissen afgelegd hebben bijna vrijuit gaan. En volgens de bond is die uitspraak gebaseerd op de veronderstelling dat Paul Put en Ye de hele omkopingszzaak niet hebben kunnen uitvoeren zonder medeweten van en samenwerking met het Liersebestuur.
Als dat zo is dan gaat de bond in een strafrechterlijk proces toch wel serieus onderuitgehaald worden vrees ik. En ergens wel terecht vind ik. Lierse als club is ondertussen al wel genoeg gestraft geweest in de voorbije 2 jaar, en ik krijg de indruk dat de bond gewoon een voorbeeld wou stellen, ook al is dat niet helemaal gerechtvaardigd.
Ik wil nu niet lastig doen. Maar is de club niet verantwoordelijk voor zijn trainer en zijn spelers? Uiteindelijk staan zijn allen onder contract bij de club en handelen zijn in de hoedanigheid van de club.
Nu het laatste is hier nog niet over gezegd. Veel kans zie ik Lierse wel nog vrijuit gaan als er in beroep wordt gegaan. De uitsluiting van Put vind ik zeker terecht. Zulke figuren kunnen het voetbal enkel maar schade berokkenen.
In de rand wil ik wel opmerken dat zowel de Bond en Lierse een klimaat hebben gecre�erd waarin omkoping mogelijk is. Lierse in de eerste plaats door zijn spelers te laat te betalen en de bond door Lierse toch steeds een licentie te geven. Uiteindelijk blijkt Lierse elk jaar opnieuw wel financi�le problemen te hebben. Ook nu weer ondanks de goede bedoelingen en veel inzet van het nieuwe bestuur.
Het is nochtans niet je plicht om als club je spelers en trainersstaf 24 uur op 24 te controleren dacht ik?
Volgens mij is het zoals Jasper aangeeft de bedoeling geweest een voorbeeld te stellen. De bond vergeet echter wel dat de grootste schuldigen nog rondlopen en hun zakken vullen terwijl Lierse zelf mede door de gehele affaire al geruime tijd tegen financi�le problemen moet optornen.
idd, als ze geen licentie hadden behaald 2 of 3 jaar geleden, dan waren ze ineens nr 3de gegaan en terug van 0 kunne beginne zoals Mechelen, en dan was al die zever er mss niet geweest
Zonder medeweten van het bestuur?! Die Chinees had nen bureau op de club he! NEN BUREAU! Ge gaat mij niet wijsmaken dat het bestuur heel die tijd van niks wist.
Terechte straf!
| Originally posted by Progrez Zonder medeweten van het bestuur?! Die Chinees had nen bureau op de club he! NEN BUREAU! Ge gaat mij niet wijsmaken dat het bestuur heel die tijd van niks wist. Terechte straf! |
| Originally posted by Blue Sky 99 All�, waar haalt ge dat nu weer van? Supporterspraatjes? Bewijzen aub! |
En als Lierse daarmee naar een rechtbank gaat staat de bond nergens, wat ook de echte waarheid mag zijn.
ik ben ervan zeker dat KPMG ook iets wist

Die gast had daar nen bureau! Ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist. Dat hebben verschillende betrokkenen beweerd (oa in humo), en staat tot vandaag nog steeds in verschillende kranten. Klein voorbeeldje: http://www.lesoir.be/sports/footbal...20-545255.shtml
Lierse krijgt eindelijk wat het verdient. Als ge ziet wat ze met Lalou en dan vooral Geel hebben gedaan, is het niet meer dan logisch dat Lierse ook zwaar gestraft wordt. Enige negatieve punt aan de hele zaak is dat het nog veel te lang geduurd heeft.
tja t'is paul put die dat zegt.. maar ja er zijn te veel verschillende feiten om te denken dat het bestuur van lierse niets wist.
Toch komt de beslissing vrij te laat
| Originally posted by Progrez Die gast had daar nen bureau! Ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist. Dat hebben verschillende betrokkenen beweerd (oa in humo), en staat tot vandaag nog steeds in verschillende kranten. Klein voorbeeldje: http://www.lesoir.be/sports/footbal...20-545255.shtml Lierse krijgt eindelijk wat het verdient. Als ge ziet wat ze met Lalou en dan vooral Geel hebben gedaan, is het niet meer dan logisch dat Lierse ook zwaar gestraft wordt. Enige negatieve punt aan de hele zaak is dat het nog veel te lang geduurd heeft. |
| Originally posted by Blue Sky 99 Uh? In Humo? Krijgt wat het verdient? En wat hebben ze met La Louvi�re gedaan? Dat heeft te maken met financi�le problemen he, die zijn nog nooit bestraft geweest voor hun aandeel in de zaak Ye. En wat heeft Geel hier nu weer mee te maken? Daar waren bewijzen van (poging tot) omkoping he. |
Natuurlijk een concurrent minder voor Antwerp is hun strijd om eindelijk terug in eerste te geraken.
HIJ HAD NEN BUREAU
j'adore 
| Originally posted by Progrez Bewijzen zoeken en aangeven voor heel die problematiek is niet mijn zaak he vriendje. Over de voetbalbond en haar bewijzen heb ik het ook niet. De reden waarom ik post (en dat kantoortje van Y� aanhaalde) is de grenzeloze na�viteit van mensen die geloven dat het bestuur niet op de hoogte was van heel de zaak. Talloze betrokkenen bevestigen dat Y� een bureau had op het Lisp en dan zou dit verhaal uit de lucht gegrepen zijn? Laat me niet lachen. De trainer was op de hoogte samen met een speler of zeven, maar bestuurlijk niemand? Laat me niet lachen. Die paar honderduizend euro's gestort door Y� op de rekening van De Nijn waren een voorschot voor overname? Laat me niet lachen. Ge moet al wel een enorme na�eve kloot zijn om te blijven geloven in de onschuld van het bestuur. Over La Louviere en Geel heb ik niet gezegd dat ze bestraft zijn specifiek voor de zaak Y�. Ge leest zaken die er niet staan. La Louvi�re is gezakt naar derde door licentieproblemen en Geel inderdaad voor vermeende omkoping (waar verdorie nog een pak minder bezwarend materiaal van is teruggevonden dan voor de zaak-Lierse). Met deze vergelijking maak ik duidelijk dat er ploegen zijn die al veel eerder, en voor veel minder, gestraft zijn geweest. Het werd tijd dat Lierse aangepakt werd en wat mij betreft mogen ze nog lang in derde blijven! Succes ginder |